PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Tror många konsoler blir tillgängliga när alla dubbelbokningar försvinner isamband med att folk får hem sina maskiner. gäller främst ps5

Medlem
Skrivet av Blackmalmoo:

Tror många konsoler blir tillgängliga när alla dubbelbokningar försvinner isamband med att folk får hem sina maskiner. gäller främst ps5

Man kan hoppas att det är så att folk avbokar och inte köper och säljer via blocket.


signatur

*Io Sono Interista*

Fick min Xbox series x igår. Förbokade på Elgiganten 20-09-22 kl 09:55 ca.

Är ju inte direkt imponerad på den, lite halvsega menyer där det både känns snabbt och långsamt på samma gång som med Xbox one när den kom, svårt och förklara. kört lite assassins creed vikings , spelet har crashat ett ex antal gånger mitt i spelandet, aldrig varit med om innan på någon konsol. Hoppas man inte fått något måndags exemplar av konsolen.

Medlem

Dagens blåsning:

Vaknade av att jag fick ett SMS klockan 06:00 från Inet. Det enda jag har på order där är PS5. Jag utgick från att det var en miss och att det var något annat någon i hemmet beställt på samma konto.

Klockan 09:27 får jag e-post att min order är packad och redo att hämtas. Ordernumret stämmer. Jag börjar känna att någonting är fel, men kanske... eller?

Loggar in och inser att jag har en extra DualSense på samma order. Men jag hann ändå få lite hopp där, under någon sekund

För övrigt: WH har fortfarande inte gjort någonting med beställningen som skulle skickats i förrgår...

Medlem

Fick just ett meddelande från postnord om en kommande leverans - från inet. kollar vikten. 1,2 kg. Ridå.
Det är handkontrollen endast.

Medlem

Sms från Bring, konsolen kommer mellan 17-22 idag... Snacka om expressfrakt...

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Fick min Xbox series x igår. Förbokade på Elgiganten 20-09-22 kl 09:55 ca.

Är ju inte direkt imponerad på den, lite halvsega menyer där det både känns snabbt och långsamt på samma gång som med Xbox one när den kom, svårt och förklara. kört lite assassins creed vikings , spelet har crashat ett ex antal gånger mitt i spelandet, aldrig varit med om innan på någon konsol. Hoppas man inte fått något måndags exemplar av konsolen.

Det är flera som haft samma problem med Valhalla. Antar att det kan lösas med en patch.

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Fick min Xbox series x igår. Förbokade på Elgiganten 20-09-22 kl 09:55 ca.

Är ju inte direkt imponerad på den, lite halvsega menyer där det både känns snabbt och långsamt på samma gång som med Xbox one när den kom, svårt och förklara. kört lite assassins creed vikings , spelet har crashat ett ex antal gånger mitt i spelandet, aldrig varit med om innan på någon konsol. Hoppas man inte fått något måndags exemplar av konsolen.

Sega menyer har jag inte hört om, men det är väldigt många aktiva generationer nu precis i bytet med stora skillnader i hårdvaran + covid 19. Så vi får nog leva med lite extra problem så här i början! Speciellt med enorma spel som Valhalla.

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Fick min Xbox series x igår. Förbokade på Elgiganten 20-09-22 kl 09:55 ca.

Är ju inte direkt imponerad på den, lite halvsega menyer där det både känns snabbt och långsamt på samma gång som med Xbox one när den kom, svårt och förklara. kört lite assassins creed vikings , spelet har crashat ett ex antal gånger mitt i spelandet, aldrig varit med om innan på någon konsol. Hoppas man inte fått något måndags exemplar av konsolen.

Känner inte igen mig alls, och jag lirade många timmar igår utan problem. Menyerna är hur kvicka som helst hos mig, kolla upp det om du har problem med det framöver - för så ska det inte vara.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Dagens blåsning:

Vaknade av att jag fick ett SMS klockan 06:00 från Inet. Det enda jag har på order där är PS5. Jag utgick från att det var en miss och att det var något annat någon i hemmet beställt på samma konto.

Klockan 09:27 får jag e-post att min order är packad och redo att hämtas. Ordernumret stämmer. Jag börjar känna att någonting är fel, men kanske... eller?

Loggar in och inser att jag har en extra DualSense på samma order. Men jag hann ändå få lite hopp där, under någon sekund

För övrigt: WH har fortfarande inte gjort någonting med beställningen som skulle skickats i förrgår...

Fan också Frågan är om du unboxar kontrollen eller sparar du den till konsolen

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Fick min Xbox series x igår. Förbokade på Elgiganten 20-09-22 kl 09:55 ca.

