Vilken mobil är kraftfullast?

Medlem

Ni borde spana in Windows 8 mobilerna - Nokia Lumia 520,620,720,820,920..

Jag har den billigaste Nokia Lumia 520 med 4 tum skärm som går på runt 1200kr+ och den klarar allt jag har slängt på den hittills. Jag ser på högupplöst film i 720-1080p, Spelar krävande spel och lyssnar på musik samtidigt, Surfar på internet, Multitaskar som en tok, Och gör allt som skulle få nästan vilken Android mobil som helst att sega till sig någon gång. Högtalaren är ganska medioker men den duger och ger ett klart och högt ljud upp till en viss nivå, Fast sätter man in ett par bra hörlurar så får man ett riktigt bra ljud med en hyfsat bra bas ''hörlurarna som följer med mobilen är skitdåliga, Ingen bas alls.. Sedan kan man boosta upp skärmens ljus när man ska se på film eller ska spela så att det blir riktigt bra färger. Jag brukar oftast köra på ganska lågt ljus på skärmen för att spara batteri. I recensioner utav 520 så visar dom upp telefonen i automatiska skärm ljusinställningar och då är skärmen ganska mörk om man inte själv ändrar det till high.

Kameran är inget att skryta med men man kan inte förvänta sig någon superkamera då mobilen är så billig, Sedan så har mobilen inte kompass men den klarar man sig bra utan.. ^^

Lumia 520 har bara en 1ghz dualcore processor med 512mb ram och den utklassar mobiler för flera tusenlappar när det kommer till hur bra den flyter. Det är ganska otroligt att denna mobil bara kostar runt 1200kr när man tänker på vilket monster det verkligen är. Perfekt för folk som inte vill spendera allt för mycket på en telefon. Man får grymt mycket telefon för bara runt en tusenlapp..

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Beror på vilket av gränssnittena man kör. Sen går det åt helvete med iOS när man installerat mycket på den tack vare prestandan, till skillnad från Android.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Beror på vilket av gränssnittena man kör. Sen går det åt helvete med iOS när man installerat mycket på den tack vare prestandan, till skillnad från Android.

Ni borde kolla på Windows 8 mobiler, Där har ni en 100% lagg fri upplevelse.
Android och iOS är skit jämfört med Windows 8 mobilernas prestanda.

Medlem

Vet inte riktigt vad ni gör med era mobiler, men min gamla iPhone 4 laggade inte så jättemycket (den var dock jävligt tråkig trots jailbreak osv) och min Galaxy S4'a flyter hur bra som helst. Jag visste att det skulle bli ett lyft när jag bytte från apple till android, men S4'an överträffade alla mina förväntningar med råge.
Jag har installerat massa appar men S4'an blir inte segare för det. Det är EXTREMT mycket skitsnack här känner jag.

phi
Medlem

S4:an var kraftfullast tills iPhone 5S presenterades för ett par timmar sen

Nej, men det blir intressant att se hur S4:an står sig jämfört med 5S.

Medlem

<3

Medlem

Min Xperia z laggar inte ett dugg. Sluta prata i nattmössan vissa. Förstår inte heller varför man vill ha en super låst iPhone? Logiken i det är väldigt lustig enligt mig.

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av kebbe:

"Mer prestanda!" ropar Android-kidsen och får vad de vill ha. Ändå går det inte att hitta en laggfri Android-upplevelse med god respons än idag, någonting iOS klarar galant nere på sin 55:e plats. Lustigt!

Beror på vilket av gränssnittena man kör. Sen går det åt helvete med iOS när man installerat mycket på den tack vare prestandan, till skillnad från Android.

Ni borde kolla på Windows 8 mobiler, Där har ni en 100% lagg fri upplevelse.
Android och iOS är skit jämfört med Windows 8 mobilernas prestanda.

