Black Ops 2-grafiken klart vassare än föregångarnas

Robot
Black Ops 2-grafiken klart vassare än föregångarnas

Call of Duty-älskarna kommer åtnjuta en "visuell överhalning" i höstens Black Ops 2, hävdar Activision. Plus: DirectX 11-stöd!

#call-of-duty-black-ops-2-2, #activision, #treyarch


Medlem
Black Ops 2-grafiken klart vassare än föregångarnas

BRA TREYARCH! ... lägg mer fokus på PC nu tack!

"...och 60 bilder per sekund är givet..."

Vad menas här?

Medlem

"Andra framsteg som Dan Bunting är stolt över är att mer unika platser som hotellobbys och coffee shops berikar banorna, vilket ska göra det enklare för spelarna att lokalisera och hålla koll på varandra."

Förstår inte riktigt det stycket. Menar de att de har blivit bättre på bandesign? Har väl ändå inget med grafik att göra

Medlem

Kanske blir ett köp ändå
Men det återstår att se, efter BO så dök CoD serien i mina ögon även fast jag köpte MW3 från g2play under rea x) (134 KR, rysk CD Key ).

Medlem
Skrivet av Grön:

"...och 60 bilder per sekund är givet..."

Vad menas här?

60 fps? eller?

Medlem
Skrivet av Grön:

"...och 60 bilder per sekund är givet..."

Vad menas här?

60fps på konsoll är det man avser.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Så trailern dom släppte måste då vara en Beta ?? eller bara baserad på gamla grafikmotorn ? .. för om de är Dx11 o allt annat de pratade om.. så njae..

Medlem

vissa saker ser väl ok ut i trailern, killens ansiktsanimationer verkar var lite vassare än tidigare titlar

dock ser vissa fordon ut som någon har zoomat in ordentligt på C&C Generals... riktigt illa.

Inaktiv

Woaaw HDR, awsome. Bara 5år sen.


signatur

The definition of insanity?

Moderator | Testpilot

Ingen som tänkt på att DX11 kanske släpps vid release/ strax efter? Det måste ju inte ha användt det i trailern.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kul att man ska betala 150% för något som görs på "uråldrig" teknik. Tramsigt


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

HDR på Quakemotorn. Good shit!

Oh wait...


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Vilka komiker de är.

Skrivet av warh0g:

60fps på konsoll är det man avser.

Jag fick för mig att det gällde PC, dumstruten på!

Medlem

Kanske om man jämför med dom gamla cod-spelen men om man faktiskt jämför med spel som har bra grafik faller det platt... antingen det eller så är trailern baserad på en uråldrig build.

Medlem

Asså no offense Sebastian Lind men det är ju typ alltid något fel man stör sig på i en nyhet du skrivit. "Black Ops 2-grafiken klart vassare än föregångarnas" - får väl im något stå i citation om det är något en utvecklare sagt så man inte tror det är ett allmänt statement. Nu är det ju du som säger det. Vilket låter konstigt eftersom du på sin höjd sett 1% av spelet.

Hade inte stört mig på det men det är typ minst ett fel i varje nyhetsartikel om det är särskrivning, felstavning, miss på källor eller liknande.

Skärpning. Journalistskola före man jobbar på FZ?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

kan vara så att dom hade 360 versionen i trailern därav grafiken?


signatur

God is dead

Medlem

Vilket skämt...

Medlem

fy vad najs !!!!!!!!!!! fast ne

Medlem

"Xbox snyggt" vilket är skräp genemot Pc snyggt. Så nej tack outdated Cod!

Medlem
Skrivet av Preed:

Asså no offense Sebastian Lind men det är ju typ alltid något fel man stör sig på i en nyhet du skrivit. "Black Ops 2-grafiken klart vassare än föregångarnas" - får väl im något stå i citation om det är något en utvecklare sagt så man inte tror det är ett allmänt statement. Nu är det ju du som säger det. Vilket låter konstigt eftersom du på sin höjd sett 1% av spelet.

Hade inte stört mig på det men det är typ minst ett fel i varje nyhetsartikel om det är särskrivning, felstavning, miss på källor eller liknande.

Skärpning. Journalistskola före man jobbar på FZ?

