Battlefield 3 rubbar inte Call of Duty-dominansen

Medlem
Skrivet av qun0:

Sjukt pinsamt att du ska sätta dig och gnälla när det kommer en sådan nyhet. Håll dig till bf 3 skriverierna och lämna cod ifred. Blev du ledsen för att det lirades flitigare inom cod än bf3 eller?

Så har bara en sak att säga till er alla bf3 fanboys. HAHA! där fick ni för ni är så självsäkra om bf. IN YOUR FACE

Blir faktiskt inte förvånad att MW2 och Blops spelades mer den senaste veckan på konsoler. Detta visar att BF3 är EA:s tafata försök att rubba på COD serien. De kan inte ens rubba på de gamla COD titlarna! Hur skall de lyckas att rubba på kommande MW3???!!

Medlem

Jisses! Gud vad det gnälls här hahaha...BF3 lätt i alla lägen! Jag tror att alla som gnäller här är bara ledsna över att dom inte kan låsa upp alla vapen i ett naffs för dom e dåliga

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av fossman:

sjukt pinsamt av dom som gör cod att släppa en näst intill exakt kopia av det föregående spelet grafiskt sett, har inte sett en enda del som lockar med call of duty längre. nej tacka vet jag battlefield 3

Sjukt pinsamt att du ska sätta dig och gnälla när det kommer en sådan nyhet. Håll dig till bf 3 skriverierna och lämna cod ifred. Blev du ledsen för att det lirades flitigare inom cod än bf3 eller?

Så har bara en sak att säga till er alla bf3 fanboys. HAHA! där fick ni för ni är så självsäkra om bf. IN YOUR FACE

Vi fick vadå? Ett jävligt najs spel? Folk som pratar fiasko vet jag inte riktigt vad dom yrar om. Jag har spelat Battlefield-spelen ytterst lite under min gamerkarriär och alltid varit fett anti, "jävla bil och flygspel" tyckte jag, nu råkade jag få tag i BF3 lite halvrandom och gav det en chans och såhär en vecka senare är jag helt såld.

Du får gärna tycka att Modern Warfare-spelen är bättre, det är ingen som kan ta ifrån dig dina åsikter. Du kanske gillar att äta bajs också, ingen kan ta ifrån dig det heller.

Medlem

En av anledningarna till att CoD-spelen var så populära senaste veckan på konsoller var för att det var dubbel XP på alla tidigare släppta CoD-spel från torsdag till måndag. Detta var för att om man gått prestige i tidigare spel så skulle man få extra "tokens" i MW3:s Prestige Shop. En nyhet som FZ "glömde" skriva om.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

hade varit interessant att se antal timmar som spelats av varje spel.

Medlem

Bla bla bla. Orka fanboysa. Lite tröttsamt med alla som ska höja alla lir till skyarna. NEJ COD är inte vattenvärt då de skiter i allt som har med nyheter att göra OCH de var fan sämre på att leverarea en fungerande releasekod till de som köpte spelet. Om du minns så var det sjukt mycket mer problem med COD:BO än BF3.

BF3 saknar en del ja men är lätt ett mer underhållande spel om man vill ha teamplay, fordon, grafik, ljud. Vill man lira lonewolf så är COD det perfekta spelet. så enkelt är det. Hoppas verkligen att ni COD-lirare får en roligare upplevelse med nya MW än vad BO var.

BO var mitt sista köp av COD serien då de sköt sig skälva i foten genom att släppa ej fullständigt fungerande kod med så mycket problem att man inte ens kunde lira det förrän 6 månader efter köpet. Vill dock ge COD 2 det erkännande som det förtjänar. Är lätt det bästa COD som de släppt.

Medlem
Skrivet av qun0:

Här har vi ett bevis på en idiotisk bf3 fanboys. Dom kallar oss cod spelare dum i huvudet för vi spelar cod före bf3. Och att dessutom är lättlurade. Vad fan var inte ni då om bf3? det krånglar ju konstant? Tyvärr blivit less på bf3 fanboys beteende så jag har börjat spamma detta ställe nu men det har jag fan rättigheter till nu för stunden.

