Fragzone - avsnitt 2!
Intressant program, men lite halvtråkigt med så stort fokus på beyond. För mig är qte något som förstör och tar bort fokuset från berättandet i spel. Då tyckte jag att diskussionen om modden till Arma 3 lät desto mer intressant. Eve online är väl ett annat intressant exempel på spelardrivet berättande, Minecraft likaså. Halflife-spelen är ett annat exempel på hur utvecklaren låter spelaren stå i centrum för en berättelse, även om interaktiviteten i de spelen är lite väl fokuserat på dödande.
Ser fram emot nästa avsnitt! Känner att mina support-pengar var väl investerade pengar!
Jag har insett efter detta avsnitt att Vinjettmusiken behöver en TechnoRemix som FZ kan släppa som singel!
Det vore nåt det! När jag får tid över nån gång så.
Mitt förhållande till David Cage är... komplicerat. Fahrenheit älskade jag när det begav sig, även om det blev ett totalt haveri i tredje akten. Heavy Rain var mer intressant, men det är också The Room-nivåer av dåligt historieberättande, plot holes och konstiga logikhopp.
Cage är väldigt, väldigt bra på att skapa individuella scener. Både Fahrenheit och Heavy Rain har flera sekvenser som är snudd på fantastiska, men helheten håller inte ihop för fem röda ören.