Call of Duty - världens bästa spelserie

Medlem

Min lista ser dock annorlunda ut

1. Mass Effect. Storyn, grafiken och all action. Det är serie som inte kommer vara död för mig. Kan köra det flera gånger, hehe.

2. Deadspace (japp, tycker om spelserien även fast 3an var lite meh)

3. Battlefield. Om man ska ta modern krigsföring var nog 2an bäst, kändes som man hade bättre sammanhållning i lagen då. Sen var man med i en klan på det, då hade man flera timmar av skitsnack, skoj och bra teamwork Bad Company 2 var riktigt awesome. All destruction förändrade verkligen BF för mig, det var riktigt ballt. Sen kötta man på Wartapes ljudet och allt blev mäktigt. Bf3 var bra också, men BC2 var bäst och BF4a var snyggt men inte lika bra som 3an.

4. Neverwinter Nights 1 och 2 (Sen alla expansioner på bägge spelen). Jag hade riktigt skoj med 1an speciellt, då man satt med Editorn och gjorde egna världar. Det var riktigt najs Hade en PW (persistent world)och det var ett nöje att bygga, hålla igång och bara kötta igenom.

5. Elder Scrolls. Fantastisk serie helt enkelt

6. Dragon Age. 1an var riktigt frän, 2an var väl ok men inte lika bra som 1an. Längtar till 3an

7. Half-Life. Frän story och schyssta expansioner. Diggade speciellt Opposing Force då man fick köra en marinsoldat eller HECU (Hazardous Environment Combat Unit) som de kallades. Half-Life 2 var häftigt när det kom ut, grafiken var ju amazing då. Sen kom episoderna också och man blev återigen fångad i Half-Life världen. Half-Life 3 får gärna komma snart

Medlem

Väldigt sketchig lista. Vad är kriterierna för att vara världens bästa och hur mycket subjektivitet har gått bakom den. Många frågor som kan ställas och borde ställas för just den här listan.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

5000pers? Räcker inte ens till en felmarginal. Har praktikanten fått göra inlägg i årets upplaga?

Inaktiv
Skrivet av kadavriak:

Verkar rimligt. Såhär blir det när "internet" får bestämma. På samma vis borde rösträttsåldern höjas till 25 år.

Vad har rösträtten med detta att göra? Någon som är sur över valresultatet eller?

Medlem
Skrivet av nekered:

Hahahaha!

Hur f-n lyckades de med detta?

Och om nu minecraft på något magiskt vis kvalificerade in sig som spelserie så borde detta spel ligga 1a på grund av många mer anledningar än COD.

Men om folk röstar (trots att de inte var många) och de flesta väljer CoD, då är det väl det bästa spelet om det är det som var frågan? eller? Sen vad du tycker är en helt annan sak...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Geeks Gaming

haha äntligen spelat klart AW... simpelt... nej... bara nej... CoD sedan Black Ops 1 från ett singelplayer spel är som att spela Mario första kartan om och om igen. Allt är så förutsägbart, kommer fortfarande vara mer linjärt än en linjal... den va inte dålig.. men att kalla de bäst.. nej

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

haha äntligen spelat klart AW... simpelt... nej... bara nej... CoD sedan Black Ops 1 från ett singelplayer spel är som att spela Mario första kartan om och om igen. Allt är så förutsägbart, kommer fortfarande vara mer linjärt än en linjal... den va inte dålig.. men att kalla de bäst.. nej

SP delen på AW är frustrerande dåligt, AIn är horribel, fruktansvärt många buggar, och spelmekaniken är urusel.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av nekered:

Hahahaha!

Hur f-n lyckades de med detta?

Och om nu minecraft på något magiskt vis kvalificerade in sig som spelserie så borde detta spel ligga 1a på grund av många mer anledningar än COD.

Men om folk röstar (trots att de inte var många) och de flesta väljer CoD, då är det väl det bästa spelet om det är det som var frågan? eller? Sen vad du tycker är en helt annan sak...

Ja men då är det ju sant

Medlem

Call of Duty - världens mest marknadsförda spelserie.

Medlem
Skrivet av nekered:
Skrivet av Propy:
Skrivet av nekered:

Hahahaha!

Hur f-n lyckades de med detta?

Och om nu minecraft på något magiskt vis kvalificerade in sig som spelserie så borde detta spel ligga 1a på grund av många mer anledningar än COD.

Men om folk röstar (trots att de inte var många) och de flesta väljer CoD, då är det väl det bästa spelet om det är det som var frågan? eller? Sen vad du tycker är en helt annan sak...

Ja men då är det ju sant

Behöver inte vara sant, men det är så en omröstning fungerar. Du frågade ju hur de lyckats med detta. De har inte bedömt spelen, bara frågat vad folk gillar bäst.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Geeks Gaming
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Jinxswe:

haha äntligen spelat klart AW... simpelt... nej... bara nej... CoD sedan Black Ops 1 från ett singelplayer spel är som att spela Mario första kartan om och om igen. Allt är så förutsägbart, kommer fortfarande vara mer linjärt än en linjal... den va inte dålig.. men att kalla de bäst.. nej

SP delen på AW är frustrerande dåligt, AIn är horribel, fruktansvärt många buggar, och spelmekaniken är urusel.

Jo tack... fortfarande så är man 20 stycken soldater så direkt man sticker upp huvudet så skjuter fienden på dig och enbart på dig.
Och det är samma uppdrag om och om igen. Följ denna personen... gå och tryck på denna knappen meh

Medlem

Så Zelda-serien är alltså inte ens top 50? "OKEJ"! Får jag fråga vilken generation testpanelen kom ifrån?

