Billigt dökött i ny Humble Bundle

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av ELF:

Skulle gärna köpa alla dessa spel lite billigt. Men nej tack, jag vill helst äga dem också.

Utveckla gärna istället för att bara dissa! Är det Steam som du är missnöjd med?

Spot on. Vill alltid ha tillgång till mina spel även om uppkopplingen är nere.

Ja om man lider av det problemet att internet är nere ofta så. Men frågan är, om internet är nere och du vill spela nåt, vill du inte ha senaste patchen? Själv orkar jag inte se en dvd skiva till, så skönt att ha allt på ett och samma ställe.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Knappast "betala vad du vill" när det enda intressanta spelet ligger på $25..

Om du menar Riptide så är det spelet inte med i själva bundlen utan är en bonus som du får med om du väljer att ge $25 för hela paketet.
Vilket egentligen inte är speciellt mycket i sig.
Om du endast är ute efter bonusen för att du var generös med ditt köp hade de varit bättre att plockat spelet under Steam rean, har för mig att Riptide var reat på 60% någon gång.

Tråkigt när folk klagar när de är tillräckligt generösa att låta folk få 5 spel jäkligt billigt, och när du är lite mer generös tillbaka slänger de även med ett sjätte spel.

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av PurreSnurre:

Ok, ser på flera svar att jag kanske missat någon inställning när det gäller steam offline läge.

Någon som kan tipsa vad för setup man skall ha? Börjar nog bli lite trög 40-åring haha.

Kolla i Settings (jag kör min på engelska) och under första fliken, längst ner finns det för mig en sådan ruta man kan bocka i, som heter "Dont save account credentials on this computer" vilket såklart gör att du inte kan auto-logga in osv. vilket är bra för "publika datorer". om denna är bockad fungerar inte heller Offline Mode står det.

kan ju vara en såpass enkel grej.

Men för skoj skull, testa att gå offline vilket du kan göra i steam även när du har internet och se hur det fungerar. borde som sagt fungera för dig även när internet är nere.

Kanske har du inte så att steam startar automatiskt när datorn startar? kanske startar du bara steam när du vill spela? Tänker mig att det kan vara något sådant också kanske...

tråkigt när vissa har problem, medans det fungerar för de flesta. betyder dock inte att saker och ting är "dåliga". däremot är mjukvara inte det enklaste på alla pc-konfigurationer som finns.

Tackar vänligast, skall testa imorgon bitti.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av ELF:

Jag vet precis hur det fungerar. Problemet är att man inte kan installera spelen i offline-läge.

Problemet är alltså att du måste ladda ner spelen? På vilket sätt äger du dem inte för att du måste tanka dem, istället för att få dem med posten? Du är medveten om att du kan spara back-ups på installerade spel på din hårddisk, så att du inte behöver tanka det igen vid ominstallation?

Du äger inga spel du har på Steam. Blir ditt steam konto bannat (for whatever reason) så förlorar du alla dina spel. Du äger rätten att spela spelen, så länge som du följer Steams regler.


signatur

I drank what?

Medlem

ELF: Ge dig nu.

Du är hopplöst eftersatt och trollar mest dynga nu.
Först var det att du inte kunde spela offline, sen var det att du inte kunde installera offline.
Helt allvarligt, lägg ner.
Blir bara trött på trätänder som du.

Medlem
Skrivet av ELF:

Jag vet precis hur det fungerar. Problemet är att man inte kan installera spelen i offline-läge.

Välkommen Sherlock..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Knappast "betala vad du vill" när det enda intressanta spelet ligger på $25..

Så skänk 20 av dem till välgörenhet och få en bra känsla.

Medlem
Skrivet av Mindrax:

ELF: Ge dig nu.

Du är hopplöst eftersatt och trollar mest dynga nu.
Först var det att du inte kunde spela offline, sen var det att du inte kunde installera offline.
Helt allvarligt, lägg ner.
Blir bara trött på trätänder som du.

Sluta med personangreppen! Okej, han tycker inte om steam och har förklarat varför. Om han inte accepterar våra lösningar/synpunkter på problemet är det väl hans sak.

Han skadar ingen med sin åsikt i det här fallet förutom kanske sig själv då han missar en kul spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Mindrax:

ELF: Ge dig nu.

Du är hopplöst eftersatt och trollar mest dynga nu.
Först var det att du inte kunde spela offline, sen var det att du inte kunde installera offline.
Helt allvarligt, lägg ner.
Blir bara trött på trätänder som du.

Sluta med personangreppen! Okej, han tycker inte om steam och har förklarat varför. Om han inte accepterar våra lösningar/synpunkter på problemet är det väl hans sak.

