Launchspel till Series X och PS5 -Spekulera!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ruffles:

För Xbox tror jag det räcker ganska bra med Halo Infinite och Forza Motorsport 8 från Xbox Game Studios (fasen vad jag önskar att Series X hade fått namnet Infinite i stället och haft Halo Infinite som releasespel samt Forza 8 som skrivs Forza ∞...). Därtill kommer ju en rad tredjepartsspel som cross gen-titlar så det blir knappast tomt på lanseringsdagen. Varken Xbox One eller PS4 hade en strålande launch lineup, särskilt inte PS4. Det viktiga är att lanseringsfönstret fylls på stadigt med nya titlar, januari-mars får inte bli tomma.

PS5... det vete tusan. Känns som att Sony har en halv kortlek med ess de inte visat upp än.

Ja jag tror också att Xbox vill sprida ut sina titlar mer över launch window, särskilt med tanke på Xbox Game Pass. Huvudmålet är nog inte längre att kränga så många konsoler som möjligt då man inte låser spel till en specifik hårdvara, man släpper ju även på PC, Xbox One och xCloud och är inte beroende av enskild hårdvaruförsäljning på samma sätt.

Med Xbox Game Pass har man som Series X-köpare dessutom tillgång till ALLA launchtitlar och 200+ spel till dag 1, även om du är helt ny till ekosystemet. Det är ju inte dumt.


signatur

Jump in.

Medlem

Sony please release a black PS5 controller...

Inaktiv

Om man undrar vem som "vinner" next gen av Ms OCH Såny är det nog inte många som ens tror Såny har en Chans (om man inte är lobotomerad) men undrar vilka andra som seglar upp eller om Såny köps av apple eller Google

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Om man undrar vem som "vinner" next gen av Ms OCH Såny är det nog inte många som ens tror Såny har en Chans (om man inte är lobotomerad) men undrar vilka andra som seglar upp eller om Såny köps av apple eller Google

Vad tusan snackar du om? Det här kan nog vara det mest färgade inlägget jag sett på riktigt länge...

Medlem

Gran turismo, dock tror jag att det bara är sport, vilket känns troligare att dom portar än att släpper "gt7".

12
Skriv svar