Heaton chanslös i Mästarnas mästare

Skrivet av sereman:
Skrivet av stephyswe:

Ni är sådana ballongskallar.

Se episod 2 . ( http://www.svtplay.se/video/12763576/mastarnas-mastare/mastar... )
Det handlade om två grenar.
1. Hoppa upp och ner tills en ballong exploderar.. Det handlar inte om styrka eller uthållighet, utan att ha liten kroppsvikt, och rejäl kondition.
2. Dra en fruktåda med rep - 43:00 - Emils låda fastande i marken.. Bildbevis: https://snag.gy/46r0oU.jpg

Sen, ni tror inte att SVT vinklade HeatoNs ( Esportens representant ) introduktion så han ansågs vara en snäll, kul kille med hockeybakgrund (Ge ESporten plus poäng) i första avsnittet. För att i andra episoden låta honom åka ut av risk att annars tappa tittare från förra säsongerna.

Det handlar inte om Heatons prestation.
Det handlar om SVTs tittarsiffror. SVT vågade helt enkelt inte låta en Esportare vara kvar i deras "show" längre än ett avsnitt. Det är rätt uppenbart.

Bara för o bevisa det.. Sista tävlingen, ljus-stavarna. På en mässa i förra veckan hade man "skapat" den tävlingen i lokalen. Jag tävlade mot en kvinna som är 25 år äldre. Det är SÅÅÅ enkelt "låta" en person vinna i denna tävling.. Allt du behöver är att vänta.. en halv.. till en sekund längre att räcka dig efter stavarna.. så vinner den andra personen i de flesta fallen. .. A) det syns knappt för åskådarna B) i TV kan man enkelt klippa så det ser ut som ingen "låtsas" förlora.

Jag är helt övertygad om SVT hade fått mer positiva gensvar på Heatons deltagande , hade han klarat sig minst till avsnitt 5 eller 6.

Massa rappakalja säger jag. Heaton åkte ut för att han inte presterade som andra idrottare. Martin är nästan lika stor som han och han klarade bättre de grenarna du pratar om pga. mentalt styrka och uthållighet som man får som elit idrottare.
Kolla till ex. andra gren i första program, när de passerade sista hindern innan mål, otroligt imponerande att så stor man som Martin är ändå så smidig i kroppen.

Heaton har ingen annan än sig själv att skylla på för att han åkte ut. Jag trodde han skulle ha fördel i nattduellen men tom. där simmerskan Josefin var snabbare än han...två gånger!

Jag tror inte det kommer några fler e-sportare som söker till Mästarnas Mästare. HeaTon var ändå trevlig person alltid positiv fast han hamnade sist, så jag tror de flesta fick ett bra bild av e-sport.

varför svarar du på mina äldre meddelanden istället för de nyaste?

Du skrev ungefär precis vad jag skrev i sista meddelandet. ^^

Medlem
Skrivet av stoff75:

Han fick upp ögonen för sporten och fick folk att se att e-sport inte bara är fåniga överviktiga otränade grabbar som sitter och leker, så mission accomplished!!

Ändå fick han spö av en typ 70 år gammal gubbe i slutet

Medlem
Skrivet av stephyswe:

nej, ingen höll fast hans arm. ^^

Som du såg innan, han valde tjejen istället för Prosa .

Heaton rättare sagt Emil är en hygglig kille vilket inte betyder att han inte är en tävlingsmänniska. Men han ser skillnad på Sport och Underhållning. Han är snäll och om du följer Esport så skulle du förstå.

Esport är redan erkänd som sport. Det finns otroligt mycket kamratskap, engagemang och turneringar som överträffar till o med Hockey och Fotboll. Dataspel är en lagsport.

Nu fick iallafall alla tittare av MM en chans att se lite vad Esport är , karriärfilmerna och personen själv. Så ser bara hans deltagande som en jätterolig grej.

Jag frågar igen.

På vilket sätt tvingade SVT Heaton att förlora duellen?

Skriv svar