Har du haft svårt för en spelbar huvudkaraktär i ett spel?

Inaktiv
Har du haft svårt för en spelbar huvudkaraktär i ett spel?

Har du någon gång spelat ett spel där du upptäckt att du verkligen inte gillar den spelbara huvudkaraktären eller en av de spelbara huvudkaraktärerna?

Själv brukar jag inte göra det utan tycker om att lära känna karaktärerna i spelen och gå in i rollen som den, men det finns ett undantag.
När jag spelade Grand Theft Auto V för första gången, tror det var året efter att det släpptes, så hade jag ingenting emot någon av karaktärerna tills jag fick spela som Trevor första gången i nutid.
Alla har väl både sina goda och sämre sidor men när Trevor brutalt dödar en av huvudkaraktärerna från Grand Theft Auto IV så kände jag ”Vad *** gör du?” Jag kunde inte släppa det, kanske för att jag brukar gilla att gå in i rollen som en karaktär och alla tre huvudkaraktärerna i Grand Theft Auto IV gillar jag på olika sätt, så det kändes verkligen när Trevor gjorde det. Det kändes faktiskt så mycket så att jag inte kunde låta bli att i slutet av spelet se till att Trevor dog.
Jag spelar just nu Grand Theft Auto V igen och ska inte döda Trevor i slutet av spelet den här gången, men det kändes ändå ganska skönt sist att få göra mig av med honom efter det han hade gjort.

Medlem

Håller på att spela Days Gone, hatar inte huvudkaraktären egentligen men jag hatar hans röst. Har nog aldrig hört en så flåsig protagonist i alla mina dagar, jösses. Nog för att det är lite realistiskt både för att han springer runt väldigt väldigt mycket och lär vara andfådd konstant och också lär sitta på en del ångest och annat men man blir fasen andfådd själv när man spelar av att höra fanskapet.

Störde mig väl lite på Trevor också, dels för att jag har jäkligt svårt för personer som kommer in i ett sammanhang utifrån och bara sabbar allt men också för att det kändes som att de ville göra honom maximalt flippig hela tiden. Förstår hur de resonerar etc. men det var väl inte i min smak riktigt bara.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Avskytt och avskytt, inte gillat är väl mer korrekt för mig.

Vaan i FF12 är verkligen ingen favorit. Speciellt inte i kontrast mot några av de andra fantastiska karaktärerna i FF12-ensamblen!

Han är bara styrd av emotioner, rätt irrationella såna och är onödigt angst:ig. Tonårsgrabb på max och lite till.

Jag tror bestämt att mannen, myten, legenden @loevet håller med mig om ovan punkter.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Edge Maverick från Star Ocean 4...

Skribent

Avskytt vet jag inte, men Jason Brody i Far Cry 3 kunde vara rätt påfrestande mellan varven.

Medlem

Finns en hel del karaktärer från japanska spel man stör sig på mer eller mindre.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av anon_326145:

Har du någon gång spelat ett spel där du upptäckt att du verkligen avskyr den spelbara huvudkaraktären eller en av de spelbara huvudkaraktärerna?

Själv brukar jag inte göra det utan tycker om att lära känna karaktärerna i spelen och gå in i rollen som den, men det finns ett undantag.
När jag spelade Grand Theft Auto V för första gången, tror det var året efter att det släpptes, så hade jag ingenting emot någon av karaktärerna tills jag fick spela som Trevor första gången i nutid.
Alla har väl både sina goda och sämre sidor men när Trevor brutalt dödar en av huvudkaraktärerna från Grand Theft Auto IV så kände jag ”Vad *** gör du?” Jag kunde inte släppa det, kanske för att jag brukar gilla att gå in i rollen som en karaktär och alla tre huvudkaraktärerna i Grand Theft Auto IV gillar jag på olika sätt, så det kändes verkligen när Trevor gjorde det. Det kändes faktiskt så mycket så att jag inte kunde låta bli att i slutet av spelet se till att Trevor dog.
Jag spelar just nu Grand Theft Auto V igen och ska inte döda Trevor i slutet av spelet den här gången, men det kändes ändå ganska skönt sist att få göra mig av med honom efter det han hade gjort.

Själv gillade jag Trevor mest! Skall dock sägas att jag nog inte hade velat ha något med honom eller en liknande person att göra med irl, men som spelkaraktär var han skön

OT: Kan inte komma på nån karaktär jag direkt avskytt. Inte vad jag kan komma på just nu iaf.

Edit: Okej, nu kom jag på. Abby i Last Of Us 2 avskydde jag...iaf i början tills man tog sig framåt i storyn.

Medlem

Svårt då jag brukar gilla de flesta huvudkaraktärer i spel, men den enda jag kan komma på för tillfället är Jim raynor i SC2 kampanjen, tyckte de gjorde han extremt tråkig.

Inaktiv

Ändrade rubriken från att avsky till att ha svårt för eftersom de flesta inte verkar ha ett så starkt ogillande mot någon karaktär så att man kan säga att man avskyr den.

Inaktiv

Tänkte direkt på slembollen som aldrig håller käft i Days Gone och töntiga batman-röst-Eivor i Valhalla.

Inaktiv
Skrivet av anon_326114:

Vet inte vad han/hon heter men huvudrollen i Breakpoint, vilken jäkla tratt. Aldrig hört någon vilja låta så tuff och edgy, usch!

Tillägg: Håller med föregående rubrik, avskyr den karaktären!

Haha, älskar breakpoint men röstskådisarna är fan tagna ur en b-rulle från 70-talet.

