World of Warcraft tappar ännu fler spelare

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Kom ihåg när mitt WoW landade i brevlådan i början av 2005. Hade knappt någon aning om vad det var för spel. En stor öppen värld med massa spelare, hur grymt lät inte det?

Samma kväll var det lan med polarna som stod på schemat. Öppnar spelet och möts av detta:

https://www.youtube.com/embed/eE5oaOOwInE

Oj oj, har hur många bra minnen som helst från detta spel. Fullkomligt översköljs av nostalgi när jag tittar tillbaka på gamla videos och lyssnar på musik från spelet. Har försökt att gå tillbaka många gånger men det har aldrig varit samma sak.

Alla minnen kommer dock att finnas kvar.

Du ger mig nördchills!

Skrivet av Exxo:

Dock fortfarande överlägset störst sett till antalet aktiva spelare... vilket det också lär vara tills Blizzard släpper ut sitt nästa MMO.

Eller vad tror ni? Det har ju kommit så pass många "WoW-dödare" nu som det så fint har kallats. xD Men det är ändå just WoW som har fortsatt dominera.

Problemet är att många "wow-dödare" har i princip kopierat wow med bara några gimmicks som egentänk, bara att de oftast har mer buggar och är inte lika genomtänkta då de inte har haft lika många år på sig att förbättra sig.

Medlem

Åh, vad jag saknar dagarna i Wow! Livet var så enkelt då.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

ELF
Medlem

Då kanske det inte dröjer så länge innan det blir F2P.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

Det som gjorde att WoW lyckades är att de var först och starkast. De behövdes massiva pengar, ett bra team och den stora fördelen att konkurrensen inte var etablerad. Internet blommade verkligen ut, och deras timing ut på marknaden var bättre än vad skalman någonsin hade lyckats åstadkomma.

Bara genom att läsa här ser man vilken kraft bara "små" saker som t.ex. musiken har. Ni bifogar filmer till intron och soundtracks. Det är alltid detaljerna som avgör vem som går segrande ut ur striden.

Tyvärr tycker jag själv att de tappade bort sig själva i alla expansioner. Det är aldrig lätt att lyckas med dom och de gjorde tydligen ett bra jobb att hålla kvar så många spelare. Personligen tog nog tiden ut sin rätt på mig.

Jag ser ljust på framtiden. Vi kan inte föreställa oss hur spelbranschen ser ut om 50 år. Kan garantera att vi, på gott och ont, suttit och alpha-nördat hundratals dagar vid spel som vid aldrig trott hade kunnat existera. Det finns inga gränser och det gör mig lite rädd.
Det här är bara början på spelbranschen, och slutet på den mänskliga kontakten.
Haha over and out

Medlem

Wow lär nog leva i bra många år till skulle jag tippa. Se bara på UO (bästa mmo genom tiderna imo) släptes 97 och lever fortfarande. I ganska liten skala men ändå, genererar fortfarande vinst iaf

Medlem

Det här måste firas, skål!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Chnum:

Detta spelet gav mig många goda minnen men allt gott måste tyvärr ha ett slut.

Första gången när man skulle springa ner till Goldshire vid lvl 4-5 och man mötte på vargarna och banditerna som enkelt kunde döda mig då Vilka minnen <3

https://www.youtube.com/embed/uvW-QTiZLQ0

World of Warcraft mellan 2005-2008 är fortfarande, utan någon som helst konkurrens, det bästa spelet som jag hittills i mitt 22-åriga liv har spelat och antagligen någonsin kommer att spela.

Jag brukar sitta och lyssna på musiken från den tiden och det är alltid någonting blött som rinner ut från mina ögon oavsett hur mycket jag än försöker att undvika det.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Dock fortfarande överlägset störst sett till antalet aktiva spelare... vilket det också lär vara tills Blizzard släpper ut sitt nästa MMO.

Eller vad tror ni? Det har ju kommit så pass många "WoW-dödare" nu som det så fint har kallats. xD Men det är ändå just WoW som har fortsatt dominera.

Det har nog snarare med att Blizzard timade in release med ett hyfsat spel snarare än att det skulle vara "bättre" än alla andra. Visserligen har ju system m.m utvecklats och buggar osv fixats så de har haft enorm tid på sig men jag skulle knappast påstå att WoW har mest spelare för att det är den mest kvalitativa mmo-produkten.

