blizzard error code BLZBNTBTS00000046
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Jag kan med 100% säkerhet säga att detta beror på att någonting hindrar din anslutning med deras patch server.
När du skriver att du har stängt av brandväggen har du även kollat brandvägg i routern?
Och du har inte några andra säkerhetslösningar som förhindrar att filer skrivs hur som helst. Tex. vissa anti-virus.
Jag kan med 100% säkerhet säga att detta beror på att någonting hindrar din anslutning med deras patch server.
När du skriver att du har stängt av brandväggen har du även kollat brandvägg i routern?
Och du har inte några andra säkerhetslösningar som förhindrar att filer skrivs hur som helst. Tex. vissa anti-virus.
har endast modem.
Hur som helst så har jag inte pillat på den på 2 år, har haft flera datorer tidigare som har kunnat ladda hem utan problem ;:)
Jag kan med 100% säkerhet säga att detta beror på att någonting hindrar din anslutning med deras patch server.
När du skriver att du har stängt av brandväggen har du även kollat brandvägg i routern?
Och du har inte några andra säkerhetslösningar som förhindrar att filer skrivs hur som helst. Tex. vissa anti-virus.
har endast modem.
Hur som helst så har jag inte pillat på den på 2 år, har haft flera datorer tidigare som har kunnat ladda hem utan problem ;:)
Och du har inga anti-virus program eller dylikt som påverkar?
Om du har möjlighet, så testa med en annan dator på samma anslutning och se om problemen kvarstår.
Om det fungerar fint då så kan du iallafall vara säker på att det är någonting med din dator som är problemet.
En ominstallation kanske är dags?
Att datorn är nybyggd betyder absolut inte att felet inte ligger där.
Du säger att du har avinstallerat brandvägg vilket borde betyda att du numera använder Windows egna. Se till att öppna upp den ordentligt också isåfall.
Stängt av den
Allt utom Battle.net relaterade saker fungerar.
Hmm, använder du någon proxy eller liknande?
Antar att du inte använder IE?
Oavsett, återställ inställningarna i IE och försök igen.
Verktyg -> Internetalternativ -> Avancerat -> Återställ.
Om inte detta fungerar, gör en ominstallation utav IE och se ifall detta hjälper.
Återkom ifall du fortfarande har problem.
Hmm, använder du någon proxy eller liknande?
Antar att du inte använder IE?
Oavsett, återställ inställningarna i IE och försök igen.
Verktyg -> Internetalternativ -> Avancerat -> Återställ.
Om inte detta fungerar, gör en ominstallation utav IE och se ifall detta hjälper.
Återkom ifall du fortfarande har problem.
Använder Chrome, gjorde på föregående dator också utan problem.
Ingen proxy.