Final Fantasy 16 - De engelska rösterna är nästan färdiginspelade

Robot
Final Fantasy 16 - De engelska rösterna är nästan färdiginspelade

Nu pratas det snart engelska i Final Fantasy 16.

#Final-Fantasy-16, #Playstation-5, #Square-Enix


Medlem

Jag kan inte så mycket om Final Fantasy spelen men jag spelade igenom 15 och älskade spelet! Så undrar ifall att det kommer vara samma karaktärer/fortsättning på story eller något helt nytt?

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Jag kan inte så mycket om Final Fantasy spelen men jag spelade igenom 15 och älskade spelet! Så undrar ifall att det kommer vara samma karaktärer/fortsättning på story eller något helt nytt?

Helt nytt. Alla Final Fantasy spelen är olika när det gäller story och karaktärer.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Jag kan inte så mycket om Final Fantasy spelen men jag spelade igenom 15 och älskade spelet! Så undrar ifall att det kommer vara samma karaktärer/fortsättning på story eller något helt nytt?

Nåt helt nytt som i varje ny FF Svar till artikeln i sig så hoppas jag att Square Enix tar den tid dom behöver. Ser lovande ut men om man ska kritisera föregångaren så behöver dom fokusera på pacing & story enligt mig i alla fall! FFXV började starkt men sen föll det pladask.

Medlem

Känner tyvärr ingen hype alls efter Final Fantasy 16. Det ser lika hopplöst tråkigt ut som FF15, riktigt synd då det varit min favorit serie under lång tid.
Kommer nog kanske spela det men tror inte det kommer vara nog bra för att köpa på releasedagen, blir nog kanske på rea vid ett senare tillfälle.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Känner tyvärr ingen hype alls efter Final Fantasy 16. Det ser lika hopplöst tråkigt ut som FF15, riktigt synd då det varit min favorit serie under lång tid.
Kommer nog kanske spela det men tror inte det kommer vara nog bra för att köpa på releasedagen, blir nog kanske på rea vid ett senare tillfälle.

För mig är det rena motsatsen. Jag har inte varit såhär hajpad inför ett Final Fantasy på väldigt länge. YoshiP har visat sig vara helvetes duktig på vad han gör också, så jag vågar lita på att inte bli besviken.

Skribent
Skrivet av zevile:

Nåt helt nytt som i varje ny FF Svar till artikeln i sig så hoppas jag att Square Enix tar den tid dom behöver. Ser lovande ut men om man ska kritisera föregångaren så behöver dom fokusera på pacing & story enligt mig i alla fall! FFXV började starkt men sen föll det pladask.

Jag håller med delvis om pacingen och storyn i FF15. Speciellt kändes det stressat mot slutet, något som sen delvis fixades till med DLC-materialet. Men storyn som helthet gillade jag, och slutet var väldigt emotionellt. Fantastiskt version av "Stand By Me" också som användes riktigt bra för stt knyta ihop storyn.

Det stor problemet tycker jag var att mycket av storyn låg utanför spelet i filmer och liknande. Saker som var viktiga för att förstå allt i spelet. Dessa saker skulle ha varit med som berättande i själva spelet istället för något spelare vsr tvungen att söka upp.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Aldrig spelat FF men tänkte ge det ett försök. Vilket ska man ge sig på? Äger ett Series X.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Aldrig spelat FF men tänkte ge det ett försök. Vilket ska man ge sig på? Äger ett Series X.

Är som du sugen på FF. Har inte spelat ett FF sen FF VIII. Spelat 6-7-8. Har funderat på online men orkar inte med ett mmo nu.
Vill som @Lirilesh ha förslag på FF spel, fast till pc.

Medlem

Lite förvånande, är inte röstinspelningen något man vanligtvis gör i slutet av utvecklingen? Kommer ihåg en intervju med Ken Rolston som jobbade bla med Morrowind som Lead Designer om hur mycket han föredrog att inte jobba med röster för då kunde man ändra och finslipa dialogerna ända tills spelet släpps, medan med röster är dialogerna låsta efter att ha blivit inspelade.

Hoppas i alla fall att spelet blir bra, det senaste FF-spelet jag hade skoj med är FF12 och det är ju 15 år gammalt nu, och favoriten FF6 fyller 30 år om några år.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Aldrig spelat FF men tänkte ge det ett försök. Vilket ska man ge sig på? Äger ett Series X.

Det är väldigt svårt att ge ett bra svar på den frågan, dom skiljer sig ganska mycket åt. Dom flesta brukar vara överens om att antingen FFVII eller FFIV är dom bästa men dom är ju ganska föråldrade vid det här laget så har man problem med äldre spel med äldre grafik så är det kanske vettigare att välja nåt av dom nyare.

