"Half-Life 3 blir open world-spel"

Medlem

Fattar inte varför så många påstår att Gordon Freeman skulle vara en bra karaktär. Man ser honom knappt i spelen, han är helt mute, fattar inte riktigt attraktionen.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Fattar inte varför så många påstår att Gordon Freeman skulle vara en bra karaktär. Man ser honom knappt i spelen, han är helt mute, fattar inte riktigt attraktionen.

Därför att till skillnad från de flesta anabola-marine-massmördartyperna man spelar i FPS så är han faktiskt en realistisk karaktär. Det är därför jag gillar honom i a f.

Medlem

Om det gör det på ett bra sätt så är det ju trevligt. De måste kanske göra något nytt med serien så den inte känns för likt föregångarna (men de hade grymma bandesigner). Själv tror jag på ett release nästa generation. Valve kanske vill överaska oss så mycket som möjligt med nya funktioner...?

EDIT: Men jag gillar open-world så det kan bli trevligt. Ingen vet ju hur det kommer fungera etc. så varför ska man gnälla så mycket. Speciellt när det gäller ett rykte
Nu går jag tillbaka till black mesa

Medlem

Snart släpper dom väl att gordon inte är med utan att man spelar som en rebell i någon utav städerna.... Vill inte se denna spel serie förstöras under min livstid så snälla gör spelet som ett klassiskt HL spel...

Inaktiv

Har funderat lite på detta under dagen, och ska det nu bli openworld så får dom för attan se till att avsluta HL2 på något sätt med att kanske släppa den så efterlängtade tredje episoden någon gång, blir ju märkligt om historien ska fortsätta i openworld när E2 slutade som den gjorde.

Medlem

Personligen föredrar jag HUB-system framför äkta OpenWorld.

Medlem

Half life för mig är linjärt action blandat med pussel. Vi får väl se hur det blir. Möjligtvis är det så att man kan själv välja vilken del man ska köra först och då blir det linjär action och sen väljer man ny värld.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Har funderat lite på detta under dagen, och ska det nu bli openworld så får dom för attan se till att avsluta HL2 på något sätt med att kanske släppa den så efterlängtade tredje episoden någon gång, blir ju märkligt om historien ska fortsätta i openworld när E2 slutade som den gjorde.

Skrivet av Aresz:

Har funderat lite på detta under dagen, och ska det nu bli openworld så får dom för attan se till att avsluta HL2 på något sätt med att kanske släppa den så efterlängtade tredje episoden någon gång, blir ju märkligt om historien ska fortsätta i openworld när E2 slutade som den gjorde.

Hm jag vettefan om inte HL3 kommer bli fortsättningen där ep2 slutade? jag tvivlar efter alla dessa år vi får se var den slutade utan det blir HL3 trots allt. Ingen kan väl tro nu efter alla dessa år att vi fortfarande ska få sista episoden på några timmar chansen är nog väldigt liten..

Medlem

Consider me intrigued, har lite svårt att se det framför mig men med Valve bakom rodret kan det bli riktigt intressant,

Medlem

Den här ryktet var så hett att java krashade i min webläsare när jag hade läst 3 rader..

Skojjar inte.

Medlem

Half-Life som open world, nej tack.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nu är det ju bara ett rykte. Rage skulle ju bli ungefär som Fallout 5 också enligt förhandsryktena, fast snyggare, större och bättre.

Lite öppnare kan funka riktigt bra, de får bara se till att det är en stark handling som driver en vidare så att man inte bara jönsar runt och krossar snäckskal för att öka sin Alchemy-skill.

Medlem

Och jag hörde att WoW blir singelplayer spel.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Och jag hörde att WoW blir singelplayer spel.

WoW var ju tänkt att vara ett singleplayer RPG ifrån början

Medlem

Tjaaa, HL2 skulle ju vara open world och det såg ju faktiskt väldigt bra ut när de visade upp det! Men RPG-inslag, nej tack!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Linjärt tack.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Inte alltid.
Säg open-world -spelet Deus Ex: HR, där kunde man gå runt i hela området i de flesta delarna av spelet utan att behöva någon form av fast-travel lösning.
Kan anta att Half-Life 3 skulle ha någon sorts "områdes-open world" säg så att man kan röra sig helt fritt i olika delar av spelet, som en sorts blandning av att både kunna röra sig fritt, fast enbart i delar av spelet.

Medlem

Open world kan faktiskt fungera bara RPG delen är nertonad. Dvs. Skippa inventory system, uppgraderbar utrustning och level system. HL är trots allt ett FPS. Det kan fortfarande vara linjärt även med open world, t ex Crysis-style. Enda skälet till att andra open world spel har massa tråkiga side quests är för att öka speltiden och göra så man kan nå en hög level när man närmar sig slutet.

