MMA och kampsport

Medlem
Skrivet av Sheriffen37:

Tror jag sett samma klipp,den personen du pratar om heter jocko Willink, föredetta elitsoldat (och bjj utövare), men oavsett vem det var som sa det så är det oerhört sant:)

Jocko Willink skriver och säger mycket vettigt!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av NuZ:

BJJ blåbältad här och tävlat en del både med och utan GI. Är väl inne i en SW period nu så GI’n ligger i lådan tyvärr

Brukar kolla dina videos på insta och uppskattar dem väldigt mycket

Oj hur har jag missat det här! Tack för att du kollar mitt material på instagram

Vi har kört nogi nu i ett år. Förut föredrog jag gi, var så beroende av greppen, men har lärt mig nu hur nogi fungerar. Är ju lättre som liten att skapa scrambles också i nogi och "orma" sig ur saker.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sitter och småladdar inför Dillashaw - Sandhagen. Tänker att det kan bli en riktigt bra fight. Vad tror ni om den?

Skribent
Skrivet av boneless:

Sitter och småladdar inför Dillashaw - Sandhagen. Tänker att det kan bli en riktigt bra fight. Vad tror ni om den?

Vi får se hur Dillasnake ser ut efter avstängningen. Sandhagen har ju sett läskigt bra ut, hans flygande knä knock av Frankie Edgar var sjukt spektakulär.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vi får se hur Dillasnake ser ut efter avstängningen. Sandhagen har ju sett läskigt bra ut, hans flygande knä knock av Frankie Edgar var sjukt spektakulär.

Ja, Sandhagen går från klarhet till klarhet. Riktigt grym stående och verkar rätt tuff också. Minns hur han trasslade sig ur en brutal armbar mot Alcantra. Orkade knappt titta.

Skribent
Skrivet av boneless:

Ja, Sandhagen går från klarhet till klarhet. Riktigt grym stående och verkar rätt tuff också. Minns hur han trasslade sig ur en brutal armbar mot Alcantra. Orkade knappt titta.

Sen får vi ju se hur mycket EPO har hjälp Dillashaw, med tanke på att hans kondition varit en stor faktor. Visserligen fantastisk standup, men han har ju hålla ett tempo de andra inte kunnat följa med i.

Ja att ta sig ur armbaren mot Alcantra var imponerande. Men jag tror Dillashaw kommer få det svårt, det känns som Sandhagen är på väg upp medan Dillashaw lite tillhör det gamla gardet och är på väg ned.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av boneless:

Sitter och småladdar inför Dillashaw - Sandhagen. Tänker att det kan bli en riktigt bra fight. Vad tror ni om den?

Ser väldigt mycket fram emot den,ska bli spännande att se i vilken form dillashaw kommer tillbaka i med, inte minst mentalt. Tror och hoppas (hoppas mer än jag tror) att sandhagen tar det, UD med övertag stående och clinch arbete med några svettiga nertagningar emot sig men desto fler stoppade.

Medlem

Hoppas också på Sandhagen. Man ska aldrig räkna ut en fighter som Dillashaw förstås men det är trots allt flera år sedan han gick en fight och Sandhagen har verkligen levererat. Verkar svårt att komma tillbaka till toppen efter längre uppehåll.

Skribent

Mindre gala i helgen och en massa avhopp och omkringflyttningar på kortet.

Men Uriah Hall möter Sean Strickland som huvudmatch.

Uriah Hall som nog är den mest talangfulle fightern i UFC som inte riktigt får ihop det mentalt. Han verkar vara lite för snäll för att slåss då han genuint inte gillar skada folk, men hans talang för kickboxning är svårt att matcha och han har också de mest brutala knockarna i organisationen.

Rolig info: När han gick på sin första kickboxningslektion undrade tränaren hur länge han hade tränat då teknikerna såg så bra ut. Hall vågade inte säga att det var hans första träning och att teknikerna var de han tränat hemma kopierat från Tekken 3, så han ljög om hur länge han tränat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas också på Hall. Strickland känns väl inte jätteintressant. Precis som du skriver känns det som Hall har en massa potential.

