Modern Warfare 3 når miljarden före Avatar-filmen

Medlem

Efterblivna snorungar får pengar från sina föräldrar till att köpa detta spelet. Spelvärlden verkar bara gå mer och mer åt fel riktning. De enda som går åt rätt håll är alla indieutvecklare.

Medlem

Majoriteten är amerikaner ofc. Själv är jag glad att jag inte är en av dem, då jag tycker att ett spel som detta inte förtjänar all publicitet som det fått.... Med tanke på att majoriteten är amerikaner lär det inte vara svårt att gissa vad spelarna/communityn har för genomsnitts IQ!

Medlem

Avatar... snygg grafik men ack så tråkig film. CoD, gammal återanvänd grafik och gammalt återanvänt gameplay. Kul att både bio och spel säljer bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ja grattis till 30mille spelare men synd att till pc är det dött.. 16k "average" online players på pc medans BF3 har 56k ... konsolifieringen är total och det förstår man ju då man ser siffrorna undra hur många spel dem sålde till pc ?

Medlem
Skrivet av Dreako:

Majoriteten är amerikaner ofc. Själv är jag glad att jag inte är en av dem, då jag tycker att ett spel som detta inte förtjänar all publicitet som det fått.... Med tanke på att majoriteten är amerikaner lär det inte vara svårt att gissa vad spelarna/communityn har för genomsnitts IQ!

Hur många amerikaner känner du, eftersom du kan dra sådana slutsatser?
Med tanke på ditt uttalande har DU nog inte särskilt hög IQ.

Medlem

Måste säga att det var en nyhet för mig att det gick så bra för Avatar. Filmen var ju ett hån mot filmindustrin. Tekniskt sett en fantastisk produkt. Som film under all kritik.
Som sagt tidigare - kul att det går så bra för ett DLC.

Medlem

Det jag funderar på när jag läser det här är om jämförelsen är mellan Avatars försäljningssiffror på bio eller släppet av BD/DVD. Det jag tänker är att Modern Warfare 3 är tillgängligt i "obegränsad" mängd medans biosalonger faktiskt kan bli slutsålda (och definitivt blev det). Hade Avatar faktiskt möjligheten att knäcka miljarden i försäljning på 16 dagar eller var det fysiskt omöjligt?

Jag vet att det jag skriver verkar vara ett ordentligt långsökt dubbelsjukt longshot, men tanken slog mig

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Dreako:

Majoriteten är amerikaner ofc. Själv är jag glad att jag inte är en av dem, då jag tycker att ett spel som detta inte förtjänar all publicitet som det fått.... Med tanke på att majoriteten är amerikaner lär det inte vara svårt att gissa vad spelarna/communityn har för genomsnitts IQ!

Hur många amerikaner känner du, eftersom du kan dra sådana slutsatser?
Med tanke på ditt uttalande har DU nog inte särskilt hög IQ.

Bl.a. en vitryss berättade för mig att nivån på skolan i USA var 2-3 år lägre oavsett (elementary/high school/college) motsvarande den i Vitryssland. Det närmsta jag kommit själv var att gå på universitet i Kanada där nivån på sista kandidatåret var ungefär som första eller andra här hemma. Om det talar för IQ låter jag vara osagt, men något indikerar det i vilket fall.

Medlem

Hmm vad är det för folk som spelar MW3 egentligen? Känner inte en enda som spelar det på PC iaf.

Medlem

Förståligt, CoD är den största serien just nu.
BF3 förtjänar inte ett omnämnade, en skam för serien och ett casualiserat FPS i bästa CoD-anda, men då nmanet är annars så är det "ok" att gilla. Same shit, vem minns hur gamla BF1942 eller Bf2 var?
Jämför mBf3 med dem så ser ni att det är mer CoD än BF, men dagens spelare är ju nöjda så länge spelen är enkla och snygga, på Pc är grafik allt som avgör, och casuals är ända målgruppen (löjligt).

