Bantat multiplayer i Modern Warfare 2

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag ser fram emot detta så länge det inte hackar och laggar på internet! Då jävlar ska det flyta som en foliebit på ett lugnt hav!

Märkt att på cod waw så hackar det lite ibland och speciellt när man rör sig från sida till sida, antar att det är lite dåligt optimerat. Har för mig jag inte märkte något sådant på cod 4 mw.

En recension av PC versionen kommer runt nästa vecka.

Jaa vad är lagg för dig? Lyssna på den här idioten..

"Mackey-IW: I've been playing mainly with around 100ms ping and it was great."


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av henkka:

Först Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising som sög hivinfekterad åsneballe... och nu detta!!!

Försöker utvecklarna döda pcn som spelplattform?!!

Jag avbokade Modern Warfare 2 redan när jag hörde om att de inte har dedikerade servrar och det var uppenbarligen rätt beslut. 9 vs. 9 hör hemma i konsollvärlden med dess löjliga begränsningar, en pc klarar så mycket mer.

Can you say "crap-ass console port"?

Ja, det är ju konsolvärlden som begränsar spelarantalet. Har du hört talas om MAG som kommer ha 256 spelare?

Du hittade ett enda undantag och det spelet finns inte ens än.
Jämför gärna alla faktiskt existerande spel och hur många man kan vara på konsoll/pc.
Konsollerna är extrememt begränsade i hur mycket de kan visa/hantera samtidigt och detta syns i pc-spelen då de lata j*vlarna inte orkar göra ett riktigt pc-spel utan bara portar skiten.

Det fanns fps pc-spel med 150 spelare samtidigt på samma enorma bana redan 2004 (Joint Operations från Novalogic). Den storleken på banor (utan laddning vid förflyttning) existerar inte i konsollvärlden ens 5 år senare.

Medlem

Till ni som försvarar IWs beslut i denna frågan. jämför med att IW säger det inte kommer märkas vem som är host eller om hosten migrerar.
Trovärdiga? Kolla själv här, IW's egen film:
http://www.youtube.com/watch?v=k7BhqnCiJsw

Medlem

Och där var spelet avbokat

Medlem

Har alla märkt att varje gång en nyhet kommer om MW2,oavsett om den är stor(dedi)eller liten(9 vs 9)så kommer över 100 kommentarer på 2 timmar.Det om något är imponerande:P
[quote=limpux" Och där var spelet avbokat[\quote]
Varför det?Jag menar 9 vs. 9 är rätt så lagom?


signatur

PSN:Eric_says

Medlem

Jahapp. Då har dom slagit i den sista spiken i kistan


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Till ni som försvarar IWs beslut i denna frågan. jämför med att IW säger det inte kommer märkas vem som är host eller om hosten migrerar.
Trovärdiga? Kolla själv här, IW's egen film:
http://www.youtube.com/watch?v=k7BhqnCiJsw

Jag fattar inte vad du menar? En kille springer runt på Brecourt och det ska visa hur Latencyn skiftar?

Medlem

Men vad är detta för jävla SKIT?!

Medlem

Jag har aldrig gillat multiplayer i CoD, men hur fan kan man rättfärdiga detta? Ni som inte tycker det är en sådan stor sak borde spikas upp på ett kors och ställas ute i Sahara.

Medlem

Skönt, slipper man dö typ hela tiden när man joinar in en för stor server.. kommer bli nästan som CS detta. ha ha ha

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Haha, har dom ingen lean på konsolerna? Ja herregud, hur fan kan man spela på en sån sak. Jävla budget grejer. XD

lean?

F.Ö så tycker jag att det börjar kännas gammalt nu, fyfan vad bittra ni är. Och jag blir besviken på FZ och andra spelsidor som tycks glöma bort att många kommer att spela spelet på konsol och inte drabbas av alla "hemskheter".

Medlem

jag köpte Cod4 enbart för Sp ska nog köpa CodMW2 när det liger i rea lådan

Medlem

jäklar vad tråkiga matcher...ska va många o chaos inte fjutigt små mesiga Cs style matcher har knappt aldrig haft roligt med få spelare...roligaste jag haft i multiplayer var när jag lirade Joint operation med 150 pers..där kan man snacka om krig o riktigt härke och alltid nån o skjuta på sen var ingen plats säker så man slapp alla jäkla uber Cs campare ^^


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Längtar som aldrig förr till spelet, bara några dar kvar nu!


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Inaktiv

YEEEES GLAD NYHET :D:D:D skönt med max 9 !!

Medlem
mg
Medlem
Citat:

lean?

F.Ö så tycker jag att det börjar kännas gammalt nu, fyfan vad bittra ni är. Och jag blir besviken på FZ och andra spelsidor som tycks glöma bort att många kommer att spela spelet på konsol och inte drabbas av alla "hemskheter".

Eh, vadå glömma bort, det är ju inte direkt som att FZ tagit någon ställning bara för att dom rapporterar om saken.
Något som både berör och upprör hundratusentals pc-spelare världen över måste ju vara något värt att rapportera lr?

p.s
Lean=Luta på svenska, användbart (även på konsoll) för att tex titta runt hörn.

Medlem

Asså vad fan är det med utvecklarna?! Vill dom inte att folk ska köpa spelet eller?

Vill man inte spela 16vs16 eller mer eller vad man nu kan tänka sig är det väl bara att välja en annan server. Hur jävla svårt är det liksom?

Medlem

Som sagt glad att jag inte köpt, blir till att vänta in Battlefield för lite riktig online gaming..