Medlem

Långsamma tjockisar med seg turnspeed går alltid bort.

Med undantag för Doombringer och Heavy Guy =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kanske unpopular opinon men jag var inte så förtjust i Arthas (WC3)

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Själv gillade jag Trevor mest! Skall dock sägas att jag nog inte hade velat ha något med honom eller en liknande person att göra med irl, men som spelkaraktär var han skön

Haha, har träffat en snubbe jag skulle beskriva som en "ung Trevor" några gånger. Som tur är har han ingen tillgång till skjutvapen, men personlighetsmässigt hade han verkligen passat in i GTA 6: Schwedentown. Gränslös utåtagerande galning med allvarliga missbruksproblem. Ingen man vill bjuda på fest, eller göra någonting alls med egentligen, även om han bitvis kan säga roliga saker 😛


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Hade väldigt svårt för Tidus i början av final fantasy x, han var barnslig och dryg.
Men ju mer man spelade av storyn desto mognare blev han, och tillslut var han helt okej tycker jag.

Däremot hade jag svårt för huvudpersonen i final fantasy xii hela spelet, han bättrade sig aldrig.

Medlem

Slutade spela GTA4 för jag ogillade Niko Bellic.

Slutade spela MGS2 för jag ogillade Raiden.

Edge Maverick från Star Ocean 4 nämndes tidigare, men jäklar vilken idiot han är och vem vill spela som en idiot? Och Vaan var helt klart det sämsta med FF12. Karaktärsutveckling i alltför många JRPGs är att i slutscenen av spelet inte bete sig som en omogen idiot.

Deus Ex: Human Revolution är suveränt, men rösten för huvudpersonen Adam Jensen är helt klart det sämsta med spelet. Ogillar den skarpt.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Lord Chinaski:

Däremot hade jag svårt för huvudpersonen i final fantasy xii hela spelet, han bättrade sig aldrig.

Fler som inte klarar av Vaan! Han är sämst 😛

Nej han bättrar sig aldrig, vilket är synd för jag tycker spelet underbart i övrigt!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Hade väldigt svårt för huvudkaraktären man hade i Ghost Recon: Wildlands.
Spelade ingen roll hur man skapade sin karaktär så slängde den alltid ur sig fåniga kommentarer som tex när man gjord minsta lilla krock så slängde man alltid ur sig "Shitballs!". Blev väldigt tröttsamt i längden.

Ogillade Raiden i Metal Gear Solid 2, men han ryckte upp sig i 4'an

Medlem

Geralt, Nathan Drake, Kratos, Joel, vad nu huvudpersonerna heter i Final Fantasy 7 & 8 samt Grand Theft Auto 4 & 5.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Aloy i Horizon, jobbar hon på ICA eller vrf så mellanmjölk
Alla de svåra tonåringarna i Life is Strange å Tell Me Why
Bayonetta, snusktant
Gordon Freeman, visst att 45-åriga datakillar "relaterar"
Abby i Last of Us II, monstrositet, Frankenstein-ihopsatt

Håller med, gillar inte heller Aloy speciellt. Så jäkla monoton röst och tråkig personlighet. Har inte lirat klart spelet så det kanske ändras efter ett tag men var inget fan av henne.

Kratos från God of War är töntig. Är inget fan av gänget från Gears of War heller, Marcus Fenix.

Medlem

Abby i Last of Us 2 av förklarliga skäl. Med det sagt tyckte jag hon växte på en under spelets gång

Medlem

Mage-klassen i Lost Arc (och en uppsjö med andra spel). Jag brukar gilla att spela kvinnliga karaktärer lika mycket som manliga i spel utan dialogval och sådant, där det inte spelar någon roll. Här så övergick känslorna snabbt från öppet skratt genom road till ren irritation. Jag orkar bara inte med högklackat i spel. Att fenomenet existerar på riktigt är ju en gåta för sig, men i spel som detta blir så dumt att jag inte ens vet vad jag ska jämföra det med. Ett väl tilltaget nipple armor för män kanske?

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Själv gillade jag Trevor mest! Skall dock sägas att jag nog inte hade velat ha något med honom eller en liknande person att göra med irl, men som spelkaraktär var han skön

OT: Kan inte komma på nån karaktär jag direkt avskytt. Inte vad jag kan komma på just nu iaf.

Edit: Okej, nu kom jag på. Abby i Last Of Us 2 avskydde jag...iaf i början tills man förstod saker och ting bättre.

Intressant. Själv avskydde jag Trevor och älskade Abby. Vad olika man kan vara ändå.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Har du någon gång spelat ett spel där du upptäckt att du verkligen inte gillar den spelbara huvudkaraktären eller en av de spelbara huvudkaraktärerna?

Medlem

Alla som inte har en voiceactor egentligen, Gordon Freeman t.ex. Står dom bara där som ett mähä när folk snackar med dem?

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Alla som inte har en voiceactor egentligen, Gordon Freeman t.ex. Står dom bara där som ett mähä när folk snackar med dem?

Nu är half life gamla spel, var vanligt då.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Luigi kanske? Jävligt störig snubbe.

Medlem

Manliga V från Cyberpunk, värsta mesrösten jag hört.
Wolf från Sekiro, kan bara inte förställa mig honom ta sig igenom alla fiender likt en riddare från Dark Souls t.ex.
Geralt från Witcher, tycker han verkar konstigt och inte direkt genuin som en huvudkaraktär, typ som en B-skådis.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nu är half life gamla spel, var vanligt då.

Hade väl gått att ge han en röst i 2an tycker
jag!

123
Skriv svar