Skyrim har gått guld

Medlem

Seriöst vet folk inte vad gått guld betyder och så ytrar sig vissa om något helt annat .

"gått guld" Det är när spelet har gått till mass production , det slängs över på slave burkar och börjas kopieras upp på DvD skivor, dom börjar även med att trycka ut allt paper som ska vara i lådan, t,ex manual omslag etc. Sist men inte minst så när allt är klart så börjar dom skicka ut skiten =D

side note på min post Skyrim kommer äga ^^

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Så länge som Bethesda bedriver häxjakt mot Minecraft-skaparen för att han använder ordet 'Scrolls' på ett spel som ännu inte släppts, så lär det inte bli några köp av spel från dompå ett tag.

Vann inte Mojang allt det där?

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:

Så länge som Bethesda bedriver häxjakt mot Minecraft-skaparen för att han använder ordet 'Scrolls' på ett spel som ännu inte släppts, så lär det inte bli några köp av spel från dompå ett tag.

Fast sen är det inte Bethesda utan deras ägare som stämmer Mojang.

Medlem

Världens mest självklara "Game of the Year" Liksom alla tidigare spel i serien (JA, inklusive Oblivion trots att det var fördummat in absurdum och hade ett trasigt levelsystem).

På Fredag sätts den riktiga världen på paus.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Så länge som Bethesda bedriver häxjakt mot Minecraft-skaparen för att han använder ordet 'Scrolls' på ett spel som ännu inte släppts, så lär det inte bli några köp av spel från dompå ett tag.

Läs på lite mer innan du kommer med såna där skit kommentarer

Har längtat efter Skyrim i 1 år nu och nu är det bara 5 dagar kvar! WOOHO!

Och till Siken: SKYRIM!

Medlem

Sitter just nu o kör Morrowind i väntan på Skyrim

Pansarknekt
Skrivet av Reknot:
Skrivet av darkthunder:

Så länge som Bethesda bedriver häxjakt mot Minecraft-skaparen för att han använder ordet 'Scrolls' på ett spel som ännu inte släppts, så lär det inte bli några köp av spel från dompå ett tag.

Tråkig attityd. :-\ Att kollektiv straffa ett helt företag för att några, förmodligen, inhyrda advokater råkar göra ett sned steg. Tänk på utvecklarna, designers, kodarna m.m. som GJORT spelet istället för att kolla på någon upptrynad advokats handlingar. Givet köp för mig på release.

Vadå tråkig attityd? Jag tycker det är bra att man står för det man tycker. Själv har jag förhandsbokat det dock höhö


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Medlem
Skrivet av darkthunder:

Så länge som Bethesda bedriver häxjakt mot Minecraft-skaparen för att han använder ordet 'Scrolls' på ett spel som ännu inte släppts, så lär det inte bli några köp av spel från dompå ett tag.

Bethesda softworks och Bethesda game studios (Skyrims skapare) är inte samma entitet. Att bojkotta game studios för något som softworks (och dess zenimax advokater) gör är att skjuta dig själv i foten.

Skrivet av deftune:
Skrivet av Reknot:
Skrivet av darkthunder:

Så länge som Bethesda bedriver häxjakt mot Minecraft-skaparen för att han använder ordet 'Scrolls' på ett spel som ännu inte släppts, så lär det inte bli några köp av spel från dompå ett tag.

Tråkig attityd. :-\ Att kollektiv straffa ett helt företag för att några, förmodligen, inhyrda advokater råkar göra ett sned steg. Tänk på utvecklarna, designers, kodarna m.m. som GJORT spelet istället för att kolla på någon upptrynad advokats handlingar. Givet köp för mig på release.

Vadå tråkig attityd? Jag tycker det är bra att man står för det man tycker. Själv har jag förhandsbokat det dock höhö

Det är helt rätt att man står för det man tycker, absolut men reaktionen är felriktad.

Skrivet av Siken:

Den som skriver Skyrim med fetmarkerad text under mig är konstiga.

Jag har inte klarat mycket av oblivion. Inget spel för mig..

Inte ens en skämd fisk kan sabba mitt humör. Skyrim kommer

Nu är jag såhär lycklig=

svårare att göra i en kontorsstol än du tror.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Att det gått guld var ju en förutsättning för att det skulle kunna släppas på det mystiska datumet 11 11 11, så något direkt kors i taket är det ju knappast. Jag har räknat med att datumet ska hållas, för något annat vore en PR-katastrof.