Läs hela inlägget innan du svarar aggressivt. Jag skrev tidigare att jag är inget fan av nåt av spelen. BF3 krånglar inget alls (SP). O jag vidhåller fortfarande att CoD spelare är lättlurade barn. Jag menar vem fan köper samma spel om o om igen? För CoD har varit samma spel i ny förpackningen de senaste åren.

Inaktiv

5miljoner exemplar sålda totalt (uppskattning, 1,5m till 360, 2,5 till pc 1 till ps3)
cod 10 milj till 360. Undrar vilket somspelas mest..... Inte så konstigt kanske.

Håller tummarna för att MW3 blir en stor besvikelse och att detta tillsammans med BF3 drar med sig hela cinematiska-krigs-fps-subgenren i en stor spelkrasch. Dags att den cinematiska bubblan spricker, så som plastgitarrbubblan gjorde, så att vi kan börja göra spel som bygger på bra spelmekanik igen.

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av qun0:

Här har vi ett bevis på en idiotisk bf3 fanboys. Dom kallar oss cod spelare dum i huvudet för vi spelar cod före bf3. Och att dessutom är lättlurade. Vad fan var inte ni då om bf3? det krånglar ju konstant? Tyvärr blivit less på bf3 fanboys beteende så jag har börjat spamma detta ställe nu men det har jag fan rättigheter till nu för stunden.

Läs hela inlägget innan du svarar aggressivt. Jag skrev tidigare att jag är inget fan av nåt av spelen. BF3 krånglar inget alls (SP). O jag vidhåller fortfarande att CoD spelare är lättlurade barn. Jag menar vem fan köper samma spel om o om igen? För CoD har varit samma spel i ny förpackningen de senaste åren.

Håller fullständigt med, inser man inte att activison släpper samma spel år ut och år in så är man inte den skarpaste kniven i lådan. Expansion content till full pris....nej tack!

Inaktiv

BF3 är snyggare än alla mp fps på marknaden, även med alla inställningar på low så ser det ut som andra spel på ultra

Medlem

lugna ner dig quno, du är ju den som hoppar på, förstår inte hur man kan glädjas åt att man tycker ett spel är misslyckat, varför skulle jag bry mig om att det är mer som spelar MW? jag vet vilket spel som kommer spelas längst iaf om det är det du syftar på.

jag är trött på alla hjärndöda shooters typ som cs och MW, sådant var kul när man var 15 och bara ville panga. i min mening så är BF3 ett mycket mycket bredare spel och mer taktikbaserat och sammarbetsvänligt i multiplayer.

Detta är därför jag aldrig köper spel på release day, överhypade spel, de är aldrig så bra som alla tror.

Medlem

Meh, Dice borde lämna EA. Jag tycker deras marknadsföring är bristande.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

5miljoner exemplar sålda totalt (uppskattning, 1,5m till 360, 2,5 till pc 1 till ps3)
cod 10 milj till 360. Undrar vilket somspelas mest..... Inte så konstigt kanske.

Jag är intresserad av de där siffrorna, har du en källa till dem? Tack på förhand.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Who cares vem som säljer mest så länge det säljer bra. Sen för övrigt tycker jag Dice har gett oss ett klart mer färdigt spel än många speltillverkare gjort på länge. Hu många spel har man inte köpt och gått på en nit med. Alla online spel har buggar och problem ja "ALLA" det är bara frågan om hur snabbt och smidigt de löses.

Dice tack för ett fantastiskt spel jag bugar och ger gärna mer pengar åt er

Inaktiv

Jag trodde faktiskt aldrig att BF3 skulle få en över-en-natt-dominans men jag tror däremot att spelet är mer seglivat och kommer köras längre än COD-liren. Den som lever får se.

Medlem
Skrivet av donhenri:

Bra och hoppas det aldrig slår CoD för Dice kan suga och hoppas de går i graven efter BF3 fiaskot och lögnerna.

Lögner? Vad har de ljugit om? Jag undrar faktiskt, för jag har inte köpt BF3 (än) och har inte direkt slaviskt följt deras uttalanden före släppet, så frågan är faktiskt av ren nyfikenhet.

Vad har de ljugit om? o.O


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Battlefield 3 kommer att leva längre än något annat codspel så har det alltid varit och så kommer det att förbli.

