Diskussion: Blir Wildstar nästa stora mmo-hit?

FM-guru
F.d. Sisyr

Eftersom Wildstar är precis likadant som alla andra MMO:s är jag lika ointresserad av det som dess föregångare...

Medlem

verkar som ett tråkigare TOR


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Jag älskar hur spelvärlden allra mest handlar om Indie titlar och early access spel med 5-20 år gammal grafik stil och ingen klagar. Men dem klagar på att Wildstars försöker tillföra något glatt. Dubbelmoralen är enorm.

Medlem

Jag måste säga att jag är uppriktigt förvånad över allt negativt som skrivs här i tråden. Jag tyckte verkligen spelet har så mycket att erbjuda

Det enda jag själv saknar är fully voiced questing.

Medlem

Jag vill ha ett MMORPG som Age of Conan (fast inte lika trasigt som det var i början så klart)

Fy fan vad jag älskade atmosfären i AoC. Mörkt, eländigt, obehagligt och bara så jäääävla barnförbjudet.

Minns när jag gick in i ett av dom där kannibal-lägren, damn funcom, you scary :<

Medlem

Varför det är så mycket negativt är för att vi som gillar spelet förmodligen spelar det just nu, istället för att gå på forum och skriva att spelet är skit efter 10 min spelat :).

Tagit en halv paus idag med spelandet tills ikväll, men gillar spelet helt klart. Mycket är likt WoW, ja visst men vilket spel är inte likt WoW i 90% av folks mening? Finns mycket saker som känns fräscht i Wildstar, combaten är kanske inte lika alert som i WoW ibland, men mycket mer intensiv när du kommer upp i level och mobsen faktiskt gör skada på en.. (lvl 1-15 är ju piss enkelt).

Största saken jag gillar är att det finns så mycket customization i spelet och till skillnad från GW2 är det inte vapnen som avgör vilka spells du har utan du själv och hur du väljer att använda dina skillpoints.

8/10, men har dock inte bestämt mig för om jag ska köra en pre-order, vänta en månad eller bara skita i det tills vidare...

EDIT: Bra video att se om man undrar om Wildstar, eller har tvivel : https://www.youtube.com/watch?v=twa4hE1I8Hc

phi
Medlem
Medlem

Inte mitt spel helt enkelt. Men jag tror det kommer bli populärt och raid mekanismen ser väldigt rolig ut för dom som gillar sånt

Super svårt o ge en rättvis bedömning efter en kort beta session och pinsamt nog så fastna jag på en av dom första questerna man skulle rädda växter eller vad tusan det var och kunde för mitt liv inte fatta var jag skulle göra trots att jag verkligen lusläste quest texten och kollade kartan.

Misstänker jag missade nån quest timing och sen gav jag upp

Känner mig lagom korkad


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Best spelat 2014 helt klart

Medlem

Archeage Alpha släpps i juni. Black desert letar utgivare i Europa, och jag hoppas att det släpps till hösten.

Medlem

Betan imponerade inte på mig. Jag älskar kvalitén på animationerna och Carbines humor, men jag märker inte av något av det när jag spelar spelet. Spelmekaniken och stridssystemet känns inte heller lika fräscht som t.ex. GW2 när det begav sig, och när allt det försvinner... ja då finns bara ett helt vanligt MMORPG kvar.

Andra i kommentarerna har varit inne på att folk är trötta på WoW-kloner, men jag tror mer specifikt att folk är trötta på themepark-mmon.

Själv lägger jag MMO-spelandet på hyllan fram tills att det där mörka, gotiska och brutala sandbox-mmo:t som utspelar sig i en "Low Fantasy"-värld, innehåller riktiga action-strider, skicklighetsbaserat och stort crafting-system, någorlunda öppen PvP och en art style som inte får ens karaktär att se ut som en vandrande julgran, kommer ut. Men det är ett spel som än så länge bara finns i mina nördigaste drömmar.

Medlem

WoD skulle varit mums nu. Men tyvärr...

Medlem

Jag har inte kört betan särskilt mycket och det är svårt att avgöra på en beta, men det verkar såpass lovande att jag köpt deluxe versionen och ska testa med några polare.

