Euro VS Svenska kronan

Medlem

Raslära, usch vilket hemskt uttryck.


signatur

Min avatar är en protest mot de alldeles sinnesförvirrade reglerna för avatarstorlek.

Medlem

Det handlar inte om raslära,det är Islam som är fienden till demokratin i väst.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Det handlar inte om raslära,det är Islam som är fienden till demokratin i väst.

Bra ironi där. För ironi måste det ju vara. Så puckade uttalanden kan man inte mena på allvar


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av HollowMan:

Det handlar inte om raslära,det är Islam som är fienden till demokratin i väst.

Bra ironi där. För ironi måste det ju vara. Så puckade uttalanden kan man inte mena på allvar

Du har uppenbarligen inte läst så mycket av Hollowmans inlägg här på Fz...

Medlem
Skrivet av Nestor:

Bra ironi där. För ironi måste det ju vara. Så puckade uttalanden kan man inte mena på allvar

Jag är gravallvarlig,det enda och riktigt allvarliga hotet mot demokratin i väst är Islam.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Bra ironi där. För ironi måste det ju vara. Så puckade uttalanden kan man inte mena på allvar

Jag är gravallvarlig,det enda och riktigt allvarliga hotet mot demokratin i väst är Islam.

byt ut islam mot religion allmänt så är jag med på spåret.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Bra ironi där. För ironi måste det ju vara. Så puckade uttalanden kan man inte mena på allvar

Jag är gravallvarlig,det enda och riktigt allvarliga hotet mot demokratin i väst är Islam.

Oherreminjävlagud...
Finns det folk som är såpass bakom flötet Anno Domine 2009!?!?!

Snälla, bevisa för mig!


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Bra ironi där. För ironi måste det ju vara. Så puckade uttalanden kan man inte mena på allvar

Jag är gravallvarlig,det enda och riktigt allvarliga hotet mot demokratin i väst är Islam.

Känns skönt att vara extremist, va?
Allt dåligt som händer kan man skylla på den riktiga fienden, vilket förenklar den otroligt förvirande och komplexa värld vi lever i.
Det gör även att du kan bete dig som en riktig tölp och spy ur dig kommentarer som denna, med ursäkten att det beror på din fiende och inte på dig själv.

Medlem
Skrivet av Ragganof:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Bra ironi där. För ironi måste det ju vara. Så puckade uttalanden kan man inte mena på allvar

Jag är gravallvarlig,det enda och riktigt allvarliga hotet mot demokratin i väst är Islam.

byt ut islam mot religion allmänt så är jag med på spåret.

Nu var det ju kristendom som la grunden för demokrati. Kolla på alla kristna länder: Demokrati och nästan alla muslimska länder: Diktatur.

Så nej, man kan inte dra alla religioner över en kam. Kristendom har många dåliga grejer men den religionen förespråkar i alla fall demokrati.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Ragganof:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Bra ironi där. För ironi måste det ju vara. Så puckade uttalanden kan man inte mena på allvar

Jag är gravallvarlig,det enda och riktigt allvarliga hotet mot demokratin i väst är Islam.

byt ut islam mot religion allmänt så är jag med på spåret.

Nu var det ju kristendom som la grunden för demokrati. Kolla på alla kristna länder: Demokrati och nästan alla muslimska länder: Diktatur.

Så nej, man kan inte dra alla religioner över en kam. Kristendom har många dåliga grejer men den religionen förespråkar i alla fall demokrati.

Det var knappast kristendomen som lade grunden till demokrati. Det var upplysningstiden som förde med sig ifrågasättande av just religion och guds makt som lade grunden till dagens demokrati.

Medlem

Att ens sätta likhetstecken mellan religion och styrelsesätt är så dumt att det fötjänar ett pris.
Hitler-Tyskland var kristet...


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Kungbla:

Känns skönt att vara extremist, va?
Allt dåligt som händer kan man skylla på den riktiga fienden, vilket förenklar den otroligt förvirande och komplexa värld vi lever i.
Det gör även att du kan bete dig som en riktig tölp och spy ur dig kommentarer som denna, med ursäkten att det beror på din fiende och inte på dig själv.

Jag säger min mening om vad jag tycker,min medborgarliga rättighet.Men du tycker visst att vissa åsikter som inte du håller med om skall tystas ner,tyvärr inte något ovanligt i Sverige och många andra läder idag.Tycker faktiskt synd om dig ,när du väl träffas av verkligheten kanske du inser din idiotiska inställning till Islam.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Oherreminjävlagud...
Finns det folk som är såpass bakom flötet Anno Domine 2009!?!?!

