The Elder Scrolls Online

Medlem

Det folk vill ha är singleplayer eller möjligtvis ett co-op där du spelar storyn med en vän, men MMO? Vem knäckte denna nöt...

Inaktiv
Skrivet av BeeJac:

Vem knäckte denna nöt...

Skulle tro att det är affärsmän som fått dollargröna ögon när de kollat på hur mycket pengar WoW drar in.

Medlem

jag kan tänka mig få spelvärdar som skulle passa bättre som MMO än Tamriel...

varför får alla för sig att samtliga MMO klonar wow? wow klonade everquest mer eller mindre rakt av och gjorde det simpelt och fördummat.. everquest i sin tur hade naturligtvis hämtat sin inspiration från ultima online men revolutionerade med en levande 3d värld... Meridian var visserligen före med 3d men saknade djupet..

jag tror inte Elderscrolls online blir ett dåligt spel.. jag tror det kommer bli ganska bra faktiskt.. bra mycket bättre än det av spelsiter så dynghypade spelet SW old republic , vilket bara var linjärt dravel med ruskigt dåligt optimerad grafik...

när ett företag utvecklar ett MMO som inte är slaviskt balanserat så kommer vi troligen se mer av rollspel och mindre Min/Max.. och gör antingen pvp eller helt utan.. kombinationen skapar bara balansgång där ingen får vara starkare än någon annan...

en bra lösning vore:
INGEN pvp...
olika starka karaktärer kunde ha olika svårighetsgrad och exp krav för levels tex..
en casualspelare kan då spela typ en warrior och klara sina levels med nån timme om dagen.. medans hans kamrat kunde bli swordmaster men kräva 5ggr så mycket tid och jobb.. ett eget val som skapar dynamik och intressanta karaktärer.. det tror jag många eftersöker..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mikaelekvall:

Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.

Nyskapande? GW har endast hypen uppe eftersom det inte är någon månadskostnad. Folk kommer inse vad tråkigt det är vid end game precis som alla andra spel.

Det är ju mängder med nyskapande i GW2.

Medlem

Så länge alla försöker kopiera WoW så kommer dem misslyckas. Dem måste komma med något nytt. Som det ser ut nu så är Blizzards nästa mmo Titan det jag ser fram imot mest.

Inaktiv
Skrivet av shaitan:

varför får alla för sig att samtliga MMO klonar wow? wow klonade everquest mer eller mindre rakt av och gjorde det simpelt och fördummat..

De gjorde det överlägset bättre än de tidigare spelen helt enkelt. Visst kopierade Blizzard, men de träffade exakt rätt på massor av punkter, gjorde spelet enklare att komma in i och fick en storsäljare som satte nivån.

Medlem

Varför inte göra ett MMO där ett lägre antal spelare spelare per server vi säger 100 eller 200 i varje. Man ökar grafiken och får världen att se just sådär häftig och cool ut som Witcher 2 eller Skyrim eller valfritt spel som har grym omgivning. Man lägger till NPC'er som inte bara står där utan faktiskt gör saker och påverkar. Sen i stora pvp slagfält är det ett stort antal npc soldater och spelare som får olika updrag under slagfältet och man tar över slottet eller dödar alla fiender på slagfältet. Med Kavalleri, infanteri och bågskyttar. Hmm jag ska skriva ett nytt idé dokument.

Men det ska se lite mer ut som det här ! >>

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Nyskapande? GW har endast hypen uppe eftersom det inte är någon månadskostnad. Folk kommer inse vad tråkigt det är vid end game precis som alla andra spel.

Nu pratar du om att inte ha något "endgame" som en negativ sak. GW2 är inte designat på det sättet som jag förstår det. Det är inte ett spel för folk som vill sitta 10 timmar om dan och först grinda guld, skaffa potions/food och faktionsrykten för att sen raida för gear och bosskills hela kvällen.

Visst, det kommer inte att räcka för spelare som vill ha WoW-stil på "endgame", men då är de ju ute efter en WoW-klon och inte något nytt och köper fel spel.

För de som tror att GW2 är något annat än det egentligen är, så är det i alla fall bra att de inte har någon månadskostnad. Då blir man inte brännd på mer än de 400-450 som grundspelet kostar om man tröttnat efter 3 månader.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Det folk vill ha är singleplayer eller möjligtvis ett co-op där du spelar storyn med en vän, men MMO? Vem knäckte denna nöt...

Hade de kommit ut ett Elder scrolls / Fallout som stödjer Co-op för upp till 4-8 spelare så hade jag kastat pengar på dem!

Medlem

Allt beror på hur gammal den där Pegi blir. Är hon 12 så blir det epic fail. Är hon däremot 18 så kan det bli riktigt najs.

Medlem

Har du spelat Elder Scrolls? Och alltid drömt om att få packa Tamriel med griefande irl-troll? Inte vi heller

/THREAD

Medlem

kul att ni skriver ingenting om att ifall det är target aim system eller, target target system som wow, och andra grejjer, det är ju rätt tydligt att folket på fz inte har en koll på vad som är bra eller vad som gör ett spel bra, eller vad som krävs.

