PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

CDON har precis släppt! Fick mail om att min produkt jag bevakar finns, har fått bekräftelse att den är beställd!

Edit: Tittade nu på produkten och leverans 3e mars Känns bättre än Kompletts 3e maj som jag beställde 6 juni -20


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av DKvarn:

CDON har precis släppt! Fick mail om att min produkt jag bevakar finns, har fått bekräftelse att den är beställd!

Jag fick mitt mail när det va försent redan tyvärr.

Medlem
Skrivet av DKvarn:

CDON har precis släppt! Fick mail om att min produkt jag bevakar finns, har fått bekräftelse att den är beställd!

Det där gick undan. Fick mail 13:05. 13:15 var produkten slut. Satan!

Medlem

Jag skulle ju inte köpa en PS5 för att Sony gjort bort sig, inte tagit ansvar och situationen var så absurd med lotterier och F5-pepprande. Därav avbokade jag på både Inet och Ginza. Nu fick jag ett mejl från CDON och utan att tveka klickade jag till mig ett PS5 så fort jag kunde. Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt mig själv. Haha

Medlem
Skrivet av Dex:

Kommer inte ihåg exakt vilket datum det var det senaste jag läste, men det var i alla fall den 10/6-2020. Du lär ju vara nära då

Låter bra, då har man den kanske i mars så man kan börja lira demon souls, spider man, assassins creed valhalla o Ghost of tsushima 😃

Medlem
Skrivet av Dex:

Kommer inte ihåg exakt vilket datum det var det senaste jag läste, men det var i alla fall den 10/6-2020. Du lär ju vara nära då

Jag har sett flera från 12/6 som ska ha fått SE från Webhallen redan, men vi är många kvar fortfarande.
Själv beställde jag runt 21:00

Tror det var rätt många som beställde just det datumet efter sonys presentationsfilm som jag har för mej släpptes kvällen innan.

Medlem
Skrivet av SevenPageMuda:

Har äntligen fått min ps5! Hämtade de igår från MM, bokade 10/10 hos dem, bokade 20/6 hos webhallen & fortfarande inte hört något så väldigt glad att jag bytte till MM så har jag kvar webhallen bokning så brorsan kan få en till slut också

Grattis!

Var bokade du? Jag bokade SE av dem 10/10 för upphämtning i Gallerian i Stockholm men har bara fått det första mailet om att jag skall få det vecka 8 eller 9.

Någon mer som bokat SE 10/10 eller tidigare från MM och som ännu inte har fått sitt?

Medlem

Fick Mail av CDON 13.05 skulle beställa men han inte på 2min typ patetisk hur situationen ser ut.
Vänta och se om någon vecka finns de på tradera blocket mm blir så förbannad....

Folk är bara ute efter att tjäna extra pengar

Medlem

Bokade mitt från Inet 2020-09-16 fick mail från dom att "förväntad leverans" går att se på sin order nu.
Blev glad som fan och hoppades på att det kommer i april. Jag kunde självklart inte hålla mig så jag loggade in direkt och fick mötas av datumet 19 november...

Medlem

Har fått mitt PS5 nu, min efterlängtade 30-årspresent! :')

Smidig leverans på bara 1 dag från MediaMarkt.

Hej då, tråden!

Skrivet av Danne92:

Bokade mitt från Inet 2020-09-16 fick mail från dom att "förväntad leverans" går att se på sin order nu.
Blev glad som fan och hoppades på att det kommer i april. Jag kunde självklart inte hålla mig så jag loggade in direkt och fick mötas av datumet 19 november...

På riktigt?...

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

På riktigt?...

Ja jag trodde fan inte mina ögon när jag såg det.
Inet...

Medlem

Bokade min PS4 SE den 12/6 kl 14:57. Fortfarande ökänt leveransdatum

Medlem

Jag lyckades knipa en SE på Cdon idag tror jag. Fick bekräftelse på mail iallafall.

Medlem
Skrivet av karolus861:

Grattis!

Var bokade du? Jag bokade SE av dem 10/10 för upphämtning i Gallerian i Stockholm men har bara fått det första mailet om att jag skall få det vecka 8 eller 9.

Någon mer som bokat SE 10/10 eller tidigare från MM och som ännu inte har fått sitt?

Tackar

Hämtade den i täby centrum så mailet lär nog komma snart för dig också då

Medlem
Skrivet av SevenPageMuda:

Tackar

Hämtade den i täby centrum så mailet lär nog komma snart för dig också då

Fick mailet tre minuter efter att jag postade mitt inlägg 😅. Såg fem andra PS5:or när jag hämtade min för några timmar sedan.

Skribent
Skrivet av Danne92:

Ja jag trodde fan inte mina ögon när jag såg det.
Inet...

Måste väl vara någon bugg? 19 november var väl datumet då konsolen lanserades?

Medlem
Skrivet av Shadee:

Måste väl vara någon bugg? 19 november var väl datumet då konsolen lanserades?

