Orcer och Travis Fimmel på nya bilder från Warcraft-filmen

Medlem
Skrivet av waeress:

Jag köper helt att de orcher som är karaktärer som är viktiga i storyn är riktiga skådespelare med kostym. Men att alla skulle vara det? please....

Det är det ingen påstår heller!

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av waeress:

Jag köper helt att de orcher som är karaktärer som är viktiga i storyn är riktiga skådespelare med kostym. Men att alla skulle vara det? please....

Det är det ingen påstår heller!

Det verkar som att ni är flera som inte påstår det; men jag tror att vissa gör det

Medlem

Ser fram emot Warcraft The Movie The Game


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av Goraaz:
Skrivet av Ahris:

Det där är inte CGI utan praktisk makeup, filmen är inte animerad.
http://i.imgur.com/28VSbqB.jpg

Bilden du har länkat är från en blizzcon staty(du ser att armaturen syns i armen). Filmen kommer att ha CGI orcher mestadels med undantag från t ex Garona. Titta på klippet som Sogeunleashed har länkat så ser du att det knappast kan vara make-up; Axlarna sitter väldigt brett för att en människa skulle kunna ha en sån dräkt, kroppsdelarna har väldigt bra flow i rörelser osv.
Make-up och animatronics funkar bra när proportionerna kan fungera men oftast inte. Jag förstår inte varför men det har tyvärr blivit en grej att skryta om att man inte använder CGI i sina filmer nuförtiden bara för att få effekterna att framstå som mer imponerande(tro mig, det är minst lika svårt att uppnå goda resultat). Även regissörer och producenter kan tala osanning om sånt så lita inte alltid på vad dom säger officiellt.

Det spelar ingen roll vart bilden kommer från, jag lade upp den för att illustrera vad en praktisk effekt är eftersom folk verkade tro att filmen kommer att vara nån slags pixar-grej.

Jag citerade mannen som ansvarar för filmens effekter och för er som inte förstår engelska så är han (Alltså inte jag) väldigt tydlig med att just orcher kommer att vara praktiska, inte digitala. Om det skulle visa sig att han ljuger så är det inget jag kan ansvara för tyvärr.

Medlem

En teaser inför fredagens trailer släpptes idag

12
Skriv svar