Tweaka Skyrim till ett bättre pc-spel

Medlem
Skrivet av Grottmongo:

Ibland ska man använda piltangenter och ibland musknapp (som funkar ungefär varannan gång).

Det stämmer inte, efter uppdateringen så kan man klicka med musen, piltangenterna har man aldrig behövt, bara att scrolla med hjulet.. Interfacet är inte det bästa jag stött på, men har man varit med sen c-64 tiden så är det en "walk in the park" att lära sig och stå ut med, imo.


signatur
Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Kan man använda musen i menyer än?

Fixades inte det i 1.1 patchen som kom direkt vid release?

Medlem
Skrivet av NoWay:
Skrivet av Kestrel:

Får inte installera spelet... Köper man ett spel fysiskt så ska man väl för f*n få installera spelet utan att steam säger ifrån. Aktiveringen gick bra, men steam kan tydligen inte hantera min request att installera spelet.

Lagom less nu...

Du kan ju installera det från skivan, ta bort det du har fått ner avsluta steam och kör
[Länk till steam katalogen]\steam.exe -install e:
e: = din dvd spelare

Exakt det jag försöker göra. Men tydligen måste steam kontaktas någonstans mitt i det hela och får bara att Steam inte kan behandla min request just nu.
Att inte ens få installera från sin egen fysiska skiva är ju.......

EDIT: Flickvännen lyckades få installationen att gå igång på det här sättet efter otaliga försök. Men när det nästan var klart började steam ändå ladda ner de sista 500mb och avbröt överföringen direkt. GG Steam..

Medlem

Var väldigt osäker på om jag skulle betala för det här spelet men efter att ha läst kommentarerna så blir det garanterat inte ett köp!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Så jävla sinnes att man måste hålla på med sånt här varje gång ett nytt spel kommer


signatur

Meep!

Medlem

Skyrim är ej en konsolport!! Inte BF3 heller - eller något av dom övriga 95% av spelen på marknaden!! Ett spel som är en konsolport är ett spel som EJ funnits till plattformen (pc) tidigare och i efterhand har portats över från konsol för att det ska gå att lira på pc! Och därför inte är optimerat för den nya plattformen. Ett exempel är första delen av fable, men att BF3, skyrim eller något annat multiplattformspel som släpps idag skulle vara en konsolport är rent skitsnack av folk som inte vet vad dom pratar om.

Medlem

Det är ju jävligt dåligt att *FANS* ska behöva gå in i skyrims filer och hitta fel till PC versionen..
Är företaget som utvecklade spelet helt puckade? Kan dom inte spela igenom sitt eget spel på PC och fixa det som dom tycker är dåligt och inte funkar som det ska?

Det borde komma en ny lag inom spelindustrin som ska vara:
OM NÅGOT TYDER PÅ KONSOLPORT I ETT PC SPEL SÅ HAR KUNDEN 100% RÄTT ATT KRÄVA TILLBAKS SINA PENGAR OM DET FÖRSTÖR HANS SPELUPPLEVELSE OCH ANDRAS..
Detta ska gälla om det är solklart att det är en konsol port som förstör för pc spelarna

Bort med Konsol portar som företagen är för lata att fixa till så det blir en version för PC
PC är så mycket bättre än konsoler men fler barn har konsoler för det är billigare så
företagen utvecklar hellre grymma spel för 12 åringar än att göra folk som är 18+ nöjda

Medlem

Ah, skönt att få bort mouse smooting och Vsyncen iaf.

Medlem
Skrivet av alleycat:

Skyrim är ej en konsolport!! Inte BF3 heller - eller något av dom övriga 95% av spelen på marknaden!! Ett spel som är en konsolport är ett spel som EJ funnits till plattformen (pc) tidigare och i efterhand har portats över från konsol för att det ska gå att lira på pc! Och därför inte är optimerat för den nya plattformen. Ett exempel är första delen av fable, men att BF3, skyrim eller något annat multiplattformspel som släpps idag skulle vara en konsolport är rent skitsnack av folk som inte vet vad dom pratar om.

DICE sa själv att BF3 utvecklades för Konsol.. Dom har optimerat ui.menyer.gameplay.destruction så det ska funka till konsol sen överfört det till PC.. om du spelat tidigare bf spel sen BF3 så förstår du.. dom har dragit ner på asmycket viktigt bara för att konsolerna ska kunna spela

Visst spelet funkar hyffsat bra nu men fortfarande massa som inte är som det ska..
Typ Spawn menyn är värdelös,Squad systemet är förstört för Pc, Minimappen är sämst i serien

Medlem
Skrivet av lynx:

Pengarna man slänger ut på dessa skitportar borde gå till de som finner lösningar på hur man fixar till saker och ting bättre än va de var vid release. De gör det gratis, på sin fritid.