Är ju inte direkt imponerad på den, lite halvsega menyer där det både känns snabbt och långsamt på samma gång som med Xbox one när den kom, svårt och förklara. kört lite assassins creed vikings , spelet har crashat ett ex antal gånger mitt i spelandet, aldrig varit med om innan på någon konsol. Hoppas man inte fått något måndags exemplar av konsolen.

har du kanske kass uppkoppling? har själv varit med om liknande saker i andra sammanhang och då har det visat sig att det är uppkopplingen som segar ner hela systemet....

Medlem
Skrivet av Beera:

Ah, hoppas du får din PS5 så snabbt som möjligt.

Tack, det värmer! Kanske sätter det ringar på vattnet..

Ja du ska verkligen ha cred för det! Önskar bara det var en extra PS5 du satt på, eller att någon annan vänlig själ kunde förbarma sig över en. :'(

Medlem
Skrivet av Pondexter:

Ja du ska verkligen ha cred för det! Önskar bara det var en extra PS5 du satt på, eller att någon annan vänlig själ kunde förbarma sig över en. :'(

Hade jag haft en PS5 över hade det inte varit något annorlunda. Lycka till!

Medlem

Köpte watch dogs legion till Xbox one funkade helt perfekt tills i lördags när Ubisoft patcha spelet så det kraschar 5-10 minuter in i spelet. så borde man avvakta med Att installera det på series x

Medlem
Skrivet av Taskman:

Om du bokade i Feb i år från Webhallen är det sjukt sent med tanke på att de la upp den i April förra året.
Absolut inte ditt fel men vet att de var typ fullbokade någon gång i Q3 2019 för första batchen (dock inget som någon visste då). Var först när Webhallen fick någon slags uppgift om hur många "Någonstans mellan X-Y" som de stängde bokningarna eftersom de insåg att tilldelningen av Sony var skit och de inte får fram dem i tid.

Att få en exakt siffra på hur många de faktiskt får vet do nog inte ännu och förmodligen får de detta i denna vecka av dist. Inte ovanligt alls för releaser som detta, speciellt om man jobbat med distribution tidigare.

Javisst det är sent för att vara Webhallen och det är något jag ångrar, men det var uppenbarligen långt ifrån sent om man valt rätt återförsäljare. Och att ändå ha bokat nästan ett år i förväg borde ju vara att va ute i god tid egentligen. WH,KOMPLETT m.m är några jag har stort förtroende för som vet och kan områdena de levererar inom kontra tex multimedia-bolag som Elgiganent eller MM, men tyvärr verkar det ju som att det är just de stora media-bolagen som får konsollerna.

En miss jag inte lär göra om, annars köper jag aldrig något från dessa, en TV har det väl blivit någon gång typ.

Medlem

Gjorde själv "misstaget" att beställa ifrån WH. WH har levererat väldigt bra historiskt sätt till mig. Jag var lite naiv när jag bokade upp mig i april 2020 och trodde jag var ute tidigt. Beställde ifrån mediamarkt och dustin, men ack försent Har fått svar ifrån samtliga, och ingen är innan nyår.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Fan också Frågan är om du unboxar kontrollen eller sparar du den till konsolen

Vem vet, om de lägger till next-gen i PS Now så fyller den ju en funktion via PC-klienten. Men det lär nog vara att hoppas på för mycket.

Hade det inte varit pestens tid revival världen över så hade jag kunnat ta med den på roadtrip och skicka vykort till FZ fredagspanelen varje vecka.

"Kära FZ! Idag är jag på Bahamas. Hittade inte min mammakonsol här heller. Hoppas ni har det bra. Mvh DualSense 5"

Medlem

PLING! Utleverans påbörjad till ditt utlämningsställe

Medlem

Jag gav upp mina försök att få tag på ett series x efter allt strul. Blev ett One X begagnat för ett (ruskigt) bra pris, så har man chans att lira lite game pass spel i 4k tills series x blir lättare att få tag på.

Medlem

Onsdag v46 och inte ett pip från wh, undrar om dom verkligen kommer ut med info denna veckan, typ fred em, surt.

Medlem
Skrivet av Leinad:

Jag har också bokat hos dem och inte fått nån info än mer än att köpet gått igenom. Men i deras q&a står det som svar på den frågan:

JakobC 2020-10-13
Topp 1 skribent
Hej! De som har förhandsbokat PS5 är beräknade till att få den på release. / Emelie

Skrivet av Freakon:

Min bror har bokat där. En sekund efter förbokningarna drog igång.

Han har fått två mail om att båda maskinerna är klara för leverans vid release.

Han fick mail för ca en vecka sedan.

Önskar dig all lycka.

Det är intressant med NetOnNet, dels gick de inte ut med när deras förbokning skulle starta, så en var tvungen att ha tur (vilket jag råkade ha), men jag är nyfiken på vad han fått för mail då jag chattade med NetOnNet idag och de hävdar att det går inte ut några mail alls förrän ordern lämnar deras lager, alltså nästa vecka.

