Medlem

Så efter att ha följt denna pajkastning till tråd kan jag bara komma fram till en sak.

1: För FZ att skriva att spelet är onödigt sexsitiskt är helt fel, för det finns väl ingen annan form av sexism?

Och 2: Folk irriterar sig på betyget, som vanligt! De hoppar på recensenten för att han har skrivit om sexism och tror att betyget är sänkt p.g.a. det. Plus och minus är inte 100% avgörande till betyget. Betyg i det stora hela gällande spel är helt meningslösa, de hjälper i princip aldrig, ta gametrailers som exempel som många gånger säger att ett spel mer eller mindre gav dem cancer och är helt ospelbart (spelet får 6.5 av 10). Det bästa sättet att ge ett betyg är att helt enkelt ge en rekommendation!
"Vi rekommenderar det här spelet för dig som gillar bla bla bla" "Vi rekommenderar inte det här spelet för dig som bla bla bla" då kan folk se direkt om spelet skulle passa dem. Kolla Hyrule Warriors, jag gillar det bra jävla mycket, men det är extremt fånigt och simplistiskt, det är inte värt mer än 2-3 i det stora hela men om du gillar den typen av spel då är det game of the year.

Så problemet här är inte sexism, det är FZ:as betyg. Denna diskussion hoppar upp VARJE gång FZ ger ett "lågt" betyg. Kanske det är dags att faktiskt seriöst ta er en titt på att ta bort betygen helt och håller eller helt enkelt välja ett annat sätt att betygsätta (och inte med 1 - 10 eller 1 - 100 för det suger ännu mer.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Varför är ni förvånade? FZ är en radikalfeministisk, sexnegativ site, där vita män sitter och talar om hur kvinnor ska klä sig och bete sig. Ni vet, lite grann som i Iran och Saudiarabien. FZ är ett journalistiskt skämt.

Av alla som recenserat Bayonetta 2 så är det bara FZ och Polygon som dragit ner betyget på grund av "sexism". SJW in action. Övriga siter gav spelet mellan 90 och 100 och pratar om det som:

- ett spel man MÅSTE köpa om man har en Wii U
- ett spel som gör att man MÅSTE köpa en Wii U om man inte har en
- Wii U:s "första riktiga klassiker"
- ett "beat-em-up som ingen har rätt att ignorera"
- "det perfekta actionspelet"
- " one of the most satisfying action games I've played."

FZ: "Bayonetta är inte klädd i burka, och vapnen är pistoler, inte feministiska läroböcker, 3/5"

Förstår ni inte att det här är varför folk tycker att ni är ett skämt? Det här är anledningen till att jag och många med mig undviker FZ, och använder AdBlock de gånger vi kollar siten.

Om du hatar FZ så mycket, varför är du här?

Medlem

Jag skulle gärna vilja se en objektiv recension. Det låter väldigt tråkigt och isåfall kan vi väl lika gärna låta en dator räkna ut hur bra ett spel är ifrån ett antal kriterier.
Recensioner är självklart subjektiva. Det handlar ju om spelarens upplevelse.

Jag förstår inte riktigt varför folk blir så upprörda när man tar upp sexism i spel. Det är fanimej på tiden att det görs. Sen kan självklart sexism gälla båda könen, men det är knappast en jämvikt mellan dem.


signatur
Inaktiv

Problemet med sexism i spel är i min mening primärt att journalister och spelare globalt är nervösa för att uttala sig på ett sätt som anses vara "fel". Genom att välja att klassa alla spel som visar naken hud som sexistiska är man garderad då man i värsta fall kan bli beskylld för att vara någon form av "extrem feminism", vilket är kritiserat av individer men accepterat av samhället.
Det sekundära problemet är att det tyvärr är en relevant andel spelare (oavsett könstillhörighet) som själva undermedvetet objektifierar och sexualiserar spelkaraktärer enbart för att de visar hud, en bedömning som rotar sig innan man hunnit ta spelets andra aspekter i beaktning. Exempelvis kan man ta diskussionen om The Witcher; Tar man i beaktning att den världen målas upp som en mörk och allmänt ganska hemsk plats och känner in den stämningen får man inte nödvändigtvis "F*UCK YEAH, NUDITY" känslan, utan kanske lite mer åt "Det här är ett trasigt samhälle"