Kunde inte sagt det bättre själv. Spelar just nu gamla goda morrowind. Perfekta menyer, bra ui och kontroller som är gjorda för tangentbord och mus. Betesha borde se tillbaka på deras äldre spel, läsa forum där tekniska privatpersoner har gett oss pc spelare de verktyg som gör att vi får spelet som vi vill ha det. Utan oss konsumenter är Betesha en droppe i havet bland massor av andra spel i samma genre med hög potential.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Kan man använda musen i menyer än?

Dra ned Update 1 Repack-RazorDOX 128 MB versionen så fixas det mesta! Musen fungerar klockrent och du kan äntligen rotera dina items...

Medlem

Han som tweakar till skyrims problem som privatperson borde bli belönad med miljoner från företaget för han hjälper dom med saker som dom tydligen inte vet om att man måste fixa!

Medlem
Skrivet av lynx:

Pengarna man slänger ut på dessa skitportar borde gå till de som finner lösningar på hur man fixar till saker och ting bättre än va de var vid release. De gör det gratis, på sin fritid.

Kunde inte sagt det bättre själv. Spelar just nu gamla goda morrowind. Perfekta menyer, bra ui och kontroller som är gjorda för tangentbord och mus. Betesha borde se tillbaka på deras äldre spel, läsa forum där tekniska privatpersoner har gett oss pc spelare de verktyg som gör att vi får spelet som vi vill ha det. Utan oss konsumenter är Betesha en droppe i havet bland massor av andra spel i samma genre med hög potential.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ursäkta dubbelpost.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fan, första gången jag använder Steam på min nya data så måste verifiera mitt konto med koden som har skickats till min nyligen hackade mail :/ Skickat mail till supporten om det, hoppas att det går att fixa.

Har även gjort ett nytt steam konto i hopp om att jag kan använda det ist men det buggar sig lite, jag kan logga in på hemsidan men jag kan inte logga in i själva steam på skrivbordet, står då att Username elr pass elr fel, nån som vet vad det kan bero på?

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av alleycat:

Skyrim är ej en konsolport!! Inte BF3 heller - eller något av dom övriga 95% av spelen på marknaden!! Ett spel som är en konsolport är ett spel som EJ funnits till plattformen (pc) tidigare och i efterhand har portats över från konsol för att det ska gå att lira på pc! Och därför inte är optimerat för den nya plattformen. Ett exempel är första delen av fable, men att BF3, skyrim eller något annat multiplattformspel som släpps idag skulle vara en konsolport är rent skitsnack av folk som inte vet vad dom pratar om.

DICE sa själv att BF3 utvecklades för Konsol.. Dom har optimerat ui.menyer.gameplay.destruction så det ska funka till konsol sen överfört det till PC.. om du spelat tidigare bf spel sen BF3 så förstår du.. dom har dragit ner på asmycket viktigt bara för att konsolerna ska kunna spela

Visst spelet funkar hyffsat bra nu men fortfarande massa som inte är som det ska..
Typ Spawn menyn är värdelös,Squad systemet är förstört för Pc, Minimappen är sämst i serien

Att saker fungerar dåligt på PC har INGENTING att göra med om det portats eller inte. Du verkar inte förstå vad portning innebär.

BF3 (liksom Skyrim) utvecklades förmodligen med mest fokus på konsoll, men de tre versionerna utvecklades ändå parallelt och och PC-versionen är alltså INTE en portning.

Spelar ingen roll om det skulle vara exakt samma GUI, helt sakna stöd för mus och tangentbord, vara fult som stryk, och jättebuggigt på PC. Det har ändå inget att göra med om det är portat eller inte!

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av alleycat:

Skyrim är ej en konsolport!! Inte BF3 heller - eller något av dom övriga 95% av spelen på marknaden!! Ett spel som är en konsolport är ett spel som EJ funnits till plattformen (pc) tidigare och i efterhand har portats över från konsol för att det ska gå att lira på pc! Och därför inte är optimerat för den nya plattformen. Ett exempel är första delen av fable, men att BF3, skyrim eller något annat multiplattformspel som släpps idag skulle vara en konsolport är rent skitsnack av folk som inte vet vad dom pratar om.

