Vilken film tycker du skulle passa bra som ett spel?

KoP
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Finns mer potential där

Ja absolut. Ett singleplayer spel i Ready Player One världen hade ju varit fint (kanske).

Medlem

Alla vi barn i Bullerbyn fast gjort som Rockstar Billy.

Avstängd
Skrivet av A1200G:

Kommer det till PC med? Gillar filmen som f*n också. 😀

Matrix filmerna? Fanns ju ett spel som kom ut efter 1:an men minns inte att det var nån höjdare.

Jepp. Finns också till PC.

Har kommit 3 matrix spel.

Enter the matrix - berättar om ghost och niobi och lite vad som hände mellan film 2 och 3

Path of Neo - återupplev de bästa matrix scenerna från alla 3 filmerna samt lite extra story content som också binder ihop händelser mellan filmerna

Och Matrix online - mmo i matrix universumet där du skapade helt egen karaktär och kunde möta diverse stora namn från filmerna som gav dig quests.

Hoppas fortsättningsvis på att få ytterligare ett spel i Matrix världen. Helst då utvecklat av Rocksteady iom deras fantastiska combat system från Batman spelen.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Bastion no doubt

Medlem
Skrivet av Johlor:

Skulle också gärna se ett Alien-spel som utspelar sig på ett rymdskepp snarare än på en planet/rymdstation. Blir mer klaustrofobiskt och mycket av uppgifterna skulle kunna gå ut på att laga systemen på skeppet och bara hålla sig i liv. Det skulle till och med gå att göra co-op där man hjälps åt och sen har den där Alien-aset som jagar en hela tiden. Vapen ska finnas, men de ska vara begränsat med den varan och även ammon till vapnen.

Skulle kunna funka som asymetriskt multiplayer.

Medlem
Skrivet av Isak19:

Bastion no doubt

Vilken film tänker du på? Jag blev lite nyfiken och sökte i IMDB men såg att det finns två olika filmer plus en TV-serie där som alla heter Bastion.

Annars känner jag bara till spelet Bastion, men det är ju en annan sak...

Avstängd

A wonderful life/Shindler's list/Anne Franks dagbok/ThePianist.

En jude på flykt från nazismen.
Kan inte begripa att det inte gjorts något spel kring ämnet.
Det har allt: Stealth, nasseslakt, atmosfär, gripande historia.

Starbreeze - kom till skott!

Moderator | Testpilot
Skrivet av KoP:

Ja absolut. Ett singleplayer spel i Ready Player One världen hade ju varit fint (kanske).

Finns ju potential med nästan varje franchise om det gör på rätt sätt om man ska vara sådan... Oddsen att vi får ett bra Ready Player One-spel är ju en annan femma


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Skulle gå ett snäpp längre bakåt. Nämligen med en bok-serie som jag först verkligen tror skulle bli en bra film-story (är det möjligt att visualisera?) Men som även skulle kunna vara en bra grund för ett intressant spel.

Nämligen "Daemon"-böckerna - https://en.wikipedia.org/wiki/Daemon_(novel_series) .

Medlem

Jag hade velat ha ett nytt The Thing spel.

Medlem

Hade velat se ett starship troopers, hade funkat som en starcraft klon eller ett generiskt FPS

Medlem

Är jag tråkig om jag bara kommer på serier?

Jag hade gärna sett ett ordentligt Game of thrones-spel där man får vara alla karaktärerna och inte karaktärer som spelutvecklarna själva hittat på. The Wire-spel fantiserade jag lite om förut också.

Men film så behöver jag ändå tänka och kommer inte på någon.

Medlem

Är det okej med spel baserat på TV-serie? I så fall skulle jag vilja se spelet...

Hell on Wheels

Ett actionspel typ RDR2 som utspelas i Nordamerika strax efter inbördeskriget och som handlar om att bygga transkontinentala järnvägen. Hell on Wheels är namnet på den lilla mobila staden som följer med järnvägsbygget. Spelaren är chefsingenjör i bygget och ser till att lösa alla möjliga problem som dyker upp på vägen.

Det kanske låter tråkigt med "ingenjör" men det här Vilda västern och alla som sett TV-serien vet att det finns mängder av problem som hela tiden dyker upp. Vissa problem kan lösas med nävarna eller revolvern, medan andra problem kan lösas med diplomati. Ibland kan problem även dyka upp i terrängen, t ex jordskred som blockerat en passage, och då måste spelaren rida iväg och försöka hitta alternativ rutt för järnvägen. Ibland måste en bro byggas eller tunnel sprängas genom ett berg.