FFX är riktigt bra enligt mig men det finns ganska många som inte gillar det, där har du fortfarande turbaserade strider. FFXII är jag inte lika förtjust i, där har du lite mer moderna strider, FFXV och FFVII remake har ju såklart den bästa grafiken och dom är mer action RPG där striderna inte är turbaserade.

Så gillar du turbaserat och är okej med gammal grafik skulle jag säga börja med FFVII. Gillar du turbaserat men vill ha bättre grafik så skulle jag säga börja med FFX. Om du inte vill ha turbaserade strider så skulle jag säga börja med FFXV eftersom FFVII remake inte finns till Xbox än.

Medlem

hoppas de är bättre än i ff7 remaken. Bytte till japanska röster efter 20 min för de engelska var verkligen sämst

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av TheVoomyOne:

Känner tyvärr ingen hype alls efter Final Fantasy 16. Det ser lika hopplöst tråkigt ut som FF15, riktigt synd då det varit min favorit serie under lång tid.
Kommer nog kanske spela det men tror inte det kommer vara nog bra för att köpa på releasedagen, blir nog kanske på rea vid ett senare tillfälle.

Har knappt följt marknadsföringen till FF16 utan väntar till det kommer, men håller med dig om FF15. Är nog det sämsta FF-spelet över huvud taget. Inte bara kasst för att vara Final Fantasy heller utan ett rätt ruttet spel i allmänhet. Usch.

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Har knappt följt marknadsföringen till FF16 utan väntar till det kommer, men håller med dig om FF15. Är nog det sämsta FF-spelet över huvud taget. Inte bara kasst för att vara Final Fantasy heller utan ett rätt ruttet spel i allmänhet. Usch.

Jag tyckte 15 var bra och det var utmanande bossar även då man klarat ut storyn. Det fanns liksom mycket att göra efter med. Jag ser fram emot detta!


signatur

PS5 och inget annat.

Skribent
Skrivet av Lirilesh:

Aldrig spelat FF men tänkte ge det ett försök. Vilket ska man ge sig på? Äger ett Series X.

Skrivet av ecHo!:

Är som du sugen på FF. Har inte spelat ett FF sen FF VIII. Spelat 6-7-8. Har funderat på online men orkar inte med ett mmo nu.
Vill som @Lirilesh ha förslag på FF spel, fast till pc.

Skrivet av TheVoomyOne:

Så gillar du turbaserat och är okej med gammal grafik skulle jag säga börja med FFVII. Gillar du turbaserat men vill ha bättre grafik så skulle jag säga börja med FFX. Om du inte vill ha turbaserade strider så skulle jag säga börja med FFXV eftersom FFVII remake inte finns till Xbox än.

Håller med TheVoomyOne här i tipsen, det handlar mycket om vad man är ute efter. Omgångsbaserat, realtid, mer linjärt eller mer open world?

Men jag vill också slå ett slag för Final Fantasy 13-trilogin. Den är rätt linjärt, men har ju som en blandning av realtid och omgångsbaserat som liknar den i FF7-remaken. Jag gillade storyn och karaktärerna i de spelen och det är nog rätt lätt att komma in i som ny FF-spelare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Det är väldigt svårt att ge ett bra svar på den frågan, dom skiljer sig ganska mycket åt. Dom flesta brukar vara överens om att antingen FFVII eller FFIV är dom bästa men dom är ju ganska föråldrade vid det här laget så har man problem med äldre spel med äldre grafik så är det kanske vettigare att välja nåt av dom nyare.

FFX är riktigt bra enligt mig men det finns ganska många som inte gillar det, där har du fortfarande turbaserade strider. FFXII är jag inte lika förtjust i, där har du lite mer moderna strider, FFXV och FFVII remake har ju såklart den bästa grafiken och dom är mer action RPG där striderna inte är turbaserade.

Så gillar du turbaserat och är okej med gammal grafik skulle jag säga börja med FFVII. Gillar du turbaserat men vill ha bättre grafik så skulle jag säga börja med FFX. Om du inte vill ha turbaserade strider så skulle jag säga börja med FFXV eftersom FFVII remake inte finns till Xbox än.

Tack för en grymt svar. Ska införskaffa XV och ge det ett försök!

Skribent
Skrivet av Lirilesh:

Tack för en grymt svar. Ska införskaffa XV och ge det ett försök!

Se till att spela DLC-Matetialet och även se Kingsglaive innan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har nog aldrig varit såhär hype på ett Final Fantasy spel ser väldigt lovande ut 😊

Medlem

Får nog ta tag i FF serien. Bara spelat VII när det begav sig, så har dålig koll.
Äger dock 4-5st "nyare" så får nog ta och testa och se om det är något som en fastnar i då både nya 7:an och XV ser ju bra ut.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

1
Skriv svar