Bekräftat – Tuffa minimumkrav för Assassin's Creed: Unity
Du behöver ett hyfsat nytt grafikkort för att se Ubisoft tolkning av Paris.
#assassins-creed-unity, #ubisoft
Tur man har dubbla 980
Synd att det förmodligen inte kommer vara SLI stöd från början, och med största säkerhet dåligt optimerat
Edit: Skulle inte bli förvånad om det är låst på 60 FPS som Black Flag är.
Kul att du har möjligheten att lägga ut över 10k på enbart grafikkort...
Jag är glad att jag precis uppgraderade datorn. Mindre glad över att min CPU (som jag inte uppgraderade) ändå inte klarar de rekommenderade kraven. Å andra sidan har min i5:a tjänat mig troget hittills, och hade inga problem i Watch Dogs, så förhoppningsvis blir det inga problem nu heller. Men jag ser fler och fler spel kräva i7:or, vilket är lite oroande.
Det var väl så att Bethesda rekommenderade 6GB VRAM som minimumkrav vid något tillfälle och sedan nämnde att de endast rekommenderar 6GB men kräver 2GB? I vilket fall som helst så drar det för min del 1.8GB i VRAM i 1920x1200 den lilla tiden jag har orkat spela skräpet.
Vilket spel menar du? Det enda spel jag kan komma på som rekommenderat 6GB VRAM är Shadow of Mordor om man ville använda Ultra inställningarna. Dock fungerade det problemfritt för mig som har 4GB kort.
Tur man har dubbla 980
Synd att det förmodligen inte kommer vara SLI stöd från början, och med största säkerhet dåligt optimerat
Edit: Skulle inte bli förvånad om det är låst på 60 FPS som Black Flag är.
Kul att du har möjligheten att lägga ut över 10k på enbart grafikkort...
En del har det bra
Det var väl så att Bethesda rekommenderade 6GB VRAM som minimumkrav vid något tillfälle och sedan nämnde att de endast rekommenderar 6GB men kräver 2GB? I vilket fall som helst så drar det för min del 1.8GB i VRAM i 1920x1200 den lilla tiden jag har orkat spela skräpet.
Vilket spel menar du? Det enda spel jag kan komma på som rekommenderat 6GB VRAM är Shadow of Mordor om man ville använda Ultra inställningarna. Dock fungerade det problemfritt för mig som har 4GB kort.
Var det inte för The Evil Within som Bethesda (som i och för sig endast är utgivare och inte utvecklare) gick ut med att det krävs 6GB VRAM? Eller var det 4GB VRAM? Det kanske var just 4GB VRAM som de gick ut med att det krävdes, men även det är lite väl mycket som minimumkrav vilket visade sig inte stämma (spelet ser för övrigt bedrövligt ut, men med en japansk utvecklare så kan man inte förvänta sig något bättre).
Tur man har dubbla 980
Synd att det förmodligen inte kommer vara SLI stöd från början, och med största säkerhet dåligt optimerat
Edit: Skulle inte bli förvånad om det är låst på 60 FPS som Black Flag är.
Kul att du har möjligheten att lägga ut över 10k på enbart grafikkort...
En del har det bra
Men eller hur! jag som känner mig värsta häftig nu och "storinvesterare" som tänker köpa ett GTX 970... note ett av sådant...
Efter Black Flag blir det nog inga fler AC på PC. Hade en hel del problem med porten. Ubisoftspel känns alltid som en risk att införskaffa på dumburken.
Jag hade inga större bekymmer med det, det krävs nästan en handkontroll för att kunna lira dem, men annars tycker jag det fungerade hyffs, om man inaktiverade PhysX, annars var det nästan ospelbart.
Efter Black Flag blir det nog inga fler AC på PC. Hade en hel del problem med porten. Ubisoftspel känns alltid som en risk att införskaffa på dumburken.
Jag kan inte minnas att jag hade några större problem med Black Flag, och då spelade jag det ändå innan jag uppgraderade datorn. Däremot var Watch Dogs sanslöst dåligt. Jag kunde inte få det att flyta okej på mina gamla delar, vilket var en rejäl väckarklocka gällande behovet av att uppgradera. Men när jag väl uppgraderat upptäckte jag att jag fortfarande inte kunde få det att flyta fint. Jag fick dra ned på de grafiska inställningarna för att överhuvudtaget kunna spela det, vilket kändes riktigt drygt när det var spelet som jag hade tänkt att verkligen testköra grafikkortet med.
Med vilket jag menar: jag håller med dig, även om jag inte delar dina erfarenheter om just Black Flag. Ubisoft har fortfarande rätt långt kvar att gå för att PC-spelare inte ska vara misstänksamma mot dem och deras spel.
Tur man har dubbla 980
Synd att det förmodligen inte kommer vara SLI stöd från början, och med största säkerhet dåligt optimerat
Edit: Skulle inte bli förvånad om det är låst på 60 FPS som Black Flag är.