Att något skulle vara WoW-dödare tror jag man kan ge upp, blizzard har skapat så bra bakgrundsstory och så många spel att jag har svårt att se att något skulle döda WoW.

Drar vi en parallell till filmvärlden, kommer det någon Star Wars dödare snart? Nej, troligen inte oavsett om de nya filmerna suger.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Det är inte dåligt ,absolut inte.

Jag gillar hur combaten är och jag gillar till viss del hur stilen är, känns lite borderlandsaktigt ut.

Däremot så känner jag inte ingen direkt lycka heller när jag spelar. Jag drivs inte vidare för att få reda på vad som händer. Många kommer nog spela det men om inte alla vänner köper det så kommer jag nog inte bli en av dom.

Medlem

Wildstar gör många saker riktigt bra:

*Housing och dessutom väl utvecklad sådan finns i få MMO's som släppts senaste åren.

*Bredden i PvE - Shiphands/Adventures/Dungeons/Vet Dungeons/20-man/40-man raiding lär erbjuda något för de flesta. Instanserna och raiderna springer dessutom 8:or runt det mesta som rullats ut i andra spel.

*Bredden i PvP - 2/3/5 arenor, BG's och 40-man warplots täcker det mesta. Dessutom finns worldpvp utöver detta.

Sedan blandas onekligen högt och lågt i questerna, men någon som spelat några MMO:s de senaste åren kan knappast vara förvånad över det. Även swtor som folk älskade questerna i var inte så jäkla fantastiskt.

Och hur kan man vara kritisk till spelets utseende för att sedan gå tillbaka till pastellpandaland?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Wildstar gör många saker riktigt bra:

*Housing och dessutom väl utvecklad sådan finns i få MMO&#039;s som släppts senaste åren.

*Bredden i PvE - Shiphands/Adventures/Dungeons/Vet Dungeons/20-man/40-man raiding lär erbjuda något för de flesta. Instanserna och raiderna springer dessutom 8:or runt det mesta som rullats ut i andra spel.

*Bredden i PvP - 2/3/5 arenor, BG&#039;s och 40-man warplots täcker det mesta. Dessutom finns worldpvp utöver detta.

Sedan blandas onekligen högt och lågt i questerna, men någon som spelat några MMO:s de senaste åren kan knappast vara förvånad över det. Även swtor som folk älskade questerna i var inte så jäkla fantastiskt.

Och hur kan man vara kritisk till spelets utseende för att sedan gå tillbaka till pastellpandaland?

Håller helt med dig "V1ctory" Wildstar har allt att erbjuda vilket många av oss MMO gamers har sökt efter i många år sedan Vanilla WoW. även om grafiken inte tilltalar alla så får man heller inte glömma bort vad spelet har att erbjuda hittils i öppna betan så måste jag ge Wildstar 8/10 p.g.a. endel orsaker som questandet/levlandet "kill X rats" men förmoderligen så får man kanske mera inblick hur spelet blir när man når lvl15-50 (adventutres, dungeons,räder osv.)

Inaktiv

OM DET GÅR RUNT EKONOMISKT SÅ FÅR DOM VARA NÖJDA:O

Medlem

Tyvärr tror ja inte det kommer bli en "hit" :/

Medlem

Inte en chans. Testade en stund och blev totalt uttråkad. Jag kanske har spelat spel för länge, men det krävs något nytt nu.

VR kom och rädda oss från alla tråkiga spel!

Skribent

Jag tror att en genomgående utmaning för Carbine blir att övertyga folk att spelet har riktigt mycket hardcore-material. Bortom den tecknade stilen och tramsiga humorn finns svåra dungeons, raids för 40 personer och ett pvp-system som åtminstone så här på förhand känns lovande för tävlingsinriktat spelande. Men många verkar inte ta till sig den informationen på grund av estetiken.

Och för att besvara frågan om det blir nästa mmo-hit: kanske!

Carbine är bra på att lova precis de saker som en ärrad mmo-spelare som jag vill höra. Kan de leverera allt och skapa en riktigt stabil endgame-miljö finns det en bra grund för tillväxt. Faller alla bitarna på plats kan de absolut bli en bjässe i sammanhanget på sikt, även om det förstås blir riktigt svårt att komma upp i samma siffror som World of Warcraft.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag gillar Wildstar, inte bara för den aktiva combaten där man faktiskt måste röra på galoscherna utan även attityden hos devsen. Ett typexempel är:
En spelare har inte tid/skill nog att göra 40 manna raiding, deras svar var "då är det det för dig, gör ngt annat".