DICE sa själv att BF3 utvecklades för Konsol.. Dom har optimerat ui.menyer.gameplay.destruction så det ska funka till konsol sen överfört det till PC.. om du spelat tidigare bf spel sen BF3 så förstår du.. dom har dragit ner på asmycket viktigt bara för att konsolerna ska kunna spela

Visst spelet funkar hyffsat bra nu men fortfarande massa som inte är som det ska..
Typ Spawn menyn är värdelös,Squad systemet är förstört för Pc, Minimappen är sämst i serien

Att saker fungerar dåligt på PC har INGENTING att göra med om det portats eller inte. Du verkar inte förstå vad portning innebär.

BF3 (liksom Skyrim) utvecklades förmodligen med mest fokus på konsoll, men de tre versionerna utvecklades ändå parallelt och och PC-versionen är alltså INTE en portning.

Spelar ingen roll om det skulle vara exakt samma GUI, helt sakna stöd för mus och tangentbord, vara fult som stryk, och jättebuggigt på PC. Det har ändå inget att göra med om det är portat eller inte!

Så du säger att under BF3's Produktion så har dom inte portat något alls?
Dom utvecklar spelet till en speciell plattforms typ så det ska funka där sen portar dom vidare och arbetar så det funkar till alla plattformar det ska vara på..
Men huvudplattformarna är fortfarande den som avgör hur spelet blir vid release!
för där har dom utvecklat spelets kärna över gameplay,destruction,menyer och sånt
Sen efter spelet är släppt så jobbar stora företag vidare på sina produkter till alla plattformar så det ska gå att spela.. Du verkar tro att all portning sker efter spelets release

Medlem

Vad hände med gamla goda tiden då man kunde spela ett spel efter man köpt det. Varför kan man inte installera spelet med skivan? Bara jag som inte lyckats starta spelet än för att steam måste ladda ner hela spelet och patchar under tiden. Och detta hade antagligen gått hyfsat fort om steam hade nyttjat torrent delning. För det är inget fel med min uppkoppling.
Något ledsen kund.

Inaktiv

Come with me my young followers. Together we will make a new world order!

Undra ifall daedric finns med. Det känns som det inte spelar något roll vad du har för typ av armor eller weapon eftersom de går upp i dmg eftersom du sätter nya skills. Kan gå med det första svärdet och armors som du fick i början av spelet till slutet. Sluta med det!! Hittat en massa mysiga vapen, med de gör samma skada som mitt första två hand svärd. Som sagt, känns inte som ett elder scrolls spel...

Inaktiv

Om inte annat borde FZ testa lite fler PC spel och VARNA många misstag som inte är värda ett spel köp på 500 kr! Har ni inte råd så kan nog vi PC gamers medlemmar lägga ihop pengar tillsamman, till en schysst PC. Så ni kan ge lite mer reviews på PC istället för konsol, like the old days! Tror många skulle ställa upp för det. Säg 100 kr per person.

Medlem
Skrivet av lynx:

Om inte annat borde FZ testa lite fler PC spel och VARNA många misstag som inte är värda ett spel köp på 500 kr! Har ni inte råd så kan nog vi PC gamers medlemmar lägga ihop pengar tillsamman, till en schysst PC. Så ni kan ge lite mer reviews på PC istället för konsol, lite the old days! Tror många skulle ställa upp för det. Säg 100 kr per person.

Skulle gärna donera 100kr för mer ingående recension till pc.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

Så du säger att under BF3's Produktion så har dom inte portat något alls?

Exakt. Jag är övertygad om att man kodat Frostbite 2 parallelt utifrån samma specifikationer, så att beteendet ska vara så lika som möjligt på de tre plattformarna den stödjer.

Skrivet av Saftnisse:

Dom utvecklar spelet till en speciell plattforms typ så det ska funka där sen portar dom vidare och arbetar så det funkar till alla plattformar det ska vara på.

Det är precis så man gör när man portar ja, och så har man inte gjort i varken BF3 eller Skyrim.

Istället designar man systemen lika, ner till den nivå där plattformarna skiljer sig åt. Där jobbar olika team parallelt med att designa och koda samma funktionalitet (efter bästa förmåga), till de olika plattformar som ska stödjas.

Att porta under själva produktionen är ett väldigt dåligt sätt att arbeta på och ger ofta dåliga slutresultat (därav det dåliga ryktet), men bestämmer man sig däremot för att produkten ska fungera på en tidigare ej stödd plattform så är det vanligtvis så man gör.

