Vilken film såg du senast?

Medlem

WALL-E Bluray

Det må vara en barnfilm men fy fan vad bra den är.
10/10

Medlem

Changeling.

7/10.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Tropic Thunder. Återigen, en film i min humor precis som Postal. Driver med allt =), 7 / 10.

Avstängd

The International. Såg den på bio med en kompis. När jag såg trailern på TV dagen innan tänkte jag: "Vad dålig den här verkar", men som väl var hade jag fel. Filmen var bra.

4/5

Medlem

Fredag den 13. (första dvs)

baah. 4/10


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Blindness

7/10


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

WALL-E Bluray

Det må vara en barnfilm men fy fan vad bra den är.
10/10

Måste bara hålla med där. :heart:WALL-E:heart:

Medlem

The Faculty

Behövde något lättsmält att se i söndags kväll. En underhållande film om man stänger av hjärnan en stund.

6/10

Medlem

Waltz With Bashir 9/10 Grymt snyggt tecknat
Spartacus 6/10


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Slumdog millionaire 7/10
Kan inte fatta att den fick 8 Oscars, Filmen hade sina stunder men ingenting för mig.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Stalingrad
Otroligt bra och nyttig WW2 film, där man får följa Tyska soldaters intrång i Stalingrad.
Ett stort plus att det är just tyska dom pratar på och inte amerikanska.

9/10


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

The day the earth stood still 4/10

Gillade inte hur det blev framåt slutet eller hur mongo många saker var.


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Skrivet av RagNy:

The day the earth stood still 4/10

Gillade inte hur det blev framåt slutet eller hur mongo många saker var.

Den tyckte jag var bra skulle ge 7/10

Skrivet av JOnnegrym:

Tropic Thunder. Återigen, en film i min humor precis som Postal. Driver med allt =), 7 / 10.

Tyckte tyvärr den inte hade nån humor eller så var jag inte på humör;) skulle bara ge 3/10


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Harold & Kumar escape from guantanamo bay, 5/10.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Primer (2004)
Science fiction som får dig att tänka ordentligt, tänka på samma sätt som man måste tänka för att följa Douglas Adams tunna röda tråd genom de senare delarna av Liftarens Guide till Galaxen.
Det är svårt att säga mycket om handlingen utan att säga för mycket men om man gillar Sci-Fi som t.ex A Roadside Picnique (boken som filmen Stalker är baserad på) och gillar filmer som kräver att man tänker till för att hänga med i handlingen
tror jag att man kan uppskatta Primer enormt mycket.

Betyg: 8/10

QFT

Skrivet av Tony:
Skrivet av Jaxz:

WALL-E Bluray

Det må vara en barnfilm men fy fan vad bra den är.
10/10

Måste bara hålla med där. :heart:WALL-E:heart:


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

Tropic Thunder. Återigen, en film i min humor precis som Postal. Driver med allt =), 7 / 10.

Tyckte tyvärr den inte hade nån humor eller så var jag inte på humör;) skulle bara ge 3/10[/quote]

Haha, ja den sortens humor är i vilket fall ovanlig.. smaken är som baken

Medlem

Seven Pounds.
Riktigt lugn och tung film, är man på rätt humör så är det en klockren tia (en anti-feel-good film fast ändåså feel-good hehe)
Ger den 7/10.

Blade Runner
Faktiskt inte fått tummen ur arslet förens nu och se denna filmen... Hade jag sett den för 5-10 år sedan hade jag stängt av "skiten", numera plågade jag mig igenom hela filmen, och även om special effekterna, miljön och atmosfären var bra (med tanke på när den spelades in) så var det ju en otroligt seg film som det inte händer allt för mycket i.
Ger den 4/10.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Blade Runner

Vilken version av filmen var det du såg?

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Werzion:

Blade Runner

Vilken version av filmen var det du såg?

Final Cut


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Röde baronen 6/10

Medlem

Bolt
Walt Disneys senase animerade film med John Travolta i spetsen.
Riktigt bra film med go humor, även lite smått sorlig

8/10


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Postal.

blev välligt posetivt överaksad =D välligt kul film måste jag säga, och många fina tjejer <3 <3
humorn var rå och kan tänka mig det upprör folk, vilket bara det gör att jag gillar den.

7.5/10


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

The Gathering

1/5

Medlem

Anchorman 5/10 - Rolig men riktigt löjlig.
High Fidelity 7/10 - Bra film men fortfarande inte lika bra som boken


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Byousoku 5 Centimeters (5 centimeters per second)
10/10
Extremt bra Animé film. Isande bra animationer rätt igenom hela filmen. Ta med flickvännen när du ser den också!
Den enda bra romantik film jag sett.

Ett måste för alla anifreaks där ute!

Medlem

Mutant Chronicles 7/10, jag vet inte riktigt vad jag säga om den här filmen. bra action, lite sämre story.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

The Wrestler

The Wrestler handlar om den professionella wrestlaren Randy "The Ram" Robinson som hade kraftiga hjärtproblem och hade förlorat allt förutom sitt rykte. Han hade ingen fruga och hans enda dotter ville inte höra av honom mer. Varför leva? En wrestlings match blev det sista han gjorde. Trots den stora risken.

Mickey Rourke blev nominerad för bästa manliga huvudroll på Oscarsgalan i måndags. Nu fattar jag verkligen varför. Jag hade ingen intresse alls för den här filmen innan om jag ska vara ärlig. Wrestling är inte alls min grej. Men filmen innehöll inte alls så mycket wrestling, utan handlade mer om hans vardagliga liv.

Jag levde mig verkligen in i filmen och led tillsammans med Randy. Filmen hade sina väldigt känslomässiga scener där man fick en klump i halsen. Måste även tillägga att Marisa Tomei gjorde väldigt bra ifrån sig i sin roll som strippa. Även hon var nominerad till bästa kvinnliga b-roll på Oscarsgalan.

Den här filmen har verkligen imponerat på mig och kommer därför att köpa filmen då den släpps. Jag kommer att hålla ögonen öppna för filmer med Mickey Rourke i rollistan framöver.

Betyg: 9/10


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Braveheart
Hade aldrig sett den innan så nu var det väl dags. Helt okej. Sparka inte på mig nu bara, pl0x.

Betyg: 8/10

Tropic Thunder
Inte fantastisk. Inte dålig. Bara "bra"
Betyg: 7/10


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Bolt.

7/10 Bra film, hade dock huvudvärk genom hela filmen.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Quantum of Solace.
Tyckte den var jävligt bra.


signatur

I am the liquor

Skriv svar