Diablo III – ondskan är tillbaka!

Medlem

nånting jag tycker dom borde lägga till, efter att ha spelat betan är en inställning liknande den i wow.
- Om du litar på ditt party, släpp "free for all" loot, så att varje gubbe inte behöver gå o plocka loot på varanda mob.

Medlem

Blizzard borde göra animerad film. Deras cinematics team gör så sjukt snygga trailers.

Medlem

Är spelet snyggt? Ja, väldigt. Ljudet är fint också. Men, en 3-åring med Downs syndrom kan antagligen spela igenom det ett antal gånger på hardcore utan att dö en enda gång. Iochförsig kan de ändra svårigheten innan release, samt att jag har inte prövat Inferno Mode eller vad det heter än. Och AH där folk kan köpa sig stark..? Idén är vidrig för att säga det minsta.

Men mitt uttryck av betan var att det var ett sönderförenklat (både gameplay samt när det gäller spelmekaniker som t.ex. skillsystemet, itemsystemet, etc.) skitspel i ett snyggt skal. Spelet är inte skapt för fans och äldre gamers, utan det är tydligt skapt för att locka så många dumma <P12or som möjligt genom sönderförenkling samt extremhype.

Men vad kan man förvänta sig av Blizzard nuförtiden? Bortsett från RTS så har de inte gjort ett bra spel sedan D2....

Grafik: 8/10
Ljud: 9/10
Gameplay: 2/10
Utmaning: 1/10
Innovation: 3/10
Customization: 1/10
Slutbetyg: Ett generöst 4/10

Medlem
Skrivet av Bikki:

Är spelet snyggt? Ja, väldigt. Ljudet är fint också. Men, en 3-åring med Downs syndrom kan antagligen spela igenom det ett antal gånger på hardcore utan att dö en enda gång. Iochförsig kan de ändra svårigheten innan release, samt att jag har inte prövat Inferno Mode eller vad det heter än. Och AH där folk kan köpa sig stark..? Idén är vidrig för att säga det minsta.

Men mitt uttryck av betan var att det var ett sönderförenklat (både gameplay samt när det gäller spelmekaniker som t.ex. skillsystemet, itemsystemet, etc.) skitspel i ett snyggt skal. Spelet är inte skapt för fans och äldre gamers, utan det är tydligt skapt för att locka så många dumma &lt;P12or som möjligt genom sönderförenkling samt extremhype.

Men vad kan man förvänta sig av Blizzard nuförtiden? Bortsett från RTS så har de inte gjort ett bra spel sedan D2....

Grafik: 8/10
Ljud: 9/10
Gameplay: 2/10
Utmaning: 1/10
Innovation: 3/10
Customization: 1/10
Slutbetyg: Ett generöst 4/10

Du är helt otrolig. Du betygsätter en Tutorial som motsvarar någon procent av ett helt spel. Kan informera dig om följande:

- I stället för att ha en stand-alone tutorial till spelet är Act 1 fram tom. Skeleton King skapat som en Tutorial och skall inte vara annat än lätt.
- För att folk har gnällt kommer dom trots det att höja svårighetsgraden på den här s.k. turorialen. Aldrig hört folk klaga på tutorials förr.
- INGEN person hos Blizzard har lyckats klara Inferno.

Sen håller jag med dig om att RMAH är en dålig idé. Men den stör mig inte nämnvärt då det inte är ett MMO och förstår inte riktigt hur andras spenderande förändrar min egen spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av Bikki:

Är spelet snyggt? Ja, väldigt. Ljudet är fint också. Men, en 3-åring med Downs syndrom kan antagligen spela igenom det ett antal gånger på hardcore utan att dö en enda gång. Iochförsig kan de ändra svårigheten innan release, samt att jag har inte prövat Inferno Mode eller vad det heter än. Och AH där folk kan köpa sig stark..? Idén är vidrig för att säga det minsta.

Men mitt uttryck av betan var att det var ett sönderförenklat (både gameplay samt när det gäller spelmekaniker som t.ex. skillsystemet, itemsystemet, etc.) skitspel i ett snyggt skal. Spelet är inte skapt för fans och äldre gamers, utan det är tydligt skapt för att locka så många dumma &lt;P12or som möjligt genom sönderförenkling samt extremhype.

