Ase
Medlem

PCgamer hade en recension som lugnade en. 79% en bra uppföljare (reboot) men inget mer än så, inte innovativt som dom gamla thief spelen var på sin tid .
http://www.pcgamer.com/review/thief-pc-review/

Ase
Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Ase:

Mattias Vore rätt bra om man fick veta om du testat på pc eller konsoll.
För har du testat på konsoll säger det ingenting för oss pc spelare som inte vill ha tryckstyrd handling med tryck a sen b.

Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Ase:

Mattias Vore rätt bra om man fick veta om du testat på pc eller konsoll.
För har du testat på konsoll säger det ingenting för oss pc spelare som inte vill ha tryckstyrd handling med tryck a sen b.

Jag ser en PS4:a box längst upp i recensionen, kan det då vara PS4:an han har spelat på?

Det är Playstation 4-versionen som har testats!

Misstänkte det på loggan jag med

Medlem

Köpte det på greenmangaming och använde vouchern, typ 250 kronor billigare än på steam

Skrivet av Luciphear:

Förhandsbokade det på GreenManGaming nyss, det går att få för 200kr med den nuvarande rabattkoden. (£20)

219:-


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

SKOJJAR NI eller?

Det här har fan inget med originalen att göra, så förbannat besviken så det finns inte, grafiken suger, ingen utmaning, inga vapen.

Kort sagt, Dishonored är vad Thief borde varit.

Mer action, blodogare, snyggare grafik och VAPEN.

Thief 4, känns som en blandning utav Asscreed, / Dishonored och Silent Hill, för de mer psykotiska inslagen, vilket INTE är positivt.

2/5, spara era pengar, köp Dark Souls eller nåt, eller varför inte Dishonored om ni inte redan har lirat detta.

Medlem
Skrivet av Zpartan:

SKOJJAR NI eller?

Det här har fan inget med originalen att göra, så förbannat besviken så det finns inte, grafiken suger, ingen utmaning, inga vapen.

Kort sagt, Dishonored är vad Thief borde varit.

Mer action, blodogare, snyggare grafik och VAPEN.

Thief 4, känns som en blandning utav Asscreed, / Dishonored och Silent Hill, för de mer psykotiska inslagen, vilket INTE är positivt.

2/5, spara era pengar, köp Dark Souls eller nåt, eller varför inte Dishonored om ni inte redan har lirat detta.

Till vilket system har du spelat spelet?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har varit väldigt intresserad och följt Thief ett bra tag nu, var lite orolig inför recensionen men blev positivt överraskad, tills jag gick in på metacritic.

6.8 av IGN, ligger på 70 på metacritic?

Hur kan det vara så stor skillnad? Är det verkligen värt ett köp nu på fredag? Vore tacksam om man kunde få en andra åsikt!

Medlem

Tack för fler svar Mattias, hade gärna sett lite fler svar. Om du exempelvis läser IGN's recension, känner du igen något själv?

Medlem
Skrivet av Andyrew:

Har varit väldigt intresserad och följt Thief ett bra tag nu, var lite orolig inför recensionen men blev positivt överraskad, tills jag gick in på metacritic.

6.8 av IGN, ligger på 70 på metacritic?

Hur kan det vara så stor skillnad? Är det verkligen värt ett köp nu på fredag? Vore tacksam om man kunde få en andra åsikt!

Beror väl lite på hur man ligger till ekonomiskt. Jag hade inte lagt 400~500kr men för 200kr är jag säker på att det kommer leverera tillräckligt med underhållning fram tills Dark Souls 2 release. Det blir nog inte det bästa jag spelat men äsch, som sagt, 200kr är det säkert värt.

Meh, gick you inte att handla med PayPal på GreenManGaming, synd att det bökar sig. Får skaffa det någon annanstans istället.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zpartan:

SKOJJAR NI eller?

Det här har fan inget med originalen att göra, så förbannat besviken så det finns inte, grafiken suger, ingen utmaning, inga vapen.

Kort sagt, Dishonored är vad Thief borde varit.

Mer action, blodogare, snyggare grafik och VAPEN.

Thief 4, känns som en blandning utav Asscreed, / Dishonored och Silent Hill, för de mer psykotiska inslagen, vilket INTE är positivt.

