Vad gör ett spel episkt? RDR2 eller Cyberpunk

Medlem
Skrivet av UpplystAfghan:

De visar tydligt med videobevis på vad som är trasigt i spelet. Sedan om du håller med om det eller inte är ju inte relevant.
”facts don't care about your feelings”.

Jag tragglade mig igenom spelet efter första patchen och för egen del så var det ospelbart med krascher och spelförstörande buggar. Men det stora problemet är att det inte på något sätt är det man lovade att leverera.

Det så många inte förstår som försvarar sånt här beteende är att det skadar oss konsumenter. Vi som konsumerar produkten måste säga ifrån när man blåser sina kunder år efter år. Det kvittar om det är EA eller CDPR som är din favoritutvecklare, man måste se det för vad det är och stiga ut ur tribalismen och aktivt kritisera rena scams som detta. Annars kan EA ta sina 700 kr för samma spel år efter år, och CDPR släppa ofärdiga, ospelbara spel år efter år. Namnet på företaget är totalt irrelevant.

Varför t.ex. vissa personer är inne i varje tråd och försvarar CDPR’s med argument som ”Köp en dator för 15K din äckliga nolla”, ”du bara hatar, din hipster”.
När man egentligen vid det här laget borde förstått att kritiken är befogad och borde stå på spelarens sida och inte multimiljonsföretaget som bara bryr sig om dina 700 kr och inget annat.
Fattar ni inte att alla bara vill ha en upplevelse som utlovats? Det är underhållning vi konsumerar och inte politik.
Det har inget med att jag är rasist för att företaget är från Polen osv osv. Konstruktiv kritik gör nästa spel bara bättre, vilket i sin tur gör oss ännu gladare.

Men jag förstår att man vill rättfärdiga sina inköp, vi alla har patetiska sidor. Konsolkriget är väl det mest uppenbara sorgliga beviset på det.

Du verkar ha väldigt svårt att begripa att många gillar spelet trots att det inte levererar vad som utlovats och dras med brister. Det är fortfarande ett väldigt bra spel enligt många, en majoritet faktiskt om du tittar på PC.
Det handlar inte om att försvara och rättfärdiga sina inköp, inse att folk kan tycka olika och många är vi som tycker spelet i nuvvarande skick ändå är riktigt bra.

Att du sedan verkar tycka att CDPR ska ta ansvar och stå till svars för att EA lurar och bedrar sina kunder årligen är ju bara löjligt. CDPR ska absolut ha kritik för sina dumheter, men EA gör dessa övertramp och värre varje år efter år efter år. CDPR har, om vi nu ska räkna, sålunda gjort det en gång. Varför ska de ha mer kritik än de som satt det i system?

Du gnäller på att folk är inne och försvarar CDPR i varje tråd, men du är ju inne o gnäller i varje tråd, inte bara på CDPR och spelet utan på de som faktiskt gillar spelet.

Du är så ute och cyklar att det är pinsamt, och du framstår inte som en person det vore värt att diskutera saken med.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av Soulless:

Du verkar ha väldigt svårt att begripa att många gillar spelet trots att det inte levererar vad som utlovats och dras med brister. Det är fortfarande ett väldigt bra spel enligt många, en majoritet faktiskt om du tittar på PC.
Det handlar inte om att försvara och rättfärdiga sina inköp, inse att folk kan tycka olika och många är vi som tycker spelet i nuvvarande skick ändå är riktigt bra.

Att du sedan verkar tycka att CDPR ska ta ansvar och stå till svars för att EA lurar och bedrar sina kunder årligen är ju bara löjligt. CDPR ska absolut ha kritik för sina dumheter, men EA gör dessa övertramp och värre varje år efter år efter år. CDPR har, om vi nu ska räkna, sålunda gjort det en gång. Varför ska de ha mer kritik än de som satt det i system?

Du gnäller på att folk är inne och försvarar CDPR i varje tråd, men du är ju inne o gnäller i varje tråd, inte bara på CDPR och spelet utan på de som faktiskt gillar spelet.

Du är så ute och cyklar att det är pinsamt, och du framstår inte som en person det vore värt att diskutera saken med.

Du har helt rätt.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem
Skrivet av Jacob82:

Hej,

Har en fråga. Har precis blivit färdig med Witcher 3 vilket var fantastiskt och gav mig en ”episk känsla”.
När jag lirade GTA V så infann sig inte den känslan alls. Spelat var bra men jag orkade bara 15 timmar

Nu är frågan om det blir Red Dead Redemption 2 eller Cyberpunk som nästa storspel då jag inte har allt för mkt tid.

Frågan till er är, vilket är mest Episkt och bäst? Har en tveksamtskänsla inför Cyberpunk då det utspelar sig i en stad, samtidigt så är det ju cd projekts författare tillskillnad från Rockstars.

Kommentarer tack!

Om du inte gillade GTAV så KAN du förstås ändå gilla RDR2, det är ju två rätt olika spel. Jag älskar RDR2 och det är det bästa spelet jag har har spelat, jag gillar hur levande världen är och hur mycket valmöjligheter man har. Ska man spela det så ska man gärna hålla på med sidouppdragen samtidigt som man spelar storyuppdragen, du kan fiska och paddla kajak när du vill vara ledig.

Jag orkar inte skriva ett "försvarstal" men jag tror många inte har förstått hur bra RDR2 är helt enkelt, men ja det finns en del brister och vissa saker är inte så fritt som man gärna hoppas på.

Cyberpunk har jag pausat pga buggar och andra saker som hänt afk så jag har inte någon jättebra bild av spelet än, men jag upplever att uppdragen är väldigt olika jämfört med RDR2. Det är rörigare, men man kanske får tänka ut sina lösningar med djupgående än man får göra i RDR2. Om man i det spelet kan lösa något snabbt genom att rida åt ett annat håll så kanske (Cyberpunk2077 alltså) det finns fem andra möjligheter under ett och samma uppdrag, om man fattar hur man ska lösa det.

Ge båda spelen en chans var men som sagt, RDR2 är bäst.

Medlem

Online delen är sämst på GTA 5, loggade in rätt nyligen började med att någon satt en vedbrasa under min gubbe. Fick simma långt ut i havet, ändå följde han efter mig med sin jetpack och dödade mig om och om igen. Avinstallerade spelet direkt.

Var bra innan då det inte var så många fuskare.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Online delen är sämst på GTA 5, loggade in rätt nyligen började med att någon satt en vedbrasa under min gubbe. Fick simma långt ut i havet, ändå följde han efter mig med sin jetpack och dödade mig om och om igen. Avinstallerade spelet direkt.

Var bra innan då det inte var så många fuskare.

Lagom kul >_< Den lirarn låter som en av de som antagligen klagar på att man får polisen över sig så fort man skjuter skallen av folk i Cyberpunk.

Skriv svar