De två ovanstående problemen tror jag är vad som står i vägen för att faktiskt kunna rensa ut spel som är sexistiska i sin design (DoA Extreme, I'm looking at you). Det gäller att städa upp på sin egen gård innan man börjar gnälla om grannens stökiga gård. Nästa gång ni spontanreagerar med "SEXISM!!" så tänk efter ett par gånger till om det är enbart för spelarens dregglande nöjes skull (fap-material) eller om det faktiskt är rimligt och kanske till och med nödvändigt för att leverera den bild av spelvärlden som regissören är ute efter (dvs. har det en poäng, exempelvis kan en kvinlig karaktär klä sig "sexigt" för att hon är självsäker och vill det).

Redaktör
Skrivet av aegd:

Vad jag tycker är underhållande med FZ feminist-skriverier är att man av någon anledning har ett annat förhållningssätt till sex än våld.

Varför anser man att våld i spel är OK, men "översexualisering" är något farligt? Studier har visat att våldsamma spel inte har någon inverkan på oss, så varför skulle det vara applicerbart på sex, översexualisering, sexism, osv?

Att sedan en stor del av deras argument för sexism utgår från en felaktig bild av vad som faktiskt är sexism är en annan historia, men det är lite komiskt vilka tankevurpor man gör för att gå på någon form av feministiskt korståg i spelsverige.

FZ har aldrig någonsin kallat sig feministiskt, det är en etikett vissa läsare klistrar på oss. Att vi ibland kritiserar stela könsroller borde inte vara mer upprörande än att vi ibland kritiserar dålig handling eller snålt innehåll. Men av nån anledning är det fullständigt tabu att ens närma sig ämnet könsroller utan att stämplas som feminist i begreppets mest negativa bemärkelse. Det är märkligt, för recensioner är att tycka till om saker man gillar och ogillar i ett spel.

Skrivet av Dralion:

Hur ofta spelar jag en blekfet lönnfet man som jag själv är i ett spel? Nästintill aldrig. Jag möts oftast av vältränade, muskulösa män med V-kropp. Var i h#%lte är den kritiken? Ge f#n i att kritisera detta om ni inte kritiserar samma sorts sexism när det gäller manliga hjältar. Och fö så kan man ju undra vad som är rätt och vad som är fel. Bedöm spelet utefter om hjälten varit vem som helst. Är det kul att spela, har det bra kontroller, är det bra grafik, ljud, schyssta effekter, bra story, utmanande, etc? Om ja, då är det värt mer än 3/5. På IGN blev det hyllat med hela 9,5 av 10. Har fz tappat greppet om vad som är ett bra spel? Är detta alltså jämförbart med andra spel ni gett 3/5?

Skrivet av aegd:

Men snälla nån! Alla ni som påpekar att det visst finns sexism åt andra hållet också, innebär det då att vi ska blunda för alla former av sexism? Borde ni inte argumentera för att det inte är bra överhuvudtaget i så fall? Oavsett kön! Ni använder ju bara argumentet om att män också objektifieras för att försvara förekomsten av sexism i spel! Blir inte det en aning skevt?

Visst f*n finns sexism åt båda hållen och sannerligen i spelvärlden, men borde vi då inte prata om sexism i sin helhet som något dåligt överlag? Istället för att säga "Jamen de gör ju också så, så då får vi göra det! Annars blir det orättvist".