Skrivet av Saftnisse:

Men huvudplattformarna är fortfarande den som avgör hur spelet blir vid release!
för där har dom utvecklat spelets kärna över gameplay,destruction,menyer och sånt
Sen efter spelet är släppt så jobbar stora företag vidare på sina produkter till alla plattformar så det ska gå att spela.. Du verkar tro att all portning sker efter spelets release

Jag är säker på att portning OFTAST sker efter en produkts release. Och då är det för att man inte avsett produkten för den plattformen när man började arbetet.

Det du tänker på är inte portning, snarare att man utvecklar de olika versionerna i olika tempo, eller med olika prioritet, och därför blir releasen till vissa plattformar fördröjd, eller slarvigt ihopsatt. Det har dock (börjar bli tjatigt nu) inget att göra med portning.

Inaktiv
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Saftnisse:

Så du säger att under BF3's Produktion så har dom inte portat något alls?

Exakt. Jag är övertygad om att man kodat Frostbite 2 parallelt utifrån samma specifikationer, så att beteendet ska vara så lika som möjligt på de tre plattformarna den stödjer.

Skrivet av Saftnisse:

Dom utvecklar spelet till en speciell plattforms typ så det ska funka där sen portar dom vidare och arbetar så det funkar till alla plattformar det ska vara på.

Det är precis så man gör när man portar ja, och så har man inte gjort i varken BF3 eller Skyrim.

Istället designar man systemen lika, ner till den nivå där plattformarna skiljer sig åt. Där jobbar olika team parallelt med att designa och koda samma funktionalitet (efter bästa förmåga), till de olika plattformar som ska stödjas.

Att porta under själva produktionen är ett väldigt dåligt sätt att arbeta på och ger ofta dåliga slutresultat (därav det dåliga ryktet), men bestämmer man sig däremot för att produkten ska fungera på en tidigare ej stödd plattform så är det vanligtvis så man gör.

Skrivet av Saftnisse:

Men huvudplattformarna är fortfarande den som avgör hur spelet blir vid release!
för där har dom utvecklat spelets kärna över gameplay,destruction,menyer och sånt
Sen efter spelet är släppt så jobbar stora företag vidare på sina produkter till alla plattformar så det ska gå att spela.. Du verkar tro att all portning sker efter spelets release

Jag är säker på att portning OFTAST sker efter en produkts release. Och då är det för att man inte avsett produkten för den plattformen när man började arbetet.

Det du tänker på är inte portning, snarare att man utvecklar de olika versionerna i olika tempo, eller med olika prioritet, och därför blir releasen till vissa plattformar fördröjd, eller slarvigt ihopsatt. Det har dock (börjar bli tjatigt nu) inget att göra med portning.

Vad kallar man det då om inte portning, för tillverkarna själva använder just det ordet!

Och säg inte att du har bott här de senaste 5-7 åren

http://www.cyberfriend.se/user1048/inlandsbanan/ib3.JPG

Medlem
Skrivet av lynx:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Saftnisse:

Så du säger att under BF3's Produktion så har dom inte portat något alls?

Exakt. Jag är övertygad om att man kodat Frostbite 2 parallelt utifrån samma specifikationer, så att beteendet ska vara så lika som möjligt på de tre plattformarna den stödjer.

Skrivet av Saftnisse:

Dom utvecklar spelet till en speciell plattforms typ så det ska funka där sen portar dom vidare och arbetar så det funkar till alla plattformar det ska vara på.

Det är precis så man gör när man portar ja, och så har man inte gjort i varken BF3 eller Skyrim.

Istället designar man systemen lika, ner till den nivå där plattformarna skiljer sig åt. Där jobbar olika team parallelt med att designa och koda samma funktionalitet (efter bästa förmåga), till de olika plattformar som ska stödjas.

Att porta under själva produktionen är ett väldigt dåligt sätt att arbeta på och ger ofta dåliga slutresultat (därav det dåliga ryktet), men bestämmer man sig däremot för att produkten ska fungera på en tidigare ej stödd plattform så är det vanligtvis så man gör.

Skrivet av Saftnisse:

Men huvudplattformarna är fortfarande den som avgör hur spelet blir vid release!
för där har dom utvecklat spelets kärna över gameplay,destruction,menyer och sånt
Sen efter spelet är släppt så jobbar stora företag vidare på sina produkter till alla plattformar så det ska gå att spela.. Du verkar tro att all portning sker efter spelets release

Jag är säker på att portning OFTAST sker efter en produkts release. Och då är det för att man inte avsett produkten för den plattformen när man började arbetet.