I samma chatt-session, på frågan om jag kommer få ett PS5 nästa vecka:
"alla som har förhandsbokat ett PS5 kommer att få detta, men vi kan inte se när din order kommer att levereras. Så leveransbesked kommer först på lanseringsdagen"

Jag spetsar frågan lite och frågar om han menar att jag får en från första batchen, men att de inte kan garantera leverans på releasedagen:
"Jag kan inte se hur många vi kommer att få in. Alltså du är garanterad att få en, men vet inte om det är vid första leveransen in till oss eller andra"

Med andra ord, de har inte en aning om vem som får eller när.

Medlem

Har chattat med webhallen. Info bör komma en vecka innan release hävdar de fortfarande.
Enligt dem är en vecka innan release även på måndag. Men senast måndag sa han. 🤪

Medlem
Skrivet av stesva:

Onsdag v46 och inte ett pip från wh, undrar om dom verkligen kommer ut med info denna veckan, typ fred em, surt.

Info senast måndag säger de nu

Medlem
Skrivet av majep:

Info senast måndag säger de nu

Sinnes....

Medlem

Sjysst av er som kollar upp statusen på WH. Själv känner man sig besviken att man inte bokade någon annanstans. Tyvärr urholkar den bristande informationen förtroendet och jag har beställt tillbehör från andra sidor pga det.

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Sjysst av er som kollar upp statusen på WH. Själv känner man sig besviken att man inte bokade någon annanstans. Tyvärr urholkar den bristande informationen förtroendet och jag har beställt tillbehör från andra sidor pga det.

Jag förbokade Miles Morales och Demon's Souls från WH, mailade och frågade om det spelade någon roll om jag bytte upphämtningsställe till ett annat varuhus pga närmre min nya lägenhet, alltså om det kunde påverka huruvida jag får på releasedagen eller ej. De svarade att jag inte borde byta varuhus för jag då förlorar min plats i kön. För två spel?? De kan alltså inte ens garantera leverans vid release på två Blu-ray-discar. Känns särskilt märkligt nu när jag läser att folk redan fått de spelen skickade från andra återförsäljare.

Medlem
Skrivet av Pondexter:

Jag förbokade Miles Morales och Demon's Souls från WH, mailade och frågade om det spelade någon roll om jag bytte upphämtningsställe till ett annat varuhus pga närmre min nya lägenhet, alltså om det kunde påverka huruvida jag får på releasedagen eller ej. De svarade att jag inte borde byta varuhus för jag då förlorar min plats i kön. För två spel?? De kan alltså inte ens garantera leverans vid release på två Blu-ray-discar. Känns särskilt märkligt nu när jag läser att folk redan fått de spelen skickade från andra återförsäljare.

Ja det där är ju jävligt dålig service helt enkelt. Så trist. Om det är extrema regler kring en konsoll som det finns lite av är en sak, men ett spel bör ju knappt behöva sälja slut... snark.

Medlem

Sitter här med en rykande färsk Demon souls PS5 disc i handen...MEN vart ska jag stoppa den
Vore riktigt fint med en konsol levererad också. Kom igen nu Elgiganten, råka skicka en till mig idag!

Medlem
Skrivet av Pondexter:

Jag förbokade Miles Morales och Demon's Souls från WH, mailade och frågade om det spelade någon roll om jag bytte upphämtningsställe till ett annat varuhus pga närmre min nya lägenhet, alltså om det kunde påverka huruvida jag får på releasedagen eller ej. De svarade att jag inte borde byta varuhus för jag då förlorar min plats i kön. För två spel?? De kan alltså inte ens garantera leverans vid release på två Blu-ray-discar. Känns särskilt märkligt nu när jag läser att folk redan fått de spelen skickade från andra återförsäljare.

De är nog bara extremt försiktiga här. Du tappar köplats om du gör ändringar, och de vill bara vara extremt tydliga med det - även om det gäller dina spel. Så mycket skit de lär ha fått på kundtjänst genom åren p.g.a. deras kassa hemmabygge som släpper allokering om du vill hämta din order någon annanstans.

Medlem
Skrivet av meedas:

De är nog bara extremt försiktiga här. Du tappar köplats om du gör ändringar, och de vill bara vara extremt tydliga med det - även om det gäller dina spel. Så mycket skit de lär ha fått på kundtjänst genom åren p.g.a. deras kassa hemmabygge som släpper allokering om du vill hämta din order någon annanstans.

Men.. ja det är väl klart att det är så, det säger de ju. Men det är jävligt dålig service.

Det går ju att uppdatera systemet under alla dessa år - om man vill och förstår värdet för sina kunder. Speciellt en butik som denna bör ju kunna se sånt... men inte.

Skriv svar