Diskussionen borde handla om att Bayonetta 2 använder halvnakenhet på ett omotiverat sätt. Karaktären Bayonetta byggs visserligen upp av halvnakenhet (bland annat) och det kan man tycka vad man vill om, vilket Frost gör i sin recension), men berikar den spelet, tillför den något? Om inte känns den som onödig utfyllnad, och då ska den kritiseras. Även om det råkar vara könsroller, för även såna måste man få kritisera.


signatur
Medlem
Citat:

Och om man klär huvudpersonen i en Peach-kostym med minimala stringtrosor, och envisas med att fästa kameran på bakdelen stup i kvarten

Oj så osmakligt, du vet inte vad man skulle kunna hitta några bilder på detta så man kan uhm... skriva ut och elda upp dem? Precis, elda upp dem är vad jag är ute efter. Please?

Medlem

Fast bayonetta är väl ändå en hyllning av kvinnan? Det säger Hideki Kamiya själv i en intervju jag såg för länge sen. Tycker Mattias har missuppfattat lite det hela...

Medlem

Carl o mattias stå på er det finns fz gubbz som är på eran sida


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av brandter:

Så problemet här är inte sexism, det är FZ:as betyg. Denna diskussion hoppar upp VARJE gång FZ ger ett "lågt" betyg. Kanske det är dags att faktiskt seriöst ta er en titt på att ta bort betygen helt och håller eller helt enkelt välja ett annat sätt att betygsätta (och inte med 1 - 10 eller 1 - 100 för det suger ännu mer.

Att ta bort betygen kommer inte att ske och vi använder plus och minusskalan för att belysa olika saker i punktform. Sen vill vi ju faktiskt att man ska läsa texten och om recensentens åsikter om spelet inte råkar vara samma som alla andra recensioner so be it.


signatur
Medlem

mycket småpojkar med hentai och anime porr osv på FZ

Japans kultur när den är som bäst


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Molotov:

mycket småpojkar med hentai och anime porr osv på FZ

Japans kultur när den är som bäst

Tror inte det handlar om det, och eftersom vår medelålder är relativt hög har nog de flesta växt ifrån eventuellt hentai-ögnande. Däremot är vissa saker väldigt tabu att kritisera i speltexter och en del tar det som ett direkt angrepp mot spelkulturen. Det är inte vår målsättning.


signatur
Medlem
Skrivet av Dralion:
Skrivet av Und3rtak3r:

Here we go again.
All aboard the fishing for comments train.
Choo choo!

Hope you understand the discussion better now

Tack så mycket.
Kan vara bra att ha när jag analyserar den här mycket svåra och obegripliga situationen som uppstår.

Min tanke bakom kommentaren var alltså att recensionen skrevs för att fiska kommentarer och att betyget påverkats negativt av just det du nämner. Men det var omtänksamt iaf

Medlem

De sexistiska delarna hör dock till spelserien lika mycket som stridsmekaniken. Frågan är om det är en förbättring jämfört med 1an.


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

Ibland undrar man om det är väldigt gott om porrsjuka män inom spelkulturen.
Tummen upp för markeringen i början av recensionen angående den skeva kvinnosyn som spelet innehåller.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Und3rtak3r:
Skrivet av Dralion:
Skrivet av Und3rtak3r:

Here we go again.
All aboard the fishing for comments train.
Choo choo!

Hope you understand the discussion better now

Tack så mycket.
Kan vara bra att ha när jag analyserar den här mycket svåra och obegripliga situationen som uppstår.

Min tanke bakom kommentaren var alltså att recensionen skrevs för att fiska kommentarer och att betyget påverkats negativt av just det du nämner. Men det var omtänksamt iaf

På vilket sätt skulle vi tjäna på att få fler kommentarer på en artikel? Ett argument är ju att antalet sidvisningar ökar men det är ganska lätt att se att så sällan är fallet. Visst, om man konsekvent bara skrev click baits så skulle den totala mängden öka men med de miljoner sidvisningar vi har varje månad står en enskild artikel sällan för några märkbara toppar.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zilke:

De sexistiska delarna hör dock till spelserien lika mycket som stridsmekaniken. Frågan är om det är en förbättring jämfört med 1an.

Så om det är en serie som bygger på sexism (om så är fallet) får man inte kritisera uppföljare för det. Det finns så många oskrivna regler för recensioner så att man blir alldeles fnossig.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av zilke:

De sexistiska delarna hör dock till spelserien lika mycket som stridsmekaniken. Frågan är om det är en förbättring jämfört med 1an.