Efter några månader med Lumia 920 så håller jag inte med dig. Flöt på imponerande smärtfritt i början (även om responsen var lite "off") men blev segare med tiden. Att WP8 sedan är horribelt att använda är en annan femma.

Medlem

Lite dummt att LG G2 inte är högst när den är bättre än en S4 så jag tror inte på denna statistik

Medlem
Skrivet av Sethernis:

G2 har en S800 SoC som i sin tur består av Adreno 330, vilket ger ungefär mer än 80% bättre prestanda än S600&#039;s GPU som var Adrena 320.

Så varför är G2:an på 5:e plats?

1. Förlita er inte på ett enda benchmark.
2. Se regel #2.
3. En stor del av förklaringen är att många mogna SoC&#039;er har fått så många mjukvaruoptimeringar(som ungefär en drivrutin) att den fungerar optimalt. S800 är fortfarande väldigt nytt.
4. Därutöver så använder många OEM&#039;s sina lurar för att optimera för specifika benchmarks.
Samsung var senast ute med deras smygfusk för AnTuTu.

P.S.
Din CPU använder inte 1.8 eller 2.3 Ghz 90% av tiden.
Den ligger normalt kring 1.3-1.4 Ghz. Bara vid väldigt ansträngande saker så går den upp i nominell hastighet.

Ett bättre benchmark är T-Rex Offscreen 1080p.

För SoC&#039;er som helhet så är Vellamo mindre känsligt för optimeringar än t.ex. AnTuTu.

Skrivet av Sioxz:

Lite dummt att LG G2 inte är högst när den är bättre än en S4 så jag tror inte på denna statistik

Ni har båda mycket rätt. Denna statistik är rent skitsnack.

Galaxy S4 har en Snapdragon S600 och borde ligga aningen högre än HTC One pga högre klockfrekvens. Att den ligger över Xperia Z Ultra och LG G2 är rena lurendrejeriet. Den kan omöjligt prestera bättre.

phi
Medlem
Skrivet av krille1986:

Min Xperia z laggar inte ett dugg. Sluta prata i nattmössan vissa. Förstår inte heller varför man vill ha en super låst iPhone? Logiken i det är väldigt lustig enligt mig.

Oh, berätta gärna för en iPhone-användare vad jag inte kan göra på min iPhone eftersom att den tydligen är så "superlåst" som du påstår att den är

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av krille1986:

Min Xperia z laggar inte ett dugg. Sluta prata i nattmössan vissa. Förstår inte heller varför man vill ha en super låst iPhone? Logiken i det är väldigt lustig enligt mig.

Oh, berätta gärna för en iPhone-användare vad jag inte kan göra på min iPhone eftersom att den tydligen är så "superlåst" som du påstår att den är

Tex bara att föra över precis vad du vill till din mobila enhet istället för att synka och hålla på som man måste göra med iTunes om jag inte minns helt fel. Men visst, vissa föredrar säkert att ha den låst och inte kunna göra precis allt. Android är väl utvecklat med öppen källkod? Så om du är lite insatt i teknik så vet du säkert vad man kan göra när saker och ting inte är låst, gäller både utvecklare till appar och mera.

Ska även tilläggas att det här är bara ur min synvinkel.

Medlem

Prestandatest för mobiler... vem bryr sig om prestanda i en mobil? xD lol

EDIT: Jo jag kanske är lite gammalmodig av mig som använder min smartphone som en telefon.

phi
Medlem
Skrivet av krille1986:
Skrivet av phi:
Skrivet av krille1986:

Min Xperia z laggar inte ett dugg. Sluta prata i nattmössan vissa. Förstår inte heller varför man vill ha en super låst iPhone? Logiken i det är väldigt lustig enligt mig.

