Konceptart och het info från Dragon Age III

Medlem
Skrivet av Sergeant Jonsson:
Skrivet av luftman:
Skrivet av Sergeant Jonsson:

UNDERBART!!!!!!!!!!!!

Hallå, jag hade den bilden först

Hahaha, sorry ^^ betyder det att du är min commander?

Ja, bums i säng soldat, vi har 5-mils marsch imorgon i gryningen

Testpilot

Allt hänger på om de lyckas göra striderna utmanande utan att ta till fusk som i 2an ..

Att fiender kan spawna ur tomma intet närsomhelst samt kan teleportera sabbade 2an för mig , man skall känna att man gör en insats , att man strategiskt skyddar de i sitt team som är svaga.

Fiender som närsomhelt kan trilla ner i huvet på en är inte en bra strategi för att göra spelet utmanande.

Medlem

Blir då ingen förbokning den här gången.
Ska vänta och se..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Vad skumt att dom tvingar en att spela som människa när dom slet med så många härliga raser till Origins


signatur

Game long and prosper

tnn
Medlem

Synd att man inte får välja ras, men det behöver ju inte betyda att det är ett dåligt spel (no shit!). Väntar spänt på mer info!

Medlem

Tokskeptisk till Bioware. Känns olustigt ända in i märgen när de hypar sitt eget spel så här, får lite Peter Molyneux-fable-vibbar av det hela

Medlem

Please.. go back to the roots.
Om detta skulle bli mer som DA1 skulle jag hjula utav glädje men att de verkar bli mer åt DA2 hållet så tror jag att iaf jag kommer hålla mig borta från att köpa det spelet.


signatur
Medlem

Bara spela som människa, igen? Really?

Jag tyckte riktigt bra om ettan, avskydde tvåan (vissa saker var förstås bra, men det allmänna fördumandet av hela genren som det spelet så övertydligt exemplifierade fick mig att kräkas i hjärtat), men jag tänker ge det här en chans. Känns verkligen som ett ödesspel för Bioware. Säger som trollet Hugo; "Sista chansen nu"

Medlem

De måste ju få försöka förnya sig och inte bara göra likadana spel om och om igen (även om de allt som oftast blir bra). Prövar man nya saker så blir det ibland rätt (KotOR, Mass Effect etc.) och ibland blir det fel (DA2 t.ex.), men så länge de lär sig av sina misstag så ska man inte begrava dem i dåliga vibbar bara för att de försöker göra något nytt.

Alla som gnäller över utvecklingen och dess små snedsteg kan ju återgå till helt textbaserade rollspel eller Pn'P.

Medlem

Color me skeptic

Medlem

Om man ska lita på kommentarerna här så är Dragon Age 2 ett uselt skitspel... Stämmer verkligen det?

Har precis börjat spela ettan. Spelar rätt casual så det dröjer nog lite innan jag når tvåan.

Medlem
Skrivet av Discarded:

Om man ska lita på kommentarerna här så är Dragon Age 2 ett uselt skitspel... Stämmer verkligen det?

Har precis börjat spela ettan. Spelar rätt casual så det dröjer nog lite innan jag når tvåan.

Det är då i alla fall skit i jämförelse med ettan.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av spritarn:

Tokskeptisk till Bioware. Känns olustigt ända in i märgen när de hypar sitt eget spel så här, får lite Peter Molyneux-fable-vibbar av det hela

Vilket företag hypar inte sina egna spel?

Inaktiv

Edit map/dungeon/cave
Ctrl +a
Ctrl +c
Ctrl +v
Ctrl +v
Ctrl +v
Ctrl +v
Ctrl +v

Dragon Age 3

Tror inte att fansen går på niten en gång till, ganska så elakt att släppa en grym etta, och sen kör superrape på del två och nu kommer trean som är "ännu större o bättre". Vad ska man tro?

Medlem
Skrivet av Discarded:

Om man ska lita på kommentarerna här så är Dragon Age 2 ett uselt skitspel... Stämmer verkligen det?

Har precis börjat spela ettan. Spelar rätt casual så det dröjer nog lite innan jag når tvåan.

Det beror på vad man har för förväntningar på det. Om man förväntar sig ett nytt Dragon Age: Origins, som så många gjorde så blir man besviken. Men spelet har sina kvalitéer främst berättarmässigt, men striderna är främst hack n' slash med tonvikt på kombinationer av olika klassers förmågor (likt Mass Effect 2).

Dessutom så återanvänds miljöer i en större utsträckning än i andra av Biowares spel. Det skulle ju kunna förklaras av att man är på samma plats i 10 år, men 3-4 grottor använder samma karta med olika dörrar öppna eller låsta, så det blir lite enformigt på så sätt.

Vill du spela det så, som sagt, förvänta dig inte att det är samma typ av rollspel som ettan så försök närma dig det med öppet sinne

PS. Rekommenderar starkt DLCet "Mark of the Assassin" DS.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av spritarn:

Tokskeptisk till Bioware. Känns olustigt ända in i märgen när de hypar sitt eget spel så här, får lite Peter Molyneux-fable-vibbar av det hela

Vilket företag hypar inte sina egna spel?

Sant, men med tanke på Biowares kvalitetsfall senaste åren så tolkar jag det som att de är desperata efter positiv uppmärksamhet

Medlem
Skrivet av Exim:

hm ea ... hm bioware ... hm ... det har mycket att bevisa ... före dom har något förtroande från mig.

vad har bioware att bevisa för dig?

hoppas att det blir bra! Bioware har inte råd att göra fler misstag :/


signatur

rock n roll aint noise pollution

12
Skriv svar