Playstation Network blir betaltjänst?

Medlem
Skrivet av Vike:

Kan jag få ett HELL NO?

Kan du väl:HELL NO!


signatur

PSN:Eric_says

Medlem

Det lär väl bli filmtjänster och dylikt som kommer att kosta.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Isåfall ska spelen bli billigare, tänker fan inte köpa spel för 599 och sen betala för att spela online, då får det vara.. fuck no.

Medlem

Så länge jag slippe betala för att spela online, använda mitt headset online och köpa spel/ladda hem demos från PS Store så spelar det ingen roll om vissa "premiumtjänster" kostar.

Så länge Nordisk Film är inblandade så kan man dock glömma "Service av högsta kvalité" direkt.

Medlem
Skrivet av reclez:
Skrivet av showerguy:

Och alla klagar på att Xbox live kostar?

:$

Hallå är det någon hemma? Dem säger att dem verkar ha planer på det inte att dem redan har det.

Medlem

Microsoft tar betalt för xbl för att dom tar hand om alla servrar för online spel istället för speltillverkarna.
Vilket medför stabilare servrar o allt där till.

Men om sony ska börja ta betalt för online spel så får väl dom göra precis samma sak.

Man kan ju hoppas på att prenumerationen i detta fallet kanske handlar mer om film o musik.
men de får väl tiden utvisa.

Medlem

die die!! päron facister!


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Inaktiv

..jaha? Det är väl inte en nyhet att PSN ska börja hyra ut film och musik tillsammans med tjänster som "VidZone®, Catch Up TV services och PlayTV™"
Har aldrig sett på maken.. att insuinera såna dumheter som att PSN ska börja kosta

Medlem

Så länge multiplayer är gratis, fine.

Kan tänka mig att hosta upp för en premiumtjänst innehållande t.ex tidigare demos (och psn-spel releaser), en filmtjänst liknande vad xbox erbjuder nu, utlottningar av tillgång till betor, stöd för fler vidoe/ljud codecs native. finns säkert massa mer man kan utveckla bättre om man får betalt för det.

men av ren princip ska multiplayer vara gratis! har du hostat upp 600-700kr för ett spel ska du banne mig kunna lira det fullt ut utan att betala extra!

Medlem

Sålänge man inte avgiftsbelägger något av det som finns tillgängligt nu så stör det mig inte. Gör de däremot det så kommer jag fortsättningsvis att köpa multiformatspel till min 360 istället, vilket kommer innebära ytterst få spelinköp till PS3 för min del. Föredrar handkontrollen till 360 och upplägget på Live.

Medlem

Helt okej att dom inför någon sorts betalning men sålänge man kan spela gratis online.

Medlem

Tror det handlar om mediatjänster knappast något som berör de
som inte är intresserade av sådant.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Isåfall ska spelen bli billigare, tänker fan inte köpa spel för 599 och sen betala för att spela online, då får det vara.. fuck no.

Så är det ju för 360 ägarna,
det är sällan man ser nya Xbox 360 spel under 600 kr.

Medlem
Skrivet av Natac:

Så länge multiplayer är gratis, fine.

Kan tänka mig att hosta upp för en premiumtjänst innehållande t.ex tidigare demos (och psn-spel releaser), en filmtjänst liknande vad xbox erbjuder nu, utlottningar av tillgång till betor, stöd för fler vidoe/ljud codecs native. finns säkert massa mer man kan utveckla bättre om man får betalt för det.

men av ren princip ska multiplayer vara gratis! har du hostat upp 600-700kr för ett spel ska du banne mig kunna lira det fullt ut utan att betala extra!

Jadu som jag skrev i inlägget över detta,
Xbox 360 ägare betalar cirka 500 kr kronor om året för guldlive,
och 360 spel nya kostar för det mesta 600 kr.

Så dom har det så ända från dag 1.

Och sen är det ju inte säkert att det blir så på ps3, och om det blir så, så blir det knappast en högra avgift, förmodligen lägre just för att hålla ett lägre online pris och förmodligen kännas mer lockande,
om Sony är smarta.

Den som verkligen gillar sin konsoll och deras spel lär nog stå ut med några få hundralappar om året.

Medlem

jag kommer att betala men gratis är jö alltigt got

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så länge jag slippe betala för att spela online, använda mitt headset online och köpa spel/ladda hem demos från PS Store så spelar det ingen roll om vissa "premiumtjänster" kostar.

Så länge Nordisk Film är inblandade så kan man dock glömma "Service av högsta kvalité" direkt.

Nordisk film, har dom alltid haft hand om Playstation i sverige ?
Och vad är det för företag egentligen, nordisk film, filmdistrubitör eller vad ?

Medlem
Skrivet av Sundance83:

Microsoft tar betalt för xbl för att dom tar hand om alla servrar för online spel istället för speltillverkarna.

Falskt påstående.

Medlem

FZ borde länka till vg247 istället för eurogamers notis där dem själva länkar till vg247

http://www.vg247.com/2009/11/19/hirai-current-psn-service-to-...

Lite Aftonbladet över titeln.

Inaktiv

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ!!!!!!

Medlem

Avgift eller ej spelar ingen roll, Playstation är mitt märke,
det enda man verkligen saknar är möjligheten att byta sitt nickname,
hatar verkligen mitt, och enda sättet att skaffa nytt nick är ju att skaffa nytt konto,
men då blir man ju av med sina psn spel,
för det går väl inte att föra över psn spel till ett annat konto väl ?

Medlem
Skrivet av Hizzi:

för det går väl inte att föra över psn spel till ett annat konto väl ?

Det skall gå, även om jag inte har koll på hur du gör det.

Medlem

"Hirai – Current PSN service to remain free, subs for “premium content and services”" - Rubriken på den ursprungliga artikeln.

Medlem

efterssom dom förlorar så mkt pengar på ps3 så gör dom väll detta för att gå plus antar jag :/

Medlem

Att vara gamer är snart bara reserverat för överklassen.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Att vara gamer är snart bara reserverat för överklassen.

Valfrihet..


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Att vara gamer är snart bara reserverat för överklassen.

Det där var faktiskt en lustig kommentar,

har man råd att köpa flera spel om året som kostar minst 500 kr då har man nog råd med en online avgift på nån hundralapp om året.

Och avstår man från sån skit som snus och cigaretter som jag gör då får man pengar över till andra nöjen,

för snusa och röka måste man ju säga är ett underligt nöje.

Medlem

Jag har sagt upp digitalteven från ComHem som jag ändå aldrig kollar på. Får väl gå till PSN


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Kvalitén och nivån på många av kommentarerna här är ta mig fan helt bedrövlig. FZ har blivit nya lunarstorm för "gejjjmars".

Inaktiv

palla betala för att spela multiplayer! ska fan räcka med att man köper spelen!

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av reclez:
Skrivet av showerguy:

Och alla klagar på att Xbox live kostar?

:$

Hallå är det någon hemma? Dem säger att dem verkar ha planer på det inte att dem redan har det.

Skriv svar