Snälla, bevisa för mig!

Du är ju trots allt ett klockrent bevis på att det existerar.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Kungbla:

Känns skönt att vara extremist, va?
Allt dåligt som händer kan man skylla på den riktiga fienden, vilket förenklar den otroligt förvirande och komplexa värld vi lever i.
Det gör även att du kan bete dig som en riktig tölp och spy ur dig kommentarer som denna, med ursäkten att det beror på din fiende och inte på dig själv.

Jag säger min mening om vad jag tycker,min medborgarliga rättighet.Men du tycker visst att vissa åsikter som inte du håller med om skall tystas ner,tyvärr inte något ovanligt i Sverige och många andra läder idag.Tycker faktiskt synd om dig ,när du väl träffas av verkligheten kanske du inser din idiotiska inställning till Islam.

Snälla snälla kan du inte förklara för oss dumma och blinda varför alla bekännare av Islam är FIENDEN.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Såatte varje muslim, även geneme man på gatan (det finns en del muslimer i Sverige), är vår fiende. Eller är det Islam i stort som är fientligt?

Medlem
Skrivet av Nestor:

Att ens sätta likhetstecken mellan religion och styrelsesätt är så dumt att det fötjänar ett pris.
Hitler-Tyskland var kristet...

Saudiarabien,Jemen,Pakistan,Afganistan,Iran,Irak...och många fler.Dessa länder vill jag minnas att dom implementerar Sharialagar och används av dom styrande i syfte att kuva och terrorisera sin befolkning.Hitler Tyskland var inte beroende av kristendom,däremot hade han nog gillat hur det ser ut med Europa idag när Judar inte vågar sig ut på gator och torg utan bli påhoppade av galna islamister och vänsterpundare.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Att ens sätta likhetstecken mellan religion och styrelsesätt är så dumt att det fötjänar ett pris.
Hitler-Tyskland var kristet...

Saudiarabien,Jemen,Pakistan,Afganistan,Iran,Irak...och många fler.Dessa länder vill jag minnas att dom implementerar Sharialagar och används av dom styrande i syfte att kuva och terrorisera sin befolkning.Hitler Tyskland var inte beroende av kristendom,däremot hade han nog gillat hur det ser ut med Europa idag när Judar inte vågar sig ut på gator och torg utan bli påhoppade av galna islamister och vänsterpundare.

Men vad är det i religionen Islam som är farligt?
För du verkar ju ha svårt med att skilja på politiskt och religiös Islam.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Snälla snälla kan du inte förklara för oss dumma och blinda varför alla bekännare av Islam är FIENDEN.

Sa jag alla? svar:nej ...Kan jag förklara för dig varför du är blind? svar:nej ...förslag-------öppna ögonen för helvete.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Men vad är det i religionen Islam som är farligt?
För du verkar ju ha svårt med att skilja på politiskt och religiös Islam.

Ge mig exempel på en demokrati i valfritt Islam land.

Medlem
Skrivet av Brasse:

Såatte varje muslim, även geneme man på gatan (det finns en del muslimer i Sverige), är vår fiende. Eller är det Islam i stort som är fientligt?

Islam i stort är fiende till demokrati...sekulära troende är trots allt inget hot,viljan att anpassa sig till omvärlden av dessa gör det helt enkelt möjligt att leva normalt med dessa sekulära.Resten kan du nog räkna ut vad jag tycker om.

Medlem

signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Tråd urballad...drar mig ur.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Men vad är det i religionen Islam som är farligt?
För du verkar ju ha svårt med att skilja på politiskt och religiös Islam.

Ge mig exempel på en demokrati i valfritt Islam land.

Iochmed att vi verkar förutsätta svart-vitt tänkande så
Senegal, Turkiet och Jordanien.

Men det är ju intressant, för enligt ditt sätt att se det, så kan en stat med Islam som statsreligion aldrig bli demokratisk. Alltså ett moment 22. För utan demokrati kan den ju aldrig bli deislamiserad.

Men iallfall.
Sluta sätt likhetstecken mellan islam=diktatur, kristendom=demokrati. Det funkar så i en värld som är Svart-Vit.
Men som du säkert vet är världen i olika nyanser av grått.