Så om det är en serie som bygger på sexism (om så är fallet) får man inte kritisera uppföljare för det. Det finns så många oskrivna regler för recensioner så att man blir alldeles fnossig.

Jag tror det stora problemet här är att recensenten använder sig av ordet sexism men beskriver objektifiering. Varför förväntas alla medlemmar förklara sina val av ord när det inte görs i artikeln? Håller med många här om att sexism har blivit ett trend ord såsom feminism...

Medlem

Varenda manlig protagonist i spel är världens biff, vi vanliga karlar kommer aldrig bli i närheten lika vältränade. (jag gymmar 4-5 ggr i veckan, har gjort så i 6 år så jag vet hur tungt det är att skaffa den kroppen) Reaktion? Noll. Nada. Zip.

Vi halshugger och lemlästar och blodet sprutar. Reaktion? Noll. Nada. Zip.

Lite tits & ass i ett over-the-top spel och alla exploderar... Min sambo tycker Bayonetta är ursexig och störtskön iaf.. Kanske för att hon är bi? (min sambo alltså)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av zilke:

De sexistiska delarna hör dock till spelserien lika mycket som stridsmekaniken. Frågan är om det är en förbättring jämfört med 1an.

Så om det är en serie som bygger på sexism (om så är fallet) får man inte kritisera uppföljare för det. Det finns så många oskrivna regler för recensioner så att man blir alldeles fnossig.

Jag tror det stora problemet här är att recensenten använder sig av ordet sexism men beskriver objektifiering. Varför förväntas alla medlemmar förklara sina val av ord när det inte görs i artikeln? Håller med många här om att sexism har blivit ett trend ord såsom feminism...

Du har nog en poäng där, att kritiken skulle kunna framföras utan att använda ett så värdeladdat ord som sexism.

Skrivet av Urgas:

Varenda manlig protagonist i spel är världens biff, vi vanliga karlar kommer aldrig bli i närheten lika vältränade. (jag gymmar 4-5 ggr i veckan, har gjort så i 6 år så jag vet hur tungt det är att skaffa den kroppen) Reaktion? Noll. Nada. Zip.

Vi halshugger och lemlästar och blodet sprutar. Reaktion? Noll. Nada. Zip.

Lite tits & ass i ett over-the-top spel och alla exploderar... Min sambo tycker Bayonetta är ursexig och störtskön iaf.. Kanske för att hon är bi? (min sambo alltså)

Kom igen, diskussionen kring biffiga superhjältar är en annan och som förvisso är intressant men det går inte att dra raka paralleller mellan dem. Samma sak med våldsdebatten.

Det är heller ingen som exploderar, texten är snarare väldigt saklig. Ser du några tecken på att Mattias står på barrikaderna och skanderar om bojkott och censur? Tycker du och din sambo att Bayonetta är ursexig får ni göra det, ingen säger något annat, men då måste vi få tycka att det är larvigt och onödigt.


signatur
Medlem
Skrivet av Urgas:

Varenda manlig protagonist i spel är världens biff, vi vanliga karlar kommer aldrig bli i närheten lika vältränade. (jag gymmar 4-5 ggr i veckan, har gjort så i 6 år så jag vet hur tungt det är att skaffa den kroppen) Reaktion? Noll. Nada. Zip.

Vi halshugger och lemlästar och blodet sprutar. Reaktion? Noll. Nada. Zip.

Lite tits & ass i ett over-the-top spel och alla exploderar... Min sambo tycker Bayonetta är ursexig och störtskön iaf.. Kanske för att hon är bi? (min sambo alltså)

Citat:

Kom igen, diskussionen kring biffiga superhjältar är en annan och som förvisso är intressant men det går inte att dra raka paralleller mellan dem. Samma sak med våldsdebatten.

