Massive lag! HJÄLP!

Medlem
Massive lag! HJÄLP!

Okej börjar bli jäkligt trött på detta har inte kunnat spela BF3 sen dem släppte patchen till PC för Armored Kill. Fort jag joinar kan gå en liten bit sen får jag en orange triangel uppe i högra hörnet. Ser att då pingen stiger till 1000-2000 sen går den ner igen till 30 men triangeln är fortfarande kvar.

Det är inte mitt nät då jag spelade utan problem hela veckan o fram tills dem släppte patchen allt hände efter patchen. Ungefär vid 19:00 funkade spelet skit fint. Så nu när jag skulle spela igen kan inte ens lämna basen eller röra mig.

Jag har gjort en repair install minst 10 gånger startat om datorn har gjort en repair igen utan battlelog öppet. Har stängt av och startat om nätverket minst hundra gånger. Vi sitter på trådlöst nätverk och har 100mbit.

Som jag sa det har funkat hur bra som helst med stabil ping innan patchen kom. Och det är inte FPSen har kollat den utan det är nåt med spelet. Jag har virus sökt datorn både med AVG/Spy bot.

Hur f*n löser man detta börjar bli jäkligt irreterad. Glömde säga att en hade samma problem också men han löste det med göra repair installation två gånger sen starta om datorn.
Har även uppdaterat Punkbuster manuellt med att ladda ner deras client o valt BF3 uppdaterat.

EDIT: igen har stängt ner allt annat som kräver internet enda jag har uppe är Origin Teamspeak och battlelog har testat stänga ner teamspeak också.

Medlem

Du har tömt router/modemets cache? Såg du hade startat om nätverket. Menar du då att du dragit ur kontakten från väggen ? Så töms dess cache.
Har du även städat datorn med tex Ccleaner? kan hjälpa om man ej gjort det. Likaså skall du med ccleaner städa i registret.

Medlem

Du säger att du kör på trådlös, kan vara så att ditt wifi störs av andra signaler från andra routrar om du bor i lägenhet/bostads hus med comhem är detta ett vanligt problem. testa sladd och se om det funkar bättre.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Du har tömt router/modemets cache? Såg du hade startat om nätverket. Menar du då att du dragit ur kontakten från väggen ? Så töms dess cache.
Har du även städat datorn med tex Ccleaner? kan hjälpa om man ej gjort det. Likaså skall du med ccleaner städa i registret.

Nej har inte tillgång in till själva routern vi har ASUS nya. Drog ut min trådlösa USB hubb eller vad man ska kalla den för. Nej har icke användt CCleaner

Skrivet av Ducci:

Du säger att du kör på trådlös, kan vara så att ditt wifi störs av andra signaler från andra routrar om du bor i lägenhet/bostads hus med comhem är detta ett vanligt problem. testa sladd och se om det funkar bättre.

Nej mitt WI-FI störs inte yes vi bor i lägenhet vi har alltid fått upp grannars trådlösa/vanliga nätverk vi har testat med sladd förrut när detta hände samma problem nu. Kan säga nu efter ominstallationen av BF3 så körde jag en runda på 15-20min utan lagg så hoppas nu detta fixade sig.

Medlem

Det verkar finnas någon softs inkompatabilitet med senaste patchen, då vissa personer får lagg och gummiband kist efter att ja patchat, medans andra inte får det. Återkommer om vi hittar någon lösning här.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Det verkar finnas någon softs inkompatabilitet med senaste patchen, då vissa personer får lagg och gummiband kist efter att ja patchat, medans andra inte får det. Återkommer om vi hittar någon lösning här.

Vi? Vilka vi menar du? Det har iallafall löst sig nu för stunden.

Medlem

Ah okej! Såg nu att hela min post inte har kommit med.

Menade att skriva att våran platoon har haft en del såna problem, och att två stycken fortfarande har det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ah då förstår jag. Ja det brukar ju som sagt hända efter en stor update till BF3 Armored Kill var ospelbart över en vecka för mig om jag hade tur kunde jag spela 2-5 matcher på morgonen sen så kommer denna effekt. Och om jag hade extra tur kunde jag spela felfritt över natten.

1
Skriv svar