Det är lite intressant i Bellator inatt också. fjäderviktsturneringen avslutas med dubbelchampen Pitbull ställs mot den klart lovande McKee (16-0).

Skribent
Skrivet av boneless:

Hoppas också på Hall. Strickland känns väl inte jätteintressant. Precis som du skriver känns det som Hall har en massa potential.

Det är lite intressant i Bellator inatt också. fjäderviktsturneringen avslutas med dubbelchampen Pitbull ställs mot den klart lovande McKee (16-0).

Strickland är en do or die fighter, alltid underhållande på sitt vis. Dock så gillar jag Hall och hoppas han kan komma ut ur sitt skal.

Yes, Bellator-galan är jag också intresserad av. Egentligen är det nog bara Hall vs Strickland jag är intresserad av på UFC-kortet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av boneless:

Hoppas också på Hall. Strickland känns väl inte jätteintressant. Precis som du skriver känns det som Hall har en massa potential.

Det är lite intressant i Bellator inatt också. fjäderviktsturneringen avslutas med dubbelchampen Pitbull ställs mot den klart lovande McKee (16-0).

Hoppas på Hall här med, ska bli spännande att se hur han klarar av Stricklands press.
Men Bellators gala slår UFCs kort enligt mig själv,ser väldigt mycket fram emot mads burnells match bland annat.

Skribent

Nu tycker jag denna tråd varit vilade lite för länge. Någon som såg UFC 270 i helgen?

Jag har gjort en film där jag pratar om huvudmatchen och tungviktsläget i UFC efter helgens gala.


signatur

"Writer and Fighter"

Backloggens befriare
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nu tycker jag denna tråd varit vilade lite för länge. Någon som såg UFC 270 i helgen?

Jag har gjort en film där jag pratar om huvudmatchen och tungviktsläget i UFC efter helgens gala.

https://youtu.be/2iW9eznWMQw

Såg det inte, men extremt glad att Ngannou vann och gav Dana White på käften.


signatur

Ad hoc addendum

Skribent
Skrivet av keffkebab:

Såg det inte, men extremt glad att Ngannou vann och gav Dana White på käften.

White var så arg att han varken spände på honom bältet eller var med på presskonferensen efter. Man skulle kunna säga han rage quita XD


signatur

"Writer and Fighter"

Backloggens befriare
Skrivet av Johan Lorentzon:

White var så arg att han varken spände på honom bältet eller var med på presskonferensen efter. Man skulle kunna säga han rage quita XD

Ah, jag såg det.
Så skönt att han inte alltid kan få som han vill. Det är verkligen dags att UFC börjar dela med sig av kakan till de som verkligen bär upp organisationen, dvs kämparna.


signatur

Ad hoc addendum

Skribent
Skrivet av keffkebab:

Ah, jag såg det.
Så skönt att han inte alltid kan få som han vill. Det är verkligen dags att UFC börjar dela med sig av kakan till de som verkligen bär upp organisationen, dvs kämparna.

Ja, betala era fighters vad de är värda. De är de som sätter livet på spel och drar in kulorna. Jag avskyr vad Jake Paul håller på med, men en sak ska han ha kred för och det är att han försöker göra det bättre för fighters ekonomiskt.

Tar nästan emot att säga att jag håller med honom dock


signatur

"Writer and Fighter"

Backloggens befriare
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, betala era fighters vad de är värda. De är de som sätter livet på spel och drar in kulorna. Jag avskyr vad Jake Paul håller på med, men en sak ska han ha kred för och det är att han försöker göra det bättre för fighters ekonomiskt.

Tar nästan emot att säga att jag håller med honom dock

Ja precis. Det är inte mycket med Jake Paul som jag gillar, men kan han få upp lönerna så antar jag att man kan leva med det där tramset.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Har haft en break från att titta på mma sen publiken försvann. Det verkade som vissa tappade glöden.
Men nu börjar man bli sugen på att kolla igen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Har haft en break från att titta på mma sen publiken försvann. Det verkade som vissa tappade glöden.
Men nu börjar man bli sugen på att kolla igen.

