"Half-Life 3 blir open world-spel"

Medlem

Vet inte om man ska riktigt tro på alla de här rykterna. Och nästan allt om HL3/EP3 har varit rykten i flera år nu. Valve själva tiger som muren om Half-Life.

De har ju inte ens sagt någonting om att de inte skulle göra Ep3 färdigt (de har nämnt om att inte göra mer episode spel, men inte om HL)

Av någon anledning så "pratar de inte om Half-Life", som de säger kryptiskt. Jag menar vi vet mer om Area 51 än om något nytt HL spel... och det säger en hel del hehe

Medlem

Rpg-inslag? Ok ge hit en crowbar level 10 så kör vi!

Medlem

Jag tyckte dom gjorde Half-life 2 väldigt bra. Som Lepr säger så är det bättre att göra så det bara "känns" fritt, som Half-life 2! Om dom vill göra det fritt gör som zhrooms säger, skapa fler alternativ att sätta på vatten pumparna! Utforma spelet istället på ett sådant sätt så att en väg utav tre leder till en helt egen väg som håller på ett tag och som sedan möts upp till en väg med de andra vägarna du kunde ha tagit. Det ger inte bara replay value men också mycket mer spännande när man spelar först första gången.

Medlem

Jag är inte anställd utav Valve men jag kan släppa ryktet om att Half-Life 3 kommer att utspela sig i FPS miljö ..

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Passar fast travel i nåt spel? Det är ju "orealistiskt" så jag förstår inte varför det skulle passa mindre bra i Half Life-världen än i say Skyrim eller Dead Island. Sen det med målmedvetenhet och stängda banor är bara konstigt uttalande anser jag för herr Freeman kan vara minst lika målmedveten med det han gör, nu får man bara större möjligheter att välja själv hur man ska tackla äventyret,antingen köra "hardcore-main quest" eller ta det i lite lugnare tempo med sidouppdrag och resursinsamling m.m. Jag har inte spelat mycket Half Life men jag skulle bli väldigt intresserad om det visar sig att bli ett öppet spel med RPG-inslag.

Nej just det du har inte spelat mycket Half Life.
Dina sista rader skvallrar om att du drömmer om ett annat spel.
"RPG-inslag." knappast något som ska vara i Half Life.
Dina exempel spel som Skyrim och Dead Island är inte spel typ som HL spelen.
Leta vidare nätet är fullt av det du pratar om.

Men varför passar inte det in i Half Life då? Man får inte vara rädd för förändring och de sista raderna förklarar perfekt Valves vision, att få folk som inte spelar Half Life att spela Half Life. Jag som inte har spelat det så mycket tidigare blev genast nyfiken när de utvecklade det lite längre än bara ett linjärt skjuta-pangaspel som det finns så många andra av, de kommer få en mycket större publik genom det här initiativet = more ca$h for Valve. Känns som att alla vinner på det förutom Half Life-puritaner.


signatur

"Ungefär lika användarvänligt som en ihoprullad skallerorm"

Medlem

Det lilla man åkte bil i vanilla HL2 och Episode 2 var nog open world för min del. Man kände att världen var jäkligt stor, utan att den kändes för linjär.

Inaktiv

Beror helt på hur det blir uppbyggt, köra bil mellan olika punkter, åka helikopter med mera känns inte så dumt. Välja sin väg framåt, slår vad om att även om det blir open world blir det sjukt linjärt.

Tror dock Valve kommer dementera det mer eller mindre.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Varför kan dom bara inte göra ett spel som liknar det förra? Hoppas verkligen inte det blir en superflopp som Diablo 3 nu när man envisas med att ändra på så mycket. :/ Valve har aldrig gjort mig besviken, å andra sidan hade Blizzard aldrig gjort mig besviken innan heller, så det är en stor osäkerhet. Hoppas Valve lyckas med detta nu!

Medlem

Själv fattade jag aldrig storheten med Half life. Spelade skiten när det släpptes men orkade aldrig spela klart.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Tänker göra som det står, att ta det där ryktet med en nypa salt. Half Life är ett spel som passar in fint i det linjära och kan hålla sig till det.

Inte den slags nyhet vi alla väntar på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Open world? Nej.....
RPG?(inte vapnet) Nej.....

Medlem

Så länge RPG inslagen är nedtonade kan det nog bli riktigt bra.

Medlem

Jag är lite skeptisk till HL i open-world, men det kan ju fungera. Jag tror och hoppas inte Valve "fjantar" bort sitt IP på vad som är populärt för stunden typ

Gabe Newell tillverkar en kofot:


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Passar fast travel i nåt spel? Det är ju "orealistiskt" så jag förstår inte varför det skulle passa mindre bra i Half Life-världen än i say Skyrim eller Dead Island. Sen det med målmedvetenhet och stängda banor är bara konstigt uttalande anser jag för herr Freeman kan vara minst lika målmedveten med det han gör, nu får man bara större möjligheter att välja själv hur man ska tackla äventyret,antingen köra "hardcore-main quest" eller ta det i lite lugnare tempo med sidouppdrag och resursinsamling m.m. Jag har inte spelat mycket Half Life men jag skulle bli väldigt intresserad om det visar sig att bli ett öppet spel med RPG-inslag.