Generellt verkar folk även ha svårt att släppa mmo om man väl börjar levela och spenderat x antal timmar vilket ofta leder till att man inte kör något nytt mmo.

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Chnum:

Detta spelet gav mig många goda minnen men allt gott måste tyvärr ha ett slut.

Första gången när man skulle springa ner till Goldshire vid lvl 4-5 och man mötte på vargarna och banditerna som enkelt kunde döda mig då Vilka minnen <3

https://www.youtube.com/embed/uvW-QTiZLQ0

World of Warcraft mellan 2005-2008 är fortfarande, utan någon som helst konkurrens, det bästa spelet som jag hittills i mitt 22-åriga liv har spelat och antagligen någonsin kommer att spela.

Jag brukar sitta och lyssna på musiken från den tiden och det är alltid någonting blött som rinner ut från mina ögon oavsett hur mycket jag än försöker att undvika det.

blod?

Medlem

Om jag fick makten i blizz för en dag? !! Några punkter!

*Mer dungeons med betydligt svårare svårighetsgrad. Låt vissa gnugga länge innan man lyckas ta en 5 manna boss. Idag är allt åthelvete för lätt. Ingen har mått dåligt av att vipa nån vecka!

*Loot. Minst 3 ggr så mycket variation på Loot och sets. Ta bort all valor Points tjaffs, Låt loot vara lite mer random. Acceptera att vissa har tur och vissa otur...det jämnar oftast ut sig i längden.
Lite som diablo.

* Epics ska vara Epics.....dom ska vara svåra at få tag i . Inte som nu ...Inflation i Epics..

*Mer Boe...Låt en båge värt 40 000 g kunna droppa av en trash nån enstaka gång...rätt kul att veta att chansen finns fast den är mikroskopisk.

* Ta bort daylies. Låt spelarna själv välja vad man vill göra och inte känna nått jävla grinding behov!

Som det är idag är att alla parkerar i Ogrimar eller IF och står och hoppar mellan raidsen!!

/Man kan ju alltid drömma!

Medlem

Vet någon var spelarna har tagit vägen?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Vet någon var spelarna har tagit vägen?

Känns ju som att moba-spelen har växt, i alla fall där jag har hamnat, men vad det ja.

Medlem
Skrivet av Icewind:

Första gången man kommer till Stormwind och står på bron med alla statyerna av hjältarna ifrån Warcraft 2: Beyond the Dark Portal och Stormwind Theme drar igång. Nog en av de få gånger jag fått redig gåshud av ett spel.

http://www.youtube.com/watch?v=QYidb1LvMs8

minns dom första åren med WoW "Vanilla", det var magiskt..som knark "lyckorus"


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Redstar:

Vad hände egentligen med guild wars 2 som skulle ta alla spelare från wow? Länge sen man hörde nåt tycker jag.

Gw2 kilar på stadigt, men jag tror att om nåt kan ta spelare från wow så blir det wildstar. Själv kommer jag att flytta över från gw2 till wildstar när det släpps.

Burn baby burn!

Skämt åsido. Man får respektera att de har hållit på så länge.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Dom kanske borde släppa en Free to play version med lite gränser? Det finns så många gudomligt roliga free to play MMORPG spel just nu så det finns egentligen ingen anledning till att belata för WoW bara för att man vill spela ett MMORPG.. Visst är det ett utav dom Bästa spelen men man ledsnar snabbt på att stå i staden när alla raids och instancer är på cooldown.. Hade det inte funnits tråkiga gränser inom WoW som avgör hur mycket du får spela vissa saker, Så skulle spelet varit mycket bättre och faktiskt ha varit värt att betala för..

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Dom kanske borde släppa en Free to play version med lite gränser? Det finns så många gudomligt roliga free to play MMORPG spel just nu så det finns egentligen ingen anledning till att belata för WoW bara för att man vill spela ett MMORPG.. Visst är det ett utav dom Bästa spelen men man ledsnar snabbt på att stå i staden när alla raids och instancer är på cooldown.. Hade det inte funnits tråkiga gränser inom WoW som avgör hur mycket du får spela vissa saker, Så skulle spelet varit mycket bättre och faktiskt ha varit värt att betala för..

haha what?
varför?