2/5, spara era pengar, köp Dark Souls eller nåt, eller varför inte Dishonored om ni inte redan har lirat detta.

Ehh har du ens spelat det? har du ens spelat originalen?
först säger du att det inte har med originalen att göra och i nästa mening vill du ha mer blod, våld och vapen?

Jag tror inte ens du fattar vad Thief eller dess föregångare handlar om.

För övrigt tror jag inte man ska sitta och stirra sig blind på hur gamla Thief-spelen var som många recensioner och arga fans kommenterat överallt, det var ganska precist 10 år sen sista spelet kom, både teknik och spelstil har utvecklats sen dess.

Många spel var bra för sin tid men knappast en anledning att använda det som måttstock idag då kraven var lägre på ett spel för 10 år sen också.

Inaktiv

Har som sagt bokat. Det svämmar ju inte över med spel till PS4:an så (spelar just nu NBA 2k14, Fifa och lite motvilligt Lego Marvel med sambon).

Får se dock om Spelbutiken är en vettig sida, 460:- inkl frakt kostar det där... låter lite för bra för att vara sant. (Det går ju på 5-600 på alla andra ställen).

Inaktiv
Skrivet av Andyrew:

Har varit väldigt intresserad och följt Thief ett bra tag nu, var lite orolig inför recensionen men blev positivt överraskad, tills jag gick in på metacritic.

6.8 av IGN, ligger på 70 på metacritic?

Hur kan det vara så stor skillnad? Är det verkligen värt ett köp nu på fredag? Vore tacksam om man kunde få en andra åsikt!

Det beror väl på vad man har för mindset när man sätter igång. Väntar man sig GOTY/världens bästa spel lär man ju bli besviken. Men 70 borde ju vara habil underhållning.

Ase
Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av Zpartan:

SKOJJAR NI eller?

Det här har fan inget med originalen att göra, så förbannat besviken så det finns inte, grafiken suger, ingen utmaning, inga vapen.

Kort sagt, Dishonored är vad Thief borde varit.

Mer action, blodogare, snyggare grafik och VAPEN.

Thief 4, känns som en blandning utav Asscreed, / Dishonored och Silent Hill, för de mer psykotiska inslagen, vilket INTE är positivt.

2/5, spara era pengar, köp Dark Souls eller nåt, eller varför inte Dishonored om ni inte redan har lirat detta.

Ehh har du ens spelat det? har du ens spelat originalen?
först säger du att det inte har med originalen att göra och i nästa mening vill du ha mer blod, våld och vapen?

Jag tror inte ens du fattar vad Thief eller dess föregångare handlar om.

För övrigt tror jag inte man ska sitta och stirra sig blind på hur gamla Thief-spelen var som många recensioner och arga fans kommenterat överallt, det var ganska precist 10 år sen sista spelet kom, både teknik och spelstil har utvecklats sen dess.

Många spel var bra för sin tid men knappast en anledning att använda det som måttstock idag då kraven var lägre på ett spel för 10 år sen också.

Fast är skrämmande att utvecklingen gått bakåt dom sista 10 åren då, när det gäller nivåbyggande, handling, välskrivet manus svårighetsgrad.

Skrivet av Zpartan:

SKOJJAR NI eller?

Det här har fan inget med originalen att göra, så förbannat besviken så det finns inte, grafiken suger, ingen utmaning, inga vapen.

Kort sagt, Dishonored är vad Thief borde varit.

Mer action, blodogare, snyggare grafik och VAPEN.

Thief 4, känns som en blandning utav Asscreed, / Dishonored och Silent Hill, för de mer psykotiska inslagen, vilket INTE är positivt.

2/5, spara era pengar, köp Dark Souls eller nåt, eller varför inte Dishonored om ni inte redan har lirat detta.

Dishonored var ett ok spel men inte samma kvalite som thief 1,2&3
Blod action har inte i ett smygar spel att göra, finns gott om fps som leverar detta.
Assasin creed har inget med thief att göra alls rent konsollskräp i mina ögon.
ska bilda mig en egen uppfattning på fredag men hoppas att jag inte hittar nåt av det du nämner i detta spel

Medlem

Här är en lite mer ärligare recension
http://sneakybastards.net/theobserver/thief-hands-on/

eller http://pastebin.com/h01PfrQf om den andra inte funkar.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av DeFeCT:

Förbokade för en vecka sen till PC, 195kr, helt ok pris

Vart då?!