Det du tänker på är inte portning, snarare att man utvecklar de olika versionerna i olika tempo, eller med olika prioritet, och därför blir releasen till vissa plattformar fördröjd, eller slarvigt ihopsatt. Det har dock (börjar bli tjatigt nu) inget att göra med portning.

Vad kallar man det då om inte portning, för tillverkarna själva använder just det ordet!

Och säg inte att du har bott här de senaste 5-7 åren

http://www.cyberfriend.se/user1048/inlandsbanan/ib3.JPG

Vad kallar man vad?
Portning kan betyda mycket. Men det folk gnäller över (att PC-versioner skulle portningar av konsollversionerna för att de inte anpassat gränssnitt, kontroller eller fixat allvarliga buggar) är nog sällan vad utvecklarna menar. Rätta mig gärna med ett exempel om jag har fel.

Inaktiv
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av lynx:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Saftnisse:

Så du säger att under BF3's Produktion så har dom inte portat något alls?

Exakt. Jag är övertygad om att man kodat Frostbite 2 parallelt utifrån samma specifikationer, så att beteendet ska vara så lika som möjligt på de tre plattformarna den stödjer.

Skrivet av Saftnisse:

Dom utvecklar spelet till en speciell plattforms typ så det ska funka där sen portar dom vidare och arbetar så det funkar till alla plattformar det ska vara på.

Det är precis så man gör när man portar ja, och så har man inte gjort i varken BF3 eller Skyrim.

Istället designar man systemen lika, ner till den nivå där plattformarna skiljer sig åt. Där jobbar olika team parallelt med att designa och koda samma funktionalitet (efter bästa förmåga), till de olika plattformar som ska stödjas.

Att porta under själva produktionen är ett väldigt dåligt sätt att arbeta på och ger ofta dåliga slutresultat (därav det dåliga ryktet), men bestämmer man sig däremot för att produkten ska fungera på en tidigare ej stödd plattform så är det vanligtvis så man gör.

Skrivet av Saftnisse:

Men huvudplattformarna är fortfarande den som avgör hur spelet blir vid release!
för där har dom utvecklat spelets kärna över gameplay,destruction,menyer och sånt
Sen efter spelet är släppt så jobbar stora företag vidare på sina produkter till alla plattformar så det ska gå att spela.. Du verkar tro att all portning sker efter spelets release

Jag är säker på att portning OFTAST sker efter en produkts release. Och då är det för att man inte avsett produkten för den plattformen när man började arbetet.

Det du tänker på är inte portning, snarare att man utvecklar de olika versionerna i olika tempo, eller med olika prioritet, och därför blir releasen till vissa plattformar fördröjd, eller slarvigt ihopsatt. Det har dock (börjar bli tjatigt nu) inget att göra med portning.

Vad kallar man det då om inte portning, för tillverkarna själva använder just det ordet!

Och säg inte att du har bott här de senaste 5-7 åren

http://www.cyberfriend.se/user1048/inlandsbanan/ib3.JPG

Vad kallar man vad?
Portning kan betyda mycket. Men det folk gnäller över (att PC-versioner skulle portningar av konsollversionerna för att de inte anpassat gränssnitt, kontroller eller fixat allvarliga buggar) är nog sällan vad utvecklarna menar. Rätta mig gärna med ett exempel om jag har fel.

Något man lägger ned all energi till att göra bra på två enheter men på den tredje får det bli som det blir. Matresterna, slumpen, spyan från en full krog gäst.

Medlem
Skrivet av lynx:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av lynx:

Vad kallar man det då om inte portning, för tillverkarna själva använder just det ordet!

Och säg inte att du har bott här de senaste 5-7 åren

http://www.cyberfriend.se/user1048/inlandsbanan/ib3.JPG

Vad kallar man vad?
Portning kan betyda mycket. Men det folk gnäller över (att PC-versioner skulle portningar av konsollversionerna för att de inte anpassat gränssnitt, kontroller eller fixat allvarliga buggar) är nog sällan vad utvecklarna menar. Rätta mig gärna med ett exempel om jag har fel.

Något man lägger ned all energi till att göra bra på två enheter men på den tredje får det bli som det blir. Matresterna, slumpen, spyan från en full krog gäst.

Jag vet precis vad du menar, och jag håller ju med om att det är tragiskt. Vad jag menar är dock att portning är något helt annat: http://encyclopedia2.thefreedictionary.com/Software+port

Nya spelmotorer är cross-platform från start istället för att portas (som man gör i efterhand).

