Nästa Battlefield kan kräva ett 64-bits-OS

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag kör vista 64, har inte känt behovet att byta upp mig. Jag klarar inte av Windows 7, jag är en bakåtsträvare som inte gillar när menyer/förändras, men det är ju bara jag som är bekväm av mig iofs. Ge mig ett nytt OS som man kan ställa in att se ut som ett äldre, då byter jag nog på en gång.

W7 borde du gå upp till iallafall, där är ju menyerna iallafall förbättrade utan att krångla till det, vet inte hur vista är nu med stabilitet och allt men tror det är bättre på w7 nu ändå. Dock borde du undvika w8, då den testversionen jag provade så är allt bara fördummad för oss skrivbordsanvändare.

Medlem

vore väl på tiden : )


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Xixor:
Skrivet av morfin91:

nu är jag inte så jätte insat i skilnaden mellan 32 & 64bits men är inte 64 mycket bättre om dom kan programera för det?
sen så är det väll mer och mer pogram som anpassas för 64bits mm??

Stora skillnaden är att 64-bit OS kan använda mer än 4gb ram (3.5gb) eller något sånt om man ska vara petig.

Det är till och med så pass hemskt att på Win XP (32-bit OS) är den default-gränsen för applikationer 2 GB. Har man flera applikationer igång så får de bråka om de 2 GB.

Medlem
Skrivet av Javas:

Får se om nästa BF går att spela mer än 5 minuter innan det kraschar!

Shut up and leave my money alone, Dice!

Har du så mycket klydd? Jag har 300-400 timmars spelande utan vidare många krashar...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Borde vara ett krav att det ska vara 64 bit.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Underbart, det var på tiden!
Hoppas att fler går samma väg.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Javas:

Får se om nästa BF går att spela mer än 5 minuter innan det kraschar!

Shut up and leave my money alone, Dice!

Har du så mycket klydd? Jag har 300-400 timmars spelande utan vidare många krashar...

Lyckoost du är Jag ska installera spelet idag och kolla om det äntligen fungerar efter alla nvidia+bf3 uppdateringar, önska mig lycka till...jag sitter med Geforce 560 TI...kortet som spelet kraschar mest för^^


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Javas:

Får se om nästa BF går att spela mer än 5 minuter innan det kraschar!

Shut up and leave my money alone, Dice!

Har du så mycket klydd? Jag har 300-400 timmars spelande utan vidare många krashar...

Lyckoost du är Jag ska installera spelet idag och kolla om det äntligen fungerar efter alla nvidia+bf3 uppdateringar, önska mig lycka till...jag sitter med Geforce 560 TI...kortet som spelet kraschar mest för^^

Ahaaa - lycka till då!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag använder GeForce 560 ti också och spelet har aldrig krashat för mig. Vet inte hur det var direkt efter release, men nu ska det funka utan större problem.

Medlem

"Vi kommer ha Frostbite-drivna spel 2013"..

dice(EA) talar alltså redan om nästa Battlefield spel, när de inför BF3 releasen påstod att det skulle vara ett spel som skulle finnas kvar i många många år... Vilket bs. EA ljög som vanligt alltså.

Medlem
Skrivet av Xixor:

Du behöver inte ha windows 8, står inte ens i artikeln, bara att man ska ha ett 64-bitars OS något som w7/vista har. Är förövrigt bara bra att de pressar speccs lite, har varit allt för stilla de senaste åren, med bara bf3 och crysis som verkligen pressar datorerna.

BF3 går bara på Vista och W7 tror jag

Medlem
Skrivet av raefzm88:

"Vi kommer ha Frostbite-drivna spel 2013"..

dice(EA) talar alltså redan om nästa Battlefield spel, när de inför BF3 releasen påstod att det skulle vara ett spel som skulle finnas kvar i många många år... Vilket bs. EA ljög som vanligt alltså.

Inte nödvändigtvis. Finns föga som talar för ett nytt battlefield spel baserat på denna nyhet.
Frostbite-drivna spel = \ = Battlefield-spel

Medlem
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av raefzm88:

"Vi kommer ha Frostbite-drivna spel 2013"..

dice(EA) talar alltså redan om nästa Battlefield spel, när de inför BF3 releasen påstod att det skulle vara ett spel som skulle finnas kvar i många många år... Vilket bs. EA ljög som vanligt alltså.

Inte nödvändigtvis. Finns föga som talar för ett nytt battlefield spel baserat på denna nyhet.
Frostbite-drivna spel =/= Battlefield-spel

erhm, rubriken lyder "Nästa Battlefield spel kan kräva ett 64bitars Os"

. . .

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Xixor:

Du behöver inte ha windows 8, står inte ens i artikeln, bara att man ska ha ett 64-bitars OS något som w7/vista har. Är förövrigt bara bra att de pressar speccs lite, har varit allt för stilla de senaste åren, med bara bf3 och crysis som verkligen pressar datorerna.