Kristendomen är inte dirket den religion som förespråkar folkstyre och demokrati. Det hoppas jag du är med på.
Titta på Uganda och LRA. LRA är en kristen organisation som har som affärsidé att tvångsrekrytera barnsoldater och kapa händerna av folk. De vill inrätta en guds stat baserad på de 10 budorden. För att ta ett exempel

Visst är det en klar majoritet av världens demokratier som är Kristna.
Men vad tror du det beror på?

Kristendomen har, på samma sätt som Islam, begått en hel del hemskheter. Korstågen te.x.
Anledningen till detta är att en ledare (Påven) inser att religionen kan användas som ett politiskt redskap genom att med religionen få massorna med sig.

Att majoriteten av länderna i Mellanöstern, Asien och Afrika är diktaturer beror på att de inte har någon demokratisk tradition. Har du en tradition som är 3000 år gammal som baseras på att En person leder landet, så ändras inte det på 10 år till demokrati.

Demokratiseringen av Sverige tog nära 200 år att genomföra. Om inte mer, beroende på hur man räknar.

Länderna i Mellanöster, Asien och Afrika var befolkade av högstående civilisationer (Egypten och Mesopotamien te.x) De byggde stöder och pyramider medans vi i norden bodde i grottor och klädde oss i döda djur.

För att göra det hela kort; Det finns inget likhetstecken mellan religion och styrelseskick.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Nej HollowMan. Fega inte ur nu bara för att du blir överbevisad.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Nej HollowMan. Fega inte ur nu bara för att du blir överbevisad.

Du har fel helt enkelt..visste inte att du tävlade,jag håller mig hellre till sanningen.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Kungbla:

Känns skönt att vara extremist, va?
Allt dåligt som händer kan man skylla på den riktiga fienden, vilket förenklar den otroligt förvirande och komplexa värld vi lever i.
Det gör även att du kan bete dig som en riktig tölp och spy ur dig kommentarer som denna, med ursäkten att det beror på din fiende och inte på dig själv.

Jag säger min mening om vad jag tycker,min medborgarliga rättighet.Men du tycker visst att vissa åsikter som inte du håller med om skall tystas ner,tyvärr inte något ovanligt i Sverige och många andra läder idag.Tycker faktiskt synd om dig ,när du väl träffas av verkligheten kanske du inser din idiotiska inställning till Islam.

Och jag säger min mening, har aldrig sagt att du inte får uttrycka din, bara hur idiotisk den är. Och jag undrar vilken verklighet det är jag ska träffas av? Jag känner ett antal muslimer och ingen av dom eller deras släkt och vänner anser jag vara ett hot mot samhället. Kan du specificera vad det är som gör att islam är ett så stort hot?

Medlem

Vad roligt om man kunde vinna alla debatter med:

-Öppna ögonen för i helvete!

Sorry HollowMan.. you lost.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Vad roligt om man kunde vinna alla debatter med:

-Öppna ögonen för i helvete!

Sorry HollowMan.. you lost.

åh fan

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Ragganof:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Bra ironi där. För ironi måste det ju vara. Så puckade uttalanden kan man inte mena på allvar

Jag är gravallvarlig,det enda och riktigt allvarliga hotet mot demokratin i väst är Islam.

byt ut islam mot religion allmänt så är jag med på spåret.

Nu var det ju kristendom som la grunden för demokrati. Kolla på alla kristna länder: Demokrati och nästan alla muslimska länder: Diktatur.

Så nej, man kan inte dra alla religioner över en kam. Kristendom har många dåliga grejer men den religionen förespråkar i alla fall demokrati.

....fundera på vilket språk ordet "demokrati" kommer ifrån... Och vilket kultur som "uppfann" begreppett....

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

Nej HollowMan. Fega inte ur nu bara för att du blir överbevisad.

Du har fel helt enkelt..visste inte att du tävlade,jag håller mig hellre till sanningen.

Jag tävlar inte.
Du har fortfarande inte presenterat ett enda hållbart argument om VARFÖR Islam är ett hot.
Du kommer med svepande generaliseringar med nationer som skapades för 100-200 år sedan.

Du lägger inte heller nån vikt vid att se om det finns samband mellan lokala sedvänjor och styrelseskick.

Jag tror att du helt enkelt inte klarar av att föra en diskussion när dina argument punkteras.


signatur

Dryg och bitter.

Skriv svar