Oh, berätta gärna för en iPhone-användare vad jag inte kan göra på min iPhone eftersom att den tydligen är så "superlåst" som du påstår att den är

Tex bara att föra över precis vad du vill till din mobila enhet istället för att synka och hålla på som man måste göra med iTunes om jag inte minns helt fel. Men visst, vissa föredrar säkert att ha den låst och inte kunna göra precis allt. Android är väl utvecklat med öppen källkod? Så om du är lite insatt i teknik så vet du säkert vad man kan göra när saker och ting inte är låst, gäller både utvecklare till appar och mera.

Ska även tilläggas att det här är bara ur min synvinkel.

iTunes? Jag kan inte ens komma ihåg sist jag använde det för någonting men visst finns det väl folk som fortfarande envisas med att använda det Har du några fler exempel på dessa superlåsningar?

Är du förresten medveten om att ifall du inte rootat din androidtelefon så är den mer låst än vad en jailbreakad iPhone är?

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av krille1986:
Skrivet av phi:
Skrivet av krille1986:

Min Xperia z laggar inte ett dugg. Sluta prata i nattmössan vissa. Förstår inte heller varför man vill ha en super låst iPhone? Logiken i det är väldigt lustig enligt mig.

Oh, berätta gärna för en iPhone-användare vad jag inte kan göra på min iPhone eftersom att den tydligen är så "superlåst" som du påstår att den är

Tex bara att föra över precis vad du vill till din mobila enhet istället för att synka och hålla på som man måste göra med iTunes om jag inte minns helt fel. Men visst, vissa föredrar säkert att ha den låst och inte kunna göra precis allt. Android är väl utvecklat med öppen källkod? Så om du är lite insatt i teknik så vet du säkert vad man kan göra när saker och ting inte är låst, gäller både utvecklare till appar och mera.

Ska även tilläggas att det här är bara ur min synvinkel.

iTunes? Jag kan inte ens komma ihåg sist jag använde det för någonting men visst finns det väl folk som fortfarande envisas med att använda det Har du några fler exempel på dessa superlåsningar?

Är du förresten medveten om att ifall du inte rootat din androidtelefon så är den mer låst än vad en jailbreakad iPhone är?

Det jag menar med mer öppet är att du själv har tillgång till hela koden i Android vilket du inte har i en iPhone. Inte ens när du jailbreakar din iPhone har du tillgång till själva koden alltså vad hela os:et är uppbyggt av. Att jailbreakade iPhonens som du säger är mer öppna är alltså helt fel.

Medlem
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av ZyvoX:
Skrivet av Megaloman:
Skrivet av rachmud23:

Var är HTC One?

Plats nummer femton. Den har en sämre processor.

....

Räcker inte att bara skylla på det, Xiaomi MI-2s har samma processor som HTC One och den går det ju betydligt bättre för...

Ok, då. Den har en sämre processor. Bland annat.

Jag vet för lite om MI-2s för att jämföra den och HTC One närmare. Men de verkar vara lika hårdvarumässigt och jag antar att MI-2s inte använder Sense.

Grattis till ditt första inlägg

Tack o bock
Jo det stämmer, inget Sense på Xiaomin, för övrigt är det en riktigt vettig telefon för den pengen den kostar tillsammans med uppdateringar varje fredag.

phi
Medlem
Skrivet av krille1986:
Skrivet av phi:
Skrivet av krille1986:
Skrivet av phi:
Skrivet av krille1986:

Min Xperia z laggar inte ett dugg. Sluta prata i nattmössan vissa. Förstår inte heller varför man vill ha en super låst iPhone? Logiken i det är väldigt lustig enligt mig.

Oh, berätta gärna för en iPhone-användare vad jag inte kan göra på min iPhone eftersom att den tydligen är så "superlåst" som du påstår att den är

Tex bara att föra över precis vad du vill till din mobila enhet istället för att synka och hålla på som man måste göra med iTunes om jag inte minns helt fel. Men visst, vissa föredrar säkert att ha den låst och inte kunna göra precis allt. Android är väl utvecklat med öppen källkod? Så om du är lite insatt i teknik så vet du säkert vad man kan göra när saker och ting inte är låst, gäller både utvecklare till appar och mera.

