Sui Generis - indierollspel i öppen värld

Medlem
Skrivet av krad:

Någonting som jag gillar är att striderna inte verkar vara fulla utav massa blinkade explosioner och tusentals fyrverkerier, sen verkar det heller inte vara laviner av monster som väller in på skärmen.
Mycket mer känsla när man träffar på några få monster eller kanske bara ett som är svår att slå ner.

Kanske bara är jag men jag är trött på alla spel där man klickar sig trött på miljontals monster som väller in på skärmen likt insekter.

Världen ser jävligt tuff ut och jag gillar hela tanklen med en open world där man kan göra vad man vill. Kanske ska sig ett rövarband som rider omkring och rånar stackars ensamma äventyrare eller gör inbrott i spelares hus.

Glömmer aldrig alla sjukt roliga saker man gjorde i Ultima online. Så som att tillverka bomber som man placerade ut mitt i staden bland alla spelare som stod och chattade med varandra. Göra inbrott i hus, eller att i grupp jaga ensamma äventyrare i försök att råna dom.

Open world är ju det roligaste som finns, se bara på DayZ.

Tror inte du ska förlita dig på att striderna blir som du ser här idag, jag kan däremot tänka mig att det blir ett spel där fiender inte väller in.

Medlem

Såg riktigt bra ut, blev mycket imponerad av själva map editorn samt att han lyckas koda allt själv.

Fattar idén bakom stridssystemet fast lite väl "drunken money" stil över det hela, kommer mest troligt att tweakas en hel del, ser fram emot att se mer av detta!

Skrivet av Wingu:

Är det bara jag eller ser det ut som att karaktären druckit en för mycket whiskypinne innan han började slåss mot skelettet?

De demonstrerar äventyrarens vardag även med animationerna. Vem pallar med att slakta allt möjligt oknytt utan några stärkande huttar från pluntan?

Förklarar även varför alla hjältar skall vara så bröliga och hesa.

Medlem

Något som många har kritiserat:

Citat:

"Is the quality of animations likely to improve?"

"Yes. All the base animations were made by Madoc while he was developing the system behind them. We now have some very user friendly tools for animation design and getting an animator onboard is at the top of our list of priorities. We would also like to improve the quality of dynamic behaviours."

(Från deras FAQ)

Medlem

Tycker det ser RIKTIGT grymt ut, dras starkt till spelet pga deras lack av bakgrundsinfo, Riddare VS Armerat Troll såg ju hur brutalt ut som helst, tänkte MERCY!!(Vilket inte kan förväntas av ett troll) När han gick in för nådastöten.. Och med tanke på att de animationerna är en pre-alpha build och tydligen bara kodat av en kille så är jag mindblown, är kär. Definitivt köp.

12
Skriv svar