Exakt! Säger man A måste man säga B!

..så man får C vad D E!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Här är det billigt, leverans direkt till e-post.

http://www.g2play.net/category/2999/thief-steam-key/

Men fan Tack för det! Nu blev det ett impulsköp också. fan.. Bäst det är bra nu (nä, tack på riktigt, halva priset mot steam ju..)


signatur

K9
:.:

Ase
Medlem

Börjar vara dags att utvecklingen går framåt & inte bakåt som den gör nu för tiden.
Klarar inte bolagen av att skriva manus, så anställ författare, tekniskt sett har det stått still dom sista 10 åren när det gäller grafik, bara lite rök & eld ,vatten som uppdaterats .
Anpassning till konsollerna som hållit utvecklingen bakåt dessa 10 år gissar jag.
Man blir less när alla spel blir mer & mer likartade stora speljättar som bara tänker på aktier& pengar
Efter att jag läst fler recensioner så är det bara att inse att hoppet ligger hos typ indiespel & kickstarter .Dom stora bolagen tar död på alla spelserier Nä får se fram mot Moebius & tex Murphy istället

Medlem

Förbokade mitt exemplar idag och har redan "pre-loaded" spelet i Steam..Cant wait

Medlem
Skrivet av Ase:

Börjar vara dags att utvecklingen går framåt & inte bakåt som den gör nu för tiden.
Klarar inte bolagen av att skriva manus, så anställ författare, tekniskt sett har det stått still dom sista 10 åren när det gäller grafik, bara lite rök & eld ,vatten som uppdaterats .
Anpassning till konsollerna som hållit utvecklingen bakåt dessa 10 år gissar jag.
Man blir less när alla spel blir mer & mer likartade stora speljättar som bara tänker på aktier& pengar
Efter att jag läst fler recensioner så är det bara att inse att hoppet ligger hos typ indiespel & kickstarter .Dom stora bolagen tar död på alla spelserier Nä får se fram mot Moebius & tex Murphy istället

Skrivet av Ase:

Börjar vara dags att utvecklingen går framåt & inte bakåt som den gör nu för tiden.
Klarar inte bolagen av att skriva manus, så anställ författare, tekniskt sett har det stått still dom sista 10 åren när det gäller grafik, bara lite rök & eld ,vatten som uppdaterats .
Anpassning till konsollerna som hållit utvecklingen bakåt dessa 10 år gissar jag.
Man blir less när alla spel blir mer & mer likartade stora speljättar som bara tänker på aktier& pengar
Efter att jag läst fler recensioner så är det bara att inse att hoppet ligger hos typ indiespel & kickstarter .Dom stora bolagen tar död på alla spelserier Nä får se fram mot Moebius & tex Murphy istället

Ja, Moebius är ju VÄLDIGT innovativt, point-and-click spel har vi ju aaaaaaldrig sett förut.

Fy fan vad alla ska gnälla hela tiden. Är ett spel inte PRECIS som originalet så klagas det på det, men är det inte innovativt och har 1828563784 nya funktioner, då klagas det på det också. TILL OCH MED NÄR MAN KAN STÄNGA AV ALLT OCH SPELA UTAN ETT ENDA JÄVLA HJÄLPMEDEL SÅ SKA DET KLAGAS!

Och du är ju helt slut i huvudet om du tycker att grafikutvecklingen har stått stilla i tio år.

2004 kom bland annat Thief: Deadly Shadows, Chronicles of Riddick och Half-Life 2. Om du inte tycker det är någon skillnad mellan de spelen och Thief, Metro 2033, Witcher 2 & 3, ARMA 3, Titanfall osv., då bör du gå och göra en synundersökning.

Medlem

Ni testar alltså Thiaf på konsol? Är det ett skämt eller? Har ni verkligen ingen skribent som är en PC-spelare, som har spelat orginalspelen och kan beröra de farhågor som vi Thief-fans har haft inför denna utgåva?

Som tur är har både RPS och Kotaku recenserat spelet och de sågar det längs med fotknölarna.