Det är heller ingen som exploderar, texten är snarare väldigt saklig. Ser du några tecken på att Mattias står på barrikaderna och skanderar om bojkott och censur? Tycker du och din sambo att Bayonetta är ursexig får ni göra det, ingen säger något annat, men då måste vi få tycka att det är larvigt och onödigt.

Vilket är min poäng exakt. Själva synen på biffiga män är så etablerad att ingen reagerar, trots att ingen vanlig man ser ut på det viset. Sak samma med våldet. Men när kvinnor ska vara sexiga är det tabu, eller "larvigt och onödigt" som du väljer att kalla det.

Att alla exploderar var riktat till flertalet kommentarer, inte recensentens text specifikt. Kunde uttryckt mig tydligare där

(EDIT = justerat citat)

Medlem

Läste + - och antog att recensionen till större del bara skulle vara en genusdebatt, av kommentarerna att döma gjorde jag rätt i att inte läsa recensionen.

Med sämre och sämre recensioner, artiklar som demoniserar majoriteten av spelarna/läsarna och en allmänt gråbrun inställning till ett underhållingsmedia finns det snart ingen anledning att läsa eller stanna här på FZ. Konkurrenter som Gamereactor har betydligt lägre standard på det mesta (och hoppas mest på att kunna flame:a till sig en debatt som genererar reklamintäkter) men de skriver åtminstone huruvida ett spel är underhållande och varför.

Redaktör
Skrivet av Urgas:
Skrivet av Urgas:

Varenda manlig protagonist i spel är världens biff, vi vanliga karlar kommer aldrig bli i närheten lika vältränade. (jag gymmar 4-5 ggr i veckan, har gjort så i 6 år så jag vet hur tungt det är att skaffa den kroppen) Reaktion? Noll. Nada. Zip.

Vi halshugger och lemlästar och blodet sprutar. Reaktion? Noll. Nada. Zip.

Lite tits & ass i ett over-the-top spel och alla exploderar... Min sambo tycker Bayonetta är ursexig och störtskön iaf.. Kanske för att hon är bi? (min sambo alltså)

Citat:

Kom igen, diskussionen kring biffiga superhjältar är en annan och som förvisso är intressant men det går inte att dra raka paralleller mellan dem. Samma sak med våldsdebatten.

Det är heller ingen som exploderar, texten är snarare väldigt saklig. Ser du några tecken på att Mattias står på barrikaderna och skanderar om bojkott och censur? Tycker du och din sambo att Bayonetta är ursexig får ni göra det, ingen säger något annat, men då måste vi få tycka att det är larvigt och onödigt.

Vilket är min poäng exakt. Själva synen på biffiga män är så etablerad att ingen reagerar, trots att ingen vanlig man ser ut på det viset. Sak samma med våldet. Men när kvinnor ska vara sexiga är det tabu, eller "larvigt och onödigt" som du väljer att kalla det.

Att alla exploderar var riktat till flertalet kommentarer, inte recensentens text specifikt. Kunde uttryckt mig tydligare där

Samtidigt: slåss man har man nytta av mycket muskler. Vilken nytta har man av att få häcken inzoomad när man slåss?


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Urgas:
Skrivet av Urgas:

Varenda manlig protagonist i spel är världens biff, vi vanliga karlar kommer aldrig bli i närheten lika vältränade. (jag gymmar 4-5 ggr i veckan, har gjort så i 6 år så jag vet hur tungt det är att skaffa den kroppen) Reaktion? Noll. Nada. Zip.

Vi halshugger och lemlästar och blodet sprutar. Reaktion? Noll. Nada. Zip.

Lite tits & ass i ett over-the-top spel och alla exploderar... Min sambo tycker Bayonetta är ursexig och störtskön iaf.. Kanske för att hon är bi? (min sambo alltså)

Citat:

Kom igen, diskussionen kring biffiga superhjältar är en annan och som förvisso är intressant men det går inte att dra raka paralleller mellan dem. Samma sak med våldsdebatten.

Det är heller ingen som exploderar, texten är snarare väldigt saklig. Ser du några tecken på att Mattias står på barrikaderna och skanderar om bojkott och censur? Tycker du och din sambo att Bayonetta är ursexig får ni göra det, ingen säger något annat, men då måste vi få tycka att det är larvigt och onödigt.

