Se gameplay från Hitman-trilogin i VR
Bara playstation?
Än så länge men vore ju skumt om det inte släpptes till PC.
Det kan nog vara kul, men har inget förtroende för VR spel med armar. Det tyder på att man inte gjort någon testande av spelarupplevelsen alls.
Nej armar funkar fan inte bra. De borde ge oss någon form av sensor att sätta på armarna med.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Tyvärr inget stöd för move-kontrollerna, vilket gör det betydligt mindre intressant i min bok...
Wait, what. Hur styr du händerna då?
Nej armar funkar fan inte bra. De borde ge oss någon form av sensor att sätta på armarna med.
Eller bara skippa dem. Det var inte en sekund under Alyx där jag strödde mig på att sakna armar. Och det var inte en sekund i walking dead där jag inte var irriterad på mina armar.
Utvecklarna har sagt att det finns inget stöd för Move kontroller utan man spelar med handkontroll.
det verkar imitera rörelserna iaf så det verkar som man kanste styr då höger hand (som håller vapnet) med båda händerna på kontrollen?
eller så är det ändrat och stödjer move-kontroller så man kan styra varsin hand.
Ang att se armar i VR så tycker inte jag det är nått, problem. visst ibland kan det bli janky men tycker det fungerar oftast.
Boneworks ser man ju hela sin kropp och det funkar rätt bra
Edit: jag tycker det är märkligt och dumt att man inte satsar på PCVR också.
Många sura dataspelare här ser jag ☝🏻 Skall bli kul att köra detta på PSVR.
Kul för dig med PSVR, men det är klart tråkigt om ett spel inte släpps till PC nu. PSVR är hopplöst föråldrat i jämförelse med nyare PCVR headsets och PS4 kommer inte kunna rendera scener så som trailern visade, vilket knappt en bra PC skulle kunna heller.
Jag ser fram emot PSVR 2, men just nu är det lite tråkigt att VR titlar riktas mot Playstation.
Wait, what. Hur styr du händerna då?
Du kan bara styra höger, då med kontrollen. Om du kollar på när de laddar om ett vapen så ser man att det är en animation. Bekräftat av utvecklarna att det inte finns stöd vid release, men att de kollar på det för en framtida patch.
Eller bara skippa dem. Det var inte en sekund under Alyx där jag strödde mig på att sakna armar. Och det var inte en sekund i walking dead där jag inte var irriterad på mina armar.
Exakt så jag känner med. Men jag menar om de nu vill ge oss armar (vilket troligtvis borde ge bättre inlevelse om gjort rätt) bör vi ha fler sensorer. Jag vet att det finns att få itag, men tror inte många spel stöder det samt det bara är prototyper.
Edit: Nu var det länge sedan jag spelade Skyrim VR...men där hade man fan inte ens händer när man höll i vapnen. DET var irriterande.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Exakt så jag känner med. Men jag menar om de nu vill ge oss armar (vilket troligtvis borde ge bättre inlevelse om gjort rätt) bör vi ha fler sensorer. Jag vet att det finns att få itag, men tror inte många spel stöder det samt det bara är prototyper.
Edit: Nu var det länge sedan jag spelade Skyrim VR...men där hade man fan inte ens händer när man höll i vapnen. DET var irriterande.
Jag håller med att Skyrim hade varit bättre med händer på vapnet, och givetvis finns det mods för det.
Det bästa sättet att implementera någon form av body tracking borde ju varit med en ny Kinect, fast som faktiskt fungerade... Om jag kommer ihåg rätt så var det två veckor från det att WMR introducerades till att Kinect lades ned.
Grejer så som Vive trackers över hela kroppen känns ganska värdelöst. En högprecision spårning av kontroller framför headsetet med inside-out kameror kombinerat med kroppsspårning och lägre precisions spårning av kontrollerna annars genom en extern kamera känns optimalt.
För min del är 70%+ av VR just rörelsekontrollerna. Om nu IOI ska släppa ett spel 2021 sin kunde släppts till original Rift innan Oculus Touch så känns det ganska tråkigt.
Du kan bara styra höger, då med kontrollen. Om du kollar på när de laddar om ett vapen så ser man att det är en animation. Bekräftat av utvecklarna att det inte finns stöd vid release, men att de kollar på det för en framtida patch.
Ja haha nu när du säger det, man använder bara högerhanden.
jag fattar inte hur dom tänker, känns som 2016.
Saknaden utav armar tycker jag inte är något man saknar när man spelar själv, men kan bryta inlevelsen om man ser det indirekt. Jag är inte tekniskt VR lagd, men tracking på armarna borde väl enbart ligga på armbågarna? Känns som det inte vore så svårt att tillägga. Det vore faktiskt lite häftigt om man kunde använda armarna också.
Kul för dig med PSVR, men det är klart tråkigt om ett spel inte släpps till PC nu. PSVR är hopplöst föråldrat i jämförelse med nyare PCVR headsets och PS4 kommer inte kunna rendera scener så som trailern visade, vilket knappt en bra PC skulle kunna heller.
Jag ser fram emot PSVR 2, men just nu är det lite tråkigt att VR titlar riktas mot Playstation.
Jag tror definitivt att det går att rendera på PSVR eftersom det är det som står i trailern. Glöm inte RE7. Sedan att upplösningen är kattskit är en annan sak...
Lite sorgligt att det fortfarande är för mycket "döda blickar" eller sena reaktioner i dessa spel. Som t.ex vakten som blir knackad på axeln eller vakter som reagerar sent på glaskross. Att inte få till ögonrörelser på människor som man redan på Half life 2 fick till, förstör min upplevelse.
Det häftiga med det här är väl att man får befinna sig innei de banor man kört massa gånger och kan utan och innan
Titta under kjolar, instant buy