Nej just det du har inte spelat mycket Half Life.
Dina sista rader skvallrar om att du drömmer om ett annat spel.
"RPG-inslag." knappast något som ska vara i Half Life.
Dina exempel spel som Skyrim och Dead Island är inte spel typ som HL spelen.
Leta vidare nätet är fullt av det du pratar om.

Men varför passar inte det in i Half Life då? Man får inte vara rädd för förändring och de sista raderna förklarar perfekt Valves vision, att få folk som inte spelar Half Life att spela Half Life. Jag som inte har spelat det så mycket tidigare blev genast nyfiken när de utvecklade det lite längre än bara ett linjärt skjuta-pangaspel som det finns så många andra av, de kommer få en mycket större publik genom det här initiativet = more ca$h for Valve. Känns som att alla vinner på det förutom Half Life-puritaner.

Och jag ser att du fortfarande inte fattar vad som är bra i HL.
Med dina önskemål blir det ett fjortis spel i mängden. Så varför ändra på ett vinnande koncept för det är inte ett vanligt linjärt skjuta -pang spel som du kallar det.

Man blir bara så jäla trött när man läser kommentarer utan respekt för saker och åsikter om ett bra spel som du inte vet något om.
Hela nätet är fullt av kräppet du vill spela så varför inte leta upp något som passar dig. Och lämna HL utanför du har ju ändå inte förstått grejen med HL.

Du blir väl inte nöjd innan HL blir ännu ett skit free 2 play spel för kidds. För det tjänar Gabe och valve pengar på.
Vi som vet något om HL spelet vill ha kvalitet och spel känslan som var i tidigare HL.
Det blir inte ett bra spel för att många spelar. Det är kvaliteten på spelarna som gör ett bra spel.
"more ca$h for Valve"
Svårt att ta dig på allvar.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Håller inte med om att Gordon är en målmedveten man. Han har ju alltid bara kastats in i sina äventyr utan att göra några egna val egentligen.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av Pointpurple:

Ibland undrar jag om hälften av alla som taggar för HL3 faktiskt spelat ettan och tvåan.

Jag kan tillföra med att jag har både Spelat HL 1 och HL2 samt Episoderna till HL2.

Hade många roliga minnen av HL1 kunde spendera ca 30-2h på första stationen efter du har stigit av "tåget" att bara gå runt o runt. Hade lite frustrations moment i HL1 men act det var svin kul spenderade åtskilliga timmar vissa banor gillade man mindre medans vissa banor där gillade man mer. Det väl enda jag störde mig på HL 1 o 2 var den där dryga avlånga personen som stalkar en har för mig att han var advokat eller nåt liknande.

HL2 var klart mer roligare ibland kunde det vara kul att bråka med vakterna så att säga man går fram till dem nära sen springa bakåt för att inte bli träffad av vakternas batonger eller allmänt bara plocka upp nå random slänga på dem o sen är det bara springa en bit.

Minns att jag tjatade på farsan om att köpa HL2 åt mig jag och kompisen satt väl o nörda demot hatade "spökstaden" med dessa äckliga spindlar o vad allt annat det fanns i den staden. Så när man kom hem från skolan o drog iväg till en polare så när man kom hem sa farsan gå och kolla vid kaffebryggaren.

Minns att spelet låg då i en påse o kände direkt att det var ett PC spel sen när man drog fram spelet så vart man hypad som f*n sprang till datorn o installerade fixade steam acc sen var det bara spela. Berättade för kompisen dagen efter att jag hade fått HL2 så han kom över o vi satt o lirade många minnen det iallafall :heart: .

Jag hoppas under den tid jag lever att man kommer få uppleva samma känsla fast med HL3 känns lite blandat men visst om det är sant att HL3 är open world det kan vara ett risk kort VALVE tar men ändå kan det vara ett bra kort dom drar. Men å andra sidan så hoppas jag iallafall att HL3 blir mer som HL 1 o 2 har lite svårt att se Half Life 3 i open world spel det kanske skulle förstöra spelet totalt.

Men men får iallafall hoppas på Half Life 3 i en snar framtid skulle även sitta fint som julklapp på julafton surfa in på FZ se HL3 har blivit bekräftat eller varför inte som en nyårspresent inför årsskiftet.

Medlem

Herr Freeman? Tror han vill tituleras doktor. Svårt att veta dock då han aldrig säger något...

Men i början av HL2 så anade jag ett visst missnöje när G-man kallade honom "mister Freeman". Och när Vortigaunts kallade honom "The free man" så uppstod bara en pinsam tystnad...

