Xbox Series X-pris och lanseringsdatum officiellt!

Medlem

Helt ok pris, men jag gör inte samma misstag igen. Startat mitt Xbox One två gånger och senast var fem år sedan.

Om de släpper bra spel så köper jag.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det är onekligen lockande att slippa slänga ut närmare sextusen riksdaler på ett bräde. Men om man redan har Game Pass? Man kan väl inte registrera ett till konto eller kommer det fungera ändå?

Det skulle förvåna mig stort om inte dina månatliga game pass betalningar pausas. Så fungerar det hos andra tjänster jag provat och har haft erbjudande från "sidan", t.ex. spotify, netflix & cmore.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det är onekligen lockande att slippa slänga ut närmare sextusen riksdaler på ett bräde. Men om man redan har Game Pass? Man kan väl inte registrera ett till konto eller kommer det fungera ändå?

Är ju en bra fråga, dom skulle ju kunna lösa det med att dom adderar månaderna folk redan har till totalen, säg att du har 2 år betalt redan så får du 4 år men är bara bunden i 2år.
Men troligen så brinner det nog inne tyvärr...

Medlem
Skrivet av Lepr:

För mig lutar det åt att ta en XsS all access direkt vid release, sen komplettera med PS5 när det börjar komma några intressanta spel, och sen även komplettera med en extra XsX i samma veva, så får ungarna ta över XsS 😉

Samma här men kommer välja Xbox Series X! ett måste att ha både Xbox Series X och Playstation 5 så man kan spela ALLT!

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Så du bara spekulerar när du säger att man får si och så mycket för den summan? Du kanske ska invänta officiella uppgifter så vi vet säkert?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Lepr:

Är ju en bra fråga, dom skulle ju kunna lösa det med att dom adderar månaderna folk redan har till totalen, säg att du har 2 år betalt redan så får du 4 år men är bara bunden i 2år.
Men troligen så brinner det nog inne tyvärr...

Näe, helt orimligt. Antingen pausas det som jag läst eller så får man kod för att fylla på Game pass som jag läst någon annan skriva.

Medlem
Skrivet av bickelito:

Man kan ju köpa vadsomhelt med avbetalning idag. så det intressanta är ju att se om microsofts deal med konsol inkl gamepass är billigare än en 24 månaders avbetalning. dvs vad är räntorna på i båda dealarna.

Vad jag läst skall All-Access dealen vara räntefri.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Alltså dealen med Elgiganten är ju helt galen! Jag tänker ju ändå inte skaffa en med sjukt smart av Microsoft att göra så.

Vilken deal är detta med Elgiganten?

Medlem
Skrivet av Stolpiller:

Vilken deal är detta med Elgiganten?

Elgiganten är den svenska återförsäljaren som initialt hanterar Xbox All Access

Medlem

Nu är det bara en sak jag saknar och det är Steam Link.

Inaktiv
Skrivet av martinot:

Skulle tro att vi alla som köper konsol är, mer eller mindre, nördar!

Allmänheten vet knappt vad "konsol" är.

Där är det mobilspel (ofta med lootboxar och köp-i-appar) som gäller.

Miljoner köper konsolen antingen för att bara lira Fifa eller CoD

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Nu är det bara en sak jag saknar och det är Steam Link.

Många nyare smart tv har en Steam Link app. Så man behöver inte hårdvaran.

Medlem

*hurr durr, ingen kommer köpa skitet*
*durr hurr, kommer fortfarande köpa PS5 även om den kommer kosta 7 laxx*

Vad en förälder kollar på mest till sina kids är priset.
Därför är switch så himla populärt, och en unge kommer ändå inte spela alla exklusiva titlar som PS fanboisen försvarar till döds.

7 tusen eller 5.6 tusen?
Svaret är rätt enkelt när man ska köpa till barn som kanske inte är försiktig med sina prylar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Miljoner köper konsolen antingen för att bara lira Fifa eller CoD

Ändå är de rena spelnördar jämfört med den lootbox-klickande telefonspelande allmänheten.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

*hurr durr, ingen kommer köpa skitet*
*durr hurr, kommer fortfarande köpa PS5 även om den kommer kosta 7 laxx*

Vad en förälder kollar på mest till sina kids är priset.
Därför är switch så himla populärt, och en unge kommer ändå inte spela alla exklusiva titlar som PS fanboisen försvarar till döds.

7 tusen eller 5.6 tusen?
Svaret är rätt enkelt när man ska köpa till barn som kanske inte är försiktig med sina prylar.