Medlem

Idiotiskt uti helvete!

Medlem
Skrivet av mg:
Citat:

lean?

F.Ö så tycker jag att det börjar kännas gammalt nu, fyfan vad bittra ni är. Och jag blir besviken på FZ och andra spelsidor som tycks glöma bort att många kommer att spela spelet på konsol och inte drabbas av alla "hemskheter".

Eh, vadå glömma bort, det är ju inte direkt som att FZ tagit någon ställning bara för att dom rapporterar om saken.
Något som både berör och upprör hundratusentals pc-spelare världen över måste ju vara något värt att rapportera lr?

p.s
Lean=Luta på svenska, användbart (även på konsoll) för att tex titta runt hörn.

Okej, glömt bort kanske var ett klantigt val av ord. Det jag menar är att man inte får glömma bort att det fortfarande kommer att komma en ypperlig konsolversion som flera miljoner kommer att spela. Det borde framgå bättre att alla "dåliga nyheter" är isolerade till PC-versionen. Min personliga åsikt, dock.

Och ja, jag vet att lean betyder luta och vad det används för. Jag har bara inte varit medveten om att det har funnits med i tidigare CoD-spel.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av MMLazarus:

Till ni som försvarar IWs beslut i denna frågan. jämför med att IW säger det inte kommer märkas vem som är host eller om hosten migrerar.
Trovärdiga? Kolla själv här, IW's egen film:
http://www.youtube.com/watch?v=k7BhqnCiJsw

Jag fattar inte vad du menar? En kille springer runt på Brecourt och det ska visa hur Latencyn skiftar?

Aj då, fel länk. Den länken jag la in först visar hur dom får sina idéer, giegermätaren är direkt från Zeroys Pripijat map.

Den jag skulle ha klistrat in var denna:
http://www.youtube.com/watch?v=H9m8dDstPb4

Inaktiv

Inga dedicated servers, ingen console, ingen moddning, 9v9 är max, ingen lean. Förstår inte varför dom gör så? Det känns så otroligt ignorant och idiotiskt.

Medlem

Hehe, ja den var ju lite mer förståelig än den förra

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Det borde framgå bättre att alla "dåliga nyheter" är isolerade till PC-versionen. Min personliga åsikt, dock.

Och ja, jag vet att lean betyder luta och vad det används för. Jag har bara inte varit medveten om att det har funnits med i tidigare CoD-spel.

Grejen är att det som du tycker är naturligt (konsol) är en enorm försämring för PC-spelarna. Därför är vi så upprörde.
Hade nu IW varit öppna med detta under utveckling så hade vi inte heller varit "bittra", men dom har hela tiden sagt att PC blir som det brukar och sen så kort innan release så briserar detta.

Och lean är ännu en sak som du gått mista om i dom andre cod-spelen för att du lirar på konsol.
Egentligen borde konsolspelarna vara ännu mera bittra än vi, eftersom dom blivit berövat alt detta hela tiden....

Medlem

Man undrar om dom gör skiten för att uppröra... eller vänta!?

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Geetcher:

Det borde framgå bättre att alla "dåliga nyheter" är isolerade till PC-versionen. Min personliga åsikt, dock.

Och ja, jag vet att lean betyder luta och vad det används för. Jag har bara inte varit medveten om att det har funnits med i tidigare CoD-spel.

Grejen är att det som du tycker är naturligt (konsol) är en enorm försämring för PC-spelarna. Därför är vi så upprörde.
Hade nu IW varit öppna med detta under utveckling så hade vi inte heller varit "bittra", men dom har hela tiden sagt att PC blir som det brukar och sen så kort innan release så briserar detta.

Och lean är ännu en sak som du gått mista om i dom andre cod-spelen för att du lirar på konsol.
Egentligen borde konsolspelarna vara ännu mera bittra än vi, eftersom dom blivit berövat alt detta hela tiden....

Borde de vara, ja helt klart, men är inte förvånad på att de inte är det... jag tänker inga höga tankar om konsollgenerationen. enough said.


signatur

Retro.

Inaktiv

Gillar att de har 9vs9 som max, kommer nog öka kvalitén på striderna.

Cod4 Mp sög riktigt hård tyckte jag med så många spelare. Var inget roligt då man inte ens behövde kämpa för sina "kills"...Sen var det en jävla röra också.

Ahh, kommer inte köpa spelet ändå...

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av MMLazarus:

Till ni som försvarar IWs beslut i denna frågan. jämför med att IW säger det inte kommer märkas vem som är host eller om hosten migrerar.
Trovärdiga? Kolla själv här, IW's egen film:
http://www.youtube.com/watch?v=k7BhqnCiJsw

Jag fattar inte vad du menar? En kille springer runt på Brecourt och det ska visa hur Latencyn skiftar?

Aj då, fel länk. Den länken jag la in först visar hur dom får sina idéer, giegermätaren är direkt från Zeroys Pripijat map.

Den jag skulle ha klistrat in var denna:
http://www.youtube.com/watch?v=H9m8dDstPb4

Haha Nice länk ^^ och tyvärr dagens sanning också.

Medlem

Blir bara mer tveksam över MW2. Inga Deds och nu detta? Jag gillar inte för smäckade servrar men kunde de inte göra större istället eller skalbara banor som så många andra spel har. 9v9 är bara fattigt och ingen lean? Det är väl ändå meningen att de ska förbättra spelet istället för att försämra det. Jag använde knappt lean men det kunde vara praktiskt ibland. Börjar störa mig grovt på IW nu. Ska antagligen skaffa spelet iaf men men...

Skriv svar