Men mot slutet när G-man kallade honom "doctor Freeman" så kände jag hur han rätade lite på ryggen. Kan ju ha varit jag själv som sjönk ihop lite i stolen efter ha spelat hela spelet i ett sträck, men jag tror nog det var doktor Freeman som visade vad han tyckte.

Inaktiv
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Mr_O_Himself:
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Passar fast travel i nåt spel? Det är ju "orealistiskt" så jag förstår inte varför det skulle passa mindre bra i Half Life-världen än i say Skyrim eller Dead Island. Sen det med målmedvetenhet och stängda banor är bara konstigt uttalande anser jag för herr Freeman kan vara minst lika målmedveten med det han gör, nu får man bara större möjligheter att välja själv hur man ska tackla äventyret,antingen köra "hardcore-main quest" eller ta det i lite lugnare tempo med sidouppdrag och resursinsamling m.m. Jag har inte spelat mycket Half Life men jag skulle bli väldigt intresserad om det visar sig att bli ett öppet spel med RPG-inslag.

Nej just det du har inte spelat mycket Half Life.
Dina sista rader skvallrar om att du drömmer om ett annat spel.
"RPG-inslag." knappast något som ska vara i Half Life.
Dina exempel spel som Skyrim och Dead Island är inte spel typ som HL spelen.
Leta vidare nätet är fullt av det du pratar om.

Men varför passar inte det in i Half Life då? Man får inte vara rädd för förändring och de sista raderna förklarar perfekt Valves vision, att få folk som inte spelar Half Life att spela Half Life. Jag som inte har spelat det så mycket tidigare blev genast nyfiken när de utvecklade det lite längre än bara ett linjärt skjuta-pangaspel som det finns så många andra av, de kommer få en mycket större publik genom det här initiativet = more ca$h for Valve. Känns som att alla vinner på det förutom Half Life-puritaner.

Tror du verkligen HL skulle passa som ett open world? Nä justja du har inte varit så insatt i spelet tidigare så du har egentligen inte så mycket att säga till om grabben.
Detta ska vara linjärt det är det som gör en viss charm med Half Life, sedan tycker att gör man ett open world i detta så kommer man sabba det hela med vad det handlar om och allt, ska inte vara rpg stuk i Half life för blir bara bökigare att spela det. Min egen åsikt åtminstone

Medlem
Medlem

Alltid älskat open world!

Medlem

Nä vafan. Det är ju open world som gör att man inte orkar köra Fallout och Elder Scrolls


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av izayoi:

Därför att till skillnad från de flesta anabola-marine-massmördartyperna man spelar i FPS så är han faktiskt en realistisk karaktär. Det är därför jag gillar honom i a f.

Du kanske känner igen dig mer i Freeman, betyder inte att han är mer "realistisk" än Marcus Phoenix t.ex.
En random fysiker som skjuter ihjäl massvis med monster och specops tränade för att döda. Mm, realistisk var ordet...

Medlem

Finns för mycket open world spel, visst det passar ju till vissa spel (läs GTA och div. RPGn).

Men Half Life?
Nej tack, korridor slakt av div. monster och illvilliga militärer mixat med problemlösning är vad jag förväntar mig, finns alldeles för få sådana nu för tiden.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av starbuckxks:
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

kanske glömt att det finns teleportation-machines i Half-life universum?

För o inte tala om tunnelbana/tågen man får åka i i början av 1an och 2an.

Medlem
Skrivet av blackholesun:
Skrivet av izayoi:

Därför att till skillnad från de flesta anabola-marine-massmördartyperna man spelar i FPS så är han faktiskt en realistisk karaktär. Det är därför jag gillar honom i a f.

Du kanske känner igen dig mer i Freeman, betyder inte att han är mer "realistisk" än Marcus Phoenix t.ex.
En random fysiker som skjuter ihjäl massvis med monster och specops tränade för att döda. Mm, realistisk var ordet...

Exakt. Spel är inte realistiska för fem öre.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av blackholesun:
Skrivet av izayoi:

Därför att till skillnad från de flesta anabola-marine-massmördartyperna man spelar i FPS så är han faktiskt en realistisk karaktär. Det är därför jag gillar honom i a f.

Du kanske känner igen dig mer i Freeman, betyder inte att han är mer "realistisk" än Marcus Phoenix t.ex.
En random fysiker som skjuter ihjäl massvis med monster och specops tränade för att döda. Mm, realistisk var ordet...

Exakt. Spel är inte realistiska för fem öre.

Lär er att läsa INNAN ni kommenterar...

Medlem

En nypa salt? Jag tar ett helt jävla saltkar.

Medlem
Skrivet av izayoi:

Lär er att läsa INNAN ni kommenterar...

Vad var det vi inte förstod menar du?

Medlem

Spelade nyss igenom black mesa och det var helt underbart! Varvat HL1 3-4ggr men det är alltid lika grymt.. just take my Money valve

Skriv svar