SteamOS presterar mycket sämre än Windows 10

Medlem
Skrivet av clappen:
Skrivet av Komured:

Tror tyvärr att Steambox kommer bli en total flopp. Konceptet med en färdig dator i ett smidigare format att ha bredvid sin TV är intressant, men som det ser ut just nu finns det 0 och ingen vinning alls i att välja en Steambox framför en vanlig gamingpc med win 10 eller linux installerat på istället.
De kan ju inte ens konkurrera mot en vanlig pc i pris.

Haha, allt var vettigt i ditt inlägg fram tills du sa att man skulle ha linux i sin gamingpc.

Nja var väl inte så jag menade Men ska man ändå köra linux dvs SteamOS så får man nog ut mer av att köpa en vanlig maskin och installera Linux på den

k3m
Medlem
Skrivet av ShciZo:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av ShciZo:

Handlar inte detta snarare om att både nVidia och AMD har rätt skräpiga drivrutiner till Linux och alltid har haft. Som någon redan sagt så sätter jag stort hopp till Vulcan. Om det blir bra kan man kanske äntligen slänga ut Windows.

Vore inte så kul med två operativsystem där ena används till spel och andra till program. Svårt att tro att SteamOS kommer någonstans.

Menar du att spela på steamOS och program på Win? Jag och många med mig skulle klara oss alldeles utmärkt med de alternativ som finns i linux redan nu. Om Vulcan lever upp till sin potential ser jag ingen anledning att sitta kvar med Windows alls.

jag tycker Linux har ett bättre programutbud än Windows. för vi måste komma ihåg kvalite, pris, säkerhet på programmen. inte bara antalet.

Medlem

Någon som minns hur Steam var? Det fungerade förstås problemfritt och hyllningarna var massiva när Half-Life 2 krävde Steam, för att inte tala om det enorma spelutbudet...

12
Skriv svar