Ska även tilläggas att det här är bara ur min synvinkel.

iTunes? Jag kan inte ens komma ihåg sist jag använde det för någonting men visst finns det väl folk som fortfarande envisas med att använda det Har du några fler exempel på dessa superlåsningar?

Är du förresten medveten om att ifall du inte rootat din androidtelefon så är den mer låst än vad en jailbreakad iPhone är?

Det jag menar med mer öppet är att du själv har tillgång till hela koden i Android vilket du inte har i en iPhone. Inte ens när du jailbreakar din iPhone har du tillgång till själva koden alltså vad hela os:et är uppbyggt av. Att jailbreakade iPhonens som du säger är mer öppna är alltså helt fel.

Ja, för du och majoriteten av alla androidfans har säkert en otroligt stor nytta av att ha tillgång till den koden

Av alla androidanvändare som jag känner så är det knappt någon som har rootat sin smartphone. De flesta använder i princip samma argument som du om att iOS är så jättelåst, att det inte går att göra någonting jämfört med android och att det bara är otekniska personer som föredrar iOS över android.

Nu kan jag visserligen bara tala för mig själv som relativt teknisk person som har både en iPhone 5 och en Samsung Galaxy S4 (rootad) men jag har aldrig upplevt att jag varit "låst" till iOS jämfört med android. Däremot har jag känt mig handikappad av att använda S4:an men det handlar väl mest om att allt känns korkat och ovant jämfört med iOS när jag väl behövt använda den. För det mesta ligger den på skrivbordet och används bara vid samtal. Lyckligtvis fick jag den gratis genom jobbet.

Min poäng är att för den vanliga användaren, alltså inte den verkligt tekniska entusiasten med särskilda krav, så kvittar det huruvida iOS är "låst" eller ej. De allra flesta har varken någon nytta eller glädje av att köra en öppen och fragmenterad plattform.

Sen är ju självklart inte varken Apple, iOS eller iPhone perfekta på något vis och det finns flera saker jag stör mig på men när det väl kommer till kritan om vilket operativsystem som bäst tillfredsställer mina behov så det tveklöst iOS som gör det bäst.

Medlem

Jag har en w8 phone. Laggar aldrig, krånglar aldrig. Skulle inte få för mig att köpa bajsios eller shitroid igen, så trött på kass prestanda, lagg, krashar, kassa uppdateringar, virusappar osv osv, listan kan göras på ett helt a4.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av krille1986:
Skrivet av phi:
Skrivet av krille1986:

Min Xperia z laggar inte ett dugg. Sluta prata i nattmössan vissa. Förstår inte heller varför man vill ha en super låst iPhone? Logiken i det är väldigt lustig enligt mig.

Oh, berätta gärna för en iPhone-användare vad jag inte kan göra på min iPhone eftersom att den tydligen är så "superlåst" som du påstår att den är

Tex bara att föra över precis vad du vill till din mobila enhet istället för att synka och hålla på som man måste göra med iTunes om jag inte minns helt fel. Men visst, vissa föredrar säkert att ha den låst och inte kunna göra precis allt. Android är väl utvecklat med öppen källkod? Så om du är lite insatt i teknik så vet du säkert vad man kan göra när saker och ting inte är låst, gäller både utvecklare till appar och mera.

Ska även tilläggas att det här är bara ur min synvinkel.

iTunes? Jag kan inte ens komma ihåg sist jag använde det för någonting men visst finns det väl folk som fortfarande envisas med att använda det Har du några fler exempel på dessa superlåsningar?

Är du förresten medveten om att ifall du inte rootat din androidtelefon så är den mer låst än vad en jailbreakad iPhone är?

Självklart är en ej-rootad androidlur mindre öppen än vad en jailbreakad iPhone är, då det är samma process fast för olika operativsystem. Däremot är en rootad androidlur mycket mer öppen än vad en jailbreakad iphone är.

