Sanctum 2 - The cake is never a lie!

Medlem
Sanctum 2 - The cake is never a lie!

[ia=814751; large]

Varför spelstudios med kontakt med sina spelare äger.

Sanctum 2 av Skövde baserade Coffee Stain Studios smälter samman Tower Defense med FPS och jag kan varmt rekommendera det om man går igång på att försöka klara en wave till.

Man kan spela själv men det är klart roligare om man är några stycken. Man kan vara upp till fyra spelare som försöker klara av vågorna av fiender tillsammans och då man kan kombinera olika torn, karaktärer och perks så ges det större möjligheter till olika strategier när man spelar i grupp.

När man har spelat igenom kampanjen och kanske även testat banorna med de olika Feats of Strength som gör fienderna svårare på olika sätt så finns det till slut Survival-läget kvar. Det går, inte helt oväntat, ut på att man skall försöka överleva så många waves som möjligt och klättra på rankinglistorna.

Jag och några vänner har spelat det en hel del på sistone och försökt knipa förstaplatsen på några banor.

För några dagar sedan valde vi ut en ny bana: 19. Laser Bridge, som vi ville ta förstaplatsen på.

Banan är ganska speciell då var det var tionde wave kommer en Boss som tornen är i princip verkningslösa mot, så det är upp till spelarna att slå ut den.

Efter att ha spelat några kvällar och ständigt fått på nöten av Bossen på wave 20 så börjar vi misströsta, delvis på grund av att vi misstänker att vi inte klarar waven på grund av en bug i spelet.

Istället för att få sitta tio sekunder i utvisningsbåset när man dör så gjorde bugen att man fick vara med igen först när waven klarats av.

[ia=814752; large]

På grund av att waven mer eller mindre kräver att alla spelarna hela tiden skjuter på Bossen så gjorde det att så fort någon dog och råkade ut för bugen så visste man att försöket var kört.

Vi såg att bugen redan var rapporterad i Coffee Stains forum men vi hejjade på lite i tråden då bugen verkligen var spelförstörande för oss.

Det dröjjer några dagar och det kommer en patch och vi hoppas att bugen skall vara rättad. Vi sätter oss och kör men när vi kommer till wave 20 så åker vi lik förbenat på bugen. Lite fler postningar i forumet och en dag senare, i onsdags, så kommer informationen vi väntat på, de tror att de har rättat felet.

Nu är det bara ett problem mina vänner skall åka bort redan på torsdagen och vad är chansen att det kommer en ny patch redan dagen efter den förra (om inte spelet plötsligt börjat krascha)?

Så jag drar en rövare och postar att om det kommer en ny patch ikväll med fixen så skickar jag upp en tårta till Skövde. Efter ett tag så svarar Stefan Hanna "Is that a promise?"

Några timmar senare börjar STEAM tanka ned en ny patch, om det är relaterat till tårtlöftet eller inte har jag inte en aning om men ett löfte är ett löfte.

I den hotfixade versionen åker vi inte på bugen och klarar till slut wave 20 och kniper förstaplatsen.

Via ett tweet av Arminposts så kunde vi även konstatera att tårtan kom fram till rätt destination även om stavningen på kortet (av konditoriet?) blev lite oavsiktligt fyndig

[ia=814750; large]

#blogg

1
Skriv svar