Spelaren kan även anlita personer till olika roller i Hell on Wheels för att underlätta bygget, hålla ordning på staden samt hålla koll på omgivningarna utanför. Gänget behövs för problemen kan dyka upp både inne i staden (fylleslag i saloonen, mm) och utifrån (banditer som anfaller, sabotörer från konkurrerande järnvägsbygge försöker spränga dynamitförrådet, mm). Typ så.

Medlem

Okänd soldat.

Fragtjuv

Reine och Mimmi fjällen hade varit grymt!

Eller varför inte The Departed


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

FM-guru
F.d. Sisyr

Sällskapsresan som pek & klicka-spel á la Monkey Island. Enkelt.

Medlem

Någon av de första Jömssonligan filmerna kanske.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Backloggens befriare
Skrivet av KoP:

Sällskapsresan som ett point-n-click spel där man får axla rollen som Stig Helmer såklart.

Ding ding ding!

We have a winner!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

"Johnny Mnemonic" och "Bladerunner"!

Jag har "Enter The Matrix" och "Path of Neo", (pc).
Och "Constantine", (pc).
Tyvärr inte så lyckade.


signatur

autograph

Medlem

"Total Recall".


signatur

autograph

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av KoP:

Sällskapsresan som ett point-n-click spel där man får axla rollen som Stig Helmer såklart.

Skrivet av Sisyr:

Sällskapsresan som pek & klicka-spel á la Monkey Island. Enkelt.

Insåg nu när jag faktiskt läste tråden (...) att någon annan redan kommit med exakt samma förslag. Oops! Aja, great minds think alike osv.

Medlem

Oj det var svårt, spel>film är betydligt lättare.

Men jag funderade lite och lyckades ändå komma på

I am legend
Lite mer story riven survival, typ som subnautica.

Oblivion
Kanske i VR faktiskt? Eller lite episka miljöer i Death stranding stuk

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Hade velat se ett starship troopers, hade funkat som en starcraft klon eller ett generiskt FPS

Det är ju ett sådant på G faktiskt, haft på min wishlist ett tag:
"Starship Troopers - Terran Command"
https://store.steampowered.com/app/1202130/Starship_Troopers_...

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Det är ju ett sådant på G faktiskt, haft på min wishlist ett tag:
"Starship Troopers - Terran Command"
https://store.steampowered.com/app/1202130/Starship_Troopers_...

Finns redan både RTS och Shooter med Starship Troopers också men jag har för mig att de inte var så bra, och de har några år på nacken.
Håller med om att det passar dock.

KoP
Medlem
Skrivet av autograph:

"Total Recall".

Finns och har spelet det. Rör sig dock om ett 2D plattformsspel, tror dock någon spelmakare skulle kunna få till en rätt sjysst uppdatering för alla komponenter till att skapa något nice finns ju där.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

The Expanse hade jag önskat få se som ett stort och massivt RPG-spel, i en öppen rymdvärld. Med trolig fysik som serien i själv försöker förhålla sig till.

Skrivet av anon_79617:

Kan bara hålla med.
Närmsta vi kommer är väl Star Citizen, så vi får hålla tummarna att det blir färdigt innan vi dör.

Skrivet av justabit:

Håller helt med om The Expanse. Fy fan så coolt det hade varit. Följer serien och böckerna och är helt förälskad i den världen.
The Expanse var från början tänkt som ett MMORPG innan det blev böcker, så det känns som grundförutsättningarna absolut finns där.

Frågan är Beltalowda eller Duster?

Det var så The Expanse började. Inte som en serie, inte som böcker, utan som ett nerlagt MMO. Men, ja, det hade varit intressant.

Medlem

Nä, "Starship Troopers" var inge vidare som spel heller. (pc. 2005)
https://en.wikipedia.org/wiki/Starship_Troopers_(video_game)


signatur

autograph

Medlem

Tänker att de kan utveckla det som ett defence spel bara där man får stå emot horder i scenen "Ambush at Whiskey Outpost"

Medlem

Varför inte ta typ Kellys hjältar eller om man vill ha lite mer barn vänligare spel så skulle tex Skrotnisse eller Dr snuggles funka bra tror jag.

123
Skriv svar