Starcraft 2 - Achievements! [spoiler alert]

Medlem

De feat of strength som jag hittar:
Lava banan man samla mineraler, vet inte vad den heter. Döda alla zerg.
Welcome to the jungle, döda alla protoss
Piercing the shroud, döda brutalisken med ARES
Köp Collectors edition

Det är dom jag kommer på.

Medlem

Spelar det någon roll vilken svårighetsgrad? Jag testade att döda alla Zerg på Casual i "The Devils Playground" men fick ingen achieve. När jag spelade om uppdraget på Hard och dödade alla så fick jag den. Någon som vet om det bara gäller Hard?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tror det är på Normal man får dom. Det kanske finns några som man bara kan får på Hard eller Brutal med det återstår ju att se.

Medlem

feat of strength är på normal svårighetsgrad eller bättre... får det i vilket fall som helst.

Medlem

Kan någon upplysa mig om hur man får "Outmatched: 2 Medium AI". (http://starcraft.wikia.com/wiki/Outmatched:_2_Medium_AI)
Jag drog igång ett custom game på en 2 vs 2 bana. Populerade team 2 med två medium AI, och lämnade andra slotten i mitt team tom. Sen körde jag på snabbaste hastigheten och vann. Fick ingen achivement

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Kan någon upplysa mig om hur man får "Outmatched: 2 Medium AI". (http://starcraft.wikia.com/wiki/Outmatched:_2_Medium_AI)
Jag drog igång ett custom game på en 2 vs 2 bana. Populerade team 2 med två medium AI, och lämnade andra slotten i mitt team tom. Sen körde jag på snabbaste hastigheten och vann. Fick ingen achivement

Jag gjorde precis samma sak förutom att jag lirade på "Faster" och fick den. Testa med att ha "Faster" inställt och inte snabbare än så.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Zeroaim:

Tror det är på Normal man får dom. Det kanske finns några som man bara kan får på Hard eller Brutal med det återstår ju att se.

Det stämmer, alla feats of strength är möjliga på svårigheterna Normal och uppåt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Om det var någon som hade problem med Insain Blitz så är det bara att välja protos och spela mot zerg. En klassisk tower-rush.
Sätt alla utom en probe på mineraler och bygg en till och waypoint till mineralerna. Du åker sen ner med din probe till zerg-basen, bygger en pylon lite utanför (så att de inte rushar den med sina drones), så fort din pylon är uppe så bygger du en forge (för att få tillgång till keke-tornen). Undertiden bygg några fler probes för mineraler.
Så fort forgen är uppe bör du ha råd med två torn och så sätter du ut dem i range till zergs byggnader (inte för nåra så de blir attackerade). Sen så fort du har mineraler så sätter du ner fler torn. Datorn kommer ge upp.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Hmm, undrar om jag råkade förstöra för mig själv nu. Lirar på brutal, men skulle lira om ett uppdrag på casual för att kolla en sak, och råkade då starta nästa på casual också. Gjorde en restart mission och valde brutal men nu säger spelet i huvudmenyn att jag lirar på Casual. Hur fan funkar det tro? Kommer man kunna få achievment för att man lirar på brutal?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Hmm, undrar om jag råkade förstöra för mig själv nu. Lirar på brutal, men skulle lira om ett uppdrag på casual för att kolla en sak, och råkade då starta nästa på casual också. Gjorde en restart mission och valde brutal men nu säger spelet i huvudmenyn att jag lirar på Casual. Hur fan funkar det tro? Kommer man kunna få achievment för att man lirar på brutal?

Tror inte att svårighetsgraden som visas i menyn har någonting med saken att göra så länge du klarar ALLA (inkl. det hemliga uppdraget) uppdrag på Brutal. Kolla på Brutal achieven där du kan se vilka uppdrag som du har kvar att klara.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det som står i "main menu" är beroende på majoriteten uppdrag av en viss svårighetsgrad.

Ex: Du har spelat tre uppdrag, varav två på brutal och en på normal. Då står det brutal.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Testade "Outmatched: 4 Very Hard AI" och det var lättare än jag trodde.

Ta banan Megaton som protoss. Sen kör du bara en vanlig cannon rush i mitten av allt. Om du bara bygger en pylon kommer dom med sina SCV (spelade mot fyra terran), bygger man 3 stycken direkt så kommer dom inte Sen är det bara att bygga så många kanoner man kan.

Funkar lika bra mot tre stycken.

PaZ
Medlem

Jag har råkad ut för en rätt märklig grej: jag spelar om för att ta alla achievements (och klara så många banor på brutal som jag kan, och har kommit till "the gates of hell". Jag använder drop pods för att nå alla förstärkningar, och även för att ta bort nydus worms. Efter spelet står det drop pods 10/10, men jag får inte achievementen för hard (och ja, jag har kollat att jag spelar på hard). någon som provat och fått det att funka?

Inaktiv

jag har gjort den utan problem, kanske b-net var nere för tillfället

här är iaf en video på hur man gör det, kanske du missat nåt?

Medlem

"Achievement service" krånglade igår då jag spelade kampanjen märkte jag. Så det kan mycket väl stämma det Takt skriver. Försök igen


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

123
Skriv svar