Han skadar ingen med sin åsikt i det här fallet förutom kanske sig själv då han missar en kul spelupplevelse.

Denna tråd handlar om Humble Bundle och han börja whina om Steam?!
Trots att folk förklarar hur det funkar fortsätter han.
Så du skall inte säga åt mig vad jag tycker om honom och hans attityd i så fall.

Och om du nu skall vara PK-ryttare kan du gå in i tråden om Phil Fish istället, där kan du svinga din PK-linjal för där behövs det. Lägre nivå än så går knappt att komma.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Knappast "betala vad du vill" när det enda intressanta spelet ligger på $25..

Riptide är ju kasst.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av kebbe:

Knappast "betala vad du vill" när det enda intressanta spelet ligger på $25..

Riptide är ju kasst.

Inte det minsta, det är roligt och underhållande.
Lätt värt att köpa hela bundlen så man får detta inkluderat.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av ELF:

Jag vet precis hur det fungerar. Problemet är att man inte kan installera spelen i offline-läge.

Välkommen Sherlock..

Nej sherlock skulle faktiskt vara smart nog att ha spelen han spelar atm installerade. Baktala inte herr Sherlock!!

ELF
Medlem

Tjejer, ta och lugna ner er ett par hekton. Verkar inte som att man får ha egna åsikter på denna sida.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Tjejer, ta och lugna ner er ett par hekton. Verkar inte som att man får ha egna åsikter på denna sida.

Välkommen till tjejklubben, bruden

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Mindrax:

ELF: Ge dig nu.

Du är hopplöst eftersatt och trollar mest dynga nu.
Först var det att du inte kunde spela offline, sen var det att du inte kunde installera offline.
Helt allvarligt, lägg ner.
Blir bara trött på trätänder som du.

Sluta med personangreppen! Okej, han tycker inte om steam och har förklarat varför. Om han inte accepterar våra lösningar/synpunkter på problemet är det väl hans sak.

Han skadar ingen med sin åsikt i det här fallet förutom kanske sig själv då han missar en kul spelupplevelse.

Denna tråd handlar om Humble Bundle och han börja whina om Steam?!
Trots att folk förklarar hur det funkar fortsätter han.
Så du skall inte säga åt mig vad jag tycker om honom och hans attityd i så fall.

Och om du nu skall vara PK-ryttare kan du gå in i tråden om Phil Fish istället, där kan du svinga din PK-linjal för där behövs det. Lägre nivå än så går knappt att komma.

Han påpekade att han inte ville köpa humble bundeln för att det distribueras via Steam. Han klargjorde vad han tyckte var fel med Steam och det var det. Sen kommer folk och börjar trolla och göra personangrepp åt höger och vänster utan motivering...

Edit: Håller inte med om ELFs åsikter om Steam men tycker hetsstämningen på forumet är otrevlig. Du får ha vilken åsikt du vill men för fram den schysst.

Medlem

Jag köpte det bara för Saints Row:The Third

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Mindrax:

ELF: Ge dig nu.

Du är hopplöst eftersatt och trollar mest dynga nu.
Först var det att du inte kunde spela offline, sen var det att du inte kunde installera offline.
Helt allvarligt, lägg ner.
Blir bara trött på trätänder som du.

Sluta med personangreppen! Okej, han tycker inte om steam och har förklarat varför. Om han inte accepterar våra lösningar/synpunkter på problemet är det väl hans sak.

Han skadar ingen med sin åsikt i det här fallet förutom kanske sig själv då han missar en kul spelupplevelse.

Denna tråd handlar om Humble Bundle och han börja whina om Steam?!
Trots att folk förklarar hur det funkar fortsätter han.
Så du skall inte säga åt mig vad jag tycker om honom och hans attityd i så fall.

Och om du nu skall vara PK-ryttare kan du gå in i tråden om Phil Fish istället, där kan du svinga din PK-linjal för där behövs det. Lägre nivå än så går knappt att komma.

Han påpekade att han inte ville köpa humble bundeln för att det distribueras via Steam. Han klargjorde vad han tyckte var fel med Steam och det var det. Sen kommer folk och börjar trolla och göra personangrepp åt höger och vänster utan motivering...

Edit: Håller inte med om ELFs åsikter om Steam men tycker hetsstämningen på forumet är otrevlig. Du får ha vilken åsikt du vill men för fram den schysst.

Vi har gått vidare, det borde du med göra.