Har också dubbla 980's men mest synd just nu är att det knappt finns några fler EVGA 980 SC's att få tag på, inte nöjd förrän jag har 3 i burken
Tur man har dubbla 980
Synd att det förmodligen inte kommer vara SLI stöd från början, och med största säkerhet dåligt optimerat
Edit: Skulle inte bli förvånad om det är låst på 60 FPS som Black Flag är.
Kul att du har möjligheten att lägga ut över 10k på enbart grafikkort...
Har bara ett 980 men det är ju inte så att 10k är speciellt mycket. offra 50-66% av en månadslön bara så har du så du klarar dig i några år.
Ytterligare ett bevis på att de nya konsolerna har mer krut än väntat. Spelet utvecklas ju till konsol primärt för att sedan portas till PC.
Har väl dock mycket att göra med de begränsade API'er som PC tragglas med, men här ser man vilken hårdvara konsolerna motsvarar på PC.
Blir ju mer och mer krävande för varje titel med som släpps. Antar att det har att göra med att de lyckas optimera spelen bättre och bättre för konsolerna.
Kommer gå till närmsta ICA: TPB och plocka upp några liter fil att dela ut när spelet släpps.
Ubisoft har ingen som helst moral kvar, när man medvetet släpper spel till PC bara för att kunna föra en strategi för Microsoft och Sony så har man förlorat allt.
Dom optimerar inte PC versionen och så slänger dom på FPS låsingar för att vara extra jävliga.
Ubisoft ni kommer inte vara ett jävla piss när konsollerna fortsätter att sjunka i popularitet.
Ser oerhört fram emot när ni kommer tvingas att gå ner på era svaga knän och be alla PC spelare om förlåtelse.
Ytterligare ett bevis på att de nya konsolerna har mer krut än väntat. Spelet utvecklas ju till konsol primärt för att sedan portas till PC.
Har väl dock mycket att göra med de begränsade API'er som PC tragglas med, men här ser man vilken hårdvara konsolerna motsvarar på PC.
Blir ju mer och mer krävande för varje titel med som släpps. Antar att det har att göra med att de lyckas optimera spelen bättre och bättre för konsolerna.
Ja du fortsätt inbilla dig det ^^
Här i den verkliga världen är det dock annorlunda.
Tur man har dubbla 980
Synd att det förmodligen inte kommer vara SLI stöd från början, och med största säkerhet dåligt optimerat
Edit: Skulle inte bli förvånad om det är låst på 60 FPS som Black Flag är.
Kul att du har möjligheten att lägga ut över 10k på enbart grafikkort...
Har bara ett 980 men det är ju inte så att 10k är speciellt mycket. offra 50-66% av en månadslön bara så har du så du klarar dig i några år.
När man har en sambo, med husdjur, bil och hyra att sköta så är det inte lika lätt...
Ytterligare ett bevis på att de nya konsolerna har mer krut än väntat. Spelet utvecklas ju till konsol primärt för att sedan portas till PC.
Har väl dock mycket att göra med de begränsade API'er som PC tragglas med, men här ser man vilken hårdvara konsolerna motsvarar på PC.
Blir ju mer och mer krävande för varje titel med som släpps. Antar att det har att göra med att de lyckas optimera spelen bättre och bättre för konsolerna.
Ja fortsätt att drömma du!!.
Ett solklart fall av urusel portning eller bestickningar från Microsoft/Sony är den enda rimliga förklaringen.
More COOP for the masses
Ytterligare ett bevis på att de nya konsolerna har mer krut än väntat. Spelet utvecklas ju till konsol primärt för att sedan portas till PC.
Har väl dock mycket att göra med de begränsade API'er som PC tragglas med, men här ser man vilken hårdvara konsolerna motsvarar på PC.
Blir ju mer och mer krävande för varje titel med som släpps. Antar att det har att göra med att de lyckas optimera spelen bättre och bättre för konsolerna.
Ja du fortsätt inbilla dig det ^^
Här i den verkliga världen är det dock annorlunda.
Ytterligare ett bevis på att de nya konsolerna har mer krut än väntat. Spelet utvecklas ju till konsol primärt för att sedan portas till PC.
Har väl dock mycket att göra med de begränsade API'er som PC tragglas med, men här ser man vilken hårdvara konsolerna motsvarar på PC.
Blir ju mer och mer krävande för varje titel med som släpps. Antar att det har att göra med att de lyckas optimera spelen bättre och bättre för konsolerna.
Ja fortsätt att drömma du!!.
Ett solklart fall av urusel portning eller bestickningar från Microsoft/Sony är den enda rimliga förklaringen.
Självklart kan det vara så, det riktiga beviset får vi först när spelet är släppt.
Men att de lär sig optimera efter konsolerna allt bättre är ju ett faktum och kan vara en orsak till förhöjda systemkrav.