Medlem

Jäääävlar vad alla bara klagar och klagar! blir så sjukt trött på er jävla småbarn som sitter hemma och gråter över BF3. Personligen tycker jag att det är ett KANON spel. vissat att det finns buggar, men vafan hela LIVET innehåller buggar som är betydligt mer komplicerade än lite Rubberbanding på conquest mode på Caspian border.
Starta en klubb och träffas å gråt i grupp vetja!?

Medlem

Jag tycker att den där statistiken säger mer om xbox360 användarna än om MW2, CoD och BF3 =P

Medlem

Får man inte kritisera ett spel man köpt som inte lever upp till förväntningarna och hypen? Om det inte får finnas kritik lär ju ingenting någonsin bli bättre. Jag vill att BF3 ska bli så bra det kan bli och kommer kritisera de sakerna jag inte gillar i förhoppningen att dessa blir bättre. Vem som framstår som ett småbarn är ju högst subjektivt, jag tror till exempel att du och jag inte har samma syn på den saken.

För övrigt håller jag med ProGear, jag tror också att BF3 kommer leva längre än valfritt codspel, för de släpps ju en gång om året. Däremot kommer inte BF3 att leva i 6 år som BF2 har gjort.

Medlem

Det kom ett spel där man måste använda hjärnan för att överleva, så självklart ligger det inte på första plats. P12orna som gör en run n gun ala spray n pray har märkt att den spelstilen inte funkar i BF3 och därför tycker dom att spelet suger. Att gå från att spraya noobs hela natten lång till att mesta del ligga med skotthål i huvudet måste vara väldigt förnedrande, speciellt i en känslig ålder som 12.

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av the_o:

5miljoner exemplar sålda totalt (uppskattning, 1,5m till 360, 2,5 till pc 1 till ps3)
cod 10 milj till 360. Undrar vilket somspelas mest..... Inte så konstigt kanske.

Jag är intresserad av de där siffrorna, har du en källa till dem? Tack på förhand.

tyvärr, det är en uppskattning från mig, baratänkt att illustrera orimligheten I att bf3 skulle kunna toppa cod på xbox live såhär tidigt. Men vad cod siffror anbelangar så fanns de på div spelsajteri våras.

Medlem

Att ni orkar lägga eran energi på att klaga, sluta spela och gör något vettigt. Tex gå till jobbet eller skolan. Och nej jag lirare varken mw eller bf3

Medlem
Medlem

Läst igenom några kommentarer nu och blev bara sne... Tror BF3 spelas mer flitigt på PC än på *ugh spyr nästan* Xbox lr PS3. Cod fanboys jublar och skuttar av glädje pga nyheten, but wait! We forgot the PC damnit!

Alla servrar på PC är fulla av spelare oavsett tid, nästan varje dag. Dem servrar jag råkat spela på har lagspelet varit bra, men dem flesta fall brister det också. Det är lite + - 0 Jag skulle iaf välja BF över nått CoD spel, för CoD är bara ett evigt run'n'gun spel där man klarar allt som en Lonewolf. Bf är mer ett lagspel där allt inte handlar om K/D ratio utan att laget ska ta sig igenom objectives tillsammans...

Mot förmodan att CoD fanboys hoppar på mig och whinar... Bitch please! Haters gonna hate

Medlem

Cod är ett Xbox live spel... det är konsoll spel, men absolut främst ett Xbox spel. Det är i princip bara 360 fanbasen som hypar och håller på med cod. Väldigt få inom PC och Ps3 gör det (allafall en minoritet). Man märker det bara inom försäljningen, speciellt inom Xbox USA. Och sen hur de reklamerar och typ "pushar/lyfter" fram just den versionen av spelet i olika evangemang och reklam.
Kanske det är den låga åldern av spelare inom den plattformen, och nyförtidens... ja vad kan man kalla det... "rastlöshet" som har påverkat att just cod har blivit såå stor i bara just xbox (stort är det inom ps3 och pc men inte tillräkligt)

Så ja det är ju klart att det inte slår Cod inom xbox... men PC däremot...

Medlem

Herregud gäller enbart Xbox360 vore mera intressant om de kolla helheten både när de gäller PC samt PS3, och inte bara när de gäller en gammal xbox360

Kanske har att göra med att många hade problem att få det att funka?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skriv svar