Diskuterades tidigare också.
Men som tur är, spelen för kidsen och familjer är är inte det som klassas som bäst som tur är


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot
Skrivet av Molotov:

Diskuterades tidigare också.
Men som tur är, spelen för kidsen och familjer är är inte det som klassas som bäst som tur är

Du! Passa dig! Ingen, absolut ingen pratar strunt om världens bästa spel genom tiderna, Fall guys! *faktiskt lite sanning i det*


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

*hurr durr, ingen kommer köpa skitet*
*durr hurr, kommer fortfarande köpa PS5 även om den kommer kosta 7 laxx*

Vad en förälder kollar på mest till sina kids är priset.
Därför är switch så himla populärt, och en unge kommer ändå inte spela alla exklusiva titlar som PS fanboisen försvarar till döds.

7 tusen eller 5.6 tusen?
Svaret är rätt enkelt när man ska köpa till barn som kanske inte är försiktig med sina prylar.

Varför är du så besatt av vad barn ska spela?

Ungefär 80 % av konsolägare är över 18 år.

Och vad får du priset 7000 ifrån? Den missen gjorde man med Ps3 och lär inte göra om igen.

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_328494:

Varför är du så besatt av vad barn ska spela?

Ungefär 80 % av konsolägare är över 18 år.

Och vad får du priset 7000 ifrån? Den missen gjorde man med Ps3 och lär inte göra om igen.

Ok källa på det påståendet måste jag säga? De flesta som köper konsol är säkert över 18 men målet och syftet med köpet är till sina barn.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

Ok källa på det påståendet måste jag säga? De flesta som köper konsol är säkert över 18 men målet och syftet med köpet är till sina barn.

Det har jag samlat ihop under massa år av läst statistik och artiklar. Jag minns det jag läst, inte var jag läst det.

Men med den logiken du använder menar du att 20 % under 18 går in i butiker själv och handlar, eftersom du antar att många av resten är föräldrar som handlar åt sina barn?

Man får tro vad man vill helt enkelt. Men när du säger att syftet är köp till sina barn, vad baserar du det på då? Du kanske har minne nog att komma ihåg dina källor

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_328494:

Det har jag samlat ihop under massa år av läst statistik och artiklar. Jag minns det jag läst, inte var jag läst det.

Men med den logiken du använder menar du att 20 % under 18 går in i butiker själv och handlar, eftersom du antar att många av resten är föräldrar som handlar åt sina barn?

Man får tro vad man vill helt enkelt. Men när du säger att syftet är köp till sina barn, vad baserar du det på då? Du kanske har minne nog att komma ihåg dina källor

Jag kan hävda att barn är största konsumenten av tv-spelskonsoler på många saker jag läst och sett precis som du. Här t.ex är en artikel om att 63% av alla 12-15åringar i Storbritannien har ett tv-spel
https://www.statista.com/statistics/274418/use-of-games-conso...

Vart skrev jag om 20%?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv
Skrivet av NuZ:

Jag kan hävda att barn är största konsumenten av tv-spelskonsoler på många saker jag läst och sett precis som du. Här t.ex är en artikel om att 63% av alla 12-15åringar i Storbritannien har ett tv-spel
https://www.statista.com/statistics/274418/use-of-games-conso...

Vart skrev jag om 20%?

Jag skrev om 20 %, du påstod att när jag säger att 80 % är över 18 så betyder det att majoriteten handlar åt sina barn. Vilket måste betyda att 20 % handlar det själv

Ok, så många har ett tvspel i sina hem. Då använder jag din egen logik då och påstår att syftet med köpet var för föräldrarna själva.

Ingen av oss har någon källa helt enkelt så man får ju tro vad man vill

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ok källa på det påståendet måste jag säga? De flesta som köper konsol är säkert över 18 men målet och syftet med köpet är till sina barn.

Skulle också misstänka det, men har tyvärr inga siffror att tillgå (som de flesta andra här i tråden, även om de är tvärsäkra).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av NuZ:

Här t.ex är en artikel om att 63% av alla 12-15åringar i Storbritannien har ett tv-spel
https://www.statista.com/statistics/274418/use-of-games-conso...

Ahh. Gott med äntligen lite siffror och fakta i ämnet (och inte bara hojtande som från en del i tråden). Tackar!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

@lars_kongo: +80kr ish per månad som PSN kostar

It's not a lake, it's an ocean

Så Austin Evans har fått klämma på båda konsolerna nu. Ställda sida vid sida ser Series X verkligen enorm ut, och jämfört med en rad olika Xbox One-modeller är intrycket detsamma medan Series S är som en mindre Xbox One S. Jag hade föredragit en lite mindre kantig design, men den ser inte alls så tokig ut, faktiskt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Gillar verkligen inte den specialversion av XB1X han har. Skitful lack/design!

Gillar verkligen designen på XB1S. Grymt snygg! Är min designfavorit av konsoler genom tiderna (tillsammans med PS2)!

Efter den kommer nog den nyannonserade XSS på andra plats. Gillar "högtalardesignen", och tycker den både är lite speciell/quirky, och snygg stilren formgivning på samma gång.

Gillar verkligen inte utseendet på XB1 OG. Ser ut som en ful gammal misslyckad kina-VHS.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Skriv svar