Vilket är min poäng exakt. Själva synen på biffiga män är så etablerad att ingen reagerar, trots att ingen vanlig man ser ut på det viset. Sak samma med våldet. Men när kvinnor ska vara sexiga är det tabu, eller "larvigt och onödigt" som du väljer att kalla det.

Jag menar ändå att det inte går att dra raka paralleller mellan eventuell objektifiering av kvinnor respektive män. För det första görs de (vanligtvis) på olika sätt. Manliga spelkaraktär är starka, handlingskraftiga och är de nakna står de ytterst sällan och svankar och putar med skinkorna.

I exemplet med Devil May Cry, som getts tidigare i artikeln, är Dante snarare helt obrydd. I regel är manliga huvudkaraktärer, eller deras handlingar, är inte skapade för att tilltala en kvinnlig publik utan för att skrika "manly man-man!". Vilket såklart också kan ge en skev bild hur det är att vara kille, men du förstår säkert vad jag menar.

Nu är Bayonetta också en väldigt stark och handlingskraftig karaktär men jag tycker mig ändå se en ganska tydlig skillnad på hur man fokuserar på olika delar av hennes kropp på helt andra sätt en i exemplet Dante. Båda spelen är skapade med en manlig publik i fokus.

Huruvida det görs på ett bra eller dåligt sätt är upp till var och en att tycka till om, så länge man kan acceptera att andra kan ha en annan syn på det.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Läste + - och antog att recensionen till större del bara skulle vara en genusdebatt, av kommentarerna att döma gjorde jag rätt i att inte läsa recensionen.

Med sämre och sämre recensioner, artiklar som demoniserar majoriteten av spelarna/läsarna och en allmänt gråbrun inställning till ett underhållingsmedia finns det snart ingen anledning att läsa eller stanna här på FZ. Konkurrenter som Gamereactor har betydligt lägre standard på det mesta (och hoppas mest på att kunna flame:a till sig en debatt som genererar reklamintäkter) men de skriver åtminstone huruvida ett spel är underhållande och varför.

Haha, men Kebbe. Hade du faktiskt läst texten, och våra ganska tydliga svar i denna tråd, hade du ganska snabbt märkt att varken texten eller dialogen redaktionen för bland kommentarerna handlar om att demonisera någon, eller att censurera och bojkotta spelet eller Platinum Games. Ta sista stycket som exempel:

"Som helhet når Bayonetta 2 därför inte hela vägen fram. Men slagsmålen i sig är så pass bra att det ändå kan vara värt att se mellan fingrarna och samarbeta med den kaxiga och ofta halvnakna häxan. Att smiska helvetets och himlens bestar är, problemen till trots, en lika underhållande som spektakulär sysselsättning."


signatur
Medlem

Fattar inte vad problemet är.. det står klart å tydligt vad recensenten tycker är dåligt/bra. Sen får man väl för fan puzzla ihop vad man själv tycker om de olika delarna så vet man väl om det är värt ett köp eller inte.

Jag kan hjälpa er lite på traven ni som är så förbannade:
-Kunde varit mer naket och sexistiskt! (Inte givet köp)
-Sexistiskt (Givet köp)


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Urgas:
Skrivet av Urgas:

Varenda manlig protagonist i spel är världens biff, vi vanliga karlar kommer aldrig bli i närheten lika vältränade. (jag gymmar 4-5 ggr i veckan, har gjort så i 6 år så jag vet hur tungt det är att skaffa den kroppen) Reaktion? Noll. Nada. Zip.

Vi halshugger och lemlästar och blodet sprutar. Reaktion? Noll. Nada. Zip.

Lite tits & ass i ett over-the-top spel och alla exploderar... Min sambo tycker Bayonetta är ursexig och störtskön iaf.. Kanske för att hon är bi? (min sambo alltså)

Citat:

Kom igen, diskussionen kring biffiga superhjältar är en annan och som förvisso är intressant men det går inte att dra raka paralleller mellan dem. Samma sak med våldsdebatten.