Tacka vet jag spelserier som iaf är bra och där man inte behöver sänka sin IQ med 40-50 för att ha kul, ett spel där man inte är "proffs" efter 5min pga så simpelt gameplay, gamla BF, The Witcher 2 etc.
Spel som väldigt få idag ens skulel köpa om de släpptes då de är för "stora, för fula, har för mycket möjligeter och man kan inte bara campa".
Nej lycka till CoD, du gör ändå casual bäst av alla!
Bf3, Crysis, Halo Reach och liknande får gömma sig i ett hörn och skämmas tills de inser att de inte kan satsa på 100% casual, att det enda som kan lyckas är en motpol, ett spel dr casuals kan vara med men HC krossar, ett spel där taktik är viktigt och man får spela många månader innan man kan banorna och har blivit bra. Ett spel utan Day 1 DLC och liknande dynga.

Medlem

Till alla som gnäller om att MW3 är lättare en BF3, och därmed säljer bättre, råder jag er att kolla på Extra Credits avsnitt om Enkla spel: [http://penny-arcade.com/patv/episode/easy-games]

Till saken hör att BF3 är något man bör spela länge för att njuta av, medans MW3 kan man enkelt starta upp och ha kul i 15 minuter medans lasangen står i ungnen. MW3 är "Big, Dumd, Fun". Notera särskilt sista ordet. Man kan beskylla det för att vara många saker, simpelt, fult, pengagirigt, idiotiskt, irriterande etc etc, men man kan inte säga att det inte är kul.

Jag har haft mer kul i BF3, men jag har också haft fler stunder då man bara sitter och suckar och tänker "Varför fan gör jag det här?" Sluta upp med att förolämpa alla som föredrar ett spel ni inte gillar, tid ni lägger på att klanka på spel ni inte gillar kan spenderas så mycket bättre, förslagsvis genom att spela något ni gillar.

Medlem
Skrivet av Bakerman:

Bl.a. en vitryss berättade för mig att nivån på skolan i USA var 2-3 år lägre oavsett (elementary/high school/college) motsvarande den i Vitryssland. Det närmsta jag kommit själv var att gå på universitet i Kanada där nivån på sista kandidatåret var ungefär som första eller andra här hemma. Om det talar för IQ låter jag vara osagt, men något indikerar det i vilket fall.

Då måste det varit tråkigt att plugga i Kanada, för om den var lägre än i Sverige så måste den varit kass. Nivån i Sverige är ju tråkigt låg. Många av kurserna var ett skämt på min tid och är värre idag av vad jag har fått se. De fördummar kurserna för varje år (redan när jag pluggade fick man höra av lärarna att de förenklat kursen inför terminen), bara för att få igenom fler och fler elever. Hela skolsystemet på eftergymnasial utbildning är felkonstruerat, när utvecklingen går på det hållet.

Medlem

Jag kan inte gratulera ett företag med Bobby Kotick i spetsen, det går bara inte.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

MFZ
Medlem

lustigt sammanträffande. avatar är oxo värdelös.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

avatar, en film som spenderats miljoner och miljoner. MW3 ett spel som är likadant som sina förgångare

AW8
Medlem

Pengarna bara ra$$lar in!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Avatar äger! MW3 inte.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Medlem

Varför ändra på ett vinnande koncept?

siffran är i grund och botten missvisande då det i grunden säkert krävdes runt ca fem gånger så många människor att köpa biljetter till Avatar för den siffran. Jämför gärna det med en Michael Bay eller Jerry Bruckheimer film istället för det är i princip samma produkt, multiplayer included dock.

Medlem
Skrivet av Bakerman:
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Dreako:

Majoriteten är amerikaner ofc. Själv är jag glad att jag inte är en av dem, då jag tycker att ett spel som detta inte förtjänar all publicitet som det fått.... Med tanke på att majoriteten är amerikaner lär det inte vara svårt att gissa vad spelarna/communityn har för genomsnitts IQ!

Hur många amerikaner känner du, eftersom du kan dra sådana slutsatser?
Med tanke på ditt uttalande har DU nog inte särskilt hög IQ.

Bl.a. en vitryss berättade för mig att nivån på skolan i USA var 2-3 år lägre oavsett (elementary/high school/college) motsvarande den i Vitryssland. Det närmsta jag kommit själv var att gå på universitet i Kanada där nivån på sista kandidatåret var ungefär som första eller andra här hemma. Om det talar för IQ låter jag vara osagt, men något indikerar det i vilket fall.