<b>Skyrim!!!</b>

Fredag känns lagom långt borta, tur att man har BF3 att spela så länge.

Medlem

Roligt för grabbarna, oblivion blev för mig bara utdraget och tjatigt och jag orkade inte köra igenom hela, men skyrim kanske är lite bättre..

Fasen, nu blev jag ju sugen på lite mjöd..
Får nog nalla lite i lagret till middan tror jag nog, tre års lagrad o go

p.s till de som köper från bolaget: se till att ni får Mjöd, och inte öl med honungssmak, mjöd och öl är nämligen inte samma sak..

Medlem

Hoppas det blir sista elder scrolls med denna motor...

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

finns mjöd att köpa på systemet tro? ska nog köpa hem mig lite isf tills spelet släpps

Det SKA finnas i beställningssortimentet... men det är inte riktigt MJÖD det.

Enda RIKTIGA mjödet som finns är det som folk tillverkar själva hemma... och till skillnad från hembränning så är det fullt tillåtet med hembryggning. Notera skillnaden: bränning - bryggning

Finns faktiskt väldigt många olika sorters mjöd... men själv föredrar jag honungsmjöd med en liten tillsats av frukter och bär.

Medlem

Gimme mjöd!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av nathler:
Skrivet av totte1015:

Vad betyder "gått guld" i spelvärden?

(Seriös fråga)

Att dem har sålt X antal copior av spelet. 1000 000 kanske? Och det innan spelet släppt än så man får anta att en massa personer förhands bokat och betalt för spelet.
Eller är det när ett spel blir platinum? Aja.

Det beytder att spelet färdigställts och har skickats till tryckeriet som gör de färdiga skivorna för leverans. Mer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_master

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Natrium:

Seriöst vet folk inte vad gått guld betyder och så ytrar sig vissa om något helt annat .

"gått guld" Det är när spelet har gått till mass production , det slängs över på slave burkar och börjas kopieras upp på DvD skivor, dom börjar även med att trycka ut allt paper som ska vara i lådan, t,ex manual omslag etc. Sist men inte minst så när allt är klart så börjar dom skicka ut skiten =D

Åh fan? Så en titel som endast släpps som digital download kan ej gå guld? Aha.....

Så du kanske inte borde yttra dig om dig om något helt annat?

Guld = V1.00

Medlem

Jo, jag är riktigt sugen nu!

Medlem

Damn, mjöden de dricker se så jäkla god ut.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

är det inte lite sent att gå guld nu? hinner de verkligen få ut spelet till hela världen på 5 dagar? man får väl vänta och se, jag har mitt ex förhandsbokat iaf, detta blir höstens spelmys.

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Hoppas det blir sista elder scrolls med denna motor...

Det är ju det första elders scroll med denna motorn om du inte visste det.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

givet köp till krysslådan på fredag eller!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Kaleid:

Hoppas det blir sista elder scrolls med denna motor...

Det är ju det första elders scroll med denna motorn om du inte visste det.

Det är uppdaterat på vissa sätt men tittar man på videos så ser det nästan identiskt ut (inte i design), men motorn ger ett visst utseende. Den lyckas inte enligt mig längre att skapa bra atmosfärer och jag räknar men att även denna motor kommer krascha alltför ofta.

Wiki:
"When development for Skyrim commenced, the team wanted to start over and build their own technology for the game.[28] The resulting game engine was dubbed the Creation Engine, which was based on the Gamebryo engine used for Oblivion and Fallout 3,[17] and will be utilized in the production of at least one of Bethesda's projects beyond Skyrim.[30] After Fallout 3's release, the team devised numerous design objectives to meet for Skyrim, and as Howard described, the team "got all those done and kept going".[31] Had the team not been able to meet their design goals with current hardware, they would have waited for the next generation and released Skyrim then,[32] but, as Howard felt, the current technology did not hold the team back at all.[31] The Creation Engine allowed for numerous improvements in graphical fidelity over Bethesda's previous efforts. For example, the draw distance renders farther than in previous Elder Scrolls games; Howard furnished an example where the player could stare at a small object such as a fork in detail, and then look up at a mountain and run to the top of it.[33] Dynamic lighting affords shadows to be created by any structure or item in the game world, and while Bethesda utilized SpeedTree to produce flora in previous games, the Creation Engine was utilized for Skyrim and allowed for greater detail than what had been allowed for by SpeedTree.[25] For example, with Bethesda's own technology, the team were able to give weight to the branches of trees which affected how the tree blew in wind; in addition, the technology afforded wind to affect the flow of water in channels such as rivers and streams.[10] Because of the large presence of snow in Skyrim's game world, the technological upgrades were applied to weather effects and allowed for dynamic snow fall upon the terrain, instead of snow that was rendered as a textural effect in previous games.[10]"

Tycker det ser väldigt likt ut rent teknologiskt. En viss "cartoonish" look.

