Gör dina spel snyggare med SweetFX

Medlem

SweetFX och ENB är underbara verktyg för att få spelet att se ut precis som man vill. Jag personligen har använt det en längre tid, men enbart i Single player spel. Detta för att vara helt säker på att jag inte blir bannad eller liknande. Spel som Skyrim och Borderlands 2 ser jag som perfekta kandidater där man kan göra underverk.

Jag tycker dock att multiplayer spel är lite gråzon då olika tillverkare tänker olika. Ett exempel är Planetside 2 som så klart såg otroligt ut med SweetFX men det dök snart upp inlägg på officiella forumet som pekade på att det var en risk inblandad.

https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/importa...

Citat:

It is vital that you not run software which modifies the Planetside 2 client in any way. If you do this, you are indistinguishable from various hacks that work in the same manner. The result of this is that you will be banned from gameplay and lose your characters/items.

We cannot make exceptions to this. We do understand there are relatively harmless apps that fall in this category, but if we allowed those they would simply be used as a shield excuse by players trying to cheat. This same rule applies to data that Planetside 2 uses for gameplay. Do not modify any of these files or attempt to modify them in memory.

There are some applications that modify the windows or directx environment without changing the client. These may also result in suspensions unless we specifically exempt them and declare them ok to use.

The most simple guidance here is do not use third party programs which change the Planetside 2 gameplay in any way unless it has been specifically cleared by SOE.

The above does not apply to user initiated *.INI changes, those are allowed, although setting your own options incorrectly can result in bugs.

Så klart förstår man ju deras ståndpunkt där inget tillåts som skulle vara potentiellt fusk. Dock gör de heller inga undantag och kan heller inte säga att SweetFX är ok och riskfritt att använda. Trots att det ändå är ett ofarligt litet program.

Samma med Guildwars 2 där SweetFX gör underverk men där svaret i forumet blev något i stil med att allt man gör med sin klient på något sätt riskerar en ban. Kanske inte nu idag men kanske om 3 månader, vem vet.

Det viktiga här tycket jag är att det ändå är att dessa mods inte känns helt riskfritt att använda. Ingen har kanske blivit bannad än men risken finns nog alltid där. Är man medveten om risken så är det ju bara att köra på. Mitt tips skulle ändå vara att hålla det till singleplayer och inte använda det på sitt favorit multiplayer spel där man investerat en massa tid med risk för att bli bannad.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Personligen använder jag ENB till Skyrim exempelvis. Det gör riktigt stor skillnad, men jag kan tänka mig att testa SweetFX framledes.

För mig ger det lite extra replayability i ett spel. Jag kan vänta typ 3 månader efter jag kört igenom ett spel, sen tweaka grafiken och köra det igen.

Medlem
Skrivet av Sergey:

Göra Metro mer färgglatt

http://i.imgur.com/24a258a.png

Ser inte poängen då färgtoningen passar perfekt för vad de har försökt att åstadkomma med atmosfär med mera. Sen ser ju metro redan sjukt snyggt ut så det behöver ju knappast en grafisk uppgradering.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Såg mest skillnad på Bf3, på cirka 2 bilder. Känns som programmet mest ökar färgerna och minskar densiteten/skärpan på rök/starka ljus.

Men hur funkar det på andra spel? Äldre spel?

Kul du skrivit 3 sidor om bara metro last night och bf3.

Jag använder det till NBA 2k13. Det blev en enorm skillnad i det spelet och gör att det ser mycket mer realistiskt ut. Oftast finns det också färdiga settings till populära spel om man googlar lite.

Medlem

Bleh hatar verkligen allt motionblur, depth of field, focus hittan och dittan, bloom, fog, dust och rök till förbannelse och annat skräp som gör att man knappt kan ske vad som sker i spelet... nästan som att dem vill man inte ska se att under ytan ser det inte mycket bättre ut än Half life 2 och Swat 4.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Neatherblade:

En film som jag gjorde med SweetFX i Aliens; CM

Har du spelat in med "FRAPS"?

Ja.

Skumt... om jag har fraps igång så startar inte Sweet FX... Läste på guru 3d att overlay program kan ställa till det. Något tips?


