2st grafikkort i burken.

Inaktiv
2st grafikkort i burken.

När man ska sätta in 2st grafikkort i datorn måste man då ha en slags "brygga" för att koppla samman dem, om man behöver det vart kan man få tag i det ?


signatur

"Hit me!"

Medlem

Brygga vet jag inte men du måste ha ett moderkort som stöder SLI/Crossfire och två grafikkort av samma modell som är SLI kompatibla.


signatur
nj
Medlem

Om jag inte minns fel så är det rätt standard att för SLI så skickas bryggan/orna med moderkortet.
För Crossfire däremot så skickas bryggan med grafikkortet.

Medlem

Som nj skriver så får du med SLI bryggan med moderkortet och Crossfire bryggan med grafikkorten. Tänk bara på att moderkortet ska stödja antingen SLI eller Crossfire beroende på vad du planerar att köra med.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

jag har typ 2 stycken du får köpa för 500 kronor :>

Medlem
Skrivet av Crackwhore:

jag har typ 2 stycken du får köpa för 500 kronor :>

Bryggor??


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av DAJJA:

När man ska sätta in 2st grafikkort i datorn måste man då ha en slags "brygga" för att koppla samman dem, om man behöver det vart kan man få tag i det ?

Jag har en crossfire-brygga du kan få:)

Inaktiv

aa visst skicka den till mig då ehhe


signatur

"Hit me!"

Medlem

vad har du för kort?

Inaktiv

xfx geforce 8800 gts


signatur

"Hit me!"

Medlem

SLI bryggorna får du med SLI moderkorten.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av DAJJA:

aa visst skicka den till mig då ehhe

crossfire funkar inte med nvidia:)

Inaktiv

aha okej, aa vet att dem hänger med modekortet.. men senil som man är så vet jag inte vart ja lagt förpackningen aja får lösa det på något sett tack ändå!


signatur

"Hit me!"

1
Skriv svar