Må så vara, men han har den skönaste tonen på sina texter

Medlem
Skrivet av dotque:

Kul att man ska betala 150% för något som görs på "uråldrig" teknik. Tramsigt

kul för dig att du är en "grafik hora" grafik ska passa titlen
sen spelar det inte så stor roll om det är mind blowing eller inte

Medlem

Det enda jag tänkte på i trailern var saknaden av texturer. Fruktansärt fult spel :E

Medlem

Uhm det kanske det väsentligaste frågan av alla.... vilken 3d motor är det? Egenutvecklad eller fortfarande samma gamla som är baserad på Quake 2 motorn....


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av dotque:

Kul att man ska betala 150% för något som görs på "uråldrig" teknik. Tramsigt

kul för dig att du är en "grafik hora" grafik ska passa titlen
sen spelar det inte så stor roll om det är mind blowing eller inte

Visst ska grafik passa titeln men i ett FPS så förhöjer bra grafik upplevelsen.

CoD ser ut som smörja.


signatur

Jaha.

Medlem
Skrivet av Selphy:
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av dotque:

Kul att man ska betala 150% för något som görs på "uråldrig" teknik. Tramsigt

kul för dig att du är en "grafik hora" grafik ska passa titlen
sen spelar det inte så stor roll om det är mind blowing eller inte

Visst ska grafik passa titeln men i ett FPS så förhöjer bra grafik upplevelsen.

CoD ser ut som smörja.

Blame zie konsöles! ^^

Skrivet av Preed:

Asså no offense Sebastian Lind men det är ju typ alltid något fel man stör sig på i en nyhet du skrivit. "Black Ops 2-grafiken klart vassare än föregångarnas" - får väl im något stå i citation om det är något en utvecklare sagt så man inte tror det är ett allmänt statement. Nu är det ju du som säger det. Vilket låter konstigt eftersom du på sin höjd sett 1% av spelet.

Hade inte stört mig på det men det är typ minst ett fel i varje nyhetsartikel om det är särskrivning, felstavning, miss på källor eller liknande.

Skärpning. Journalistskola före man jobbar på FZ?

Tjena Preed!

Tråkigt att du tycker så. Jag är absolut inte av uppfattningen att det är "fel" i varenda nyhetsartikel jag publicerar, men det blir också svårt för mig att kunna argumentera emot något när du inte ger mig några konkreta exempel på nyheter det blivit fel i. Ge mig lite mindre generaliserad kritik så lovar jag att bemöta din feedback utefter bästa förmåga.

Apropå journalistskola så är jag till vintern färdigutbildad vid JMG – landets högst ansedda journalistutbildning.

Medlem
Skrivet av Raxxa:
Skrivet av dotque:

Kul att man ska betala 150% för något som görs på "uråldrig" teknik. Tramsigt

kul för dig att du är en "grafik hora" grafik ska passa titlen
sen spelar det inte så stor roll om det är mind blowing eller inte

Ja för jag njuter ju verkligen inte av spel som Minecraft eller Duke Nukem 3D fortfarande, tratt!

"Grafik ska passa titeln" ?
Det är i princip världens bäst säljande spel, enorm budget och kostar ca 200kr mer än andra nysläppta spel. Vilket är lite märkligt när man får ett spel som ser ut att vara från år 2002?!

Som att köpa en sprillans ny Pagani för 10 miljoner men under huven sitter en sketen dieselmotor från en volvo 740.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

*oooooh, har cod uppgraderat grafiken äntligen, "klart köp", tsss

"Du har väl inte missat BLOPS 2:s majestätiska debutrulle? Eller den superfärska dokumentären som "vill få oss att tänka till lite", som FZ-läsaren Chilli88 kommenterar?"
klart jag gjort, cod är sedan länge lika intressant som diskussion om det heter kex lr käx.

Tycker MC är ett bra exempel på att grafik uppgraderingar inte överträffat gameleplay upplevelser, tycker inte det hänt någon spännande sen cod4, dags för cod 2.0.
Om nån sett serier/anime med filler avsnitt så anser jag att det är detsamma sen cod 4, kom med nått nytt...!

*kan ha druckit alkohol och skulle kunna ändra mig.

12
Skriv svar