Sen klagar ni om att det är mp man kan ju under om ni är pensionärer rädda för förändring, allt handlar om dom gör det bra eller dåligt.

ett bra MP vinner alltid över ett bra SP spel i varje scenario, problemet är bara det är svårare att göra det bra.

Men men, att lyssna på vissa reviews(nästan alla) är som slå sig själv i stortån ifall man lyssnar för det finns ingen som ens spelat spel på hög nivå eller har bra theorycrafting, när det gäller balansering eller andra saker(Idiotiska frågor även till utvecklarna när dom väl får chansen)

No offence men ni bör kolla över vilka som rescenserar och ni skickar iväg för det känns som ni har 36+ åringar som inte spelat något endaste spel på hög nivå, + bara spelat singelplayer spel, och dör på svårighetsgrad easy, och fastnar vid lätta pussel.

Nej tack.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mikaelekvall:

Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.

Nyskapande? GW har endast hypen uppe eftersom det inte är någon månadskostnad. Folk kommer inse vad tråkigt det är vid end game precis som alla andra spel.

Men hela spelet är end game redan från lvl 1 till 80
(Hur många spel tillåter en bossfight från lvl 3-5 med ca 100-120 personer deltagande?) Imo kändes visa delar av beginner arean som typ lvl 60 WoW instanser/raids.

Sen kommer ju spelet med 24lvl 80 instanser + 2 st pvp system som, jag iaf båda var riktigt roliga.


signatur

Rwa?

Medlem

De borde verkligen låta de som skriver PR om spelet göra något annat, inser de inte att det blir lite humor med sådana där mantran?

Jag antar att det inte var en vidare djupgående presentation eftersom det inte stod så mycket om själva spelmekaniken och så vidare, men av det som skrevs så har jag ändå problem att se hur det här skulle konkurrera med t.ex. guild wars 2 vilket verkar vara relativt likt i sin uppbyggnad. De måste verkligen göra ett gediget spel - och samtidigt är det ju inte ens säkert att GW2 blir ett fenomen heller.

Personligen har jag inget emot den vanliga mmo-formen, så att säga, utan det som är viktigt är att den fylls med något som jag kan bry mig om (art direction, tema, osv) och som ett fighting-system som känns smidigt. Det är så få spel som lyckas på båda dessa punkter, även inom singleplayer.

Samtidigt är man ju givetvis öppen för att prova något nytt också - det är bara det att det inte alltid är av ondo att använda ett visst designtema som använts förut, utan istället satsa på att göra ett bra spel istället för ett klonat dussinspel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av shaitan:

jag kan tänka mig få spelvärdar som skulle passa bättre som MMO än Tamriel...

varför får alla för sig att samtliga MMO klonar wow? wow klonade everquest mer eller mindre rakt av och gjorde det simpelt och fördummat.. everquest i sin tur hade naturligtvis hämtat sin inspiration från ultima online men revolutionerade med en levande 3d värld... Meridian var visserligen före med 3d men saknade djupet..

jag tror inte Elderscrolls online blir ett dåligt spel.. jag tror det kommer bli ganska bra faktiskt.. bra mycket bättre än det av spelsiter så dynghypade spelet SW old republic , vilket bara var linjärt dravel med ruskigt dåligt optimerad grafik...

när ett företag utvecklar ett MMO som inte är slaviskt balanserat så kommer vi troligen se mer av rollspel och mindre Min/Max.. och gör antingen pvp eller helt utan.. kombinationen skapar bara balansgång där ingen får vara starkare än någon annan...

en bra lösning vore:
INGEN pvp...
olika starka karaktärer kunde ha olika svårighetsgrad och exp krav för levels tex..
en casualspelare kan då spela typ en warrior och klara sina levels med nån timme om dagen.. medans hans kamrat kunde bli swordmaster men kräva 5ggr så mycket tid och jobb.. ett eget val som skapar dynamik och intressanta karaktärer.. det tror jag många eftersöker..

Problemet är ju att det verkar vara en renodlad KLON. Spelet gör INGENTING nytt utan det blir en vanlig "wow kopia" i (insert fantasy world name here).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mikaelekvall:

Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.

Nyskapande? GW har endast hypen uppe eftersom det inte är någon månadskostnad. Folk kommer inse vad tråkigt det är vid end game precis som alla andra spel.

Vad förväntar du dig? att du ska kunna spela spelet resten av ditt liv och tycka att det är kul?

Medlem

Om de lägger av med påståenden som tex att grafiken inte kan se ut som i skyrim. Det kanske ligger något i det, men det behöver ju inte se ut som wow för det.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Spelet är sågat redan vid förhandstitten. Givet Day 1-köp!

http://www.youtube.com/watch?v=O9xRhwmHBBE

Medlem
Skrivet av bomiis:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mikaelekvall:

Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.

Nyskapande? GW har endast hypen uppe eftersom det inte är någon månadskostnad. Folk kommer inse vad tråkigt det är vid end game precis som alla andra spel.

Det är ju mängder med nyskapande i GW2.

