Medlem

Ja, nu får du skjuta POS i alla fall... Haha.

Medlem
Skrivet av dr00l:

Ja, nu får du skjuta POS i alla fall... Haha.

Jo tack de är lanserat op's dygnet runt. fast ja vette fan. verkar inte ske mycket, fan lånat ut 5 av mina perssonliga dreads till corp mates också,

Så bara så du vet. skjuter du och dina äckliga PL polare ner dreads som börjar med namnet Jew, så blir jag fan ruskigt grining


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem
Skrivet av Lash:
Skrivet av dr00l:

Ja, nu får du skjuta POS i alla fall... Haha.

Jo tack de är lanserat op's dygnet runt. fast ja vette fan. verkar inte ske mycket, fan lånat ut 5 av mina perssonliga dreads till corp mates också,

Så bara så du vet. skjuter du och dina äckliga PL polare ner dreads som börjar med namnet Jew, så blir jag fan ruskigt grining

Jag kan gissa vem som blir primary... "Sort by ship name everyone!"

Jag saknar nästan pos wars. Trodde aldrig jag skulle säga det. Nu är vi i Syndicate, men den här alliansen har nog haft sin storhetstid tror jag...

Medlem
Skrivet av drownman:

Jag saknar nästan pos wars. Trodde aldrig jag skulle säga det. Nu är vi i Syndicate, men den här alliansen har nog haft sin storhetstid tror jag...

ptja. vem bryr sig egentligen om man får ha roligt på vägen?:-) än så länge är jag inte besviken


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem
Skrivet av Lash:

skjuter du och dina äckliga PL polare ner dreads som börjar med namnet Jew, så blir jag fan ruskigt grining

Kan du inte bara ge mig namnet på piloterna som lånat dem direkt istället?

Och vadå äckliga?

Medlem

Blir intressant att se hur det blir efter Dominion iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av dr00l:
Skrivet av Lash:

skjuter du och dina äckliga PL polare ner dreads som börjar med namnet Jew, så blir jag fan ruskigt grining

Kan du inte bara ge mig namnet på piloterna som lånat dem direkt istället?

Och vadå äckliga?

hehe helsike heller.

tja, man blir väll alltid lite mer vaken när pl kommer på grid, specielt man misstänker det är bombers dom sitter i;)


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

bomber fleets!
Vill göra såna igen ;_;
Men har fan inte tid för eve förutom att gå in o byta skill lite då o då..

Medlem

Meh. aldrig varit nån större fan av bombers, fast det är väll pga jag är för mycket av en station spinner finns bara två saker som får mig att undocka, interceptor gangs, och sniper fleet


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Bombers är hur kul och effektivt som helst så länge det inte är idioter man försöker koordinera med. Vi har använt dem effektivt ända sedan "buffen" kom, och det med great success. \o/

12 bombers ger ju något av en portabel Doomsday skademässigt så... Gäller bara att veta hur de skall användas.

Medlem
Skrivet av dr00l:

Bombers är hur kul och effektivt som helst så länge det inte är idioter man försöker koordinera med. Vi har använt dem effektivt ända sedan "buffen" kom, och det med great success. \o/

12 bombers ger ju något av en portabel Doomsday skademässigt så... Gäller bara att veta hur de skall användas.

Det är väll lite av grejen att väldigt få vet hur man ska göra det, SoT gjorde ett riktigt tragiskt försök när vi snodde deras R64, vi plocka ~10 bombers utan en loss när vi hoppade in i systemet i fråga.

*edit kan ha varit lite goons i mixen också, så de kan ju varit enskilda indevider som bara ville störa oss ioaf*


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Vi alphade ner en domi med bombers iaf, inte med bomber i sig, men med torpeder iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Det är det läskigaste tycker jag.. Att de ändrade bombers att köra med torps istället för cruise.. Sån sjuk alpha du kan få ut på en handfull bombers.

Medlem

Fast de blev sååå mycket roligare med torpeder, mer pill när man flyger cloakad. Sen att droppa bomber koordinerat, är ju något av det roligaste som finns i EVE.

Medlem

Aah därför ja inte kände igen setupen när ja fitta en SB idag. Fanns det inte en sig radius bonus innan också när det var cruisemissiles så man kunde oneshotta allt under Cruisers?

Medlem

Det fanns väl något som minskade explosion radius. Det gick iaf att plocka oförsiktiga Intys med en volley om man var vågad.

