Nya No Man's Sky-patchen är släppt

Medlem

Det finns väl egentligen 2 anledningar till att fortsätta patcha:

1) För att bevisa att de kan göra det som dom lovat.

2) För att vara trogna mot de spelare som har köpt spelet och fortfarande spelar, eller väntar med att spela tills det är patchat.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

En massa som hängde upp sig på *önsketänkande* om Multiplayer trots att jag tycker han var ovanligt tydlig jämfört med andra studiors PR-managers.

Sen har vi alla vi andra som - som sagt - tyckte att "This is NOT a Multiplayer game" var en väldigt tydlig formulering. Men strunt samma för summa summarum:

Ett mycket mysigt spel har blivit ännu bättre, mycket snyggare och innehåller - som vanligt - mycket mer än patch notes säger - och jag gillar spelet ännu mer. Allt annat är irrelevant.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av Ahris:

Varsågod, Murray var noga med att påpeka att multiplayer inte är något fokus i samtliga intervjuer jag har sett/läst fram tills något halvår innan releasen då han började ge vilseledande svar på frågorna eftersom spelet då inte levde upp till den massiva hypen som skapats.

Det intressanta är att även i den här artikeln du postade så ger han ju konstiga svar.

Japp, som jag sade måste du ta hänsyn till att utvecklingen av spelet vid tillfället var i ett väldigt tidigt skede och Murray berättar vad de vid tillfället hade planerat. Mycket förändrades på de två åren, personligen är jag säker på att de fick banta spelet så mycket för att det skulle flyta på Sonys konsoll, det var tydligt i flera av de äldre intervjuerna att Sony höll i tyglarna.

Hello games hade definitivt inte den juridiska kapaciteten att förhandla med Sony avtalsmässigt så jag tror att de i slutändan hade att välja på att antingen leverera och ta smällen från spelarna eller åka på reprissalier för avtalsbrott i form av en fet stämningsansökan eller liknande från Sony. Det finns ingen annan logik i det som hände när det började dra ihop sig och marknadsföringen satte igång. De är fortfarande avtalsbundna och därför kommer du aldrig höra dem nämna något negativt om Sony.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

En massa som hängde upp sig på *önsketänkande* om Multiplayer trots att jag tycker han var ovanligt tydlig jämfört med andra studiors PR-managers.

Sen har vi alla vi andra som - som sagt - tyckte att "This is NOT a Multiplayer game" var en väldigt tydlig formulering. Men strunt samma för summa summarum:

Ett mycket mysigt spel har blivit ännu bättre, mycket snyggare och innehåller - som vanligt - mycket mer än patch notes säger - och jag gillar spelet ännu mer. Allt annat är irrelevant.

Nu har jag inte sett allt eftersom jag inte direkt grötade ner mig i NMS, men av det jag sett så har Sean alltid sagt att ja det är MP men att sannolikheten att träffas är enormt liten.
Han var väl snarare ovanligt otydlig, i princip alla andra studios svara med. Nej inget MP eller, Nej men något vi tittar på, eller JA. Sean har valt en tredje väg.. hmmmm asså jomen.. asså det är ett stort universum så... ja asså.. kanske kan man möta en annan spelare?

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av ulrik.borg:

En massa som hängde upp sig på *önsketänkande* om Multiplayer trots att jag tycker han var ovanligt tydlig jämfört med andra studiors PR-managers.

Sen har vi alla vi andra som - som sagt - tyckte att "This is NOT a Multiplayer game" var en väldigt tydlig formulering. Men strunt samma för summa summarum:

Ett mycket mysigt spel har blivit ännu bättre, mycket snyggare och innehåller - som vanligt - mycket mer än patch notes säger - och jag gillar spelet ännu mer. Allt annat är irrelevant.

Nu har jag inte sett allt eftersom jag inte direkt grötade ner mig i NMS, men av det jag sett så har Sean alltid sagt att ja det är MP men att sannolikheten att träffas är enormt liten.
Han var väl snarare ovanligt otydlig, i princip alla andra studios svara med. Nej inget MP eller, Nej men något vi tittar på, eller JA. Sean har valt en tredje väg.. hmmmm asså jomen.. asså det är ett stort universum så... ja asså.. kanske kan man möta en annan spelare?

Jo fast nu har ju flera människor länkat och kommit med info där han sa att de inte fanns mp. Sen tar folk kommentaren "rymden är så stor så chanserna att träffas skulle vara mycket små" till att det finns mp och mp pvp. Så ne tycker faktiskt att dom som köpte spelet för skylla sig själva.

12
Skriv svar