Medlem

När kan man få läsa/ se recension på detta då?

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av matte89:
Skrivet av Kaleid:

Hoppas det blir sista elder scrolls med denna motor...

Det är ju det första elders scroll med denna motorn om du inte visste det.

Det är uppdaterat på vissa sätt men tittar man på videos så ser det nästan identiskt ut (inte i design), men motorn ger ett visst utseende. Den lyckas inte enligt mig längre att skapa bra atmosfärer och jag räknar men att även denna motor kommer krascha alltför ofta.

Wiki:
"When development for Skyrim commenced, the team wanted to start over and build their own technology for the game.[28] The resulting game engine was dubbed the Creation Engine, which was based on the Gamebryo engine used for Oblivion and Fallout 3,[17] and will be utilized in the production of at least one of Bethesda's projects beyond Skyrim.[30] After Fallout 3's release, the team devised numerous design objectives to meet for Skyrim, and as Howard described, the team "got all those done and kept going".[31] Had the team not been able to meet their design goals with current hardware, they would have waited for the next generation and released Skyrim then,[32] but, as Howard felt, the current technology did not hold the team back at all.[31] The Creation Engine allowed for numerous improvements in graphical fidelity over Bethesda's previous efforts. For example, the draw distance renders farther than in previous Elder Scrolls games; Howard furnished an example where the player could stare at a small object such as a fork in detail, and then look up at a mountain and run to the top of it.[33] Dynamic lighting affords shadows to be created by any structure or item in the game world, and while Bethesda utilized SpeedTree to produce flora in previous games, the Creation Engine was utilized for Skyrim and allowed for greater detail than what had been allowed for by SpeedTree.[25] For example, with Bethesda's own technology, the team were able to give weight to the branches of trees which affected how the tree blew in wind; in addition, the technology afforded wind to affect the flow of water in channels such as rivers and streams.[10] Because of the large presence of snow in Skyrim's game world, the technological upgrades were applied to weather effects and allowed for dynamic snow fall upon the terrain, instead of snow that was rendered as a textural effect in previous games.[10]"

Tycker det ser väldigt likt ut rent teknologiskt. En viss "cartoonish" look.

Oblivion hade ju allt annat än en "cartoonish" look.

Medlem

Bokat och klart på www.amazon.co.uk där man får det för 450kr inte illa!!

Medlem
Skrivet av Höglund:

Oblivion hade ju allt annat än en "cartoonish" look.

Det är färgerna, speciellt i naturen som inte riktigt fungerar. Får samma känsla i andra gamebryo spel även om Fallout 3 är mest naturligt skitigt.

Medlem
Skrivet av Palpatine666:

Bokat och klart på www.amazon.co.uk där man får det för 450kr inte illa!!

Ska dock vara www.spelbutiken.se. 366kr som hittat

Medlem
Skrivet av Sinalgas:
Skrivet av Palpatine666:

Bokat och klart på www.amazon.co.uk där man får det för 450kr inte illa!!

Ska dock vara www.spelbutiken.se. 366kr som hittat

Jaha du ska ha det till pc ja då är det billigare jag ska ha mitt till ps3
Till Pc kostar det 342kr på www.amazon.co.uk så jag skulle fortfarande rekomendera den sidan före

Medlem
Skrivet av Natrium:

Seriöst vet folk inte vad gått guld betyder och så ytrar sig vissa om något helt annat .

"gått guld" Det är när spelet har gått till mass production , det slängs över på slave burkar och börjas kopieras upp på DvD skivor, dom börjar även med att trycka ut allt paper som ska vara i lådan, t,ex manual omslag etc. Sist men inte minst så när allt är klart så börjar dom skicka ut skiten =D

side note på min post Skyrim kommer äga ^^

Yep. Numera. Själva termerna kommer från tiden då man fortfarande använde en guldpläterad master. Skönt uttryck.

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Gone%20Gold


signatur

// P

123
Skriv svar