Men, Frigs som kan döda Frigs finns det gott om. SBs är betydligt roligare så här.

Medlem

Kaxig dps från ett utav de minsta skeppen nu iaf

Medlem

Har blivit poppad några gånger av SBs när jag kom i inty.. Oftast då man va på leroy jenkins runs.. O va ute efter att dö

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Har blivit poppad några gånger av SBs när jag kom i inty.. Oftast då man va på leroy jenkins runs.. O va ute efter att dö

Ehum... popad av sb's in en inty?... nä de är inte att leroya nått de är fan bara uselt :\

Hurdu Dr00l du som tydligen är en Pl'are när ska ni börja slåss om era månar? jävla trist att tuffa runt och inte få lite pew pew. verkar bara som de är jänkar passet som får det. ioaf klarar jag mig utan att bli *4 DD'ad som det tydligen slutade i natt


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Slåss om månar kan ju de som vill ha dem pyssla med. Själv har jag inget intresse i skiten.

Jag ser helst att vi blir av med allt sånt då jag personligen bara vill flyga runt och jävlas med folk, precis som det var innan vi tog Fountain. Inte så att vi direkt bor där nu heller men det finns ju en del spelare som av nån anledning måste ha något att kalla "hem".

Just nu spelar jag inte så aktivt själv då jag börjat studera igen så det blir inte lika mycket. Jag var dock med och hälsade på er i Reblier med omnejd för några dagar sen med 35-40 pers men ni verkade inte dra ihop nåt gang trots att vi väntade ganska länge då vi trodde nåt skulle hända eftersom ni hade 150+ pers i Reblier/6-C. Vi lyckades knipa en Rhea för er dock.

För att tala om "good fights" så vet jag inte riktigt vad ni förväntar er ska hända vid en POS där ni nästan har lika många Dreads som vad vi har spelare inloggade vid prime i hela alliansen. (Det mesta jag någonsin sett var runt 150-sträcket i början på Delve War II). Sedan tillkommer ju support också. Det är ju ganska stor skillnad på en allians med 1300 medlemmar varav ganska många är gamla inaktiva gubbar/alts jämfört med en nyskapad allians på nästan 4000. Så jag tror tyvärr inte att det blir några massiva slugfests.

Jag har iofs ingen aning om hur de som har lite mer att säga till om har tänkt men får jag som jag vill står vi helt utan ditten och datten när Dominion kommer så vill du smacka någon i PL för att förlora R64's/space eller för att inte slåss för ovan nämnda får du nog hitta nån annan.

In other news har jag tänkt börjat köra lite trading med en alt. Håller på och fixar T2 hauler just nu och sen ska jag fixa tradingskillsen och börja köra igång.

Någon annan som pysslat mycket med trading och kan ge nåt tips eller förklara om det är någon/några skills förutom Accounting, Broker Relations och Margin Trading man bör ha till level 5? Jag har t ex. noll aning om det är värt att kunna placera remote buy orders inom en hel region med Procurement-skillen osv. All information är välkommen.

Medlem
Skrivet av dr00l:

Slåss om månar kan ju de som vill ha dem pyssla med. Själv har jag inget intresse i skiten.

fördelen med månar är ju att dom genererar fights.
och en passiv inkomst för att ersätta skepp etc

Skrivet av dr00l:

För att tala om "good fights" så vet jag inte riktigt vad ni förväntar er ska hända vid en POS där ni nästan har lika många Dreads som vad vi har spelare inloggade vid prime i hela alliansen. (Det mesta jag någonsin sett var runt 150-sträcket i början på Delve War II). Sedan tillkommer ju support också. Det är ju ganska stor skillnad på en allians med 1300 medlemmar varav ganska många är gamla inaktiva gubbar/alts jämfört med en nyskapad allians på nästan 4000. Så jag tror tyvärr inte att det blir några massiva slugfests.

ok fast faktum är ju att ni har i börjat av månaden haft både SoT och Goons med er, så.. man utgår alltid från att dom kan komma också. men de var inte nummer rabblande jag var ute efter, utan mer va ni egentligen pysslar med

Skrivet av dr00l:

Jag har iofs ingen aning om hur de som har lite mer att säga till om har tänkt men får jag som jag vill står vi helt utan ditten och datten när Dominion kommer så vill du smacka någon i PL för att förlora R64's/space eller för att inte slåss för ovan nämnda får du nog hitta nån annan.

no smack intended ja gillar dock slughfests som du utrycker det och blir ju dock lite besviken när jag inte får den


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Jag vet inte hur ni fördelar/fördelat moon-isk i BoB/Kenny/IT men i PL drar jag personligen väldigt lite nytta av inkomsten de genererar, kanske för att jag inte är värdelös och förlorar skepp till höger och vänster.