Inaktiv

Fy fasiken för COD...

Och vem har gjort listan? där finns ju flera som inte är en spelserie!...


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Opel Astra är mycket bättre bil än Ferrari (valfri). För många fler kör opel och känner därför till den bilen.

Heja


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skribent

COD: Modern Warfare må vara ett av världens bästa fps, men den här listan var bara konstig. Dags att ta tag i problemen med Spice.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Metal Gear Solid ska ju minst vara på Top 5 iaf.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Opel Astra är mycket bättre bil än Ferrari (valfri). För många fler kör opel och känner därför till den bilen.

Heja

Men å andra sidan äs en Astra en mycket bättre bil om du bor i en stad. Inte så praktiskt med en F40 där precis...det beror helt på vad man utgår ifrån.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Så Zelda-serien är alltså inte ens top 50? "OKEJ"! Får jag fråga vilken generation testpanelen kom ifrån?

Jo den fick faktiskt en sjätteplats

/ LordDaimos

Medlem

Spel är ju en form av konstverk, det är ju upp till betraktaren att antingen tycka om det eller att inte göra det. Vilken är världens bästa målning, vilket är världens godaste vin?

Hade man använt sig av fakta på antal sålda titlar hade det varit mer ok, fast under en annan rubrik då kanske.

Medlem
Skrivet av Propy:

Men om folk röstar (trots att de inte var många) och de flesta väljer CoD, då är det väl det bästa spelet om det är det som var frågan? eller? Sen vad du tycker är en helt annan sak...

Du säger i princip att undersökningen är sanningen(vilket den kanske är), men det finns ingen kvalitativ fakta och mer djuplodande undersökning som stödjer denna tes.

ja, jag tycker att andra spel är mycket mer kvalitativa och bättre på alla möjliga sätt. Det som pekar på en undermålig undersökning med dålig kvalité är hur man gått tillväga, antalet frågade samt att minecraft hamnade på listan. Men varför vara källkritisk!?

Låt mig förklara det som jag menade med min fråga:

Min fråga var helt retorisk(retorisk fråga) eftersom att svaret redan finns att läsa sig till. Och det är ju uppenbart att de själva inte kan påverka resultatet. Se även läsförståelse eftersom att du börjar tolka in helt felaktiga saker som:

Skrivet av Propy:

De har inte bedömt spelen, bara frågat vad folk gillar bäst.

Har aldrig påstått att de bedömt spelet på något annat sätt än en kvantitativ undersökning kring vilken spelserie som personer gillade mest.

Känns mer som att du kände dig tvungen att tycka till om min personliga åsikt genom dina inlägg. men det skiter jag inte ens högaktningsfullt i.

Medlem

Saknar två serier på listan som borde vara med

Crysis saknas på listan, visserligen gick det bara utför för den serien.

Command & Conquer hade sin tid första hälften av serien på 90-talet fram till Generals / Red Alert 3

Medlem
Skrivet av Pholiage:

5000pers? Räcker inte ens till en felmarginal. Har praktikanten fått göra inlägg i årets upplaga?

du har inte läst mycket statistik ser jag

Medlem
Skrivet av Freffo:

Här är min topp 5 lista för världens bästa spel(serier):

1. Minröj
2. Snake på Nokia 3310
3. Tetris
4. Tamagotchi
5. Spindelharpan

Jag vill också försöka!

1. calc.exe
2. Jokeri Pokeri-automaten nere vid snabbköpet
3. Breaking Bad säsong 4
4. Battle.net Launcher
5. Volvo S40


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Wow man kan väl bara skratta och gråta över den här listan. Är väl bara Super Mario Bros, Grand Theft Auto och Halo som passar in. Mer tragiskt är det dock att inga av spelen Half life, X-com, Baldurs gate, Civliztion, Starcraft ens är med bland de 50.

Inte ens AoE 2 lyckas hitta in på listan som består mer av spel än spelserier

Ser inte riktigt problematiken, tycker CoD passar bra in tillsammans med folk som kan äta flest antal korvar på 2 minuter.

Medlem

Zelda kommer alltid vara en favorit för mig

jag spelade cod advanced warfare lite online .. och tänkte .. omg, det här är ju mkt bättre än ghosts .. sen startade jag battlefield 4 och insåg att cod va skit oavsett

Medlem

En lista baserad på 8-16åringar?

Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Freffo:

Här är min topp 5 lista för världens bästa spel(serier):

1. Minröj
2. Snake på Nokia 3310
3. Tetris
4. Tamagotchi
5. Spindelharpan

Jag vill också försöka!

1. calc.exe
2. Jokeri Pokeri-automaten nere vid snabbköpet
3. Breaking Bad säsong 4
4. Battle.net Launcher
5. Volvo S40

vadsomhelst utom s40

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Freffo:

Här är min topp 5 lista för världens bästa spel(serier):

1. Minröj
2. Snake på Nokia 3310
3. Tetris
4. Tamagotchi
5. Spindelharpan

Jag vill också försöka!

1. calc.exe
2. Jokeri Pokeri-automaten nere vid snabbköpet
3. Breaking Bad säsong 4
4. Battle.net Launcher
5. Volvo S40

vadsomhelst utom s40

Svårast och dyrast (i drift) by far, då måste det vara bäst!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

123
Skriv svar