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Ni testar alltså Thiaf på konsol? Är det ett skämt eller? Har ni verkligen ingen skribent som är en PC-spelare, som har spelat orginalspelen och kan beröra de farhågor som vi Thief-fans har haft inför denna utgåva?

Som tur är har både RPS och Kotaku recenserat spelet och de sågar det längs med fotknölarna.

Personligen så kan jag inte tänka mig att just det här spelet gör sig lika bra på PC... iallafall inte utan en handkontroll. Spelar det själv nu på XBOX 360.

Har själv spelat de tidigare Thief-spelen och kan inte påstå att det här är sämre... nej tvärtom. Men det är MIN åsikt... och som ni ser så är ju inte alla recensenterna helt ense heller.

Ase
Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Ase:

Börjar vara dags att utvecklingen går framåt & inte bakåt som den gör nu för tiden.
Klarar inte bolagen av att skriva manus, så anställ författare, tekniskt sett har det stått still dom sista 10 åren när det gäller grafik, bara lite rök & eld ,vatten som uppdaterats .
Anpassning till konsollerna som hållit utvecklingen bakåt dessa 10 år gissar jag.
Man blir less när alla spel blir mer & mer likartade stora speljättar som bara tänker på aktier& pengar
Efter att jag läst fler recensioner så är det bara att inse att hoppet ligger hos typ indiespel & kickstarter .Dom stora bolagen tar död på alla spelserier Nä får se fram mot Moebius & tex Murphy istället

Skrivet av Ase:

Börjar vara dags att utvecklingen går framåt & inte bakåt som den gör nu för tiden.
Klarar inte bolagen av att skriva manus, så anställ författare, tekniskt sett har det stått still dom sista 10 åren när det gäller grafik, bara lite rök & eld ,vatten som uppdaterats .
Anpassning till konsollerna som hållit utvecklingen bakåt dessa 10 år gissar jag.
Man blir less när alla spel blir mer & mer likartade stora speljättar som bara tänker på aktier& pengar
Efter att jag läst fler recensioner så är det bara att inse att hoppet ligger hos typ indiespel & kickstarter .Dom stora bolagen tar död på alla spelserier Nä får se fram mot Moebius & tex Murphy istället

Ja, Moebius är ju VÄLDIGT innovativt, point-and-click spel har vi ju aaaaaaldrig sett förut.

Fy fan vad alla ska gnälla hela tiden. Är ett spel inte PRECIS som originalet så klagas det på det, men är det inte innovativt och har 1828563784 nya funktioner, då klagas det på det också. TILL OCH MED NÄR MAN KAN STÄNGA AV ALLT OCH SPELA UTAN ETT ENDA JÄVLA HJÄLPMEDEL SÅ SKA DET KLAGAS!

Och du är ju helt slut i huvudet om du tycker att grafikutvecklingen har stått stilla i tio år.

2004 kom bland annat Thief: Deadly Shadows, Chronicles of Riddick och Half-Life 2. Om du inte tycker det är någon skillnad mellan de spelen och Thief, Metro 2033, Witcher 2 & 3, ARMA 3, Titanfall osv., då bör du gå och göra en synundersökning.

Visst finns det skillnad på dessa spel grafiskt sett mer explosioner , dubbelt så hög upplösning osv, men det går väldigt sakta, vad var det då dx8 dx8,1 eller nåt sånt. Idag har vi dx 11,1 dx10 var ett hyfsat stort steg men det är nog enda gången.
grafikkorten har utvecklats enormt men spelmotorer att använda den utvecklingen har inte utvecklats i samma takt.

Läs runt på lite recesioner så märker du att det gnälls på storyn, det kan nog moebius författarinna göra rätt bra sen att det är grafiskt sett snyggare hjälper inte om storyn är totalt värdelös men på fredag så vet vi( PS jag äger alla spelen du nämnde )

Medlem

Ska bli intressant att se reaktionerna från de som köpt spelet, framför allt de som anser att de äldre Thief spelen är de bästa stealth spelen som gjorts. För mig är det inget dag ett köp, när det finns för på rea för en hundring kanske det kan bli ett köp. Misstänker att det inte kommer dröja länge innan det hamnar på en sådan. Skulle bli förvånad om det här spelet säljer bättre än vad SE räknat med.