BF3 går bara på Vista och W7 tror jag

Artikeln handlar inte om bf3, utan om framtida spel ifrån en uppdaterad frostbitemotorn, finns för XP också men ja... de som provat vet hur den är.

Medlem
Skrivet av Xixor:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Xixor:

Du behöver inte ha windows 8, står inte ens i artikeln, bara att man ska ha ett 64-bitars OS något som w7/vista har. Är förövrigt bara bra att de pressar speccs lite, har varit allt för stilla de senaste åren, med bara bf3 och crysis som verkligen pressar datorerna.

BF3 går bara på Vista och W7 tror jag

Artikeln handlar inte om bf3, utan om framtida spel ifrån en uppdaterad frostbitemotorn, finns för XP också men ja... de som provat vet hur den är.

Inte den nuvarande motorn, den kan du inte använda alls i XP, just därför påpeker jag att BF3 bara går med vista å w7

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Skjuludde:
Skrivet av raefzm88:

"Vi kommer ha Frostbite-drivna spel 2013"..

dice(EA) talar alltså redan om nästa Battlefield spel, när de inför BF3 releasen påstod att det skulle vara ett spel som skulle finnas kvar i många många år... Vilket bs. EA ljög som vanligt alltså.

Inte nödvändigtvis. Finns föga som talar för ett nytt battlefield spel baserat på denna nyhet.
Frostbite-drivna spel =/= Battlefield-spel

erhm, rubriken lyder "Nästa Battlefield spel kan kräva ett 64bitars Os"

. . .

Innehållet i en artikel är mycket viktigare än rubriken.
I detta fall en klar aftonbladsrubrik

Medlem

Bra! Äntligen någon som tar tag i det och går ett steg framåt emot 64-bit.

Det vi vanliga dödliga kommer att märka är prestandaboost och vackrare grafik.

Men det programmerare kommer uppleva är något alldeles, måste vara kul att jobba hos DICE


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag kör vista 64, har inte känt behovet att byta upp mig. Jag klarar inte av Windows 7, jag är en bakåtsträvare som inte gillar när menyer/förändras, men det är ju bara jag som är bekväm av mig iofs. Ge mig ett nytt OS som man kan ställa in att se ut som ett äldre, då byter jag nog på en gång.

Då borde Win7 fungera för dig för man kan "ställa om" det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

bara noobs kör ju 32bit ändå ut med 10 år gammalt, in med tunga grejer. ska man ha budget kan man ju köra en xbox


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Javas:

Får se om nästa BF går att spela mer än 5 minuter innan det kraschar!

Shut up and leave my money alone, Dice!

Har du så mycket klydd? Jag har 300-400 timmars spelande utan vidare många krashar...

Lyckoost du är Jag ska installera spelet idag och kolla om det äntligen fungerar efter alla nvidia+bf3 uppdateringar, önska mig lycka till...jag sitter med Geforce 560 TI...kortet som spelet kraschar mest för^^

Jag hade samma sak, krashade efter 5 minuter konstant, men det finns en fix för det. Nu minns jag inte vart jag fann den, men det var en ändring i registret som jag gjorde och så har jag aldrig haft problem sedan dess.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av maucau:

Den stora fördelen med 64-bits är att man kan räkna med mycket större tal. Eller större precision på flyttal. Jag antar att de ska använda det till fysikberäkningar.

Fel, 64-bitar har ingenting med flyttal att göra. 64-bitars flyttal har hanterats sedan urminnes tider, t.ex MMX. Det är att man använder 64-bitars heltal för att adressera minne, och att man kan räkna snabbt med 64-bitars heltal eftersom det blir bas-typen för heltal i processorn.

Medlem

hoppas fan att man kan stänga av Motion Blur i nästa BF spel, åtminstonde i Multiplayer

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Mjölk mjölk.

Haha, helt otroligt dumt inlägg.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

wee... äntligen börjar nån stor aktör gå steget framåt...

Medlem

Sitter själv på Win 7 64bit var det första jag la in på denna dator när jag den av brorsan tog bort vistan o in med win7 skivan. Efter ca 12år i XP så kändes det jäkligt skönt att byta upp sig nu och ångrar inte en sekund att jag böt upp mig trivs med Win7.

Men lite synd att dem börjar med 64bitars spel med tanke på dem som kanske inte har råd att byta upp sig till en lite bättre dator. Men ska bli klart spännande att se deras nya spel.

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Javas:

Får se om nästa BF går att spela mer än 5 minuter innan det kraschar!

Shut up and leave my money alone, Dice!

Har du så mycket klydd? Jag har 300-400 timmars spelande utan vidare många krashar...

Lyckoost du är Jag ska installera spelet idag och kolla om det äntligen fungerar efter alla nvidia+bf3 uppdateringar, önska mig lycka till...jag sitter med Geforce 560 TI...kortet som spelet kraschar mest för^^

Jag hade samma sak, krashade efter 5 minuter konstant, men det finns en fix för det. Nu minns jag inte vart jag fann den, men det var en ändring i registret som jag gjorde och så har jag aldrig haft problem sedan dess.

God damnit, jag som precis avinstallerade spelet igen för det kraschade datorn efter 5 minuter xD Att Dice inte länkar sånt där man ser det på en gång


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Javas:

Får se om nästa BF går att spela mer än 5 minuter innan det kraschar!

Shut up and leave my money alone, Dice!

Har du så mycket klydd? Jag har 300-400 timmars spelande utan vidare många krashar...

Lyckoost du är Jag ska installera spelet idag och kolla om det äntligen fungerar efter alla nvidia+bf3 uppdateringar, önska mig lycka till...jag sitter med Geforce 560 TI...kortet som spelet kraschar mest för^^

Jag hade samma sak, krashade efter 5 minuter konstant, men det finns en fix för det. Nu minns jag inte vart jag fann den, men det var en ändring i registret som jag gjorde och så har jag aldrig haft problem sedan dess.

God damnit, jag som precis avinstallerade spelet igen för det kraschade datorn efter 5 minuter xD Att Dice inte länkar sånt där man ser det på en gång

Det var inte en dicefix. Det var ett hemmabygge som jag testade på måfå, och det funkade. Så lite egen risk är det.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Javas:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Javas:

Får se om nästa BF går att spela mer än 5 minuter innan det kraschar!

Shut up and leave my money alone, Dice!

Har du så mycket klydd? Jag har 300-400 timmars spelande utan vidare många krashar...

Lyckoost du är Jag ska installera spelet idag och kolla om det äntligen fungerar efter alla nvidia+bf3 uppdateringar, önska mig lycka till...jag sitter med Geforce 560 TI...kortet som spelet kraschar mest för^^

Jag hade samma sak, krashade efter 5 minuter konstant, men det finns en fix för det. Nu minns jag inte vart jag fann den, men det var en ändring i registret som jag gjorde och så har jag aldrig haft problem sedan dess.

God damnit, jag som precis avinstallerade spelet igen för det kraschade datorn efter 5 minuter xD Att Dice inte länkar sånt där man ser det på en gång

Det var inte en dicefix. Det var ett hemmabygge som jag testade på måfå, och det funkade. Så lite egen risk är det.

Ok, finns det risk inblandat så struntar jag i det, vill helst inte mecka med saker jag inte förstår Något mer EA spel kommer det inte bli på ett braaaaaa tag iallafall.

R.I.P. Battlefield


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag kör vista 64, har inte känt behovet att byta upp mig. Jag klarar inte av Windows 7, jag är en bakåtsträvare som inte gillar när menyer/förändras, men det är ju bara jag som är bekväm av mig iofs. Ge mig ett nytt OS som man kan ställa in att se ut som ett äldre, då byter jag nog på en gång.

Skaffa Windows 7 64-bit istället, du kommer inte att ångra dig. Vista var ett instabilt mähä.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Javas:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Javas:

Får se om nästa BF går att spela mer än 5 minuter innan det kraschar!

Shut up and leave my money alone, Dice!

Har du så mycket klydd? Jag har 300-400 timmars spelande utan vidare många krashar...

Lyckoost du är Jag ska installera spelet idag och kolla om det äntligen fungerar efter alla nvidia+bf3 uppdateringar, önska mig lycka till...jag sitter med Geforce 560 TI...kortet som spelet kraschar mest för^^

Jag hade samma sak, krashade efter 5 minuter konstant, men det finns en fix för det. Nu minns jag inte vart jag fann den, men det var en ändring i registret som jag gjorde och så har jag aldrig haft problem sedan dess.

God damnit, jag som precis avinstallerade spelet igen för det kraschade datorn efter 5 minuter xD Att Dice inte länkar sånt där man ser det på en gång

Det var inte en dicefix. Det var ett hemmabygge som jag testade på måfå, och det funkade. Så lite egen risk är det.

Ok, finns det risk inblandat så struntar jag i det, vill helst inte mecka med saker jag inte förstår Något mer EA spel kommer det inte bli på ett braaaaaa tag iallafall.

R.I.P. Battlefield

Förståeligt, men skulle du vilja testa så var det den här saken jag använde:

http://www.bazz.se/menyprylar/84-guide/1366-guide-fixa-krasch...

Det är lätt att göra, man klickar bara igång en EXE fil, men det kan innebära risker som det står mer förklarligt på länken.


signatur

Videomupp

123
Skriv svar