Inaktiv
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av lynx:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av lynx:

Vad kallar man det då om inte portning, för tillverkarna själva använder just det ordet!

Och säg inte att du har bott här de senaste 5-7 åren

http://www.cyberfriend.se/user1048/inlandsbanan/ib3.JPG

Vad kallar man vad?
Portning kan betyda mycket. Men det folk gnäller över (att PC-versioner skulle portningar av konsollversionerna för att de inte anpassat gränssnitt, kontroller eller fixat allvarliga buggar) är nog sällan vad utvecklarna menar. Rätta mig gärna med ett exempel om jag har fel.

Något man lägger ned all energi till att göra bra på två enheter men på den tredje får det bli som det blir. Matresterna, slumpen, spyan från en full krog gäst.

Jag vet precis vad du menar, och jag håller ju med om att det är tragiskt. Vad jag menar är dock att portning är något helt annat: http://encyclopedia2.thefreedictionary.com/Software+port

Nya spelmotorer är cross-platform från start istället för att portas (som man gör i efterhand).

Hmm. Okej i trust your words Men det ja menade innan var typ; vad ska man kalla det andra då om inte portning. Dålig kodning? Jag ställer inga motfrågor utan bara nyfiken på vad som kallas för det och det Men ointressant i denna nyhet. Elder Scrolls har iaf gått utåt de senaste om jag får säga mitt. Det nya känns inte som elder scrolls. Ja vill ha närbild på ansikten när ja snackar med dem, armor/weapons som har betydelse när jag får/hittar/köper nya. Finns ingen goare känsla att hitta nytt fint gear och känna att karaktären blir starkare. Visst det blir den efter som man sätter nya skills. Men items ska vara något oberoende av dessa skills. De ska ha fasta specs om man säger så. Sen om du har maxat alla 2 hands sword och heavy armor så ska inte det betyda att den armor du fick i början är lika bra som tex en deadric armor eller vapen. Det förstör rollspelskänslan. fast det har ju inte ifs med portning eller kodning att göra. Men gick lite djupare in i spelet.

Medlem

Kan man inte använda musen i menyerna + svårt att manövrera med mus+tgb ?? En ren konsollkonvertering dvs... Fan vad glad jag är att jag inte köpt spelet. Tyckte det såg väldigt konsolligt ut i de videos man sett...
Besviken men hoppas verkligen att dom gör nåt drastiskt för att förbättra. Sett fram emot detta länge! =(

Medlem
Skrivet av lynx:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av lynx:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av lynx:

Vad kallar man det då om inte portning, för tillverkarna själva använder just det ordet!

Och säg inte att du har bott här de senaste 5-7 åren

http://www.cyberfriend.se/user1048/inlandsbanan/ib3.JPG

Vad kallar man vad?
Portning kan betyda mycket. Men det folk gnäller över (att PC-versioner skulle portningar av konsollversionerna för att de inte anpassat gränssnitt, kontroller eller fixat allvarliga buggar) är nog sällan vad utvecklarna menar. Rätta mig gärna med ett exempel om jag har fel.

Något man lägger ned all energi till att göra bra på två enheter men på den tredje får det bli som det blir. Matresterna, slumpen, spyan från en full krog gäst.

Jag vet precis vad du menar, och jag håller ju med om att det är tragiskt. Vad jag menar är dock att portning är något helt annat: http://encyclopedia2.thefreedictionary.com/Software+port

Nya spelmotorer är cross-platform från start istället för att portas (som man gör i efterhand).

Hmm. Okej i trust your words Men det ja menade innan var typ; vad ska man kalla det andra då om inte portning. Dålig kodning? Jag ställer inga motfrågor utan bara nyfiken på vad som kallas för det och det

Jag kallar det att PC underprioriteras. Man lägger helt enkelt ner mer energi på konsollversionerna, och PC får nöja sig med något som bara "funkar".

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av MiLeS:

Plugga i Xbox 360 kontrollen, problem löst.

Hur kan det vara en lösningen för ett problem på ett PC-spel?

Någon frågade hur man använder musen, därav mitt svar för att lösa problemet.

Att koppla in en kontroll gör inte så att musen funkar nej. Så det du bjöd på var snarare ett anti-svar än ett svar.

Nej men det gör så att du slipper allt vad tangentbord/mus-problem heter. Men man kanske ska sluta vara snäll och ge folk tips om andra saker.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

123
Skriv svar