Så länge de har över 500 000 aktiva spelare så tjänar de enorma pengar.
Finns ingen som helst anledning att göra WoW F2P alls, det skulle bara försämra spelet och även intäkterna.

Medlem

Dom skulle nog kunna få 15 miljoner spelare om dom öppnade suggestions forum igen och lyssnade på de bra förslagen.


signatur

dark plockepinn master

Medlem
Skrivet av zerndak:

Dom skulle nog kunna få 15 miljoner spelare om dom öppnade suggestions forum igen och lyssnade på de bra förslagen.

Definera de bra förslagen... förslagen de flesta spelare vill ha?

ett bra förslag är helt subjektivt, det närmaste man kan komma är vad den stora mängden vill ha, de vill ha lätta heroics, lätta raids, lätta legendarys, lätta overall progress.

WoW är som den stora massan vill.

Medlem
Skrivet av Icewind:

Första gången man kommer till Stormwind och står på bron med alla statyerna av hjältarna ifrån Warcraft 2: Beyond the Dark Portal och Stormwind Theme drar igång. Nog en av de få gånger jag fått redig gåshud av ett spel.

http://www.youtube.com/watch?v=QYidb1LvMs8

Hehe, jag körde NE och fick samma gåshud när jag kom till porten för Ironforge

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Kom ihåg när mitt WoW landade i brevlådan i början av 2005. Hade knappt någon aning om vad det var för spel. En stor öppen värld med massa spelare, hur grymt lät inte det?

Samma kväll var det lan med polarna som stod på schemat. Öppnar spelet och möts av detta:

https://www.youtube.com/embed/eE5oaOOwInE

Oj oj, har hur många bra minnen som helst från detta spel. Fullkomligt översköljs av nostalgi när jag tittar tillbaka på gamla videos och lyssnar på musik från spelet. Har försökt att gå tillbaka många gånger men det har aldrig varit samma sak.

Alla minnen kommer dock att finnas kvar.

them feels.... när man lyssnar på denna, så otroligt vackert.

Medlem

Någon mer som kör på wow-one?

Alltid en fin känsla i magen att springa runt och härja i 60 instancer.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Någon mer som kör på wow-one?

Alltid en fin känsla i magen att springa runt och härja i 60 instancer.

Så du har gjort en Wow 180 och gått tillbaka till den gudomliga tiden av World of Warcraft? ååh, saknar den tiden...

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av Ztreek:

Någon mer som kör på wow-one?

Alltid en fin känsla i magen att springa runt och härja i 60 instancer.

Så du har gjort en Wow 180 och gått tillbaka till den gudomliga tiden av World of Warcraft? ååh, saknar den tiden...

Yea. men dock en sak jag måste klaga på är hur irriterande talents och typ allt i spelet är.. spelet må vara en enorm nostalgi boost, men fyfan va kasst wow var innan TBC kom.

Kör även wow-one's tbc server, gudomligt bra, tar faktiskt en dag att farma en PvP del, inte 30 min som det gör i retail.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Preath:
Skrivet av Ztreek:

Någon mer som kör på wow-one?

Alltid en fin känsla i magen att springa runt och härja i 60 instancer.

Så du har gjort en Wow 180 och gått tillbaka till den gudomliga tiden av World of Warcraft? ååh, saknar den tiden...

Yea. men dock en sak jag måste klaga på är hur irriterande talents och typ allt i spelet är.. spelet må vara en enorm nostalgi boost, men fyfan va kasst wow var innan TBC kom.

Kör även wow-one's tbc server, gudomligt bra, tar faktiskt en dag att farma en PvP del, inte 30 min som det gör i retail.

Haha! Aah, kan tänka mig hur svårt det var innan, jämfört med idag.

Det är visserligen lite skönt att det blivit enklare i vissa fall.. Men då har man även blivit latare och okunnig på köpet.

Det var skoj när man var tvungen att ta sig till instanserna, sedan använda stenen för att summona folk. Idag behöver man inte ens veta var instansen är.

Medlem
Skrivet av Preath:

Haha! Aah, kan tänka mig hur svårt det var innan, jämfört med idag.

Det är visserligen lite skönt att det blivit enklare i vissa fall.. Men då har man även blivit latare och okunnig på köpet.