Men vad kan man förvänta sig av Blizzard nuförtiden? Bortsett från RTS så har de inte gjort ett bra spel sedan D2....

Grafik: 8/10
Ljud: 9/10
Gameplay: 2/10
Utmaning: 1/10
Innovation: 3/10
Customization: 1/10
Slutbetyg: Ett generöst 4/10

Kanske ska spela hela spelet innan du betygsätter det?
FACEPALM!

Medlem
Skrivet av Bikki:

Är spelet snyggt? Ja, väldigt. Ljudet är fint också. Men, en 3-åring med Downs syndrom kan antagligen spela igenom det ett antal gånger på hardcore utan att dö en enda gång. Iochförsig kan de ändra svårigheten innan release, samt att jag har inte prövat Inferno Mode eller vad det heter än. Och AH där folk kan köpa sig stark..? Idén är vidrig för att säga det minsta.

Men mitt uttryck av betan var att det var ett sönderförenklat (både gameplay samt när det gäller spelmekaniker som t.ex. skillsystemet, itemsystemet, etc.) skitspel i ett snyggt skal. Spelet är inte skapt för fans och äldre gamers, utan det är tydligt skapt för att locka så många dumma &lt;P12or som möjligt genom sönderförenkling samt extremhype.

Men vad kan man förvänta sig av Blizzard nuförtiden? Bortsett från RTS så har de inte gjort ett bra spel sedan D2....

Grafik: 8/10
Ljud: 9/10
Gameplay: 2/10
Utmaning: 1/10
Innovation: 3/10
Customization: 1/10
Slutbetyg: Ett generöst 4/10

... hahahahahaha

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Vorheece:

Varför envisas företag med att alltid göra reklamer som inte alls representerar spelet/produkten? Är det för att man inte har tillit till sin produkt?

De har ju släppt råmånga gameplayrullar.

Vad är det som gör att du tycker det är så svårt att läsa vad folk skriver? Är det det svenska skolsystemet eller är det helt enkelt så att du vägrar att ens försöka?

Vad är det jag skulle ha svårt att läsa menar du? Har jag svårt att läsa vad folk i allmänhet skriver eller vad just du skriver?
Jag håller inte med dig i din första kommentar och påpekade att de har släppt mycket material där de förklarar spelet i sig, jag tror inte vårt skolsystem spelar särskilt stor roll i detta påpekande.

Medlem

Förstår mig inte på folk som klagar på svårighetsgraden när dem bara kört en liten del på normal. Speciellt gamla d2are som klagar, för jag har inte ett minne av någon svår encounter från d2. D2 var inte svårt spel i sig utan det som var svårt var att fixa perfekta gearen.

Medlem
Skrivet av highspeed:

Förstår mig inte på folk som klagar på svårighetsgraden när dem bara kört en liten del på normal. Speciellt gamla d2are som klagar, för jag har inte ett minne av någon svår encounter från d2. D2 var inte svårt spel i sig utan det som var svårt var att fixa perfekta gearen.

Håller med dig, det var då fasen vad folk ska klaga över att det var för lätt. men på Diablofans.com's bluetracker så kan man ju nu läsa:

Gameplanet: What are the things you learned from the beta?
The game wasn’t hard enough. We even came out saying, “no the game’s definitely hard enough!” because we really consider Act 1 to be the tutorial. But we got a lot of feedback – enough feedback from enough different sources – so we said, “OK, even for a tutorial the game’s not hard enough.” So we definitely learned that.

så det kan ju tänkas att dom höjt svårighetsgraden till releasen


signatur
Medlem

Har ingen tvekan om att D3 kommer bli ett bra spel.

Problemet med spel med tidig utannonsering samt lång utvecklingstid är att de ofta blir sjukt över-hypade.

Har lärt mig genom åren att inte hypa spel för mycket, man blir oftast besviken då.

Det är svårt att sätta något omdöme på en så kort beta, men grafiken var en sak som jag var besviken på

123
Skriv svar