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Ni testar alltså Thiaf på konsol? Är det ett skämt eller? Har ni verkligen ingen skribent som är en PC-spelare, som har spelat orginalspelen och kan beröra de farhågor som vi Thief-fans har haft inför denna utgåva?

Som tur är har både RPS och Kotaku recenserat spelet och de sågar det längs med fotknölarna.

Är du blind eller korkad? Så här skriver RPS om Thief:

"Oh thank God. It’s good.

While there’s going to be controversy, I’m arguing that it’s better than good. Thief, Eidos Montreal’s reviving of Looking Glass’s insurmountable series, is a superb game. It’s a tangible relief to write that. After years of really awful publicity, terrible press demos, and trailer after trailer of schlocky crap, our hopes were below waist level. But cast it all aside and chalk it up to abysmal marketing. While there is much to pick at, and I am certain there will be many who are apoplectic in their outrage, as a game within itself, Thief is bloody great."

Knappast vad man kan kalla att "såga det längs med fotknölarna [sic]".

Medlem
Skrivet av b0ne:

Här är det billigt, leverans direkt till e-post.

http://www.g2play.net/category/2999/thief-steam-key/

g2play verkar ju inte direkt ärliga eller tillförlitliga. Sökte runt efter info inför ett annat spelsläpp och det verkar inte som de kör med rent mjöl i påsen.
Kunde iaf på flertalet ställen läsa om spel som slutat fungera för vissa på Steam. Orsaken skall ha varit at g2play införskaffat spelen mha stulna betalkort.

Nu var detta några månader sedan så jag har ingen källa. Men de känns inte lika seriösa som andra online-alternativ där ute. Exempelvis green man gaming.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av WarpGuN:

"Speaking of jolting around, the framerate for Thief on PS4 is something that people will be talking about. I traditionally don’t put much stock in graphics or framerate, as I prefer to focus on gameplay and story first, but as each cutscene dipped in framerate to what appeared to be 10-15 fps, it was hard to overlook. Gameplay had a few dips as well, but the cutscenes looked awful. On top of being disjointing, they were fuzzy and dropped in framerate so badly, that it seemed like something you would expect to see in a remastered cutscene from a poorly done HD collection."

http://www.playstati...ief-review-ps4/

Fan också..inte acceptabelt

Någon gång ibland sviktar bilduppdateringen på PS4-versionen, men jag kan inte hålla med om att det blir 10 fps i *alla mellansekvenser*.

Det sagt så tycker jag att PS4-versionen är snygg, särskilt miljöerna och Garretts rustning sticker ut i positiv bemärkelse. Men det känns inte särskilt "nextgen" och vill man ha ett grafikmässigt muskelmonster till PS4 får man vänta lite till. Förslagsvis på The Witcher 3, eller möjligtvis Infamous: Second Son.

Tack...well det lutar mot ett köp ändå...måste har något och sysselsätta mig med till helgen och spelutbudet till ps4:an är dåligt inte så mycket att välja på.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Ringo:
Skrivet av b0ne:

Här är det billigt, leverans direkt till e-post.

http://www.g2play.net/category/2999/thief-steam-key/

g2play verkar ju inte direkt ärliga eller tillförlitliga. Sökte runt efter info inför ett annat spelsläpp och det verkar inte som de kör med rent mjöl i påsen.
Kunde iaf på flertalet ställen läsa om spel som slutat fungera för vissa på Steam. Orsaken skall ha varit at g2play införskaffat spelen mha stulna betalkort.

Nu var detta några månader sedan så jag har ingen källa. Men de känns inte lika seriösa som andra online-alternativ där ute. Exempelvis green man gaming.

Fördelen är att de har vettigare priser överlag.

Och så handlade det om nycklar som har sålts till fel land och därav blivit bannade... har köpt ett flertal spel därifrån utan problem.

Medlem

Hur var skillnaderna mellan alla platformar ni testade på?
"PC, Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4" ?

Medlem

Verkar leva upp till förväntningarna. Bara att vänta på Steam nu då, AMD var trevliga nog att ge mig spelet när jag köpte mitt Nvidia-kort.

Skriv svar