Låt oss analysera Warcraft-teasern - tillsammans!

Medlem
Skrivet av NMD0508:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av NMD0508:
Skrivet av atnek:
Skrivet av NMD0508:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av NMD0508:

Ännu en CGI fest. Känner på mig att detta kommer bli lika tråkigt som Michael Bays TMNT

ja tyvärr existerar inte många av figurerna i warcraft på riktigt

Så då måste man alltså använda sig av CGI menar du?

Ja? Hade du tänkt att dom skulle klona The Rock och sedan maskera alla på ett "verklighetstroget" sätt?

Ja maskeringar funkade ju bra i sagan om ringen trilogin och alien filmerna så varför inte. Känns ju så oäkta när en riktig skådis ska föra dialog med en datoranimerad. Blir som att sätta in riktiga personer i ett spel.

Det finns bra och det finns dålig CGI. Ska vi snacka sagan om ringen så är ju tex Gollum 100% CGI och han funkade rätt bra.

Exakt, du förstår ju lite vad jag menar iaf. Är helt okej med CGI i viss mån sålänge det känns äkta. Vilket det inte verkar göra i warcraft filmen.

Då håller jag med. Man tappar känslan när orcher ser ut som om de vore hämtade från Shrek filmerna

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av NMD0508:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av NMD0508:
Skrivet av atnek:
Skrivet av NMD0508:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av NMD0508:

Ännu en CGI fest. Känner på mig att detta kommer bli lika tråkigt som Michael Bays TMNT

ja tyvärr existerar inte många av figurerna i warcraft på riktigt

Så då måste man alltså använda sig av CGI menar du?

Ja? Hade du tänkt att dom skulle klona The Rock och sedan maskera alla på ett "verklighetstroget" sätt?

Ja maskeringar funkade ju bra i sagan om ringen trilogin och alien filmerna så varför inte. Känns ju så oäkta när en riktig skådis ska föra dialog med en datoranimerad. Blir som att sätta in riktiga personer i ett spel.

Det finns bra och det finns dålig CGI. Ska vi snacka sagan om ringen så är ju tex Gollum 100% CGI och han funkade rätt bra.

Exakt, du förstår ju lite vad jag menar iaf. Är helt okej med CGI i viss mån sålänge det känns äkta. Vilket det inte verkar göra i warcraft filmen.

Då håller jag med. Man tappar känslan när orcher ser ut som om de vore hämtade från Shrek filmerna

Jag vill inte ha några 1.7m skådisar som ska leka orcer. Men det verkar som att det finns folk i den här tråden som häldre vill se dvärgOrcer än CGI. Så jävla korkat...

Medlem
Skrivet av atnek:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av NMD0508:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av NMD0508:
Skrivet av atnek:
Skrivet av NMD0508:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av NMD0508:

Ännu en CGI fest. Känner på mig att detta kommer bli lika tråkigt som Michael Bays TMNT

ja tyvärr existerar inte många av figurerna i warcraft på riktigt

Så då måste man alltså använda sig av CGI menar du?

Ja? Hade du tänkt att dom skulle klona The Rock och sedan maskera alla på ett "verklighetstroget" sätt?

Ja maskeringar funkade ju bra i sagan om ringen trilogin och alien filmerna så varför inte. Känns ju så oäkta när en riktig skådis ska föra dialog med en datoranimerad. Blir som att sätta in riktiga personer i ett spel.

Det finns bra och det finns dålig CGI. Ska vi snacka sagan om ringen så är ju tex Gollum 100% CGI och han funkade rätt bra.

Exakt, du förstår ju lite vad jag menar iaf. Är helt okej med CGI i viss mån sålänge det känns äkta. Vilket det inte verkar göra i warcraft filmen.

Då håller jag med. Man tappar känslan när orcher ser ut som om de vore hämtade från Shrek filmerna

Jag vill inte ha några 1.7m skådisar som ska leka orcer. Men det verkar som att det finns folk i den här tråden som häldre vill se dvärgOrcer än CGI. Så jävla korkat...

Jag vill inte det. Jag vill att de ska vara i naturlig(?) storlek och gärna cgi. Men ska det vara cgi så ska det antingen vara så bra att det inte ser ut som orcherna är hämtade från en tecknad film eller så ska de köra hela filmen i cgi. Jag ser inte poängen med att blanda ifall 80% av filmen ändå är cgi. Då kan de lika gärna köra en film i warcraft-trailers andan. De är feta.
Det här är inte en dealbreaker för mig. Jag kommer se filmen ändå och är den bra så kommer jag gilla den oavsett. Men jag kan förstå vad nmd0508 menar.

12
Skriv svar