Ish
Medlem

Tycker UI var jävligt rörigt. Och alla skills.. Det här spelet har så många variabler att för de som väljer att spela det kommer det hålla ett bra tag. Den saken är i alla fall säker.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Jag vill ha ett MMORPG som Age of Conan (fast inte lika trasigt som det var i början så klart)

Fy fan vad jag älskade atmosfären i AoC. Mörkt, eländigt, obehagligt och bara så jäääävla barnförbjudet.

Minns när jag gick in i ett av dom där kannibal-lägren, damn funcom, you scary :&lt;

Jag gillade AoC med, och om du letar efter ett annat spel som har lite mörkare atmosfär så kanske du vill kolla upp The Secret World. Det skiljer sig en del men jag gillade stämningen.

När det gäller Wildstar så tycket jag nog att striderna räknas till det bättre. Någon jämförde med Tera. Men jag ogillade striderna i Tera. Jag blev hela tiden låst i animationer och det kändes långsamt.

Vad jag inte gillar i Wildstar är quest systemet. Det är precis som de flesta mmo och jag är väldigt trött på att samla på mig så många uppdrag så att jag inte orkar hålla reda på vilket som är vad.

Jag uppskattar uppdragssystemet i TSW mycket mer och önskar att fler använde något liknande. Det känns som ett slöseri på att skriva dialoger om folk inte orkar hålla reda på varför de gör uppdragen.

Inaktiv

Ett ganska repetitivt spel som så många andra MMO. Striderna känns tämligen uttjatat innan man ens nått tvåsiffrig level och jag kan verkligen inte få mig att gilla spelet.

Vad jag däremot ser fram emot, är Archeage....

Medlem
Medlem

Lätt att förutspå:
Förläggare: NCsoft

Medlem

Testade detta för några veckor sedan.. Usch och fy sånt skit. Same old spring dit gör blabla, spring dit och döda x .. Plottriga zoner som är överfyllda med questhubs.

Hoppas på Archeage, saknar ett öppet spel!

Men man märker ju att FZ tjänar kosing på att promota Wildstar. Aldrig sett det skrivas så mycket om något annat mmo när det är dags för betor osv..

Medlem

Bort från Wildstar .. enligt BF3 öppen beta som var någonstans omkring 2012 . Jag var mycket mycket besviken 1 vecka innan lanseringen och jag kände mig liksom " det här spelet kommer totalt misslyckas detta är den värsta FPS jag någonsin spelat " det var buggig som fan , inte ens optimerad på rätt sätt etc. efter utgivningen " kanske 2-3 veckor efter lanseringen" jag köpte inte BF3 men mina vänner sa till mig kom igen du bör prova BF3 är det riktigt bra , sade dom - och jag tänkte som omg jag försökt beta det fullkomligt ( sög ) så jag gav BF3 ett försök efter släppet och jag älskade det ( 1 av de bästa FPS jag någonsin spelat hittills) så jag tänkte hur kunde BF3 varit så illa 1 vecka före lansering och vid lanseringen det blivit så här bra ? som är anledningen till att många av oss kanske INTE bör ta betan bokstaverligen " mycket kommer att förändras under betan som BF3 gjorde " vissa folk klagar Wildstar som %#!& ( du kan inte veta / bedöma ett spel från beta - mycket kommer att förändras som BF3 gjorde från beta till lansering ). jag är 99,9 % säker på Wildstar kommer att bli grymt!!" (även om levlandet inte kommer vara det mest positiva i spelet men i såna fall vart är det roligt att levla i något MMO spel?)

Medlem

Kul att folk säger att de suger efter dom spelat 10 levlar..

Ws är ett hardcore mmo, länge sedan vi hade något liknande mmo.

MEG
Medlem

Jag personligen gillar inte Disneystilen, spelmässigt så verkar det sådär men det ska bli kul att se om de lyckas, Håller dock med ett tidigare inlägg man börjar tröttna på MMO.


signatur

Death is only the beginning

Skriv svar