Ja man kan ju hoppas att det är en bugg Sjukt om det ska ta ett helt år att få sin jävla konsol...

Skribent
Skrivet av Danne92:

Ja man kan ju hoppas att det är en bugg Sjukt om det ska ta ett helt år att få sin jävla konsol...

Ja, vi får hoppas på det. Om det tar ett jävla år för dig, hur lång tid ska det då ta för mig som inte har någon bokning? Kanske man får tag på en konsol lagom till lanseringen av PS6...

Medlem

Någon som vet om netonnet kommer sälja fler konsoller på måndag?

Medlem
Skrivet av Jaydee3:

Någon som vet om netonnet kommer sälja fler konsoller på måndag?

Varför tror du det?

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Jag skulle ju inte köpa en PS5 för att Sony gjort bort sig, inte tagit ansvar och situationen var så absurd med lotterier och F5-pepprande. Därav avbokade jag på både Inet och Ginza. Nu fick jag ett mejl från CDON och utan att tveka klickade jag till mig ett PS5 så fort jag kunde. Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt mig själv. Haha

Måste bara fråga, hur har Sony gjort bort sig och vilket ansvar förväntade du att de ska ta? Enbart sälja genom sin hemsida så de har kontroll över situationen?

Medlem
Skrivet av alx242:

Varför tror du det?

Jag tror inte. Jag frågade gruppen på tråden om någon visste. Godmorgon, en kopp kaffe innan man svarar är ett bra tips. Har gjort misstag själv några ggr pga av det.

Medlem
Skrivet av Jaydee3:

Jag tror inte. Jag frågade gruppen på tråden om någon visste. Godmorgon, en kopp kaffe innan man svarar är ett bra tips. Har gjort misstag själv några ggr pga av det.

Klart jag är morgontrött men jag var ju nyfiken om du hade en anledning till att ställa frågan...

Medlem
Skrivet av wololo:

Måste bara fråga, hur har Sony gjort bort sig och vilket ansvar förväntade du att de ska ta? Enbart sälja genom sin hemsida så de har kontroll över situationen?

Sony har gjort bort sig med en katastrofal lansering av Playstation 5. När de sedan skyller allt på komponenttillverkarna så tar de lika mycket ansvar som Lena Hallengren gör när hon skyller Sveriges misslyckande kring pandemihanteringen på regionerna.

Som jag tidigare skrivit så finns det flera sätt att ta ansvar på och förmodligen många bättre än vad jag kan komma på. Men varför inte bara gå ut med en tydlig ursäkt till alla fans och ge en liten kompensation? Till exempel så skulle Sony kunna skänka något symboliskt som ett gratis spel eller några månader gratis Playstation Plus till alla som köat.

Medlem

Hade tur och lyckades boka en hos CDON. Hoppas den kommer nästa vecka. Stod preliminärt 3 mars.

Medlem
Skrivet av psp123:

Hade tur och lyckades boka en hos CDON. Hoppas den kommer nästa vecka. Stod preliminärt 3 mars.

Stod det 3 mars när man lade bokningen på produktsidan? Missade det nämligen.

Medlem
Skrivet av aegarnsson:

Stod det 3 mars när man lade bokningen på produktsidan? Missade det nämligen.

Ja, precis.

Medlem

Tror jag lyckades få en på CDON igår, hade direktlänk till ps5 och genomförde hela köpet på ca 20sek, så den inte skulle försvinna från varukorgen, fick iaf bekräftelsemail och de har gjort en kreditupplysning då jag valde faktura,, men som sagt tar inget förgivet förrän jag har den i handen

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Sony har gjort bort sig med en katastrofal lansering av Playstation 5. När de sedan skyller allt på komponenttillverkarna så tar de lika mycket ansvar som Lena Hallengren gör när hon skyller Sveriges misslyckande kring pandemihanteringen på regionerna.

Som jag tidigare skrivit så finns det flera sätt att ta ansvar på och förmodligen många bättre än vad jag kan komma på. Men varför inte bara gå ut med en tydlig ursäkt till alla fans och ge en liten kompensation? Till exempel så skulle Sony kunna skänka något symboliskt som ett gratis spel eller några månader gratis Playstation Plus till alla som köat.

Svårt att be om ursäkt för nått som man inte kan påverka. Sony är inte "chef" för komponentleverantörerna vilket Lena Hallengren är för "Regionerna" så inte samma sak riktigt. Dessutom fick man "destruction allstars" gratis, och snart "abes oddysey".
De lyckades skeppa lika många PS5:or första månaden som det såldes PS4:or under samma period, svårt att begära mer även om de nog förstod att efterfrågan kommer vara större p.g.a allt hemmasittande. De allra flesta som ville ha till release verkar nu få sin konsoll inom 3-4 månader från release-dagen, jag tycker inte det är så uselt ändå.

Skriv svar