Vilka bra källor du drar till med "Bl.a. en vitryss berättade för mig" och (trummvirvel) " Det närmsta jag kommit själv"..... patetiskt att bygga argument på sådant.

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Bakerman:
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Dreako:

Majoriteten är amerikaner ofc. Själv är jag glad att jag inte är en av dem, då jag tycker att ett spel som detta inte förtjänar all publicitet som det fått.... Med tanke på att majoriteten är amerikaner lär det inte vara svårt att gissa vad spelarna/communityn har för genomsnitts IQ!

Hur många amerikaner känner du, eftersom du kan dra sådana slutsatser?
Med tanke på ditt uttalande har DU nog inte särskilt hög IQ.

Bl.a. en vitryss berättade för mig att nivån på skolan i USA var 2-3 år lägre oavsett (elementary/high school/college) motsvarande den i Vitryssland. Det närmsta jag kommit själv var att gå på universitet i Kanada där nivån på sista kandidatåret var ungefär som första eller andra här hemma. Om det talar för IQ låter jag vara osagt, men något indikerar det i vilket fall.

Vilka bra källor du drar till med "Bl.a. en vitryss berättade för mig" och (trummvirvel) " Det närmsta jag kommit själv"..... patetiskt att bygga argument på sådant.

Erfarenheter är det i vilket fall. Vad tycker du man ska bygga argument på? Dina åsikter kanske? Lugna nu ner dig en smula och lämna ad-hominem utanför detta forum tack, det är nog för övrigt det sämsta sättet att bygga ett motargument på, min herre.

EDIT: På tal om själva "argumentet" som verkar missförståtts: inget sagt om Amerikaners IQ, men deras utbildningssystem för gemene man lämnar mycket övrigt att önska

Medlem

Call of duty är precis som CS och the sims.

CoD drar spelare som normalt inte spelar särskillt mycket. När föräldrar ska köpa ett spel till sån yngre tonåring eller 12åring så köper man cod.

Cod är ett spel som är lätt att spela (betyder inte att det är lätt att bemästra) man dödar snabbt och kan som ganska newbie få rätt mycket kills, då det i stora hela handlar mest om vem som dödar mest.

Så här var det förr med CS, folk som normalt inte var insatt i spel överhuvudtaget, ville dom spela så var det CS som gällde för det hade dom minsann hört var det som var inne.

För min egen del så tycker jag cod är rent skräp idag och det är som sagt samma spel i ny kostym hela tiden.
MEn det är väll så folk vill ha det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag fattar inte hur det spelet kan sälja så mycket. Jag har helt chockad över att folk spelar MW serien fortfarande.

Efter att ha spelat Battlefield kan jag aldrig gå tillbaka till MW. Det känns så plastigt och bara dåligt.

Medlem

Jag fattar inte hur det spelet kan sälja så mycket. Jag har helt chockad över att folk spelar MW serien fortfarande.

Efter att ha spelat Battlefield kan jag aldrig gå tillbaka till MW. Det känns så plastigt och bara dåligt.

Medlem

Som bf3 fanboy tycker jag det bara är kul. Behövs konkurrenter så utvecklandet drivs framåt.
Också skönt att folk betalar för spelen.

Medlem

Att MW3 gjorde det snabbare än Avatar stämmer ju, men inte att det gjorde det FÖRE Avatar, Avatar passerade väl miljardgränsen långt innan MW3 ens fanns

Medlem
Medlem

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.

Medlem

Säg vad ni vill. Jag ha både Mw3 och BF3 till ps3.

MW3 tilltalar mig med då det är enklare att spela och tycker det flyter på bättre, gillar spelsättet och upplägget (mer och snabbare action, Rambo style).

BF3 är självklart snyggare och har destruction 2.0 och fordon och mer verkligt men själva kontrollen passar mig inte lika bra.

Så spelar därför MW3 mest men blir lite BF3 emellanåt.

Jag tycker absolut inte jag blivit blåst på några pengar.

Har även premium elite men det ingick i hardened edition och då få man alla kommande DLC gratis så då blev det billigare i längden

Jag är långt ifrån en p12

Förstår mig inte på detta hatande mellan BF3 och MW3 fans...alla gillar olika GOD JUL på er alla gamers!

123
Skriv svar