FragZåne - Tråden om pizza

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Hur gick det med din tredagars deg? Blev den bra? Men viker du degen i tre slag då som wienerbröd typ och hur länge vilar degen sen i kylskåpet mellan varje vikning?

Det bästa receptet jag fått till är från Vitos youtubekanal

En poolish på torrjäst, honung, mjöl o vatten. Låter den stå i kyl 24h,sen blandar man i resterande mjöl, salt o olivolja dag 2... Sen bulkfermenterar jag degen 24 timmar till. Dag 3 så gör jag bollar och jäser dem i rumstemp ca 2 timmar. Kör i degblandare och inga vikningar.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Tips på fryspizza, Tony’s pepperoni! Blir riktigt god i ugn, lite olivolja på efteråt och oregano.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Vet inte om du har sett men finns en kille på Instagram (kebabskatt) som recenserar kebabpizzorna på varenda pizzeria i Göteborg. Rätt underhållande läsningar och man hittar en del pärlor. Provat ett par av pizzorna på topplistan och för mig var det hur gott som helst! Hoppas du hittar något gott

Han har varit med matkoma 2 gånger o käkat kebab. Skön snubbe.


signatur

1# FZ Troll

KoP
Medlem

Oetkers fryspizzor (valfri) med pizzasallad ifrån Lidl är en personlig favorit här. 😂

Releasehästryttare

Det blev ingen pizza den kvällen, pizzerian va nerlagd .. tack google!

Är dock fortfarande pizza sugen så kanske blir en pizza till lunch.

Medlem
Skrivet av KoP:

Oetkers fryspizzor (valfri) med pizzasallad ifrån Lidl är en personlig favorit här. 😂

Det kan man väl knappt kalla pizza. Nästan hädelse!


signatur

1# FZ Troll

KoP
Medlem
Skrivet av robbis:

Det kan man väl knappt kalla pizza. Nästan hädelse!

Så är det väl. Men under halva priset av vad en pizzeria pizza kostar och tillräckligt mättande/gott.. 🙂

Releasehästryttare
Skrivet av KoP:

Så är det väl. Men under halva priset av vad en pizzeria pizza kostar och tillräckligt mättande/gott.. 🙂

Bättre att inte äta alls då och istället spara de pengarna till en riktig pizza.

Inte ofta jag håller med @robbis men vi borde ta en funderare på om vi inte skall förbjuda fryspizzor ...

Medlem
Skrivet av Devan:

Bättre att inte äta alls då och istället spara de pengarna till en riktig pizza.

Inte ofta jag håller med @robbis men vi borde ta en funderare på om vi inte skall förbjuda fryspizzor ...

Håller aldrig med Robbis heller men ja, fryspizza borde fan förbjudas. Ska man trycka pizza så går man till en pizzeria och får lite hyvlat kött och mycket sös på, där snackar vi pizza.

Medlem
Skrivet av Devan:

Bättre att inte äta alls då och istället spara de pengarna till en riktig pizza.

Inte ofta jag håller med @robbis men vi borde ta en funderare på om vi inte skall förbjuda fryspizzor ...

Skrivet av DieZe:

Håller aldrig med Robbis heller men ja, fryspizza borde fan förbjudas. Ska man trycka pizza så går man till en pizzeria och får lite hyvlat kött och mycket sös på, där snackar vi pizza.

awww... tack! Känner mig nästan hedrad nu ju


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Vill faktiskt ge lite stöd till fryspizzor. Nej, det är verkligen ingen lyxupplevelse, men fan vad mysigt det är att värma på en fryspizza i ugnen nån dag när man kommer hem sent från nån resa eller är lite krasslig eller något, det är en speciell sunkig känsla som är rätt go.

Medlem

Slår också ett slag för fryspizzan!
Billys pepperoni i ugn blir riktigt gott, även grandiosa extra allt!

I mikron dock, nä…


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag har alltid 1-2 fryspizzor hemma, helst Dr.Oetker.

Inte för att det är de godaste någonsin, men efter en lång dag av resande så är det så underbart att bara slänga in i ugnen, och under tiden man väntar så hittar man en serie att titta på.

Om det ska vara pizzeria-pizza så är den närmsta vidrig, så man får åka några mil för den då, alltså inte värt det om man vill ha något snabbt nu.

KoP
Medlem
Skrivet av Devan:

Bättre att inte äta alls då och istället spara de pengarna till en riktig pizza.

Inte ofta jag håller med @robbis men vi borde ta en funderare på om vi inte skall förbjuda fryspizzor ...

Var och köpte en pizzeria pizza häromdagen faktiskt. En kebabpizza som kostade mig 115 kr. Rena rånet! 😬 För det priset får man 3 st. Oetker pizzor. 🤔

Kan vara rätt nice att ha några i frysen när man kommer hem och är lite sliten och samtidigt pizza sugen.

Medlem
Skrivet av KoP:

Var och köpte en pizzeria pizza häromdagen faktiskt. En kebabpizza som kostade mig 115 kr. Rena rånet! 😬 För det priset får man 3 st. Oetker pizzor. 🤔

Kan vara rätt nice att ha några i frysen när man kommer hem och är lite sliten och samtidigt pizza sugen.

Kom hem från Finland för ett par timmar sen och tror fan det får bli lite Dr Oetker till middag ikväll, myspys!

KoP
Medlem
Skrivet av Ftmch:

Kom hem från Finland för ett par timmar sen och tror fan det får bli lite Dr Oetker till middag ikväll, myspys!

Oetker 4 teh win! 👍

Medlem

Tycker att Tonys är i en klass för sig när det kommer till fryspizza men det är givetvis svårt att slå en färsk.

Releasehästryttare

Ni som säger att fryspizza är ätbar borde testa denna:

Färsk och faktisk ätbar!

Skriv svar