Det var skoj när man var tvungen att ta sig till instanserna, sedan använda stenen för att summona folk. Idag behöver man inte ens veta var instansen är.

Tycker det är bra att progress kurvan var större.

Du MÅSTE gå hela karazhan innan du ens kunde ta dig till tier 5, för att senare gå tier 6.

Det är inte som nu när du blir fulldingad och dödar sista bossen på sammanlagt en veckas tid 1-90.

Förr var spelare mer unika, de som la ner tid i spelet fick se mer av spelet, kan ses både dåligt och bra, men egentligen.. alla i verkliga världen kan inte se allt i världen right? varför ska de då kunna göra det i en virtuell.. man måste ha nerpissade skunkar för att kungar ska sticka ut..

När man hade en legendary i gamla wow betydde det "det här är en bra spelare som har spelat wow länge och vet sin sak"

Alla kom aldrig till sista bossen i de gamla expansionerna, man kunde lätt se en film på youtube om man var nyfiken.

alla ska inte vara bäst och kunna döda varje mob i spelet, spelare ska kunna vara olika bra på alla möjliga nivåer.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Preath:

Haha! Aah, kan tänka mig hur svårt det var innan, jämfört med idag.

Det är visserligen lite skönt att det blivit enklare i vissa fall.. Men då har man även blivit latare och okunnig på köpet.

Det var skoj när man var tvungen att ta sig till instanserna, sedan använda stenen för att summona folk. Idag behöver man inte ens veta var instansen är.

Tycker det är bra att progress kurvan var större.

Du MÅSTE gå hela karazhan innan du ens kunde ta dig till tier 5, för att senare gå tier 6.

Det är inte som nu när du blir fulldingad och dödar sista bossen på sammanlagt en veckas tid 1-90.

Förr var spelare mer unika, de som la ner tid i spelet fick se mer av spelet, kan ses både dåligt och bra, men egentligen.. alla i verkliga världen kan inte se allt i världen right? varför ska de då kunna göra det i en virtuell.. man måste ha nerpissade skunkar för att kungar ska sticka ut..

När man hade en legendary i gamla wow betydde det "det här är en bra spelare som har spelat wow länge och vet sin sak"

Alla kom aldrig till sista bossen i de gamla expansionerna, man kunde lätt se en film på youtube om man var nyfiken.

alla ska inte vara bäst och kunna döda varje mob i spelet, spelare ska kunna vara olika bra på alla möjliga nivåer.

Det var ju redan kolossalt illa när det gäller raiding och lvling i Wotlk. 3½ dagar efter release så hade folk nått lvl 80 och klarat Naxx 2.0, Malygos och Sartharion.... d.v.s. allt som den nya expansionen hade att ge de första 6 månaderna.
Det enda som mer eller mindre räddade den expansionen var Ulduar och de 3 sista bossarna i Icecrown Citadel och heroic mode på resten av bossarna i den instansen. Men Ulduar var klart den mest omtyckta raid instansen den expansionen.... arenan var bara pinsam (både till utförandet och ur lore synpunkt för storyn).

Sedan hade vi hela "casual" idiotin som gick på forumet.
-Folk klagade om det var för svårt och de hade minsann samma rätt att se (klara) alla raids.
-Så Blizzard gjorde 2 versioner.. normal och heroic(hard mode)..
-Då klagade folk att de inte fick samma bra gear och de hade rätt att klara heroic också eftersom de betalade samma pris.
Sedan tog det för lång tid att få gear -> Badge farming.
Vad blev det till slut?.. Jo folk blev lvl 80... Skippade Naxx, Malygos, Sartharion, Ulduar och Crusader's Coliseum och gick direkt till Icecrown. Ingen brydde sig om det som kom innan, gear från den nyaste instansen var allt som gällde.
Att Blizzard böjde sig mot massan och gjorde spelet så enkelt förstörde allt det roliga i raiding för mig.

Starten på Cataclysm såg rätt ljus ut, heroic versionen av instanser var äntligen svårare igen. Tyvärr höll det sig inte länge och efter första raid instanserna öa jag ner WoW helt. Orkade helt enkelt inte längre.

TBC var verkligen höjden av WoW för hardcore och raiders.

Medlem

Nostalgi


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

123
Skriv svar