Att SoT har varit där kan ju bero på att de ägt ett par av månarna. Jag själv inte varit med på något försvarande så jag ska inte uttala mig men mig veterligen är inte Goons inblandade i någon större skala, i alla fall inte än sålänge.

Den sortens fighter månar genererar brukar vara rätt tråkiga. Jag själv är ingen större fan av 500+ locals och 1 minuts module activation mm.

Som sagt, jag ser fram emot att bli av med alla FotM-joiners, all dödvikt mm. för att sedan kunna nomada runt och suga på andras space i Dominion. I BELIEVE!

Medlem
Skrivet av dr00l:

Jag vet inte hur ni fördelar/fördelat moon-isk i BoB/Kenny/IT men i PL drar jag personligen väldigt lite nytta av inkomsten de genererar, kanske för att jag inte är värdelös och förlorar skepp till höger och vänster.

Spelar ju ingen roll. att pengarna finns och kunna beväpna sina styrkor med är bara fördelar, även om enskild medlem inte alltid märker av det.

Skrivet av dr00l:

Att SoT har varit där kan ju bero på att de ägt ett par av månarna. Jag själv inte varit med på något försvarande så jag ska inte uttala mig men mig veterligen är inte Goons inblandade i någon större skala, i alla fall inte än sålänge.

Njet stämmer. var får nån vecka sen. men som jag sa våra flottor blir ju stora eftersom vi inte direkt utgår från att dom inte kommer dyka upp igen

Skrivet av dr00l:

Som sagt, jag ser fram emot att bli av med alla FotM-joiners, all dödvikt mm. för att sedan kunna nomada runt och suga på andras space i Dominion. I BELIEVE!

tro på du men fakta är att PL just nu är alla wannabe elite pvp'ares heta dröm

och jag har svårt att se hur toppen i eran allians frivilligt skulle släppa på möjligheten att åka runt i Nightmarefleets eller droppa dreads som det vore en strunt summa att ersätta dom.

anyho hoppas jag ser dig där ute snart, när ni väll dyker upp så vet man att man är inför en rolig fight och man vet aldrig hur det ska sluta

// fast shit ja trode IT, stog för det lite mer mognare segmentet i eve. ack så jävla fel man hade :evil:


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Klart det är fördel att ha massa isk att slänga runt med men personligen är jag hellre utan dem om det innebär att jag slipper sega fleet fights.

Ni har väl redan lyckats tagit de flesta av våra low-sec månar så det är nästan så att jag håller lite på dig/er att uppfylla min dröm inför Dominion.

Vad menar du med det sista där? IT Alliance CAOD-crew som skiner eller?

Medlem

COAD hjältarna, och det eve egon, sitta och lyssna på folk som är bittra över nått som händer/hänt i ett spel är inte min kopp kaffe direkt, dom är inte så många men dom hörs desto mer


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Håller fullkomligt med dig. Vi har vår beskärda del av dem i PL också. Men det är väl känt sedan långt tidigare.

Medlem

Strax färdig med att ratta security status för... 5:e eller 6:e gången. Fruktansvärt tråkigt, men nu kan jag suicideganka lite freighters iaf.

Medlem
Skrivet av dr00l:

Håller fullkomligt med dig. Vi har vår beskärda del av dem i PL också. Men det är väl känt sedan långt tidigare.

nähä?:p

Viper schnitzel är väll den mest beryktade av dom alla.

fan såg Rionnag Alba nyss joinat TRI igen, börjar fan sukta på dom, säg vad man vill om dom. men de är fan hardcore greifers och de håller fan fanan högt än, även om de kanske inte är lika hardcore som tri mk I,

sorgens dag också :F goons drog tillbaka empire kriget "igen" varir roligt som fan att smaska goon tårar i local senaste tiden för att inte bry sig om sina "internet spaceships" så whinar dom rätt bra när man scannat ut dom i sina high sec safespots


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Hehe. :goons:

Medlem

Jag undrar om någon av de 117 Dreadnaughtsen vi dödade inatt var dina utlånade Lash?

Skriv svar