Medlem

Nedvärdera inte Sherlock och tjejer, de är ofta mer awsome än random forumtroll, det är för enkelt att vara dryg och otrevlig när man är anonym och det inte får några uppenbara konsekvenser, vad man missar är att ett forum med högt i tak, hur (PK) det än låter, blir mkt roligare för 99% av Alla att hänga på!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

ELF
Medlem
Skrivet av Forsthager:
Skrivet av ELF:

Tjejer, ta och lugna ner er ett par hekton. Verkar inte som att man får ha egna åsikter på denna sida.

Välkommen till tjejklubben, bruden

Tackar


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

ZF
Medlem
Skrivet av toast:

Nedvärdera inte Sherlock och tjejer, de är ofta mer awsome än random forumtroll, det är för enkelt att vara dryg och otrevlig när man är anonym och det inte får några uppenbara konsekvenser, vad man missar är att ett forum med högt i tak, hur (PK) det än låter, blir mkt roligare för 99% av Alla att hänga på!

Holmes finns ju inte på riktigt heller, så då är det ju lättare att vara dryg utan att vara anonym. osäker på tjejer, jag tror de är på riktigt.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av toast:

Nedvärdera inte Sherlock och tjejer, de är ofta mer awsome än random forumtroll, det är för enkelt att vara dryg och otrevlig när man är anonym och det inte får några uppenbara konsekvenser, vad man missar är att ett forum med högt i tak, hur (PK) det än låter, blir mkt roligare för 99% av Alla att hänga på!

Holmes finns ju inte på riktigt heller, så då är det ju lättare att vara dryg utan att vara anonym. osäker på tjejer, jag tror de är på riktigt.

Jag vet att du citerade en annan, men vad har det du skrev med det du citerade? Han påstod inte att Sherlock fanns på riktigt, och vad nu detta har med hur lätt det är att vara dryg anonym så som icke anonym förstår jag inte? Och att osäkra tjejer inte finns ser jag inte heller att han påstått

Följ Ap@n's råd och lägg ner de hätska attityderna, finns ingen som helst anledning att reagera på sådant sätt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

ZF
Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av ZF:
Skrivet av toast:

Nedvärdera inte Sherlock och tjejer, de är ofta mer awsome än random forumtroll, det är för enkelt att vara dryg och otrevlig när man är anonym och det inte får några uppenbara konsekvenser, vad man missar är att ett forum med högt i tak, hur (PK) det än låter, blir mkt roligare för 99% av Alla att hänga på!

Holmes finns ju inte på riktigt heller, så då är det ju lättare att vara dryg utan att vara anonym. osäker på tjejer, jag tror de är på riktigt.

Jag vet att du citerade en annan, men vad har det du skrev med det du citerade? Han påstod inte att Sherlock fanns på riktigt, och vad nu detta har med hur lätt det är att vara dryg anonym så som icke anonym förstår jag inte? Och att osäkra tjejer inte finns ser jag inte heller att han påstått

jag vet. och jag konstaterade att det är lättare för Sherlock Holmes att vara dryg för att han inte finns på riktigt, alltså mer anonym än nån som finns på riktigt men inte har en känd identitet som nån som inte finns, alltså Sherlock Holmes. sen påstår jag inte att tjejer är dryga, jag formulerade osäkerheten i huruvida dom finns eller ej. båda delarna var alltså skämt. jag tror Sherlock Holmes hade kopplat dem.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av ZF:
Skrivet av toast:

Nedvärdera inte Sherlock och tjejer, de är ofta mer awsome än random forumtroll, det är för enkelt att vara dryg och otrevlig när man är anonym och det inte får några uppenbara konsekvenser, vad man missar är att ett forum med högt i tak, hur (PK) det än låter, blir mkt roligare för 99% av Alla att hänga på!

Holmes finns ju inte på riktigt heller, så då är det ju lättare att vara dryg utan att vara anonym. osäker på tjejer, jag tror de är på riktigt.

Jag vet att du citerade en annan, men vad har det du skrev med det du citerade? Han påstod inte att Sherlock fanns på riktigt, och vad nu detta har med hur lätt det är att vara dryg anonym så som icke anonym förstår jag inte? Och att osäkra tjejer inte finns ser jag inte heller att han påstått

jag vet. och jag konstaterade att det är lättare för Sherlock Holmes att vara dryg för att han inte finns på riktigt, alltså mer anonym än nån som finns på riktigt men inte har en känd identitet som nån som inte finns, alltså Sherlock Holmes. sen påstår jag inte att tjejer är dryga, jag formulerade osäkerheten i huruvida dom finns eller ej. båda delarna var alltså skämt. jag tror Sherlock Holmes hade kopplat dem.

Nja det tror jag inte. Men här har vi ju ett exempel på varför fler än jag behöver träna på vissa delar i det svenska språket men ja förstår nu iaf vad du menade

12
Skriv svar