Ubisoft förbereder tsunami av Assassin's Creed III-DLC

Medlem
Skrivet av Rigge1988:

Börjar bli omåttligt less på nyttjandet av DLC nu. Det har liksom gått över någon fin gräns mellan att ersätta stora expansioner och ge en komplett story i själva grundspelet i dom allra flesta fallen.

Jag vill inte köpa ett spel där jag kommer behöva köpa en massa DLC för att få veta hur det slutar. Jag köper jättegärna DLC om jag känner att jag vill ha ut mer av spelet efter att storyn är avklarad.

Nu träffas "förmodligen" inte AC3 av min åsikt men jag känner att det måste ur mig när jag hör "dlc" nämnas i och med spelreleaser.

Jo det har väl gått lite troll i dlc. Men förhoppningsvis så kommer det bra uppföljningar i dlc som är till spelet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Fattar inte folk som tex klagar på DLC till Battlefield 3. Fanns ju en hel del Multiplayer-banor från start (i mitt tycke för tjatiga). Och de som gillade spela MP får chansen att berika sig med ännu fler banor och lägen när de tröttnat. Vi som först och främst spelat kampanjen hade välkomnat lite oskriptad DLC utan quicktime event.

Är inte DLC en bonus som är frivillig att köpa?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Fattar inte folk som tex klagar på DLC till Battlefield 3. Fanns ju en hel del Multiplayer-banor från start (i mitt tycke för tjatiga). Och de som gillade spela MP får chansen att berika sig med ännu fler banor och lägen när de tröttnat. Vi som först och främst spelat kampanjen hade välkomnat lite oskriptad DLC utan quicktime event.

Är inte DLC en bonus som är frivillig att köpa?

Det borde vara det. Men är tyvärr ofta kompletteringar som skulle varit i spelen från början.
Som det var i spel släpp för 6-7 år sedan...
Och DLC som utökar spelen med vitala saker typ kartor samt extra spel förbättringar/utveckling kan vara ok.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar