"Det är ingen som köper andra FPS-spel än Call of Duty"

Medlem

"Håller du med om att FPS-genrens giganter Call of Duty och Battlefield käkar upp alla konkurrenter, eller tycker du att det finns utrymme även för alternativa skjutspel?"

Ja spelade CS i flertal år och det lever än idag.. Får se om CS:GO blir något att hänga i granen så kanske man testar det.

Även spelat en hel del UT då det var som mest populärt, samt Quake serien som jag även spelar idag utöver BF, samt lite CS1.6 väldigt sällan.

Så nog tror jag man kan göra nya FPS som funkar, tror dock det inte går speciellt bra att göra kloner på CoD etc det gör dem bäst själva ha ha ha :>.

Inaktiv
Skrivet av DarkZide8:

Tror snarare att FPS-spel inte säljer eftersom de alla försöker efterlikna Call of Duty och då får man ju skylla sig själv. Ge oss Unreal/Quake-aktiga spel och annat gott istället

+1

Medlem

Unreal Tournament var är du!!!!!!!!!!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Unreal Tournament var är du!!!!!!!!!!!!!!!!

Ett exemplar finns på min dator.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Själv går jag bakåt i tiden med jämna mellanrum och spelar S.T.A.L.K.E.R-serien. Shadow of Chernobyl, Call of Pripyat osv. Omväxling förnöjer, och det är skönt att inte hålla den pedagogiska handen genom hela spelet.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Visst är de poppis, men när det gäller just kommersiell sprängkraft så är det inga FPS-konkurrenter som är i närheten av CoD och BF. Möjligtvis CS back in the day.

Men det är ju ni som bidrar till att det blir en sån sprängkraft. Om ni skulle sluta upp med att ha 4 artiklar om COD varje vecka så kanske det skulle ändra scenen lite, inte sant?

Medlem

:INSERT EPIC FLAME TEXT THAT PROVES THAT ALL COD-HATERS ARE JEALOUS LITTLE FAGGOTS HERE:

-Nuff said!


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av soderkvist:
Skrivet av qun0:
Skrivet av soderkvist:

Senaste jag "köpte" var Tribes: Ascend, jävligt bra spel! Gratis att prova men man låser upp nya saker så långsamt om man aldrig har köpt något med pengar.

Köpte Crysis 2 också men inte var det mycket att ha..

vill gärna veta hur man köper ett g2p spel. Visst du gjorde ""
före och efter ordet men hur som helst låter det väldigt skumt och för det andra är det alltid gratis och inte bara gratis att prova

Det känns ganska hopplöst om man inte har VIP-bonusen. Man ska var snålaste juden i småland om man står ut utan att göra ett köp. Men du menar väl att du delar ut blue plate specials med varje skott och därför hovar in sanslösa mängder xp utan VIP-bonus.

vad ä det som är så hopplöst att ge fan i att köpa vip grejer? funkar finemang för mig har bara gillat så jag fåt 250 guld annars har jag inte lagt ut ett öre

Som sagt, det tar så lång tid att låsa upp saker utan VIP-bonusen att man måste vara bra snål om man orkar spela utan den.

Skriv svar