Det är heller ingen som exploderar, texten är snarare väldigt saklig. Ser du några tecken på att Mattias står på barrikaderna och skanderar om bojkott och censur? Tycker du och din sambo att Bayonetta är ursexig får ni göra det, ingen säger något annat, men då måste vi få tycka att det är larvigt och onödigt.

Vilket är min poäng exakt. Själva synen på biffiga män är så etablerad att ingen reagerar, trots att ingen vanlig man ser ut på det viset. Sak samma med våldet. Men när kvinnor ska vara sexiga är det tabu, eller "larvigt och onödigt" som du väljer att kalla det.

Att alla exploderar var riktat till flertalet kommentarer, inte recensentens text specifikt. Kunde uttryckt mig tydligare där

Samtidigt: slåss man har man nytta av mycket muskler. Vilken nytta har man av att få häcken inzoomad när man slåss?

Man har inte nytta av muskler för att krama avtryckaren i många skjutspel, lik förbannat är det muskelberg som vifftar med bössorna.

Om du läser på angående spelets story så är Bayonettas kläder gjorda av hennes hår. Hon har dessutom ingått i en pakt med en demon från helvetet, vilket möjliggör hennes attacker. Om hon dör, eller någon Umbra Witch dör, går hennes själ till nämnda demon. Tycker därav att det blir rätt logiskt att häxan är "pervers".

Alla har naturligtvis rätt att se på det hela från sitt egna perspektiv

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Und3rtak3r:
Skrivet av Dralion:
Skrivet av Und3rtak3r:

Here we go again.
All aboard the fishing for comments train.
Choo choo!

Hope you understand the discussion better now

Tack så mycket.
Kan vara bra att ha när jag analyserar den här mycket svåra och obegripliga situationen som uppstår.

Min tanke bakom kommentaren var alltså att recensionen skrevs för att fiska kommentarer och att betyget påverkats negativt av just det du nämner. Men det var omtänksamt iaf

På vilket sätt skulle vi tjäna på att få fler kommentarer på en artikel? Ett argument är ju att antalet sidvisningar ökar men det är ganska lätt att se att så sällan är fallet. Visst, om man konsekvent bara skrev click baits så skulle den totala mängden öka men med de miljoner sidvisningar vi har varje månad står en enskild artikel sällan för några märkbara toppar.

Hmm förlåt, tänkte att ni kanske ville ha in mycket intresse och att folk besöker sidan frekvent för att följa upp på snackisen mm.
Men jag kanske har fel, ditt resonemang ser rätt sunt ut.

Min tanke annars var, varför skulle någon recensera spelet så här om det inte bara är så att personen själv antingen
1.) vill elda där det finns virke
2.) har en personlig agenda (vilket jag antar)
3.) Är okunnig (känns tveksamt)

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Samtidigt: slåss man har man nytta av mycket muskler.

Inte nödvändigtvis.
Kolla på MMA-fighters och många är relativt slanka. Stora muskler gör att man blir trött snabbare.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

I Mattis Frost idealvärld klär kvinnor så här.

http://www.atatak.com/burkabandfotos/bandfront.jpg

för det är ju så fruktansvärt hemskt med sexiga tuffa kvinnliga actionhjältar i VUXEN spel/film

Aaah, visa inte så lättklädda damer. Jag kan nästan se deras ögon. *tar fram skämskudden*

Medlem
Skrivet av Tompa:

Samtidigt: slåss man har man nytta av mycket muskler. Vilken nytta har man av att få häcken inzoomad när man slåss?

Nu faller du lite i din egna grop. Detta påstående antar du bara för att det är bilden som har målats upp av män. Stora biffiga muskler har ingenting med hur pass bra du är på att slåss. Har du tittat på K1 någon gång? Har du sett bild på de bästa jägarna i Amazonas?

Vilken nytta har stora biffiga muskler om inte för att visa upp sig? Likaså en kvinnlig kurvig kropp.

Skriv svar