En enkel grej som kommer bli väldigt aktuell framöver med tanke på kritiken mot estetiken i iOS7, så kan man ändra ikoner och utseende väldigt lätt på valfri Androidlur. Detta behöver man jailbreaka en iPhone för.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av krille1986:
Skrivet av phi:
Skrivet av krille1986:
Skrivet av phi:
Skrivet av krille1986:

Min Xperia z laggar inte ett dugg. Sluta prata i nattmössan vissa. Förstår inte heller varför man vill ha en super låst iPhone? Logiken i det är väldigt lustig enligt mig.

Oh, berätta gärna för en iPhone-användare vad jag inte kan göra på min iPhone eftersom att den tydligen är så "superlåst" som du påstår att den är

Tex bara att föra över precis vad du vill till din mobila enhet istället för att synka och hålla på som man måste göra med iTunes om jag inte minns helt fel. Men visst, vissa föredrar säkert att ha den låst och inte kunna göra precis allt. Android är väl utvecklat med öppen källkod? Så om du är lite insatt i teknik så vet du säkert vad man kan göra när saker och ting inte är låst, gäller både utvecklare till appar och mera.

Ska även tilläggas att det här är bara ur min synvinkel.

iTunes? Jag kan inte ens komma ihåg sist jag använde det för någonting men visst finns det väl folk som fortfarande envisas med att använda det Har du några fler exempel på dessa superlåsningar?

Är du förresten medveten om att ifall du inte rootat din androidtelefon så är den mer låst än vad en jailbreakad iPhone är?

Det jag menar med mer öppet är att du själv har tillgång till hela koden i Android vilket du inte har i en iPhone. Inte ens när du jailbreakar din iPhone har du tillgång till själva koden alltså vad hela os:et är uppbyggt av. Att jailbreakade iPhonens som du säger är mer öppna är alltså helt fel.

Ja, för du och majoriteten av alla androidfans har säkert en otroligt stor nytta av att ha tillgång till den koden

Av alla androidanvändare som jag känner så är det knappt någon som har rootat sin smartphone. De flesta använder i princip samma argument som du om att iOS är så jättelåst, att det inte går att göra någonting jämfört med android och att det bara är otekniska personer som föredrar iOS över android.

Nu kan jag visserligen bara tala för mig själv som relativt teknisk person som har både en iPhone 5 och en Samsung Galaxy S4 (rootad) men jag har aldrig upplevt att jag varit "låst" till iOS jämfört med android. Däremot har jag känt mig handikappad av att använda S4:an men det handlar väl mest om att allt känns korkat och ovant jämfört med iOS när jag väl behövt använda den. För det mesta ligger den på skrivbordet och används bara vid samtal. Lyckligtvis fick jag den gratis genom jobbet.

Min poäng är att för den vanliga användaren, alltså inte den verkligt tekniska entusiasten med särskilda krav, så kvittar det huruvida iOS är "låst" eller ej. De allra flesta har varken någon nytta eller glädje av att köra en öppen och fragmenterad plattform.

Sen är ju självklart inte varken Apple, iOS eller iPhone perfekta på något vis och det finns flera saker jag stör mig på men när det väl kommer till kritan om vilket operativsystem som bäst tillfredsställer mina behov så det tveklöst iOS som gör det bäst.

Absolut är det så att är du inte så super insatt i teknik och hela den biten så spelar det nog inte någon större roll. Det håller jag med dig om. Men för en som vet vad teknik är och som verkligen är insatt i vad android och ios har att erbjuda så tror jag att den teknik insatte väljer en android. Men absolut så håller jag med om att är du inte någon entusiast så kör på det man tycker bäst om.
tycker bara det är lustigt att alla mac produkter är så mycket dyrare än det andra bättre valet teknikmässigt.

123
Skriv svar