Om open world delen i ett eventuellt framtida HL3 är i stil med att ta sig från location A till location B till location C, o s v på valfritt sätt i en större värld än vad vi är vana med från HL ser jag faktiskt inga problem med det. Det kan även finnas side quests utan problem, t ex "aid the rebels in taking down this outpost" och gör man inte det kanske man tvingas möta en större styrka i ett annat updrag eftersom fienden fick backup från denna outpost.

Ingenting är ömöjligt. Har hört att Valve experimenterade med att göra L4D till open world i en stor stad men det visade sig att speltestarna hade jobbigt att komma överens med vilken väg de skulle ta i början och efter ett par gånger när de väl hittat kortaste vägen förblev större delen outforskad.

Medlem

Beror helt på hur dom skulle utforma det, skulle personligen nog tycka bättre om ett semi-open world, som då snarare får en att känna sig "fri" än ett spel som ger en total frihet.
Låter kanske knäppt men anser att det är lättare att skapa ett bättre flyt i storyn i linjära spel.

HL och shooters i allmänhet mår ju bra av lite skriptade scenarion (tycker jag) och dessa är många gånger svårare att få till i ett freeroam spel.

Medlem

Med tanke på hur j**** mycket gnäll det varit överallt gällande spel med linjära banor så förstår jag deras val, om fallet är så att ryktet är sant

Medlem

Jag är ganska säker på att oavsett vad det blir så kommer det att vara revolutionerande på något sätt. Half-Life har alltid varit lika med Valve och de är nog ganska noga med att ha något riktigt bra att visa upp när det är dags.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Skilltree: Crowbar-ninja

10 point: Gordon gets increased critical chance with every hit
25 points: Gordons wide swings have the ability to hit multiple enemies at once
50 points: Gordon can dual wield crowbars
50 points: Gordons crowbars are engulfed in fire and lights enemies on fire on hit
100 points: Gordon becomes a spinning tornado of death

1000 points: Gordon gets "Gift of Speech" skill.

Troligt...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Inte alltid.
Säg open-world -spelet Deus Ex: HR, där kunde man gå runt i hela området i de flesta delarna av spelet utan att behöva någon form av fast-travel lösning.
Kan anta att Half-Life 3 skulle ha någon sorts "områdes-open world" säg så att man kan röra sig helt fritt i olika delar av spelet, som en sorts blandning av att både kunna röra sig fritt, fast enbart i delar av spelet.

Å andra sidan kändes Deus Ex: HR ganska oinspirerat även om det var roligt att spela, ett tag.

Medlem
Skrivet av Quelor:

Open world kräver ofta något typ av fast travel system, det ser jag inte platsar i half life världen.
Sen känns det bara fel att gordon som karaktär ska virra runt och göra massa side quests och skit. Han har känts som en målmedveten man (pga de linjära banorna)

Inte platsar in? Teleportering har ju varit med sen HL1 så jag förstår inte varför det inte kan få finnas med nu.
Och även om det fimpas så har man ju fortfarande en massa fordon att tillgå, skulle gärna åka omkring på dunebuggys mellan uppdragen om det gick.

Och över ändringen så tror jag ändå att det kan fungera, visst är det läskigt och jag vill inte att dom fuckar för mycket med "min" älskade spelserie, men man måste våga för att lyckas och Valve är långt ifrån klåpare.. Vi får se hur det utvecklas men jag känner mig säker på att de inte kommer schabbla bort serien.

Medlem

Fall inte för grupptrycket valve!

Även om jag inte bryr mig så mycket, vill bara ha nästa episod av half-life serien. Men jag ser helst att det fungerar på det gamla hederliga viset. Det är så vi har lärt känna half-life och det är så vi relaterar till Gordon. En stum vetenskapsman med en dubbelpipig hagelsprakare i bakfickan av HEV västen i en linjär värld.

Jag blir också väldigt besviken om det visar sig att det utvecklas till konsoll - oavsett om det är deras egna hårdvara. Om spelet blir en port till dator så kokar jag av ilska. HL är ett datorspel punkt och slut - lika mycket som Metal Gear är ett konsollspel, punkt och slut.

TACK.

Medlem

Skulle vilja se det bli mer som Deus Ex, men sen så var jag en av dem som inte riktigt älskade Half-Life

Medlem

Nä inte hålla på och ändra det ska vara som i gammla Half-Life spelen man har ju aldrig sett valve göra open world spel så man vet inte hur det kan bli

Medlem

Jag känner också en kille som känner en kille som jobbar på Valve som också kan hitta på vilka rykten han vill.

ELF
Medlem

Det linjära i Half Life plus många alternativ passar lika bra som en stek passar på tallriken. Alltså väldigt bra.
Men open-world som i TES-serien tror jag inte på för fem öre.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skriv svar