De har haft publik nu ett tag faktiskt. Dock kan matcher ställas in på kort varsel pga att någon fighter får Covid, så korten kan ändras snabbt. Egentligen är ingen match säker förrän de gör sin walkout mot oktagonen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

De har haft publik nu ett tag faktiskt. Dock kan matcher ställas in på kort varsel pga att någon fighter får Covid, så korten kan ändras snabbt. Egentligen är ingen match säker förrän de gör sin walkout mot oktagonen.

jo jag vet publiken är tillbaka, jag började kolla Wrestling ist
men nu ledsna jag på det så då blir det titta MMA igen, nån form av underhållningsvåld måste man få titta på


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Backloggens befriare
Skrivet av Johan Lorentzon:

De har haft publik nu ett tag faktiskt. Dock kan matcher ställas in på kort varsel pga att någon fighter får Covid, så korten kan ändras snabbt. Egentligen är ingen match säker förrän de gör sin walkout mot oktagonen.

Det är ju ingen fight (säker förrän walkouten sker, eller egentligen, förrän de står mitt emot varandra i ringen), fråga Ken Shamrock, Seth Petruzelli och Kimbo Slice (RIP)


signatur

Ad hoc addendum

Skribent
Skrivet av keffkebab:

Det är ju ingen fight (säker förrän walkouten sker, eller egentligen, förrän de står mitt emot varandra i ringen), fråga Ken Shamrock, Seth Petruzelli och Kimbo Slice (RIP)

haha poäng, men ja det har varit lite mer kaos än vanligt. I regel har det ju varit så att matchen i princip är klar när invägningen skett, nu kan ju vem som helst testa positiv när som helst och då dras de direkt från korten.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

Min prediction inför helgens möte mellan Jack Hermansson och Sean Strickland.

Vad tror ni?


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

Skönt att jag såg den här tråden när jag är extremt sugen på att dra en lårspark på någon. Försökte göra comeback i karaten (kyokushin) men fick inflammerade knän och fötter istället. Får fokusera på att träna barn istället, så senaste sparken utdelades på en tioårig tjej. Hon tog den som en champ.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Min prediction inför helgens möte mellan Jack Hermansson och Sean Strickland.

https://youtu.be/sgBkCVbDkWQ

Vad tror ni?

kul, ska kolla när jag kommer hem!

Skrivet av Johan Olander:

Skönt att jag såg den här tråden när jag är extremt sugen på att dra en lårspark på någon. Försökte göra comeback i karaten (kyokushin) men fick inflammerade knän och fötter istället. Får fokusera på att träna barn istället, så senaste sparken utdelades på en tioårig tjej. Hon tog den som en champ.

Skribent
Skrivet av Johan Olander:

Skönt att jag såg den här tråden när jag är extremt sugen på att dra en lårspark på någon. Försökte göra comeback i karaten (kyokushin) men fick inflammerade knän och fötter istället. Får fokusera på att träna barn istället, så senaste sparken utdelades på en tioårig tjej. Hon tog den som en champ.

Där jag numera slåss från ryggen, fuck lårsparkar XD


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Där jag numera slåss från ryggen, fuck lårsparkar XD

Vad gör du på ryggen pojk?

Skrivet av superlim:

kul, ska kolla när jag kommer hem!

https://i.imgur.com/QIc2vKo.gif

Haha, riktigt så illa är det inte


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Johan Olander:

Vad gör du på ryggen pojk?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Skönt att jag såg den här tråden när jag är extremt sugen på att dra en lårspark på någon. Försökte göra comeback i karaten (kyokushin) men fick inflammerade knän och fötter istället. Får fokusera på att träna barn istället, så senaste sparken utdelades på en tioårig tjej. Hon tog den som en champ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skriv svar