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Dummy:

Dice har gjort det bra tycker jag. Är man ute när solen lyser starkt ser det lite mer överexponerat ut. Skärmen kan inte komma i närheten av så stark ljus så vill man ha den effekten kan man lägga till filter. Bilderna med SweetFX ser lite ut som en lekstuga ibland.

Säger inte att jag inte kommer använda SweetFX. Smaken är som baken det finns fall det kommer passa mig bra.

Hatar BF3:s sol, den är alldeles för lågt på himlen i alla banor utom en (då det är natt).

Total bländning hela tiden trots att karaktärerna har solglasögon på sig.
Nä det är något de får fixa till BF4.

Ja, det är ju väldigt intressant att solglasögon inte funkar. Soldater lär ju ha bästa tillgängliga brillorna, dessutom. Vet inte om det är bättre i BF4, men fingers crossed.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av gurkoz:

SweetFX och ENB är underbara verktyg för att få spelet att se ut precis som man vill. Jag personligen har använt det en längre tid, men enbart i Single player spel. Detta för att vara helt säker på att jag inte blir bannad eller liknande. Spel som Skyrim och Borderlands 2 ser jag som perfekta kandidater där man kan göra underverk.

Jag tycker dock att multiplayer spel är lite gråzon då olika tillverkare tänker olika. Ett exempel är Planetside 2 som så klart såg otroligt ut med SweetFX men det dök snart upp inlägg på officiella forumet som pekade på att det var en risk inblandad.

https://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/importa...

Citat:

It is vital that you not run software which modifies the Planetside 2 client in any way. If you do this, you are indistinguishable from various hacks that work in the same manner. The result of this is that you will be banned from gameplay and lose your characters/items.

We cannot make exceptions to this. We do understand there are relatively harmless apps that fall in this category, but if we allowed those they would simply be used as a shield excuse by players trying to cheat. This same rule applies to data that Planetside 2 uses for gameplay. Do not modify any of these files or attempt to modify them in memory.

There are some applications that modify the windows or directx environment without changing the client. These may also result in suspensions unless we specifically exempt them and declare them ok to use.

The most simple guidance here is do not use third party programs which change the Planetside 2 gameplay in any way unless it has been specifically cleared by SOE.

The above does not apply to user initiated *.INI changes, those are allowed, although setting your own options incorrectly can result in bugs.

Så klart förstår man ju deras ståndpunkt där inget tillåts som skulle vara potentiellt fusk. Dock gör de heller inga undantag och kan heller inte säga att SweetFX är ok och riskfritt att använda. Trots att det ändå är ett ofarligt litet program.

Samma med Guildwars 2 där SweetFX gör underverk men där svaret i forumet blev något i stil med att allt man gör med sin klient på något sätt riskerar en ban. Kanske inte nu idag men kanske om 3 månader, vem vet.

Det viktiga här tycket jag är att det ändå är att dessa mods inte känns helt riskfritt att använda. Ingen har kanske blivit bannad än men risken finns nog alltid där. Är man medveten om risken så är det ju bara att köra på. Mitt tips skulle ändå vara att hålla det till singleplayer och inte använda det på sitt favorit multiplayer spel där man investerat en massa tid med risk för att bli bannad.

Så sant som det är sagt, tack för infon!

Medlem

Vill minnas något mod som förändrade färgerna i BF 3 som dice räknade som FUSK och resulterade i BANN, hoppas ni har researchat detta FZÄTA

Medlem
Skrivet av mrsarun:

Förstår inte nyttan... det kräver mer och sabbar hur spelet utformats... Som sagt innan, lika för alla - fram till nu!

Det är PC vi pratar om nu. Inte låsta monopol-konsoler.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

SweetFX är ett grymt! Jag kör alltid på ~0.60 sharpening samt ett lätt negativt värde i vibrance, typ -0.10.
Då blir jag av med det mesta av suddigheten (speciellt i konsolportar!) samtidigt som spelen ser lite mindre överdrivet färgglada/overkliga ut.
Fan, SweetFX får ju till och med World of Warcraft att se betydligt skarpare ut än original

Medlem

Testade detta på GTA IV. Blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet. Mycket bättre kantutjämning och färger. Påverkade inte min fps det minsta heller.

12
Skriv svar