Nej, inte direkt. Det är inte så mycket nytt i GW2

Medlem

MMO:erna behöver ta ett steg mot vad Minecraft gör. (Då syftar jag INTE på grafiken )

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av bomiis:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mikaelekvall:

Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.

Nyskapande? GW har endast hypen uppe eftersom det inte är någon månadskostnad. Folk kommer inse vad tråkigt det är vid end game precis som alla andra spel.

Det är ju mängder med nyskapande i GW2.

Nej, inte direkt. Det är inte så mycket nytt i GW2

Bror väll på hur man ser det? Jag har aldrig lirat ett MMO som har "single player" quests fast i MP som man kan lira med polare.

Sen funkar ju Event systemet imo väldigt bra, vilket kanske inte är helt unikt, men de flesta MMOsen kör ju med gamla tråkiga "Gå till punkt A (Quest giver) scrolla förbi text, gå till punkt B döda X grisar, gå tbx till punk A scrolla förbi text: Få Reward"

Sen hela traits systemet + skills/spells systemet är ju ganska ovanligt.

Och sen har vi combat systemet, med Doodges "Free fire" och att även spelare som står i vägen mellan dig och dit target han en inverkan. Sen vet jag mkt väll att exempel AoC hade ett doodge system, men det tyckte inte jag fungerar lika bra som GW2.

Men sen har du ju en poäng, det är ju i sig inte så speciellt nyskapande. Men väldigt annorlunda gentemot normen.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Tamriel, 1000 år innan händelserna i Skyrim är då vilket spel som helst som ingen kan relatera till. När man tar till med ett sådant stort kliv från rådande kanon, dvs. 1000 år, är det för att man vill vara på säkra sidan. Det hade känts mer seriöst om det hade kallat spelet något annat, nu känns det som om de bara vill hitta en ny kassako.

Ja, å andra sida så betyder det att de inte kommer fucka up kanon i den nuvarande tidslinjen. Men det betyder väl samtidigt att vi aldrig kommer få set ett riktigt TES spel som visar vad the Aldmeri Dominion höll på med.

Seriöst. Visst, det kanske är omöjligt att leverera ett MMO snyggt som skyrim. Men jag hade I ärlighetens namn nöjt mig med ett MMO som såg ut (och kändes) som Morrowind. Vill jag spela WoW så spelar jag WoW, inte någon slags klon.

Medlem

Vattnet är åtminstånde snyggare än i Oblivion xD


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Vattnet är åtminstånde snyggare än i Oblivion xD

Grejen är att det är inte ens det.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Javas:

Vattnet är åtminstånde snyggare än i Oblivion xD

Grejen är att det är inte ens det.

Vattnet såg ut sådär i Morrowind. (2002, tio år sedan.)

[ia=402995 Bild från Morrowind strax utanför staden Suran]


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

The Elder Scrolls med Co-op i stil med ex. Dark Souls är allt jag vill ha, en möjlighet att spela med andra vänner eller randoms, hjälpas eller stjälpas vid bossar..ö.
Inte ett annat generiskt "pay 2 play + pay 2 win" wanna be wow mmo.

Inaktiv
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mikaelekvall:

Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.

Nyskapande? GW har endast hypen uppe eftersom det inte är någon månadskostnad. Folk kommer inse vad tråkigt det är vid end game precis som alla andra spel.

Vad förväntar du dig? att du ska kunna spela spelet resten av ditt liv och tycka att det är kul?

Förväntar mig ett spel som ska ha likadant sug som World of Warcraft. Man vill komma tillbaka till det och fortsätta lira. GW uppfyller verkligen inte det och folket kommer tröttna på PVP.

Kolla Star wars..

Medlem

Man kan ju alltid hoppas att det blir bra, även fast det är mycket troligt att det faktiskt blir ett kaos.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mikaelekvall:

Det kommer inte ha en suck gentemot vackra och nyskapande Guild Wars 2.

Nyskapande? GW har endast hypen uppe eftersom det inte är någon månadskostnad. Folk kommer inse vad tråkigt det är vid end game precis som alla andra spel.

Vad förväntar du dig? att du ska kunna spela spelet resten av ditt liv och tycka att det är kul?

Förväntar mig ett spel som ska ha likadant sug som World of Warcraft. Man vill komma tillbaka till det och fortsätta lira. GW uppfyller verkligen inte det och folket kommer tröttna på PVP.

Kolla Star wars..

Men gudars. Har du hört talas om "smaken är som baken"? Det finns gott om folk so tycker WoW är riktigt tråkigt också. Den enda bra MMo-pvp som finns är trots allt Eve. Det värsta pvp jag spelat i mitt liv var nog Starwars..

Medlem
Skrivet av Stephan:

Det har stått klart för mig i flera år att Elder Scrolls Online kommer floppa. Förhoppningsvis är det också det sista stora MMOet som försöker kopiera WoW - man kan tycka att utvecklarhusen borde inse att det inte funkar vid det här laget.

Något folk glömmer är att WoW var till en börjam ett Everquest 2 klon

123
Skriv svar